Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Luisterboeken Harry Potter Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2006 7:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Niekie8508 schreef:

Ook in de auto is het ideaal lekker in de file naar Jan Meng luisteren. Wordt er rustig van. Geen gestress in de file, maar lekker luisteren.
heb momenteel ''de passie vrucht'' in mijn autootje zitten

Hadden wij ook gedaan, hadden toen pech (accu leeg) zes uur gewacht op de wegenwacht Wink

Ik heb alle luisterboeken.. Ze zijn vet relaxed als je 's nachts wakker wordt en je bent te moe om te luisteren zet je gewoon even je cd speler aan. (Ik heb natuurlijk ook alle boeken wel nederlands en engels door elkaar Confused )

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Jet is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2006 21:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

De luisterboeken zijn zo leuk Very Happy Op dit moment luister ik deel 1. Deel 4, 3 en 2 heb ik al geluisterd, ja ik luister alles door elkaar, haha.
De voorlezer Jan Meng kan heel erg amuserend spreken en voorlezen. Het is dan ook een genot om naar hem te luisteren. Bovendien is het ook heel handig: je kan bijvoorbeeld tijdens het luisteren andere dingen doen.

Het lezen van de HP-boeken is wel leuker natuurlijk, maar als afwisseling is het luisteren ook erg aan te raden Wink

I can touch you now."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Deatheaterstan
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 55 Sikkels

Deatheaterstan is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 19:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

De luisterboeken zijn echt heerlijk!!!!! elke avond zet ik een luisterboek op en val ik vanzelf in slaap. Jan Meng kan echt super lekker voorlezen dus echt aanrader!!!! ik heb alle luisterboeken en ik heb ze allemaal al 100.000 keer gehoord maar ze zijn nog steeds fantastisch

Emma Watson
They're great
miss_sweet
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 0 Sikkels

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 22:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind luisterboeken wel iets speciaals hebben. Het is een soort van 'rustgevend' om het stil te maken in huis en dan naar het verhaal te luisteren, terwijl je zelf geen inspanning moet doen. Hoewel ik nog nooit echt een luisterboek volledig heb beluisterd. Ik denk dat het me gaat vervelen. Bij het lezen van een verhaal, beleef je het avontuur met je fantasie. Maar als je een verhaal luistert, kan je makkelijk afgeleid worden. En lang naar iets luisteren wordt op den duur vervelend denk ik.

will hold
Serverus Sneep
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Serverus Sneep is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 14:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is ook makkelijker te volgen terwijl je toch minder geconcentreerd bent. Het is ook handig als je harstikke moe bent. Ik heb boek 1, 2, 5 en 6 de luisterboeken van en ik heb ze allemaal wel één keer minstens beluisterd.

DutchHermione
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

DutchHermione is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 16:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat de Nederlandse voorlezer, Jan Meng, het echt geweldig doet. Hij gebruikt wel stemmetjes, maar niet op een irriterende manier, het maakt het vooral herkenbaar. Zijn stem is heel fijn en goed te volgen; geen monotoom geneuzel ofzo.

Ik heb alle 6 luisterboeken. Nog niet extreem lang (de eerste (5) nu een maandje of 8 denk ik), maar ik ben er helemaal aan verslaafd geraakt. Voor mensen die overdag al veel (moeten) lezen, zoals ik, ... Ik vind het heerlijk om eind van de avond mijn studieboeken aan de kant te mikken, mijn laptopje mee te slepen richting mijn bed (mijn stereosetje heeft het al een poosje begeven) en dan lekker een stukje Harry Potter te gaan luisteren.
Het is misschien luiheid, maar zoals ik ergens al eerder in dit topic las; het is soms ook gewoon heerlijk om even met weinig inspanning te ''lezen''. Ik moet zeggen,.. dat mij soms dingen opvallen die ik onder het lezen mis.. Hoewel mijn fantasie soms ook met me op hol slaat als ik alleen maar luister en ik plots uit het verhaal schrik als Meng de volgende hoofdstuktitel noemt Wink

Ik wil nu heel graag de Engelse luisterboeken... maar jah; die zijn via bol.com iig een stuk prijziger; iemand nog goede tips of die dingen ergens goedkoper verkrijgbaar zijn??

I do not believe this darkness will endure.
miss_sweet
Hotemetoot
Hotemetoot

miss_sweet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Serverus Sneep schreef:
Het is ook makkelijker te volgen terwijl je toch minder geconcentreerd bent. Het is ook handig als je harstikke moe bent. Ik heb boek 1, 2, 5 en 6 de luisterboeken van en ik heb ze allemaal wel één keer minstens beluisterd.

Het is makkelijker te volgen als je minder geconcentreerd bent? Die theorie snap ik niet hoor Razz
Het lijkt me juist dat je intensief moet luisteren. Het kan mss wel leuk zijn voor even, maar uren en uren naar een verhaal luisteren moet toch lastig worden denk ik. Ik kan het niet zeker weten, want zoals ik al heb gezegd, heb ik nog nooit echt een luisterboek beluistert. En dit is mss wel een dom voorbeeld, maar een luistertest op school van 5 min. of langer wordt op den duur toch ook vervelend om naar te luisteren, hoe interessant het verhaal ook mag zijn. Dan ga je ook niet meer echt aandachtig luisteren.

will hold
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 28, 2006 18:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja inderdaad dat is mijn vraag dan ook.. Hoe lang duurt bijvoorbeeld zo'n luisterboek? Want als je nou van OvdF een luisterboek van wilt maken, dat duurt volgens mij wel heel lang..

Ik denk dat ik er ook niet naar zou kunnen luisteren... Ben gigantisch snel afgeleid en ik denk niet dat ik het op kan brengen om een hele tijd naar dezelfde stem te luisteren... Een boek kan je volgens mij ook makkelijker weg leggen dan zo'n luisterboek..

Maar ja zoals Choco ook al zei als ik ze een keer zie bij de bibliotheek dan wil ik ze nog wel een keer lenen..

edit: Ik heb de Engelse versie van "HalfBlood Prince" gehuurt en ik ben hem nu aan het luisteren.. Oehw ik vind hem echt heel leuk ^^

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb kleine stukjes via YouTube geluisterd en het is best wel leuk dus ik naar de bieb om te kijken of ze ze daar in het engels hadden maar nee hoor dus ik op bol kijken en duur dat ze zijn. beneden de 40 euro heb je niks. Dat vind ik een beetje te duur voor alleen maar de heb.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Hermione_love
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 110 Sikkels

Hermione_love is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 14:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is misschien een beetje een vreemde gewoonte, maar altijd als ik naar bed ga, zet ik een luisterboek op. Die haal ik bij de bieb.
Het is zelfs nu zo, dat ik lastiger in slaap kan komen, zónder HP cd, dan met. Beetje bizar...maarja.
Ik vind ze echt helemaal geweldig!

xx hermione_love

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 14:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals jullie al weten, door j-me, heb ik dus het luisterboek van deel 1. Maar ik ben het met hem eens. Ik val eigenlijk in slaap met zijn stem, en de manier waarop de namen worden uitgesproken: heel raar. Confused
Maar af en toe gaat hij toch wel aan, en dan ga ik lekker kleuren/tekenen. Dan wordt het wel druk in mijn slaapkamer want dan komt de rest er ook bij.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Jessica-Malfoy
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 33 Sikkels

Jessica-Malfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 12:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ze allemaal zowel in het nederlands als in het engels en ik moet zeggen dat ik toch de engelse versie verkies want ik vindt eerlijk gezegd ook een beetje dat de nederlandse versie zo eentonig wordt voorgelezen Rolling Eyes en waardoor het wat saaier wordt om ervan te slapen. Ik luister vooral naar de engelse als ik bezig ben met crea's te maken hihi

Ps: Ivb met het niet kunnen slapen zonder dat is gewoon iets dat je aankweekt zal ik maar zeggen als je een tijdje hetzelfde telkens opnieuw en opnieuw doet dan wordt dat een gewoonte waar je dan na een tijdje moeilijk zonder kunt.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

watsonette is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 18:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet..
Misschien kun je in de boekenhandel naar de release vragen Wink
Dat weten ze daar bijna altijd, want ze hebben zo'n schema achter de kassa [De meeste gevallen dan].

Ik vind de luister-boeken niet zo, ik val er alleen maar van in slaap.
Het doet me zo terug denken aan die vreselijke luistertoets van de entree toets Confused
Nee geef mij maar lekker die boeken ^^

Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers!
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 10:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb boek 3 op luister CD, het bevat 6 CD's , terwijl ik het eigenlijk nog nooit echt naar hebt geluisterd, waarom weet ik niet, heb het toen van me opa gekregen die had het weer van iemand anders gekregen Wink Maar ze zijn wel handig als iemand moeite heeft met lezen, Maar die van mij ligt al 3 jaar zonder aan te raken in een verlate la.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 03, 2007 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb er al eens naar geluisterd, maar het verpest de hele sfeer van het boek, vind ik. Het is heel anders om het te horen dan om het te lezen... en lezen vind ik sowieso fijner...
Een vriendin van me luistert de cd's om in slaap te komen. Very Happy Dat kan natuurlijk ook... ^^

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp