Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Hoe doet ze dat toch? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rene
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Rene is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 11, 2006 21:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tuurlijk heeft ze het al lang klaar liggen allemaal, en dan vooral in haar hoofd bedoel ik, zoals mijn bovenposters al zeiden. Ik heb gelezen dat sinds ze het in die trein naar Manchester allemaal heeft verzonnen, ze vijf jaar heeft gewacht met schrijven van deel 1, waardoor ze alles precies kon uitstippelen. Geweldig hoe ze dat gedaan heeft!

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

lady kruml is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2006 16:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

rowling weet natuurlijk al hoe het verhaal gaat aflopen en wist al wat er ging gebeueren, ze weet gewoon de hoofdlijnen van het boek, die heeft ze denk ik voor haarzelf op een rijtje gezet zodat ze niet per ongeluk vergeet een oplossing te geven in deel 7 .

Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 03, 2006 21:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

**woehoe het topic schiet omhoog**

Ze heeft toch alles opgeschreven in notitieboekjes... Volgens mij schrijft ze heel veel ideen op... Maar ja ze heeft het nog niet altijd goed... Kijk maar hier bij alle foutentopics... Wink

Maar ja ik vind het echt heel knap van haar... Maar als je zo lang met dit verhaal rond loopt (1990) dan is het ook wel logisch dat je het verhaal door en door kent...

1e jaars
1e jaars

Singapore Lady is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 6:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ha wat toevallig. Very Happy .. mijn vriend en ik hadden het hier van het weekend over!

Nee ik denk niet dat alles toevallig op elkaar aansluit.

Ze moet de hoofdlijnen en zelf merendeel van de details al uitgewerkt hebben voor ze aan deel 1 begon... kan niet anders! Maar hoe ze het opschrijft of dingen beschrijft zal denk ik wel terplekke gebeuren... dat in nou juist de genialiteit van Rowlings creativitiet!

Ben het wel helemaal met je eens dat het werkelijk ongeloverlijk is dat ze details en zelf hoofdlijnen zolang geheim weet te houden Rolling Eyes ! ik bedoel, ze moet er toch met iemand over praten... hmmm... top werk hoor! Kan niet wachten welke geheimen en raadsels er in boek 7 opgelostn (en veroorzaakt Wink) gaan worden!

nikea
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

nikea is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 12:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is net het leuke aan de boeken..dat vind ik toch! Die geheimen,die raadsels..die magische dingen! Het zit volgens mij allemaal in haar hoofd klaar..ik vergelijk haar soms met mozart (rare vergelijking) maar ook bij hem zat alles in z'n hoofd klaar om opgeschreven te worden..het is volgens mij een gave om zo'n mooie en grote,mysterieuze fantasie te hebben! Dat bewijst nog maar eens wat een gave het is om te denken..

difficult times lie ahead harry soon we must all face the choice between what is right and what is easy..
hp_eliza_ kameleon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

hp_eliza_ kameleon is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 16:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

het is idd heel knap geschreven Exclamation
Maar het is niet zomaar bedacht het zijn aantekeningen dingen die ze zelf beleefd heeft verhalen en misschien wel verhalen die ze van haar oma (weet ik veel) gehoord heeft Exclamation

2e jaars
2e jaars

cha0xz is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mss is het wel echt gebeurd en leven er tovenaars onder ons. En is zij de verrader die alles verklapt.looooool

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2006 7:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja hahaha stel voor dat er tovenaars zijn ( en ik geloof daar in) die zouden HP echt wel een dikke grap vinden....

Of juist niet..ze kunnen natuurlijk ook heel boos zijn dat JKR alles verteld... Wink

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 45 Sikkels

Sambora is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2006 4:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

misschien is het mogelijk om bepaalde dingen zelf uit te vinden nu de alle boeken zijn uitgebracht op 1 na...
door de boeken te lezen en de hints op te schrijven en na te gaan denken...

hedwigje
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

hedwigje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2006 7:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik weet niet hoe ze het doet .maar ik weet wel dat ze de op achternaam van harry kwam.het zit zo'ze woonde tot haar negende op haar geboorteplaats ze speelde graag met de kinderen van de buren en hun achternaam was (en is natuurlijk nog steeds)potter.... Mr. Green

Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 18:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze heeft natuurlijk alles goed doordacht en waarschijnlijk al helemaal uitgeschreven in haar hoofd voor ze aan the Philosopher's stone begon, zodat ze geen fouten maakte die ze na de uitgave niet meer kon herstellen.

Ik vind het ook verassend hoe ze alles zo goed heeft weten uit te werken en in elkaar laten passen, en gelukkig maar! Want zouden de boeken nog steeds zo fascinerend zijn als overal fouten stonden? Ik denk dat Rowling's planning van de 7 boeken een groot deel uitmaakt van het feit dat ze nu een van de rijkste vrouwen ter wereld is en de HP boeken zo'n succes zijn...

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 11:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Maar ja ik vind het echt heel knap van haar... Maar als je zo lang met dit verhaal rond loopt (1990) dan is het ook wel logisch dat je het verhaal door en door kent...

Als ik een verhaal zo lang in mijn hoofd zou hebben, dan zou ik het ook wel van buiten kennen, maar dan zou ik het eigenlijk wel saai vinden. Steeds rond dat zelfde thema schrijven, ik zou het toch wel saai vinden om steeds over hetzelfde te schrijven. Dus dat is ook één van de rendenen waarom ik JKR bewonder.

Ze heeft inderdaad veel aantekeningen gemaakt op papiertjes en op kotszakjes Rolling Eyes En ik heb gezien dat ze eerst de titels van de hoofdstukken schreef en toen een paar korte steekwoorden, iets dat ook wel slim en handig gedaan is.

"Rowling is een tovenaar" staat op de achterkant van één van de boeken. Een citaat dat zeker kan kloppen.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 26 Sikkels

emmawatsonlover92 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 18:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

dat heeft ze inderdaad helemaal uitgeschreven ze wist het allemaal al

nala
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

nala is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 18, 2006 10:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

cha0xz schreef:
Mss is het wel echt gebeurd en leven er tovenaars onder ons. En is zij de verrader die alles verklapt.looooool

hahaha.. grappig... zo denk ik namelijk ook heeel vaak Wink

ik heb idd ook heeel erg veel bewondering voor Rowling (wie niet?)
ik zou zelf graag schrijfster worden, maar ik denk alleen niet dat dat lukt..
drom kijk ik nog extra tegen haar op.. Razz

Prongs_
2e jaars
2e jaars

Prongs_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2006 21:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Joanne Rowling is echt een briljante schrijfster! Exclamation inderdaad ze heeft alles zooo nauwkeurig geschreven je vindt in boek 1 een quote die in boek 4 keei belangrijk wordt bijvorobeeld.. ze heeft zo'n geweldige wereld in haar hoofd en ze heeft ook heeel veel details die ze onmogelijk allemaal op papier kan zetten. Ze kan bijvoorbeeld heel veel vertellen over de achtergrond van Daan Tomas, enne de geschiedenis vanZweinstein enzo.. en ze kent alles ook echt
Er werd haar een keer gevraagd wat meer zou stinken.. drakenpies of een drol van een Schroeistaartige Skreeft Very Happy Very Happy en het feit dat zij daar doodnormaal 'drakenpies stinkt erger want ... ( ik kan me het antwoord niet meer herinneren Confused ) op had geantwoord, blijkt maar weer hoe briljant ze is. ze WEET het...
en dat ze alles zooo perfect weet geheim te houden.. er gaan meer dan 500 theorieen over het internet niemand weet wat er zal gaan gebeuren in boek 7 Very Happy

in een woord GENIAAL

~The Rebellion Begins~
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp