Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De Spiegel van Neregeb Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 18:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maurice62 schreef:
3. Hier ben ik het eens met lupos freak Wink

^^

Wemelin schreef:
Dat Harry de plaatsen ziet waar de overige Gruzielementen in verborgen zijn is mogelijk, waarschijnlijk zelfs.

Voldemort kent de spiegel in elk geval en heeft hem al eens gezien. En als Voldemort terugdenkt aan die keer dat hij de steen der wijzen wou nemen, dan zou hij nu toch wel slimmer moeten zijn. En die spiegel stelen of kapot slaan, zodat Harry of wie dan ook niet kan zien waar de gruzielementen verborgen liggen. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen!

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

mira is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat de spiegel een Gruzelement is of dat er een in zit.
Dat hij een rol gaat spelen zal ik niet uitsluiten, dat lijkt me eigelijk best wel logisch. Nooit aan gedacht.

Dat de spiegel laat zien waar een Gruzelement is denk ik niet.
Perkamentus zei zelf dat de spiegel laat zien wat je wílt zien.
Nou, dan zou Harry vast wel willen dat ie in zijn broekzak komt...

greetsz mira

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 21:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

[quote="Lupos-freak"]
Narcissa schreef:
Potter en [plank kan je hierbij niet samen gaan vergelijken. Plank had geen problemen wat Potter wel heeft. Hij heeft volgens mij wel echter andere dingen aan zijn hoofd om zwerkbal aanvoerder te worden. Hij heeft als doel om zo vlug mogelijk de heer van het duisternis te verslaan, en het is maar ook de vraag dat hij naar school gaat, of Zweinstein open is

Ja, Harry heeft enorm veel problemen. Maar volgens mij blijft een aanvoerder nu eenmaal aanvoerder. Dus volgens mij zou hij aanvoerder worden in deel zeven, maar aangezien er geen zwerkbal is.
Misschien is er wel geen zwerkbal in boek zeven omdat de aanvoerder er geen tijd voor geeft! Razz

Dat denk ik nu weer niet Wink Er zal heus wel zwerkbal in voor komen. En anders hebben ze iemand anders wel die Zwerkbal aanvoeder wordt in het Giffoendor team..Dus Wink Want ze hebben ook wel een plaatst vervanger voor Harry Misschien wel Ginny Of ron..wie weet.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 21:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
SPOILER BOEK 7!!!!!

Wat bedoel je daar mee?? Oh omdat we het over het 7de boek hebben? nauw het gaat over de spiegel. wat ze daar in zien. Ron zag , dat hij zwerkbal aanvoeder is, het kan dan best zijn dat hij dat nog kan worden in deel 7..daar gaat het om . Wink Razz

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 21:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Citaat:
SPOILER BOEK 7!!!!!

Wat bedoel je daar mee?? Oh omdat we het over het 7de boek hebben? nauw het gaat over de spiegel. wat ze daar in zien. Ron zag , dat hij zwerkbal aanvoeder is, het kan dan best zijn dat hij dat nog kan worden in deel 7..daar gaat het om . Wink Razz

Er staat nog een tekst onder dat stukje.
Moet je selecteren om te kunenn lezen Wink

Ravenklauw!
jelloke75
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

jelloke75 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 9:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat Harry de horcruxes zal zien in de spiegel.
zelfs al kan ik begrijpen dat de wraakzucht die hij op Voldemort heeft enorm groot is , maar toch nog niet groot genoeg als dan wanneer hij zijn ouders zou willen zien.

en dat van Ron dat hij head boy enzo word. Bij sommige mensen zal de spiegel ooit wel eens de toekomst laten zien.
Bij perkie zag hij zichzelf met een paar wollen sokken.(al denk ik toch niet dat dit waar is, maar goed)
Kan hij snel even gaan kopen zijn en was hij gelukkig.

Dus ik geloof niet echt dat Harry ooit horcruxes in de spiegel zal zien.
Dit lijkt niet erg logisch met wat ik juist zei Confused maar: 'ik hoop van wel, want dat zal een hoop zoekwerk natuurlijk verkleinen Exclamation '
Laughing
Grtjes Jelle

sirius_is_te_gek
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

sirius_is_te_gek is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Ik denk niet dat Harry de horcruxes zal zien in de spiegel.
zelfs al kan ik begrijpen dat de wraakzucht die hij op Voldemort heeft enorm groot is , maar toch nog niet groot genoeg als dan wanneer hij zijn ouders zou willen zien.

Ik denk juist van wel. Ik denk dat je goed moet realiseren, dat in deel 1 Harry lang niet zo’n grote haat voor Voldemort voelde als in deel 6. Gewoonweg omdat hij niet wist hoeveel levens Voldemort heeft verwoest of beschadigd of in de volgende jaren gaat beschadigen/verwoesten. Daarom was in het eerste Harry’s diepste hartewens bij zijn familie te zijn en ze te zien, ook omdat hij hen zich niet kon herinneren, zelfs geen foto’s van hen had. Wat er dan nog bijkomt was dat Harry’s diepste hartewens van het zien van zijn familieleden nog in hetzelfde boek veranderd was in het vinden van de steen. Harry stelt zich dus na enkele maanden zich flexibel op omdat hij gedeeltelijk had verwerkt dat hij niet meer bij zijn ouders of familie kon zijn.

In deel 6 beseft Harry zich erg goed, dat hij iedereen die hij liefheeft en verloren heeft, kon hebben behouden als Voldemort gestorven was. Met ander woorden hij weet dat zijn diepste doel een dode Voldemort is. In de spiegel zal het er dan denk ik op neerkomen dat hij niet alleen Voldemorts dode lichaam, maar ik denk ook dat hij de kapotte horcruxes moet zien, om zeker te weten dat hij echt dood is.

Citaat:
Voldemort kent de spiegel in elk geval en heeft hem al eens gezien. En als Voldemort terugdenkt aan die keer dat hij de steen der wijzen wou nemen, dan zou hij nu toch wel slimmer moeten zijn. En die spiegel stelen of kapot slaan, zodat Harry of wie dan ook niet kan zien waar de gruzielementen verborgen liggen. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen!

Voldemort heeft zich zelfs meerdere keren aan dezelfde steen gestoten ! Hij onderschat jonge mensen. In deel 4 was hij overtuigd van Harry’s dood, in deel 6 onderschat hij nog steeds jonge mensen, dit blijkt alleen al uit, dat Perkamentus en Harry allebei in het bootje konden klimmen. Voldemort had de boot niet extra beveiligd. Was hij verstandig dan deed hij het wel. Ik denk dat R.A.B Regulus is, en als dit waar is, dan heeft Voldemort weer een jonge mogelijk ongekwalificeerde tovenaar onderschat.

Verder moet je niet vergeten, dat Voldemort ervan overtuigd is, dat hij alleen van zijn Horcruxen afweet. Dom van hem. En nou ja ik onderschat Voldemort niet, maar ik denk niet dat hij van Harry verwacht dat hij de spiegel kan gebruiken om de horcruxen te vinden. Het is denk ik ook echt mogelijk dat Voldemort al een tijd niet aan de spiegel gedacht heeft, kijk zelfs de veel slimmere Perkamentus schijnt de spiegel uit het oog verloren te hebben, of misschien wilde hij Harry er (nog) niet aan blootstellen.

jelloke75
1e jaars
1e jaars

jelloke75 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2006 10:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:

Ik denk juist van wel. Ik denk dat je goed moet realiseren, dat in deel 1 Harry lang niet zo’n grote haat voor Voldemort voelde als in deel 6. Gewoonweg omdat hij niet wist hoeveel levens Voldemort heeft verwoest of beschadigd of in de volgende jaren gaat beschadigen/verwoesten. Daarom was in het eerste Harry’s diepste hartewens bij zijn familie te zijn en ze te zien, ook omdat hij hen zich niet kon herinneren, zelfs geen foto’s van hen had. Wat er dan nog bijkomt was dat Harry’s diepste hartewens van het zien van zijn familieleden nog in hetzelfde boek veranderd was in het vinden van de steen. Harry stelt zich dus na enkele maanden zich flexibel op omdat hij gedeeltelijk had verwerkt dat hij niet meer bij zijn ouders of familie kon zijn.

In deel 6 beseft Harry zich erg goed, dat hij iedereen die hij liefheeft en verloren heeft, kon hebben behouden als Voldemort gestorven was. Met ander woorden hij weet dat zijn diepste doel een dode Voldemort is. In de spiegel zal het er dan denk ik op neerkomen dat hij niet alleen Voldemorts dode lichaam, maar ik denk ook dat hij de kapotte horcruxes moet zien, om zeker te weten dat hij echt dood is.

Jah, je doet me natuurlijk wel twijfelen.
Maar Harry's kracht is liefhebben.
Deze kracht gaat nog altijd boven wraak, zeker bij Harry.
En dat van de Steen dat hij had gezien in boek 1, kwam door die betovering van Perkamentus:
Alleen degene die de steen wilt hebben, maar niet gebruiken, kan hem uit de spiegel halen.
En hij voelde terug wraak tegenover Voldemort, door de steen eruit te halen.
Maar nadien, als Voldemort vraagt (beveelt) de steen te geven, en zich daarna bij hem aan te sluiten, dan ziet Harry zijn ouders weer in de Spiegel.

Grtjes Jelle

jelloke75
1e jaars
1e jaars

jelloke75 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2006 10:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:

En dat van de Steen dat hij had gezien in boek 1, kwam door die betovering van Perkamentus:
Alleen degene die de steen wilt hebben, maar niet gebruiken, kan hem uit de spiegel halen.
Maar nadien, als Voldemort vraagt (beveelt) de steen te geven, en zich daarna bij hem aan te sluiten, dan ziet Harry zijn ouders weer in de Spiegel.

Grtjes Jelle

sirius_is_te_gek
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

sirius_is_te_gek is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2006 14:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Grtjes Jelle

Hoi Jelle. Ja, het is waar dat Harry na het vinden van de steen zijn ouders weer ziet, maar dan zijn we nog steeds in deel 1. Kijk het is zo dat Perkamentus de spiegel betoverd heeft, maar Perkamentus kon met behulp van toverkunst geen invloed hebben op wat Harry in de spiegel zag. Weliswaar denk ik dat Harry in deel 2, 3 en 4 en het grootste deel van deel 5 ook nog steeds zijn ouders in de spiegel zou zien zou zien als hij erin keek. Maar dan: wist Harry in deel 1, 2,3 toen wie of wat Voldemort werkelijk was, waar toe hij in staat is, en waarom hij Harry nu echt dood wil ? Nee dus. Hij leert dat pas in de loop van de boeken en dan vooral in boek 6. Voldemort was dus een persoon die hij niet grondig kende, dus waarom zou Harry diepste wens Voldemorts dood zijn ? Dat komt in deel 5 of deel 6. Het zou zelfs kunnen dat Harry het pas zal zien nadat Perkamentus gestorven is, want Harry heeft nu iedereen verloren die hij het meeste liefhad. En al die gestorvenen liggen aan Voldemort.
Je hebt natuurlijk gelijk dat Harry’s grootste kracht liefde is. Ik interpreteer het als liefde voor andere mensen en dieren. Als Harry de mensen en dieren niet liefheeft, dan zou het Harry’s wens ook niet zijn om Voldemort te doden. Het zou hem dan gewoon onverschillig laten, wat Voldemort anderen aandoet. Maar Harry is een filantroop en filantropen haten onmenselijkheid. Als een persoon deze eigenschap verpersoonlijkt dan is het wel Voldemort. Voor een filantroop is vermoorden natuurlijk vreselijk. Maar Harry ziet in deel 6 in dat het niet doden van Voldemort een groter moreel kwaad is. Ik denk dat je een dode Voldemort niet te veel moet zien als een wraakactie van Harry. Het is natuurlijk gedeeltelijk wraak, maar het is voor Harry veel meer reden dat het in leven houden van Voldemort het meest vreselijke is wat er bestaat.

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 23, 2006 17:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey,

Dit ziet er allemaal erg logisch uit! Vooral dat eerste dan dat Harry via de spiegel de gruzielementen zal weten te vinden.

Dat van ron, zoal hier al is gezegd lijt het me duidelijk dat hij verlangt zeker niet onder te doen voor zijn broers, hij had zichzelf te bewijzen he.

gr.

cas_09
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: valkenswaard noordbrabant nederland europa wereld heelal

cas_09 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 17:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

hmm... als je zo begint weet ik er nog wel een Laughing :
Voldemort gebruikt bijna alleen maar voorwerpen die van de Oprichters waren voor zijn Gruzielementen, en ook nog waardevol, en die hoed is da volgens mij wel (niet fysiek maar met een grote waarde voor Zweinstein zelf), en als k t me goed herinner, was de Sorteerhoed van Goderic Griffoendor... zou t kunnen dat Voldemort stiekem een stuk van zijn ziel daarin heeft verstopt?

a girl with kaleidoscope eyes...Mr. Green
anneke353
Dreuzel
Dreuzel

anneke353 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat de spiegel van neregeb nog altijd onder het luik staat want toen werd gezegd dat hij verplaatst was werd bedoelt dat hij onder het luik staat maar hij kan daar nog altijd staan want er is niets meer over gezegd allez denk ik zo

anneke353
Dreuzel
Dreuzel

anneke353 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat de spiegel van neregeb nog altijd onder het luik staat want toen werd gezegd dat hij verplaatst was werd bedoelt dat hij onder het luik staat maar hij kan daar nog altijd staan want er is niets meer over gezegd allez denk ik zo

Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 121 Sikkels

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Ik denk dat de spiegel niet is gemaakt om zo'n waarheid te laten zien. Misschien laat het wel de ideeen in Harry's hoofd zien van wat wel eens een Gruzielement zou kunnen zijn.. Ik zie de spiegel meer als een droomspiegel, van je eigen gedachten, geen voorspellende spiegel van dingen die er wel zijn maar die je zelf niet bedacht hebt. Het moet dus al in je hoofd. Die Gruzielementen is veel te veel onbekend terrein.

2. Leuke voorspelling. Ik gun het Ronald van harte en denk ook dat zijn droom uit zal komen. Wink

3. Die spiegel kon wel eens een erfstuk zijn van Perkie voor Harry. Dus het ligt nu ergens in het kasteel nog opgeborgen. Toch ruimte zat. En Harry erft het gewoon van het schoolhoofd.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp