Poll :: Wat zijn jullie? |
Extreem-rechts |
|
1% |
[ 1 ] |
Rechts |
|
5% |
[ 3 ] |
Centrum-Rechts |
|
16% |
[ 10 ] |
Centrum |
|
1% |
[ 1 ] |
Centrum-links |
|
15% |
[ 9 ] |
Links |
|
28% |
[ 17 ] |
Extreem-Links |
|
3% |
[ 2 ] |
Weetniet... |
|
20% |
[ 12 ] |
Dat is nogal afhankelijk... |
|
6% |
[ 4 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 59 |
|
Auteur |
Bericht |
Yami
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
Woonplaats: in een huis tuurlijk en niet in een kartonnen doosje
|
Geplaatst:
Wo Mei 24, 2006 19:09 |
 |
Jihy schreef: |
Yami schreef: | Sorry, maar je moet die gast niet staan uitschelden. En nee, ik verdedig hem niet maar hij heeft duidelijk berouw van zijn acties. Mensen zijn nu eenmaal raar, ze kunnen nooit een vlieg hebben kwaad gedaan en plots zijn ze door het lint en dan gebeuren er zo'n dingen. (ik probeer het niet goed te praten maar dat is mijn visie erop en net zoals die van sommigen die ik persoonlijk ken) |
Raar? Hij schoot een klein kindje neer omdat ze met een donkere vrouw liep, en dat noem jij zomaar RAAR? '.' Ik zie het echt meer als krankzinnig, zulke dingen doe je gewoon niet. Als hij nu iets uit een winkel gestolen had, omdat hij het graag wilde hebben, was het nog te begrijpen... Dan kun je wel zeggen dat mensen soms rare dingen doen.
Maar eventjes iemand van het leven beroven, die nog een hele toekomst voor zich had, afmaken? Alsjeblieft zeg...
Jihy. [/color] |
Die gast is duidelijk door het lint gegaan, want hij heeft nu veel berouw. Trouwens niemand weet in wat voor staat hij/zij is als hij/zij door het lint gaan. En dat bedoel ik dus met raar. Het is moeilijk om uit te leggen maar je moet het ff goed bezien.
Nouja, ik heb niets tegen mensen van andere afkomsten, zolang ze maar gedragen ofzo (wat ze altijd doen, ok paar zijn er echt wel over). En trouwens denk aan het spreekwoord 'Één rotte appel in de mand betekend niet dat de hele mand rot is'. |
_________________ voor een leuke babbel over van alles en nog wat of over je problemen, dan kan je hier wel wezen: de hpf-chat |
|
  |
 |
Remus
7e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 24, 2006 20:35 |
 |
Ik kan rascisme absoluut niet apprecieren. Iedereen is een mens, en ik vind dat iedereen ook zo behandeld moet worden. Ik vind het dan ook volslagen idiotie om iemand neer te knallen alleen omdat die donker is. Maar okay...
Yami schreef: | Die gast is duidelijk door het lint gegaan, want hij heeft nu veel berouw. Trouwens niemand weet in wat voor staat hij/zij is als hij/zij door het lint gaan. En dat bedoel ik dus met raar. |
Okay, misschien weet ik niet echt hoe 'door het lint gaan' is, maar de redenen die de poster van dit topic (ik weet even niet de naam meer) opnoemde dat die jongen die die mensen neerschoot door het lint gegaan is... nou, als ik door het lint ga, dan heb ik meestal wel andere (en, vind ik, betere) redenen. En nu komt hetgeen waarom ik zei dat ik misschien niet echt wist hoe 'door het lint gaan' is: zelfs als ik door het lint ga, ga ik niet echt mijn beheersing verliezen en meteen een paar personen neerknallen. Maar okay, dat zal ik wel als vaag persoon zijn.
Spinny schreef: | Ikzelf ben Rechts, ik vind persoonlijk dat de allochtonen in ons land zich aan ónze regels moeten aanpassen, ónze taal moeten leren en vooral niet de uitkering de rest laten doen maar óók een baan zoeken. |
Waarom zouden de allochtonen aan onze regels moeten aanpassen en onze taal moeten leren? Of, zoals Jihy al zei, geen hoofddoek dragen? Dat vind ik je reinste onzin (maar dat is mijn mening).
Ja, de allochtonen passen zich grotendeels aan onze regels aan. Want het punt is, dat juist het feit dat als allochtonen 'iets verkeerd doen' het meteen in het nieuws is, waardoor ze beschuldigd worden dat 'zowat allemaal criminelen zijn', terwijl wij blanken net zo veel verkeerd doen, maar dat gewoon niet zo vaak in het nieuws is (en naar mijn mening lang niet zo uitgebreid). En ik vind dat dat ook weer een vorm van vooroordelen is. Maar okay, ook dit is weer mijn mening.
De allochtonen leren ook onze taal, ja. Ze kunnen weinig anders, he? Ik bedoel, het is niet dat ze ook maar iets in ons land kunnen zonder dat ze een woordje Nederlands kunnen spreken. Maar goed. Dit was niet wat ik wilde zeggen.
Ik wil even een misverstand uit de wereld helpen dat Spinny gezegd heeft, zeg maar. Wat veel Nederlanders (en wss ook Belgen, maar daar ben ik niet zeker van) denken is dat allochtonen maar 'voor de lol op hun luie krent blijven zitten en leven van een uitkering omdat ze geen zin hebben te werken'. Dat is niet zo. Of tenminste, voor zover ik weet wat de meeste gevallen van allochtonen die geen werk hebben betreft. Veel asielzoekers mogen namelijk van de regering (de regering, ja) GEEN werk zoeken. Dus terwijl ontiegelijk veel rascisten lopen te schreeuwen 'Ga ****** eens werk zoeken!' kunnen veel allochtonen niet eens werk zoeken. Ik weet niet de precieze reden er achter, maar dat het is zo is, weet ik wel min of meer zeker. Maar dat wilde ik dus even zeggen.
Nou, ik ga deze post nu maar eindigen, aangezien ik nog heel wat meningen heb, maar niet echt weet hoe deze op een fatsoenlijke manier uit te drukken. ^^" Laat ik het er maar op houden dat ik iig tegen rascisme ben. (en sorry mocht deze post tamelijk onsamenhangend zijn... ik zit op een vreemde PC en de gevolgen daarvan zijn duidelijk te merken ) |
_________________ And my soul from out that shadow
that lies floating on the floor
Will be lifted
|
|
  |
 |
Cheetah
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In the caves, being a LOSTaddict & watching the 3rd season!
|
Geplaatst:
Wo Mei 24, 2006 20:50 |
 |
Persoonlijk ben ik tegen rascisme. En als ik dat wel zou zijn, zou ik zeker niet naar een school gaan vol met allochtonen, waar ik trouwens heel goed mee overeenkom. En ja, ook wij hebben enkele allochtonen die zich niet altijd kunnen gedragen volgens de regels, maar er zijn ook ongelooflijk brave en goed studerende bij. Deze twee eigenschappen gelden ook voor de Belgen (ik woon dus in België) of andere nationaliteiten in die school. Een mens is een mens. Nationaliteiten veranderen daar niets aan. Al denken sommige idiote mensen van wel. (sorry dat ik het zo moet uitdrukken)
Het is grote nonsens als je zegt dat allochtonen zich aan ons moeten aanpassen. Niet iedereen is hier voor zijn plezier.
Voor een deel moeten ze zich aanpassen: de taal, de schoolmethoden,... Maar toch niet hun geloof? Dat is nog altijd iets persoonlijks, iets wat voor elke mens iets anders kan zijn. En of je daar nu een hoofddoek of een oorring (ofzo) moet dragen, dan is dat maar zo. Wat hebben anderen daar over te zeggen? Niets, toch?
En ook nog in verband met die mp3-moord. Dat gebeurde door (een) allochto(o)n(en) (ik weet het niet precies) en toen ging bij MSN de ronde dat je een roosje voor je nickname moest plaatsen. Een allochtoon uit mijn klas gaf die boodschap aan mij door en zei ook dat de mensen nu zeker vooroordelen over hen gaan maken. Oké, je hebt er slechte en je hebt er goede. Maar je hebt toch ook slechte en goede Belgen/Nederlanders? Kijk dan maar naar die moord op dat kindje van amper 3 jaar. Zij kon nog zo veel doen in haar leven. Maar dat mooie leven werd gewoon van haar beroofd omdat ze met een allochtoon over straat liep. Is dat nog rechtvaardig? Totaal niet! Zoiets doe je gewoon niet en ben je ook nooit van plan om te doen! Slechte mensen staat niet meteen gelijk voor mensen met een andere huidskleur of een ander geloof of iets anders... We zouden beter ook eens naar onszelf kijken en dan pas oordelen, want Belgen en Nederlanders zijn ook niet altijd zo onschuldig, en dat is dan zéér zacht uitgedrukt!
@Remus: Ik zit op mijn normale computer, maar mijn post gaat ook niet altijd kloppen... Maar ook ik ben tegen rascisme en dat wou ik even duidelijk maken. |
_________________ Break in, Break out - Michael Scofield <a> On his body.
Hurley: No, I'm not hungry.
Sawyer: Are you serious?
Laatst aangepast door Cheetah op Wo Mei 24, 2006 21:00; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 24, 2006 20:58 |
 |
Remus schreef: | Ik kan rascisme absoluut niet apprecieren. Iedereen is een mens, en ik vind dat iedereen ook zo behandeld moet worden. Ik vind het dan ook volslagen idiotie om iemand neer te knallen alleen omdat die donker is. Maar okay...
Yami schreef: | Die gast is duidelijk door het lint gegaan, want hij heeft nu veel berouw. Trouwens niemand weet in wat voor staat hij/zij is als hij/zij door het lint gaan. En dat bedoel ik dus met raar. |
Okay, misschien weet ik niet echt hoe 'door het lint gaan' is, maar de redenen die de poster van dit topic (ik weet even niet de naam meer) opnoemde dat die jongen die die mensen neerschoot door het lint gegaan is... nou, als ik door het lint ga, dan heb ik meestal wel andere (en, vind ik, betere) redenen. En nu komt hetgeen waarom ik zei dat ik misschien niet echt wist hoe 'door het lint gaan' is: zelfs als ik door het lint ga, ga ik niet echt mijn beheersing verliezen en meteen een paar personen neerknallen. Maar okay, dat zal ik wel als vaag persoon zijn.
Spinny schreef: | Ikzelf ben Rechts, ik vind persoonlijk dat de allochtonen in ons land zich aan ónze regels moeten aanpassen, ónze taal moeten leren en vooral niet de uitkering de rest laten doen maar óók een baan zoeken. |
Waarom zouden de allochtonen aan onze regels moeten aanpassen en onze taal moeten leren? Of, zoals Jihy al zei, geen hoofddoek dragen? Dat vind ik je reinste onzin (maar dat is mijn mening).
Ja, de allochtonen passen zich grotendeels aan onze regels aan. Want het punt is, dat juist het feit dat als allochtonen 'iets verkeerd doen' het meteen in het nieuws is, waardoor ze beschuldigd worden dat 'zowat allemaal criminelen zijn', terwijl wij blanken net zo veel verkeerd doen, maar dat gewoon niet zo vaak in het nieuws is (en naar mijn mening lang niet zo uitgebreid). En ik vind dat dat ook weer een vorm van vooroordelen is. Maar okay, ook dit is weer mijn mening.
De allochtonen leren ook onze taal, ja. Ze kunnen weinig anders, he? Ik bedoel, het is niet dat ze ook maar iets in ons land kunnen zonder dat ze een woordje Nederlands kunnen spreken. Maar goed. Dit was niet wat ik wilde zeggen.
|
Begrijp wat ik ga zeggen niet verkeerd, want ik heb echt een hekel aan rascisme, maar ik wil wel een paar dingen die je zegt tegenspreken.
Allereerst, je zegt dat als een allochtoon iets fouts doet, het gelijk nieuws is, maar dat wij blanken net zo veel verkeerd doen. Kun je mij dan verklaren hoe het komt dat +-80% van de gevangenissen in Nederland volzitten met mensen van allochtone afkomst? Ik geloof toch niet dat Nederland voor 80% is bevolkt door allochtonen.
En ik vind ook dat allochtonen die hier gewoon leven, zich keurig aan de regels houden, geen criminele feiten plegen etc, hier van harte welkom zijn. We kunnen genoeg leren van hun cultuur ook. Maar er moet ook zeker een grote mate van aanpassing zijn. Als je leeft in de Nederlandse samenleving, moet je ook die gebruiken, normen en waarden etc accepteren, respecteren en deels ook overnemen.
De nederlandse taal wordt door lang niet alle allochtonen gesproken, dat is echt onzin. Ik werk in de thuiszorg en ik heb bij veel allochtone mensen gewerkt, die geen nederlands spraken.
Ik ben laatst aangereden door een man van turkse afkomst. Hij was degene die de verkeersovertreding maakte, maar hij kwam heel dreigend en boos op mij af. Begon tegen me te schreeuwen, ging allemaal telefoontjes plegen in het turks. Hij zei dat hij mensen ging bellen. Hij sprak namelijk zeer slecht nederlands. Ik heb, nogmaals, niets tegen buitenlanders, maar ik voelde me door hem wel bedreigd, terwijl hij goed genoeg nederlands sprak om te vertellen dat hij een vriendin ging bellen om te tolken. Ik heb daarom de politie gebeld, wat ik in normale omstandigheden voor zo'n kleine aanrijding niet zou doen.
Bottomline is, dat veel allochtone mensen nog steeds onvoldoende nederlands spreken. En ja inderdaad ook veel mensen wel. Daar zal je me ook geen vuil woord over horen zeggen. Maar ik vind wel dat iedereen die in Nederland wil komen wonen, Nederlands moet leren.
Natuurlijk mogen de mensen die hier komen wonen ook hun eigen geloof, cultuur etc wel behouden, mits het ook past binnen de nederlandse samenleving. |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 28, 2006 16:05 |
 |
HoihOI,,,
Ik vind echt dat er iets moet tegen gedaan worden. Ik ben tegen racisme. Hoe kun je zoiets doen?? Ik heb ook een zusje van 2,5. Stel je voor! Ik durf nauwelijks nog met mijn gsm en mp-3 rondlopen. Er kan geen reden goed genoeg zijn om zomaar mensen te doden. Echt!
Merel |
|
|
  |
 |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 29, 2006 19:50 |
 |
Ja wat er in vlaanderen is gebeurt hebik gevolgd op de tv. Ik vond het verschrikkelijk toen ik het hoorde. En helemaal toen een paar oog getuigen zeiden dat het een gothic was. Ik dacht o nee dan krijgen we dat natuurlijk weer.
Maar het gebeurt niet alleen in belgie. In heel europa neemt geweld tegen allochtonen toe. Dat vind ik echt erg. Iedereen staat er raar van te kijken. Maar dan kun je kijken naar de politiek. Na de aanslagen op the twin towers zijn er heel veel kabinetten heel wat rechtser geworden.
Ik ben blij dat er steeds meer mensen weer naar de linker kant trekken en de signalen zien. Ik zelf ben echt super links. Extreem is niet het goede woord omdat ik er niet voor zal moorden ofzo maar ik ben wel heel erg links.
Ik ben zelf ook een allochtoon al zie je dat niet aan me. Vaak is het zo dat mensen vervelende opmerkingen maken over alochtonen waar ik bij ben omdat ze denken dat ik geen allochtoon ben. Ik ben dan vaak erg op mijn tenen getrapt en ga meteen in de tegenaanval. Ik kan er werkelijk helemaal niet tegen. |
|
|
  |
 |
T O N K S
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 29, 2006 20:54 |
 |
Ik ben het voor het grootste deel met Remus en Jihy eens. Ik zelf ben ook allochtoon en het racisme slaat gewoon nergens op. In feite stammen we allemaal van elkaar af .__.
Ik ben in NL geboren en 12 jaar daar opgegroeit, heb daar mijn leven gevolgt en gewoon geleeft zoals elke NL'er. Iedereen heeft thuis zijn andere principes. En waarom zou iemand niet mogen zeggen dat diegene Turks kan? Mensen zeggen toch ook dat ze Engels, Frans, Duits, Portugees, Spaans of wat dan ook kunnen? Waarom zou Turks dan anders zijn?
En we gaan toch ook niet zeggen dat Katholieken geen kruisje meer rond hun nek mogen dragen? Dat is absurd. Waarom zou een hoofdoek dan niet mogen?
Petten mogen niet, omdat het het gezicht bedekt en meestal de visie van anderen bedwelmt, hoofddoeken daar in tegen niet. Dus wat is nu de preciese reden? We dragen toch ook haarbanden e.d.
Waarom kunnen we gewoon niet in Harmonie samenleven? Elkaar respecteren en aan elkaar aanpassen?
Als iedereen gewoon even meewerkt en zolang iedereen elkaar niet lastig valt met hun geloof/principes, wat is dan het probleem? Jeetje.. we zijn nog altijd 'mensen'. Een én dezelfde diersoort. Het zou wat worden als de apen elkaar gingen uitmoorden .__.
De meeste oorlogen zijn trouwens ontstaan door geloof en racisme, dat gaat toch ook nergens meer over?
Wat er in Vlaanderen is gebeurd kan niet zomaar de beugel door... dat mensen zomaar worden neergeschoten zonder dat omstanders wat doen en dat het even later weer gebeurd. En dan kan iedereen het wel op de regering afschuiven, maar het is nog altijd het volk dat die regering bepaalt. Is het zo moeilijk om een helpende hand uit te steken? De Politie of het ziekenhuis te bellen?
Ik snap deze wereld niet meer... alles is gewoon een puinzooi geworden, maakt niet uit waar je komt. Overal is het hetzelfde. |
_________________ Don't walk behind me; I may not lead.
Don't walk in front of me; I may not follow.
Just walk beside me and be my friend.
- Albert Camus
Somos Campeões Portugal |
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 20:33 |
 |
Ik ben absoluut tegen racisme. Soms bekijk ik kleurlingen wel een beetje raar, maar dat is een soort van reactie op het onbekende.
Ik zag ergens in een eerder geplaatst bericht dat hij/zij helemaal tegen hoofddoeken is. Wel, ik kan die mening niet delen. Ik vind ze juist leuk.
Soms neem ik 'speels' een sjaaltje van ma dat groot genoeg is en doe het rond m'n hoofd als een hoofddoek. Maar ik zou er wel niet mee over straat lopen, want ik zou dat niet mogen van mijn ouders en ik zou mij doodschamen omdat de mensen mij zouden aankijken. Ik heb respect voor andere culturen. Ik heb zelfs een heel goede vriendin uit Rusland en ik zou het heel jammer vinden als er plotseling heel racistisch naar haar uithaald, want ze kan onze taal al heel goed, je hoort soms wel nog wat woorden die ze verkeerd uitspreek en aan de manier waarop ze praat, hoor je dat ze niet van hier is, maar toch is ze een goed persoon. |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
Spinny
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 20:53 |
 |
Remus schreef: | Spinny schreef: | Ikzelf ben Rechts, ik vind persoonlijk dat de allochtonen in ons land zich aan ónze regels moeten aanpassen, ónze taal moeten leren en vooral niet de uitkering de rest laten doen maar óók een baan zoeken. |
Ik wil even een misverstand uit de wereld helpen dat Spinny gezegd heeft, zeg maar. Wat veel Nederlanders (en wss ook Belgen, maar daar ben ik niet zeker van) denken is dat allochtonen maar 'voor de lol op hun luie krent blijven zitten en leven van een uitkering omdat ze geen zin hebben te werken'. Dat is niet zo. Of tenminste, voor zover ik weet wat de meeste gevallen van allochtonen die geen werk hebben betreft. Veel asielzoekers mogen namelijk van de regering (de regering, ja) GEEN werk zoeken. Dus terwijl ontiegelijk veel rascisten lopen te schreeuwen 'Ga ****** eens werk zoeken!' kunnen veel allochtonen niet eens werk zoeken. Ik weet niet de precieze reden er achter, maar dat het is zo is, weet ik wel min of meer zeker. Maar dat wilde ik dus even zeggen.
Nou, ik ga deze post nu maar eindigen, aangezien ik nog heel wat meningen heb, maar niet echt weet hoe deze op een fatsoenlijke manier uit te drukken. ^^" Laat ik het er maar op houden dat ik iig tegen rascisme ben. (en sorry mocht deze post tamelijk onsamenhangend zijn... ik zit op een vreemde PC en de gevolgen daarvan zijn duidelijk te merken ) |
Luister goed, je snapt me denk ik niet goed. Als wij in Turkije gaan wonen, verwachten zij toch ook van ons dat wij ons aanpassen. Hetzelfde hier, ze komen hier wonen, en dat word toegestaan, het hoeft niet dat ze hier komen wonen, maar ze doen 't wel. Ik bedoel, niet alleen kleurlingen hiermee, ook Spanjaarden, Duitsers, Belgen alles. Als in dat land maar iets anders gedeald worden met dingen, wat hier weer anders is, moeten ze daar rekening mee houden.
Bijvoorbeeld met taal, ik vind als allochtoon (en dan bedoel ik over de hele wereld even), vind ik dat je Nederlands moet leren, anders vind ik niet dat je hier hoort te wonen. Aanpassen of niet, wij passen ons zoveel mogelijk aan aan de mensen die hier komen, laten zij zich dan ook aan ons aanpassen.
Ik vind, voor hoelang je hier ook woont, dat je 'n soort van inburgeringscursus moet doen. In ieder geval bekent worden met ons land, je woont hier, dus zul je hier ook alles moeten kunnen doen. Boodschappen etc. Leer desnoods eerst Engels, als je Nederlands te moeilijk vind. Maar leer 't wel, leer onze regels, gedraag je zo normaal mogelijk. Wat hier niet mag, mag daar misschien wel, en andersom.
Maar als ik al zeg nu: "Ik vind dat ze werk moeten zoeken." Ben ik al bijna racist. Da's prima, maar dit is mijn mening toch.
Ik hou ook er duidelijk op na, dat ze hun geloof mogen houden, zolang d'r maar geen dingen gebeuren als 'eerwraak' etc. |
_________________ __&she is so la vida loca |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 21:33 |
 |
In België weer iemand dood omdat mensen niet verdraagzaam zijn.
Dit is echt te gek voor woorden.
Ik hoop dat ze de zes daders snel hebben.
OP een bus dan nog wel, en natuurlijk niemand die iets gezien heeft.
Ze zeiden iets van allochtone jongeren.
Maakt niet uit of het geen Belgen waren of niet, zoiets doe je niet.
Een man van 54 doodslaan omdat die tussenbeide wil komen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 7:35 |
 |
Spinny schreef: | Maar als ik al zeg nu: "Ik vind dat ze werk moeten zoeken." Ben ik al bijna racist. Da's prima, maar dit is mijn mening toch.
|
Ik snap niet waarom mensen zo gepushed worden om werk te vinden.
Wat the heck verandert het aan jouw situatie of iemand werkt of niet?
En je moet niet denken dat leven van 'n uitkering gemakkelijk is.
Naar mijn mening heeft iedereen de persoonlijke keuze of die rijk wilt zijn of niet.
Dit is even terzijde van het hele allochtonen gedoe, want het belang van werken lijkt wel heel groot. En dat ENKEL om de statistieken goed uit te laten komen.
Het is weer rond de verkiezingstijd, hoor. Dan gaan ze weer mensen oproepen en cursussen laten volgen, alleen voor die statistieken.
Hypocriet vind ik het.
En geloof me, de doorsnee allochtoon doet zijn best om zich aan te passen.
Onze school bevindt zich in hetzelfd gebouw als de taalschool.
Daar lopen logischerwijs allemaal buitenlanders rond. En geen beetje ook.
En als ik naar m'n bushalte wandel praten die mensen onderling (bijvoorbeeld 2 Turkse vrouwen die evengoed tegen elkaar in het Turks kunnen praten) Nederlands. Of ze doen hun best.
Weet je hoe moeilijk het is voor mensen met 'n andere cultuur, taal, gewoontes om zich aan te passen aan een nieuw land? Dat gebeurt niet op één jaartje.
Leer jij maar 'ns op zo'n korte tijd Turks en de hele wet uit je hoofd. En ik zie Nederlanders/Belgen ook nog geen hoofddoek opdoen als ze naar Turkije emigreren. |
  |
 |
just_me
5e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
Woonplaats: Somewhere beyond the stars, dreaming of prince charming...
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 8:00 |
 |
Even SMD's berichtje verduidelijken voor diegenen die het nieuws nog niet hebben gehoord.
Enkele dagen geleden hadden enkele allochtone jongeren ruzie op een bus in Antwerpen. Een andere passagier (een treinbestuurder) wou de jongeren kalmeren en werd door de allochtone jongeren in elkaar geslagen. Hij overleed op de bus zelf aan zijn verwondingen. Hierna trokken de jongens aan de noodrem en vluchtten weg. Van de daders is geen spoor...
Dit vind ik dus absoluut niet kunnen. Ik ben niet racistisch, ik heb vele vrienden die van allochtone afkomst zijn en ik weet dat er vele Belgen zijn die ook niet zo braaf zijn. Maar het valt wel op dat het weer allochtonen zijn... Ik denk gewoon dat Belgen niet zo opvliegend zouden reageren...
Ik heb niets tegen allochtonen, maar ik vind ook dat ze zich een beetje aan onze cultuur mogen aanpassen als ze hier komen wonen en tenminste de taal mogen leren. Als ze naar school gaan, of gaan werken zoals autochtonen heb ik er totaal niets tegen. Mijn probleem zijn de jongeren die niet naar school gaan en de hele dag over straat rondzwerven en andere mensen lastig vallen. Ik woon in Antwerpen en het is al vaak gebeurd dat allochtonen mij of vriendinnen van mij volgden of nariepen of probeerden te beroven. Ik denk dat er maar weinig van mijn vriendinnen zijn die nog niet zijn beroofd of lastiggevallen door die mensen. En dat is het grote probleem... Die jongeren zorgen ervoor dat de mensen een totaal verkeerd beeld krijgen van alle allochtonen omdat ze ze dan allemaal over dezelfde kam gaan scheren... Want ze zijn lang niet allemaal slecht!
Voor mij mogen ze ook hoofddoeken dragen. Dit maakt deel uit van hun geloof en zoals iemand al zei (srry ik weet de naam niet meer) als je een wet gaat maken tegen hoofddoeken is dat zoals zeggen dat wij geen kruisjes meer mogen dragen ofzo en dat is ook onzin... Die mensen hebben een geloof en hebben het recht om zich volgens dat geloof te gedragen. Iedereen heeft dat recht. Maar niemand heeft het recht om anderen te verwonden, pijn te doen of zelfs te doden.
Ik ben centrum-rechts. Ik wil dat de allochtonen zich aanpassen aan onze cultuur als ze bij ons komen wonen, maar ik vind niet dat we extreem moeten gaan doen en ze allemaal moeten terugsturen, want daar krijg je alleen maar meer problemen mee. (Trouwens ik zou het heel erg vinden als ze enkele van mijn vrienden zouden wegsturen!) En het maakt nu trouwens toch niet meer uit als ze een wet maken om de allochtonen terug naar hun land te sturen want 3/4 heeft al de Belgische nationaliteit....
Voor de Nederlanders die er niet goed aan uitkunnen:
Extreem-Rechts: Racisten, volledig tegen allochtonen, die alleen willen dat zij zo snel mogelijk terug naar hun land keren. (ze zijn bereid om er verbaal of fysiek geweld voor te gebruiken.)
Rechts: Min of meer racisten, maar minder fanatiek...
Centrum-rechts: mensen die willen dat de allochtonen zich aanpassen en leren leven in de Belgische samenleving.
Centrum: neutraal
Centrum-links: deze mensen willen dat er meer vrijheid is voor ieder individu en dat de overheid zich er eigenlijk minder mee moeit.
Links: willen dat het volk alle macht krijgt en dat alles beter wordt voor het volk.
Extreem-Links: iedereen gelijk, iedereen evenveel geld, alles voor het volk en de macht ligt eigenlijk volledig bij het volk... (Deze mensen zijn ook bereid om er verbaal of fysiek geweld voor te gebruiken.)
(Ik hoop dat dit een beetje juist is, anders mogen jullie het altijd verbeteren.) |
_________________ Niemand weet waarom geluk soms wegwaait
Niemand weet waarom een bloem verwelkt
Niemand weet waarom jij de enige bent die ik vertrouw
Maar ik weet dat ik van je hou
Ravenklauw! |
|
  |
 |
eVoLi
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 9:00 |
 |
Het stopt inderdaad niet, nu weer dat bus-incident
Wat ik daarbij erg jammer vind, is dat zelfs na het incident in Antwerpen, het VB in de opiniepeilingen stemmen bijkrijgt ! Als je even logisch nadenkt, een jongen met extreem-rechtse ideëen, mogelijk beïnvloed door het VB begaat totaal zinloze moorden, het land reageert totaal geschokt maar er gaan wel weer meer mensen op de partij stemmen die deze ideëen verdedigt ?
De MP3-moord heeft me ook erg geraakt omdat dat in feite wel dicht bij mijn leefwereld ligt, ik ben al tig keren in het Centraal Station gewest, de week ervoor nog met school, dus als je dan zo'n dingen op het nieuws hoort
Wat me daar ook bij opviel was dat er ONMIDDELLIJK naar allochtonen, en dan vooral Noord-Afrikanen werd gewezen. OK, de jongens op de foto hadden inderdaad donker haar, maar goed. Zelf de Marokkaanse gemeenschap deed een oproep aan de daders om zich aan te geven enzo, ze zochten in hun eigen rangen naar de dader, en uiteindelijk blijken het Polen te zijn ! Dat toont toch duidelijk hoe bevooroordeeld iedereen wel is (ook de allochtone gemeenschap) !
Ikzelf ben geloof ik links, ik ben echt tegen racisme al kan ik me ook wel ergeren als ze zich niet integreren. Iedereen mag hier wonen van mij, maar in Vlaanderen leer en spreek je Nederlands, en in Wallonië Frans. Dat geldt zowel voor allochtonen als voor Walen die in Vlaanderen komen wonen, maar dat is weer een andere discussie. Ik vind wel dat veel allochtonen beter hun best doen om te integreren, terwijl een hele hoop Walen in mijn buurt, die hier al hun hele leven wonen, niet eens de moeite doen om Nederlands te leren en wél aan een job geraken, en allochtonen die toch al een beetje Nederlands kunnen die worden systematisch gediscrimineerd bij sollicitaties, ten voordele van die koppige Walen die vasthouden aan hun Frans.
Het stoort me niet erg als allochtonen hier bv. hun hoofddoek dragen, maar het moet wel uit vrije keuze zijn en bij officiële controles, op je paspoort enzo moet je gezicht wel volledig te zien zijn. Thuis mogen ze ook doen wat ze willen, hun godsdienst en cultuur in stand houden enzo, maar bij ons in Brussel zijn er bijvoorbeeld katholieke scholen waar ook koranles wordt gegeven, en dat vind ik niet kunnen !
Mijn stanpunt is: integreer je in het land waar je woont, als ik ergens anders ga wonen zal ik ook de taal leren, de regels en wetten van het land volgen enzovoort.
Ik begrijp ook wel waarom veel allochtone jongeren dan vooral in de criminaliteit belanden, dat is niet altijd vrije keuze hoor ! Pas op, ik keur het niet goed, maar bedenk even het volgende : je bent in een vreemd land, waar ze een andere taal spreken die je weliswaar gebrekkig, maar toch een beetje spreekt. Je gaat naar school, maar daar heb je het natuurlijk al een achterstand op de anderen door je taalkennis, omdat je ouders niet veel geld hebben, waardoor je naar 'lagere' studierichtingen moet gaan. Dat is al bepaald slecht voor je zelfvertrouwen natuurlijk. Als je dan op straat, op tv en in de krant allemaal dingen ziet van het VB, ga je toch denken van 'zie je wel, ik wordt hier gediscrimineerd, ze buizen me opzettellijk', en dan later, bij je sollicitaties vind je ook moeilijker een job dan autochtonen met eenzelfde opleiding. Dan denk je weer 'tja, allemaal racisten hier' of 'waarom zou ik nog proberen aan werk geraken, ik word toch gediscrimineerd'. Dus ga je maar niet werken, maar ja, de werkelozenuitkering is ook niet echt rijkelijk, en als je dan vrienden ziet die wél aan veel geld geraken, al is het dan met criminele praktijken...
Ik keur dit dus absoluut niet goed, maar ik kan het wel een beetje begrijpen. Het is heel moeilijk om al die verschillen te overwinnen, achterstanden weg te werken,...
Sorry voor de lange post, maar ik heb er wel een duidelijke mening over omdat het zo'n belangrijke rol speelt in de maatschappij. |
_________________ Take a walk on the wild side... |
|
  |
 |
Spinny
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 11:01 |
 |
vlinder schreef: | Spinny schreef: | Maar als ik al zeg nu: "Ik vind dat ze werk moeten zoeken." Ben ik al bijna racist. Da's prima, maar dit is mijn mening toch.
|
Ik snap niet waarom mensen zo gepushed worden om werk te vinden.
Wat the heck verandert het aan jouw situatie of iemand werkt of niet?
En je moet niet denken dat leven van 'n uitkering gemakkelijk is.
Naar mijn mening heeft iedereen de persoonlijke keuze of die rijk wilt zijn of niet.
Dit is even terzijde van het hele allochtonen gedoe, want het belang van werken lijkt wel heel groot. En dat ENKEL om de statistieken goed uit te laten komen.
Het is weer rond de verkiezingstijd, hoor. Dan gaan ze weer mensen oproepen en cursussen laten volgen, alleen voor die statistieken.
Hypocriet vind ik het.
En geloof me, de doorsnee allochtoon doet zijn best om zich aan te passen.
Onze school bevindt zich in hetzelfd gebouw als de taalschool.
Daar lopen logischerwijs allemaal buitenlanders rond. En geen beetje ook.
En als ik naar m'n bushalte wandel praten die mensen onderling (bijvoorbeeld 2 Turkse vrouwen die evengoed tegen elkaar in het Turks kunnen praten) Nederlands. Of ze doen hun best.
Weet je hoe moeilijk het is voor mensen met 'n andere cultuur, taal, gewoontes om zich aan te passen aan een nieuw land? Dat gebeurt niet op één jaartje.
Leer jij maar 'ns op zo'n korte tijd Turks en de hele wet uit je hoofd. En ik zie Nederlanders/Belgen ook nog geen hoofddoek opdoen als ze naar Turkije emigreren. |
*Sighs*
Mijn punt is vrij simpel, er komen allochtonen hier, die hier alles maar laten komen, lui op hun reet zitten te wachten op de uitkering, onze taal niet eens spreken etc. etc. En ook nergens moeite voor doen.
Als je m'n post ook goed had doorgelezen, had je gelezen dat geloof houden mag. Dus als zij met een hoofddoek willen lopen, prima. Dat schaadt de maatschappij niet.
Maar wat de maatschappij wel schaadt, zijn allochtonen (en daar hebben we 't nu over, dus kom niet met: "Ja maar, autoctonen...") die hun dochters vermoorden, omdat ze iets niet naar hun zin willen doen, als voorbeeld genomen.
En iedereen vind 't vreselijk dat een allochtoon in elkaar word geslagen door 5 racisten, maar vinden we 't dan ook niet vreselijk dat er in Rotterdam meisjes verkracht worden door een groep van 10 allochtonen? Wij doen elkaar dingen aan, autochtoon of allochtoon. D'r zal nóóit wat aan veranderd worden.
Want zij zien dat als vrijheid van meningsuiting. En als dat al niet mag, waar gaat 't dan heen met 'n land? |
_________________ __&she is so la vida loca |
|
  |
 |
Farah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Somwere on the earth... where animals talking and trees walking
|
Geplaatst:
Ma Jun 26, 2006 13:17 |
 |
Ik ben het geheel met Spinny eens.
Als ze in ons land komen wonen moeten ze ook onze taal leren en onze regels volgen.
Met een hoofdoek mogen ze rondlopen daar heb ik geen problemen mee,
net zoals ik geen problemen heb met alochtonen die moeite doen om zich een beetje aan te passen aan ons land.
Ik ze NIET dat ze hun geloof niet mogen hebben hier is iedereen vrij in, iedereen mag geloven in wat hij of zij wil.
Er is een tijd geweest dat de alochtonen er op stonden dat wij HUN taal moesten leren, maar hier kunnen ze naar fluiten ze zijn in België dus ze zullen Vlaams moeten leren en wij geen Arabisch ofzo omdat zij dat eventjes willen!
Ook wil ik er op nadrukken dat wij niet altijd de racisten zijn,
het respect moet van bijden kanten komen.
Wat soms moeilijk is wij zitten met vier Belgen in de klas van de 22,
als wij Belgen iets verkeerd zeggen 'in hun ogen' dan vliegen ze direct uit hun slof.
Probeer dan maar eens respect op te brengen! |
_________________ "Things in life are not always as they seem.
When you listen, for instance ,
to someone talking there is another voice beneath his words..
Even if you hear clearly what he is saying The real truth is much deeper" - Johnny Depp |
|
  |
 |
|
|