Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Hoe kun je ontsnappen uit Azkaban? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: kun je verschijnselen in azkaban?

ja dat moet wel kunnen
16%
 16%  [ 12 ]
nee ik denk het niet
23%
 23%  [ 17 ]
nee tuurlijk niet wat is dat voor een domme vraag
55%
 55%  [ 40 ]
nee maar het kan wel op deze manier.............
4%
 4%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 72

Auteur Bericht
KarinWeasley
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

KarinWeasley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 26, 2006 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
KarinWeasley schreef:
blable schreef:
Ik vind het wel raar dat sirius is getransformeert want ik was onder de indruk dat je daar een toverstok voor nodig had ?

Nee hoor, ik heb bij faunaten nooit iets gelezen over een toverstok, noch bij McGonigall, noch bij Sirius.

In de film gebruiken ze een toverstok om te transformeren... Maar in het echt heb je volgens mij geen toverstok nodig want neem nou Wormtail's verhaal.. Hij is een rat dus hoe wil je dan als een rat een spreuk (Non verbaal) gebruiken en daarbij een toverstok vast houden...

En ja inderdaad misschien is Fudge wel met een bezem er heen gegaan... Maar dat hoeft niet te zeggen dat je niet kan verschijnselen... Er is wel een haardnetwerk... Razz

In de film bewegen de trappen, vliegen de dementors en is Dumbledore een opgewonden standje... Razz Je moet niet uitgaan van de films, maar van de boeken.

Ik neem niet aan dat Fudge gaat vliegen, als je ook gewoon kan verschijnselen. Maar goed, het lijkt me logisch dat je er niet kan verdwijnselen/verschijnselen, anders zou iedere gevangene dit wel doen als ie net in Azkaban is en de dementors nog niet zo veel invloed hebben gehad dat de tovenaars hun krachten helemaal zijn verloren.

Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2006 7:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op Azkaban is er volgens mij geen bescherming dat je er niet kan verschijnselen of verdwijnselen zoals op Zweinstein.

Waarom niet, simpel, mt Dementors in de buurt is dat helemaal niet nodig.
Met dementors in de buurt neemt de toverkracht van tovenaars steeds meer en meer af.
Verschijnselen is helemaal niet zo simpel, je hebt vastberadendheid nodig en dat is wat er bij de gevangenen ontbreekt.

Sirius kon transformeren omdat hij nog niet helemaal gek werd en dat beetje toverkracht overhield.

JE hebt geeen toverstok nodig om in je faunaatvorm te veranderen.

Eigenlijk is ontsnappen uit azkaban dus zo goed als onmogelijk tenzij je er misschien onschuldig vastzit. (of hulp krijgt van je ouders)

In de film gebruikt ook Pippeling geen toverstok om te veranderen als ik me niet vergis.
Hij gebruikt ze om de anderen op afstand te houden.

Ravenklauw!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2006 11:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

@SMD en als de dementors naar Voldemort luisteren en er voor zorgen dat de gevangenen weg kunnen (Kijk naar Bella enzo) Razz

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

j@co-huiself is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2006 13:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

KarinWeasley schreef:
Golden Snitch schreef:
hmm neen, uit Azkaban kunnen verschijnselen zal niet kunnen denk ik, dat zou net iets te makkelijk zijn vrees ik.

Ik denk dat je er het beste uit kan ontsnappen op een "dreuzelse" manier. Gewoon weglopen of een tunnel graven ofzo,...

Een tunnel graven? Azkaban ligt midden in de Noordzee...

misschien is dat zo gek nog niet karin weasley want je kan bijv. tot iets buiten azkaban graven en dan verdwijnselen als je voor dat alles de kracht nog hebt Twisted Evil Exclamation Very Happy Mr. Green Very Happy

maar de beste dat is griffoendor!!!!
DragonFly
Oude Forumnaam: Jilleke100101 Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

DragonFly is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 30, 2006 0:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

in mijn eigen verhaal heb ik het ook zo gedaan: niet verdwijnselen!
het zou nu toch wel iéts té gemakkelijk zijn, denk je niet.
anders was Lucius en de rest nu ook al op vrije voeten.
en Sirius ook.
het kàn ook niet echt.
het is gewoon super onlogisch!

Harry_Lover
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Harry_Lover is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 18:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

KarinWeasley schreef:
blable schreef:
Ik vind het wel raar dat sirius is getransformeert want ik was onder de indruk dat je daar een toverstok voor nodig had ?

Nee hoor, ik heb bij faunaten nooit iets gelezen over een toverstok, noch bij McGonigall, noch bij Sirius.

Overigens staat er nergens in de boeken dat de enige plaats waar je niet kan verschijnselen/verdwijnselen Hogwarts is. Sterker nog, de meeste tovenaarshuizen zijn er tegen beveiligd om ongewenst bezoek buiten de deur te houden, zo stond in de HBP.

Volgens mij kan je uit Azkaban niet verdwijnselen. In HBP staat ook dat Droebel helemaal nat is van zijn reis vanuit azkaban 'in het midden van de Noordzee' door de regen. Ik neem niet aan dat je nat wordt als je verdwijnseld/verschijnseld.

Ze hebben wel een toverstok nodig. Weet je nog de derde film? Als ze bij de beukwild staan, en Lupos in een weerwolf verandert?
Pippeling raapt dan de toverstok van Lupos van de grond en transformeert zich zelf dan om in een rat.

xXx

KarinWeasley
5e jaars
5e jaars

KarinWeasley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 09, 2006 19:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry_Lover schreef:
KarinWeasley schreef:
blable schreef:

Overigens staat er nergens in de boeken dat de enige plaats waar je niet kan verschijnselen/verdwijnselen Hogwarts is. Sterker nog, de meeste tovenaarshuizen zijn er tegen beveiligd om ongewenst bezoek buiten de deur te houden, zo stond in de HBP.

Volgens mij kan je uit Azkaban niet verdwijnselen. In HBP staat ook dat Droebel helemaal nat is van zijn reis vanuit azkaban 'in het midden van de Noordzee' door de regen. Ik neem niet aan dat je nat wordt als je verdwijnseld/verschijnseld.

Ze hebben wel een toverstok nodig. Weet je nog de derde film? Als ze bij de beukwild staan, en Lupos in een weerwolf verandert?
Pippeling raapt dan de toverstok van Lupos van de grond en transformeert zich zelf dan om in een rat.

xXx

Ja, maar zoals ik al eerder in het topic heb gezegd, zijn de films afgeleid van het boek. Worden er dingen veranderd. In het boek wordt er niet over gesproken, dus zal je geen toverstok nodig hebben. Lijkt me ook vrij logisch, want Sirius transformeerde in een hond toen hij in Azkaban zat en ik neem niet aan dat hij een toverstok in zijn cel had liggen

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 10, 2006 9:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry_Lover schreef:
KarinWeasley schreef:
blable schreef:

xXx

De film is heel anders beschreven dan in het boek deel 3. Daar hadden ze geen toverstok niet nodig hoor.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2006 0:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alsjeblieft, natuurlijk kun je niet verschijnselen in Azkaban. Het staat wel nergens in de boeken, maar dat hoeft ook niet. Het is gewoon onmogelijk, anders waren alle dooddoeners op vrije voeten en is de gevangenis gewoon nutteloos. Sirius is ontsnapt dankzij zijn transfiguratie. En die dooddoeners zijn ontsnapt, omdat de dementors hun job niet meer deden. Nu de dementors zich aansluiten bij Voldemort is Azkaban eigenlijk ook nutteloos. Niet??? Volgens mij hebben ze dringend nieuwe bewakers nodig...

Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2006 9:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Alsjeblieft, natuurlijk kun je niet verschijnselen in Azkaban. Het staat wel nergens in de boeken, maar dat hoeft ook niet. Het is gewoon onmogelijk, anders waren alle dooddoeners op vrije voeten en is de gevangenis gewoon nutteloos.

Ik zie niet in waarom er over Azkaban een extra niet verschijnsel bezwering moet staan.
Toch zeker neit als er dementors rondlopen.

Dementors nemen ook de toverkracht van tovenaars weg als ze lang in de buurt zijn. Dus daardoor kunnen ze al niet meer verschijnselen en verdwijnselen.

Ravenklauw!
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2006 10:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Super Mean Duiveltje schreef:
Lupos-freak schreef:
Alsjeblieft, natuurlijk kun je niet verschijnselen in Azkaban. Het staat wel nergens in de boeken, maar dat hoeft ook niet. Het is gewoon onmogelijk, anders waren alle dooddoeners op vrije voeten en is de gevangenis gewoon nutteloos.

Ik zie niet in waarom er over Azkaban een extra niet verschijnsel bezwering moet staan.
Toch zeker neit als er dementors rondlopen.

Dementors nemen ook de toverkracht van tovenaars weg als ze lang in de buurt zijn. Dus daardoor kunnen ze al niet meer verschijnselen en verdwijnselen.

Dan kan ook Voldemort naar Azkaban verschijnselen samen met enkele dooddoeners en alle gevangenen vrijlaten... Rolling Eyes

Dreuzel
Dreuzel

j@co-huiself is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2006 10:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Alsjeblieft, natuurlijk kun je niet verschijnselen in Azkaban. Het staat wel nergens in de boeken, maar dat hoeft ook niet. Het is gewoon onmogelijk, anders waren alle dooddoeners op vrije voeten en is de gevangenis gewoon nutteloos. Sirius is ontsnapt dankzij zijn transfiguratie. En die dooddoeners zijn ontsnapt, omdat de dementors hun job niet meer deden. Nu de dementors zich aansluiten bij Voldemort is Azkaban eigenlijk ook nutteloos. Niet??? Volgens mij hebben ze dringend nieuwe bewakers nodig...

ja enb missschien is het leuk als we nu op dit onderwerp gaan inhaken:
wat zou je als bewakers kiezen voor azkaban nu de dementors niets meer doen??ik zat zelf te denken aan acromantulas(spinnen als aragog)of trollen

maar de beste dat is griffoendor!!!!
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2006 10:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

j@co-huiself schreef:
wat zou je als bewakers kiezen voor azkaban nu de dementors niets meer doen??ik zat zelf te denken aan acromantulas(spinnen als aragog)of trollen

Dat zouden goede ideen zijn, maar dan zitten we met het probleem. Vanwaar haal je zo'n beest. De Acromantulas uit het Verboden Bos zouden alles en iedereen verscheuren. En als iemand zoals Schobbejak een bezoek zou brengen aan Azkaban zou hij hoogstwaarschijnlijk verscheurd worden. En volgens mij kun je maar moeilijk acromantula's temmen. En de trollen staan naar het schijnt ook allemaal aan Voldemort's zijde. Dus hebben ze andere wezens nodig.

Dreuzel
Dreuzel

mungus is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2006 10:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat je niet kan verschijnselen
de enigen waarvan we weten dat ze ontsnapt zijn zijn dooddoeners. en tegen die tijd had voldie al heel wat dementors aan zijn kant.
dooddoeners Arrow 'vrienden' van voldie
dementors dan ook
dus: dementors helpen dooddoeners ontsnappen!
en dan nog krenck jr. maar hoe hij ontsnapt is wordt besproken in het boek (wisseldrank, zijn moeder blijft, hij ontsnapt,..)

Bee
Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Vr Aug 11, 2006 12:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Dan kan ook Voldemort naar Azkaban verschijnselen samen met enkele dooddoeners en alle gevangenen vrijlaten... Rolling Eyes

Zoiets zal Voldemort dan ook wel gedaan hebben eh.
Want in deel 6 staan ze toch al neit meer aan de kant an het ministerie...

Ravenklauw!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp