Auteur |
Bericht |
Migueleke
1e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 16:34 |
 |
De beste uitleg is gwn omdat ze het zelf willen de sorteerhoed had het in een boek kweeniemeer welk dat het niet afhangt van je kwaliteiten maar je keuze |
|
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 16:46 |
 |
Waarom Hermelien niet bij Ravenklauw?
Hermelien is wel slim maar ook erg moedig, ze weet hoe ze moet reageren in bepaalde situaties en ze past niet zo heel goed bij Ravenklauw. Ravenklauw is meer alleen maar slim en niet zo avontuurlijk.
Waarom Marcel niet bij Huffelpuf?
Marcel is diep van binnen best dapper, dat zien we ook in deel 5 als hij hij opneemt tegen de martelaars van zijn ouders. Hij blundert alleen door zijn gebrek aan zelfvertrouwen.
Waarom Carlo niet bij Griffoendor?
Ik denk dat Carlo toch het meest bij Huffelpuf was want hij was zeker niet moediger dan Harry, Carlo was loyaal en erg vriendelijk, precies de eigenschappen van een Huffelpuffer.
Waarom Percy niet bij Ravenklauw?
Percy is wel aardig slim maar hij heeft vooral veel ambitie en dat is een eigenschap van Griffoendor.
Waarom Wormstaart niet bij Zwadderich?
Dat is me een beetje onduidelijk, hij is zeker niet moedig maar in die tijd was hij nog niet slecht en hij is vreselijk ambitieus. Kijk maar naar zijn vrienden, eerst Sirius en James en later Voldemort. Alleen maar om zijn eigen hachje te redden. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 17:14 |
 |
Maar waarom zit Hermelien niet bij Ravenklauw?
Het liefst van al wou Hermelien in Griffoendor zitten. De sorteerhoed twijfelde of hij haar misschien niet in Ravenklauw zou indelen. Maar omdat ze het liefst zelf Griffoendor wou is het Griffoendor geworden.
Bovendien kan ze in Griffoendor de slimste zijn zonder te veel concurrentie. Bij Ravenklauw was zou zoiets niet snel het geval zijn en zou Hermelien vaak in haar eer gekrenkt kunnen worden.
En waarom zat Marcel niet bij Huffelpuf?
In deel 5 toont Marcel enorm veel moed. Zelfs in deel 1 toont hij zich al moedig door het proberen van Ron , Harry en Hermelien tegen te houden. En net als bij Hermelien, Marcel wou heel graag in Griffoendor, waarschijnlijk omwille van zijn grootmoeder en om zijn ouders.
En waarom zat Carlo niet bij Griffoendor?
Carlo noem ik nu niet bepaald moedig. Carlo is een eerlijke hardwerkende jongen lijkt me. De eigenschappen van een Huffelpuffer.
En waarom zat Percy niet bij Ravenklauw?
Percy plaats ik toch eerder in Zwadderich dan Ravenklauw dan. Zo ambitieus dat hij is. Maar zijn 2 oudere broers en zijn ouders hebben in Griffoendor gezeten, misschien wou hij zijn ouders op dat moment nog niet telleurstellen.
En waarom zat Pippeling niet bij Zwadderich?
Om aan te tonen dat er ook uit andere afdelingen slechte mensen voortkomen denk ik.
Niet alleen in Zwadderich zitten de slechte. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
dance_girl
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 17:40 |
 |
mensen veranderen, en pippeling ook, hij ging van goed naar slecht. en hermelien is inderdaad erg slim, maar ze heeft meer moed dan slimheid, want ze is bereid de regels te overtreden om anderen te redden. en marcel is ook wel moedig, hij ging met harry mee om sirius te redden in de orde van de fenix. en waarom moet carlo bij griffoendor? de vuurbeker heeft hem gekozen om voor het toverschool toernooi te strijden. en je mag als je gekozen bent niet terug, en niemand zei dat hij dat niet wou. en percy is eigenlijk in griffoendor beland omdat hij dat graag wou, harry kon ook in zwadderich komen maar dat gebeurde niet omdat hij dat niet wou, kan het niet zijn dat de sorteerhoed twijfelde en dat percy liever bij griffoendor zat dan bij ravenklauw dus dat ook echt gebeurde.  |
_________________ Dumledore told me that love is the sweetest thing in live. But then i asked myself that if love really is sweet, why is lovin' you so painfull?
DaN RuleZzzz----LiStEn To Me BoY--MaRrY Me DaNLoVe=LoVe |
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 21:20 |
 |
Hermelien: Ze is dapper en zou zich opofferen voor haar vrienden. Ze is slim, maar haar griffoendor eigenschappen overheersen waarschijnlijk.
Neville: Hij bleek later best dapper te zijn, hij is alleen een beetje verlegen en heeft niet zoveel dunk van zichzelf.
Cedric: dat vind ik nou echt een typische huffelpuffer, eerlijk, loyaal en hoort gewoon bij huffelpuf thuis. das echt niet alleen een afdeling voor sukkels.
Percy : mm, hij is nogal amitieus, wat bij zwadderich past. vind hem eigenlijk niet echt een typische griffoendor, maar ook geen zwadderaar(niet sluw). ravenklauw misschien, die zijn ook wel ambiteus. tja, weet het eigenlijk niet.
Peter : Niet iedere slechterik komt van zwadderich hoor, dat is onzin. Hij is echt niet sluw of ambitieus, gewoon een zielig watje. Hij is al helemaal niet loyaal of eerlijk(geen huffelpuf), ook niet slim(skip ravenklauw) en moedig vind ik hem ook niet. Is gewoon miezerig rotjoch, en paste wss het best tog is griffoendor of was eigen keuze. |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
lijpeloena
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 22:46 |
 |
ik denk dat pippeling niet bij zwadderich zit omdat hij op het moment van het sorteren nog moedig was en geen duistere trekken had hij heeft later blijkbaar zijn moed verloren en werd bang voor de heer van het duister omdat hij dacht er niets mee op te schieten om te weigeren en dan lag de wereld aan zijn voeten later werd hij ook bang |
_________________ It's just like everything is fading away, with the time that I don't see you. It's just like I miss you like I never missed someone before
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 06, 2006 16:52 |
 |
Timotheus Black schreef: | En waarom zit Ginny bij Gryffindor? Natuurlijk omdat haar broers daar ook zaten, maar wegrennen als ene gek omdat ze Harry ziet in deel 2 vind ik niet echt moedig. |
Dat is een reactie van verliefdheid, heeft absoluut niets met moed te maken.
Ze vecht toch ook mee in het ministerie in deel 5.
Ginny is wel moedig. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Nariël Oronar
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 01, 2006 20:47 |
 |
Hermelien: zoals eerder al gezegd werd, Harry en Ron hadden een vrouwelijk, slim maatje nodig. En ze is best wel dapper en trouw
Marcel: in boek 5 wordt bewezen dat hij dapper is en een trouwe vriend
Carlo: geen idee...
Pippeling: toen hij ingedeeld werd paste hij misschien nog best bij Griffoendor, hij is toch later pas evil trekjes beginnen krijgen?
Percy: nogmaals geen idee... |
_________________ Rock Werchter 2007 ♥ |
|
  |
 |
carlo
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 01, 2006 21:19 |
 |
het is toch niet zo dat je in dezelfde richting moet zitten als je ouders want je afdeling word toch bepaald d'r je karakter of niet? en omdat je ouders een bepaald karakter hebben drm heb jij dat nog niet kijk maar naar sirius... |
|
|
  |
 |
Brandon
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 01, 2006 21:28 |
 |
Precies, Sirius kwam ook in Griffoendor terecht, terwijl iedereen in Zwadderich van z'n familie zat. Je ouders bepalen voor een del je eigenschappen (erfelijk), maar je vormt je eigen eigenschappen uiteindelijk. |
_________________ *Ik Open M'n Ogen Naar Een Wereld Die Me Niets Meer Biedt. Ik Probeer Het Wel, Maar Het Lukt Me Niet...*
Ik Ben Een Griffie  |
|
  |
 |
Sofie
Music Addict

Verdiend:
123 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 01, 2006 21:52 |
 |
Emma_Rulez schreef: | als ze allemaal moedig zijn omdat ze meegingen naar het ministerie in deel 5, waarom zit loena leeflang dan niet bij griffoendor? |
Daar heb je een punt.
Nog niet over nagedacht, eerlijk gezegd.
Maar de meeste anderen zijn hier al [juist denk ik] uitgelegd.
Loena.. *denkt*
Leergierig zou ik haar nu niet bepaald noemen.. Misschien..
Al had ik ze ook wel bij de Griffies gezet! |
|
  |
 |
milkakoetje
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 01, 2006 21:55 |
 |
Het is zo vaag; alsof de afdelingen precieze eigenschappen vragen. Ik denk dat Jalf, vooral met zijn onderschrift, heel veel gelijk heeft. Dat een leerling moedig is, wil niet zeggen dat hij bij Griffoendor komt (Carlo), dat een leerling slim is, wil niet zeggen dat hij bij Ravenklauw komt (Hermelien, dat een leerling gemeen is, wil niet zeggen dat hij bij Zwadderich komt (Peter Pippeling), en in Huffelpuf zitten heus niet alleen maar sukkels (opnieuw; Carlo).
Xx Milkakoetje  |
_________________ º
And I read about the afterlife
But I never really lived .. †
● FallOutBoy <3 ● |
|
  |
 |
fuji
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 05, 2006 15:50 |
 |
Weet je, eigenlijk moet Percie bij zwadderich zitten,
Percy is ongeloofelijk ambitieus en ambitiie is het hoogste streven bij ZW... |
|
|
  |
 |
Miss Blacks
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 05, 2006 15:59 |
 |
Hermelien is dapper en zou zich opofferen voor haar vrienden. (dat zagen we in het Krijsende Krot) Ze is erg slim, maar haar griffoendoreigenschappen overheersen. Ze mocht toch kiezen of ze in Ravenklauw of Griffoendor kwam? En het past beter in het verhaal als ze in Griffoendor zit anders had ze ook een andere leerlingenkamer etc. |
|
|
  |
 |
Tigerlily
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Feb 06, 2006 13:58 |
 |
Hermelien is dapper. Haar Griffoendor eigenschappen zijn "sterker" dan haar slimheid. Ze kan haar slimheid combineren met haar dapperheid. Anders zou het verhaal inderdaad niet meer zo kloppen, want dan hadden ze Hermelien niet in de Griffoendors' leerlingenkamer gehad. |
...What I thought was never real...
...I want to let go of the pain I've felt so long... |
|
  |
 |
|