Auteur |
Bericht |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 31, 2006 13:13 |
 |
Maeve schreef: | (...)
Nog wat, DNA zit door het hele lichaam, al is het hoofd weg, het DNA bevat de bouwstenen voor het hele lichaam! |
Tja, maar hoe kun je aan het DNA van iemand nu zien hoe lang zijn haar is of zijn nagels?
En dat met die stem klopt eigenlijk niet helemaal.. Je neemt toch ook de stembanden van diegene over?
(volgens mij staat er in het boek niks over je stem houden of die van die ander overnemen..) |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
thehenk
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 31, 2006 14:31 |
 |
Als je iets neemt van iemand die alleen een hoofd heeft neem je alleen zijn hoofd, verander je dus in een hoofd. Bij Krenck in Dolleman kreeg hij ook niet ineens twee benen |
|
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 31, 2006 14:32 |
 |
Ik las ergens dat Harry en Ron hun eigen stem hielden. Dit was alleen in de film zo, maar je moet de boeken als "de waarheid" nemen, want de films zijn er alleen maar een aftreksel van.
Verder denk ik dat je geen Wisseldrank kan makken van iemand die dood is. Of misschien kan je het wel maken, maar het lijkt me niet erg verstandig om deze dan op te drinken. De Wisseldrank stond in een boek die in de Verboden sectie van de bieb te vinden was en dat was niet voor niets. Ik denk dat als je de wisseldrank drinkt met een haar van iemand die dood is, je veranderd in die persoon die dood is. Maar aangezien het een uur duurt, overleef je het wellicht zelf ook niet, je hart heeft dan immers een uur stil gestaan.
In boek 4 staat dit over Barto Krenck/dolleman:
"Vervolgens pakte ik de kleren en duisterdetectors van Dolleman in, deed ze samen bij Dolleman in zijn hutkoffer en vertrok naar Zweinstein. Ik hield hem in leven, onder de Imperiusvloek. Ik moest hem kunnen uithoren om meer tw eeten te komen over zijn verleden en om zijn gewoontes te leren kennen, zodat ik zelfs Perkamentus voor de gek kon houden. Bovendien had ik zijn haar nodig voor de wisseldrank."
Het kan natuurlijk ook zijn dat er niets gebeurd als je het haar van een overledene in de wisseldrank gooit.
Als je twee verschillende haren in een drank doet, gaat het denk ik helemaal fout met de transformatie. Net als dat het helemaal fout ging bij Hermelien omdat ze een kattenhaar had gebruikt. |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
DumbledoreIsNotDead
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 31, 2006 15:00 |
 |
Ik weet niet wat er gebeurt als je een haar van een dode gebruikt, maar volgens mij gebeurt er net zoiets als met Hermelien als je twee verschillende haren van iemand in de drank stopt. Dan treedt er een fout op en ontstaat er iets heel beroerds.
Edit: Ik zie nou net dat degene voor mij hetzelfde zei |
|
  |
 |
Maeve
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 31, 2006 15:14 |
 |
Ok, van het DNA kun je niet aflezen wat voor haarstijl iemand heeft, je neemt alleen de uiterlijke kenmerken over! DNA kan niet dood, het zijn bouwstenen, dus als jij een haar van een dode gebruikt wordt jij die persoon, alleen levend! Kijk maar eens naar Jurassic Parc!
Het gedrag etc. blijven zoals gezegd jouw eigen en je stem ook! Bij wisseldrank verander je in het uiterlijk van iemand. Als iemand dood is en waar alleen het hoofd nog van is moet je met een wisseldrank in principe in die hele persoon veranderen. DNA is voor het hele lichaam... [/u] |
_________________ Maeve...Empress of the PEN!!! |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 31, 2006 17:24 |
 |
Maeve schreef: | Ok, van het DNA kun je niet aflezen wat voor haarstijl iemand heeft, je neemt alleen de uiterlijke kenmerken over! DNA kan niet dood, het zijn bouwstenen, dus als jij een haar van een dode gebruikt wordt jij die persoon, alleen levend! Kijk maar eens naar Jurassic Parc!
Het gedrag etc. blijven zoals gezegd jouw eigen en je stem ook! Bij wisseldrank verander je in het uiterlijk van iemand. Als iemand dood is en waar alleen het hoofd nog van is moet je met een wisseldrank in principe in die hele persoon veranderen. DNA is voor het hele lichaam... [/u] |
Iedereen heeft het wel de hele tijd over DNA, maar wie zegt dat het hier om DNA gaat? DNA zit niet eens in haar, alleen in de haarwortel.
Jurassic Parc, leuke vergelijking, maar het gaat niet op. JK Rowling heeft haar eigen theorien over hoe zoiets werkt en persoonlijk denk ik dat het veel meer met magie te maken heeft dan met dna.
Verder, zoals ik hierboven al heb gezegd, nemen ze in de boeken wel de stem van de persoon over. Je moet niet uitgaan van wat de films zeggen/laten zien. Het boek is "de waarheid". |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
Whitelighter
6e jaars

Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 31, 2006 17:36 |
 |
Ik denk niet dat je in een dood iemand veranderd als je DNA neemt van iemand die dood is, gewoon, die persoon maar dan levend.
Maar het feit dat bepaalde dingen niet je DNA te vinden zijn van je uiterlijk weet ik ook niet.
Waarschijnlijk wordt je een mengeling van die twee mensen waarvan je het DNA in je drank hebt gedaan...
Zo denk ik er over. |
_________________ De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in. |
|
  |
 |
Maeve
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 31, 2006 18:28 |
 |
Als het allemaal alleen maar om magie draait waar discussieren we dan om? Met magie kan feitelijk alles!  |
_________________ Maeve...Empress of the PEN!!! |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 02, 2006 17:42 |
 |
Maeve schreef: | Als het allemaal alleen maar om magie draait waar discussieren we dan om? Met magie kan feitelijk alles!  |
Dat had ik in het begin van de topic ook gezegt,
maar ik vind dit mysterie ook niet kunnen in de toverwereld, het klopt voor mijn gevoel dan nog niet. |
|
  |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 03, 2006 8:02 |
 |
Ik denk dat als je nu in intacte haar van Perkie inneemt, dat je dan zijn gewone gestalte krijgt. Als je een beetje as inneemt van de gecremeerde Perkie, neem je de gestalte aan van een hoopje as.
Ik heb geen idee wat er zou gebeuren als je haar inneemt van twee personen, volgens mij gaat er dan iets heel erg fout. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 03, 2006 13:45 |
 |
Ukkepulk schreef: | Ik denk dat als je nu in intacte haar van Perkie inneemt, dat je dan zijn gewone gestalte krijgt. Als je een beetje as inneemt van de gecremeerde Perkie, neem je de gestalte aan van een hoopje as.
Ik heb geen idee wat er zou gebeuren als je haar inneemt van twee personen, volgens mij gaat er dan iets heel erg fout. |
Sinds wanneer is Dumbledore gecremeerd? |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 03, 2006 13:52 |
 |
KarinWeasley schreef: | Ukkepulk schreef: | Ik denk dat als je nu in intacte haar van Perkie inneemt, dat je dan zijn gewone gestalte krijgt. Als je een beetje as inneemt van de gecremeerde Perkie, neem je de gestalte aan van een hoopje as.
Zijn kist was toch in brand gevlogen? |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 16:12 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | KarinWeasley schreef: | Ukkepulk schreef: | Ik denk dat als je nu in intacte haar van Perkie inneemt, dat je dan zijn gewone gestalte krijgt. Als je een beetje as inneemt van de gecremeerde Perkie, neem je de gestalte aan van een hoopje as.
Zijn kist was toch in brand gevlogen? |
We weten nog niet wat er precies is gebeurd met Perkamentus..
Ik vind het zelf al eigenaardig genoeg met die vlam en de Feniks..
Maar weer even naar de kern: Verander je in een levend persoon of een dood persoon van het DNA dat je hebt ingenomen samen met de Wisseldrank? |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 18:26 |
 |
Sterretje schreef: | Maar weer even naar de kern: Verander je in een levend persoon of een dood persoon van het DNA dat je hebt ingenomen samen met de Wisseldrank?[/color] |
Je neemt enkel de vorm aan van de persoon, niet alles van de persoon dus ik denk niet dat je plots dood gaat zijn voor een uur. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
FireBolt428
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)
|
Geplaatst:
Za Jul 08, 2006 19:26 |
 |
ik weet niet, ik bedoel, alle organismen in je lichaam zijn dan dood he, van de kleinste dingen tot haartjes, huid, nagels enzovoort...ik denk eerlijk gezegd dat je nog in die persoon kan veranderen, levend weliswaar, maar dat gaat nog in de theorie dat alle organismen in je lijf DOOD zijn, conclusie: ik heb geen flauw idee.. |
|
|
  |
 |
|