Poll :: Vind jij jouw naam mooi? |
Ja, ik ben best tevreden met mijn naam ^^ |
|
66% |
[ 139 ] |
Nee, ik had liever een andere naam gehad... |
|
12% |
[ 27 ] |
Ik ben er nu zo aan gewend dat ik dat niet kan zeggen |
|
20% |
[ 44 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 210 |
|
Auteur |
Bericht |
fawkes_the_phoenix
4e jaars

Verdiend:
237 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 27, 2007 11:13 |
 |
wat is je naam en wat vind je ervan?
mijn naam is Frederique. Ik vind het wel een leuke naam, maar niet geweldig of zo. Helaas wordt het nu gezien als zo'n hockey-kak naam, dat is minder leuk...
Waarom hebben je ouders je zo genoemd?
Mijn ouders waren PSP-ers, pacifisten dus, en Frederique betekent Voor de Vrede/Vredelievend... vandaar...
Welke naam vind je bij jezelf passen of vind je mooi?
ik weet niet, ik ben zelf wel aan mijn naam gewend. Ik zou geen andere naam kunnen bedenken die beter bij mij past.
Hoe had je geheten als je van het andere geslacht was?
Daar verschillen mijn ouders nogal van mening over, ze waren het er niet over eens. Mijn vader wilde me als meisjesnaam eerst Guinevere noemen, gelukkig was mijn moeder het daar niet mee eens:) |
_________________ "Harry is the best hope we have. Trust him." |
|
  |
 |
Stefanovic
1e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 27, 2007 11:21 |
 |
Wat is je naam en wat vind je ervan?
Ik heet Stefan en dat vind ik geen verkeerde naam. Een aantal bekende sporters (ook Duitse) heten ook zo en dat vind ik eigenlijk wel leuk.
Ik weet het niet en heb er ook nooit naar gevraagd.
Ben tevreden met de naam die ik nu heb
Mandy, maar m'n ouders waren blij dat ik zo niet genoemd hoefde te worden want de nicht van mn vader kreeg een dochter en die werd al Mandy genoemd en ze wilden liever niet te veel dezelfde namen in de familie  |
|
|
  |
 |
Crissy77
5e jaars

Verdiend:
403 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 05, 2007 22:20 |
 |
Mijn naam is Crissy, en ik ben eigenlijk altijd wel happy geweest met mn naam.
Mijn naam kwam voor in een of andere tv serie die mijn ouders erg graag keken, en Crissy vonden ze wel een leuke naam, dus vandaar
Ben eigenlijk wel tevreden zo
Bastiaan geloof ik[/b] |
|
|
  |
 |
Catheke
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 06, 2007 15:32 |
 |
Ik heet 'Cathlyn' Rebecca en ik ben eigenlijk best super trots op mijn naam. In de omgeving kom je wel veel 'Caitlin's' tegen maar eigenlijk nooit een Cathlyn ^^ Dat is wel mooi. Jammer dat vooral leraren en mensen die je net leert kennen het niet uit kunnen spreken..
Mijn moeder wou me eigenlijk Catharina noemen (combinatie tussen mijn bijnaam van nu en haar naam) maar dat vond mijn vader niet mooi, en rond die tijd was airwolf op tv en daar heette een persoon 'Caitlyn' en dat hebben mijn ouders vervormd.
Ik word vaak Aine genoemd door mensen maar die kennen me vaker niet anders dan dat omdat dat één van mijn bekenste bijnamen is. Maar ik vind Cathy ook wel passen (Kathy was mijn roepnaam)
Ze wisten dat ik een meisje zou worden, maar als meisje zou het als het aan mijn moeder had gelegen Catharina geheten |
|
|
  |
 |
Lady Quiera
1e jaars

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 06, 2007 17:49 |
 |
Mijn naam is Danique. Ik vind hem wel redelijk. Het rijmt soms alleen op verschrikkelijke woorden! Maar het is een franse naam en eindigd op que.
Ze zagen het op een ander geboortekaartje en vonden het mooi klinken!
Ik heb geen idee welke namen nog meer bij mij zouden passen, maar ik vind Christine of Chantal wel leuk.
Dan had ik waarschijnlijk Dion geheten. Ook een franse naam dus! |
_________________ Je hebt pas lef als ik je bij Hufflepuff tref!
Proud owner of a hufflepuff logo!
We unite! Take that sorting hat! |
|
  |
 |
CharlieWemel
Murderer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 06, 2007 18:40 |
 |
Wat is je naam en wat vind je ervan? Tom. Ik vind het echt een rot naam. punt 1: Heel veel jongens heten Tom, de naam vind ik veel te gewoontjes. Punt 2: Er is geen leuke bijnaam voor of iets dergelijks.
Waarom hebben je ouders je zo genoemd? Weet ik niet, omdat ze het leuk vonden denk ik.
Welke naam vind je bij jezelf passen of vind je mooi? Ik vind Engelse en Amerikaanse namen altijd erg mooi/leuk
Hoe had je geheten als je van het andere geslacht was? Lisa of Sanne, ook niet erg orgineel |
_________________ Goodbye HPF! We'll miss you!
Gryffspammer van het jaar! |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 06, 2007 19:49 |
 |
Wat is je naam en wat vind je ervan?Paulien. Ik had liever een andere naam gehad, ik vind hem écht niet mooi. Er worden ook zoveel ontzettend stomme varianten op gemaakt...
Waarom hebben je ouders je zo genoemd?Ze waren het niet eens over m'n naam, en op een keer kwamen m'n vader en m'n oma (m'n vaders moeder) thuis en zeiden ze alletwee dat ze een mooie naam wisten. Ze schreven het op, toonden het aan elkaar, en het was dezelfde naam... ze hadden alletwee het liedje 'Paulien' van Johan Verminnen net op de radio gehoord.
Welke naam vind je bij jezelf passen of vind je mooi?Dat weet ik niet... ik vind Rebecca best een mooie naam.
Hoe had je geheten als je van het andere geslacht was? Robin. |
  |
 |
eva.ft.harry
1e jaars

Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 10, 2007 16:56 |
 |
Mijn naam is Eva. Ik vind het wel een leuke naam. Nouja, ik ben eraan gewend geraakt. Maar alles is beter dan die lange namen die je bijna niet uit je strot krijgt toch?...
Omdat er op tv in die tijd een serie was en daar zat een Eva in. Dat vonden ze toen zo'n leuke naam dat ze mij toen zo hebben genoemd
Ik vind Eva toch wel bij me passen. Ik vind mezelf bijvoorbeeld echt geen Marjolein ofzo..
Pieter, dat vind ik op zich ook wel een leuke naam, maar ik ben toch blij dat ik een meisje ben...  |
_________________ Как хотел я не опоздать |
|
  |
 |
RemusWeerwolf
3e jaars

Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 13:36 |
 |
Ik heet Larissa. Ik ben tevreden met mijn naam, ik vind hem mooi.
Mijn ouders lazen zo'n boekenserie "Konsalik" en een personage heette Larissa. Dat vonden ze dus een mooie naam.
Welke naam vind je bij jezelf passen en welke vind je mooi?
Ik vind gewoon de naam die ik nu heb bij mezelf passen, ik zou mezelf niet ineens met een andere naam kunnen voorstellen.
Maar ik vind gewoon aparte namen mooi/leuk. Namen die je niet vaak hoort. Bij ons in de klas zitten bijvoorbeeld 4 jongens die Dennis heten. Dennis is over het algemeen een leuke naam, maar hij wordt zoveel gebruikt dat hij langzaam aan wat saai begint te worden.
Brandon, Dyllan of Sven. Waarschijnlijk Sven. Maar ik vind eigenlijk de eerste twee namen mooier, ik houd wel van Engels namen. |
|
|
  |
 |
BoneDaddy
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 20:05 |
 |
Mijn naam is Renate en ik vind het nou niet echt een geweldige naam.
Omdat ze het een mooie naam vonden waarschijnlijk Nee geen flauw idee, wel weet ik dat mijn broer mijn naam heeft uitgekozen.
Ik vind Kyra een hele mooie naam en voor een jongen Jelle.
Dan had ik Bas geheten  |
|
|
  |
 |
Hermelien-fan
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 20:19 |
 |
God, ik kom er net achter dat ik hier nog niet eens gepost heb O:
*Gaat snel doen*
Well, mijn naam is Ezgi en ik heb absoluut geen problemen met m'n naam (: Ook al kunnen de mensen hier m'n naam niet uitspreken zoals het eigenlijk hoort (het is Turks), maar dat boeit niet xD Daarom spreken ze het ook uit zoals.. euh.. Esgi, ofzo (: Daarom vind ik het net zo makkelijk om het af te korten tot 'Es' ^^
Euhm.. Geen idee eigenlijk. Nooit naar gevraagt. En als ik het had gevraagt zou het antwoord waarschijnlijk "Vonden we gewoon een mooie naam" zijn. Ofja trouwens, ik heb er wel eens naar gevraagt, en ze vonden de betekis ervan gewoon mooi. Het betekent een 'melodie'
Hmm.. Ik vind Vanessa een hele mooie naam, maar vooral ook Melody. (Het is gewoon een andere vorm van mijn naam :') En ik heb wel eens gehad dat ze me zo noemden). Ik vind het beiden echt leuke en mooie namen, maar ik zie mezelf niet echt elke dag 'Melody' of 'Vanessa' genoemd worden (: EDIT :: Oh, wat ik ook nog een mooie naam vind, is Kayleigh, en dan uitgesproken als Kejlie (Dat staat raar xD) ^^
Well, ik zou echt niet weten. Ik heb het m'n ouders wel eens gevraagt, maar daar heb ik tot nu toe nog steeds geen antwoord op gekregen =.='' xP |
going, going, gone.
Laatst aangepast door Hermelien-fan op Di Jan 08, 2008 21:44; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Johan
3e jaars

Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 20:52 |
 |
Mijn naam is Johan, ik vind het een goede naam.
Geen problemen mee.
Omdat Johan een katholieke naam is als ik me niet vergis en me moeder was katholiek dus.
Mhh..Michael ofzo, weet ik niet echt. hahaha.
Geen idee, nooit gevraagd.. |
_________________ Zwadderaar. |
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 23, 2008 23:04 |
 |
*kickt topic omhoog*
Mijn naam is Laura. Ik heb geen problemen met die naam, alleen sinds Jan Smit besloot er een lied op te schrijven baal ik er weleens van...
Lang verhaal. Een vriendin van mijn ma had een vriendje, dat ging uit en hij ging er van door met een "Laura", toen heeft mijn ma besloten dat haar dochter Laura moest heten.
Lastig, ik vond vroeger Bianca altijd zo mooi
Emiel =.= (toch wel blij dat ik een meisje bleek) |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
LieffJ
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 24, 2008 19:22 |
 |
Mijn naam is Katrijn. Ik vind hem leuk. Vroeger vond ik het een domme naam, maar de laatste paar jaar niet meer. Hij past wel bij me, vind ik. Je hoort hem ook niet bijster veel en het wordt vaak afgekort door 'Kat'.
Eerst waren ze van plan om me óf Femke óf Annemarie te noemen. Katrijn is dat wel totaal uit de richting xD. Ik ben genoemd naar m'n oma, dat vind ik ook leuk want ik heb echt een goede band met haar. Waarschijnlijk vonden ze het buiten dat ook gewoon een leuke naam.
Ik vind Meave, Noita, Aishleen, Rowena, Luna en Calum erg mooi. [/rijtje]. Waarschijnlijk ook door de betekenissen ervan. Van die namen vind ik Meave, Noita en Luna wel het beste bij me passen, denk ik.
Mijn ouders wisten al vrij vroeg dat ik een meisje was. Bij mijn weten hebben ze dus nooit aan een jongensnaam gedacht, en anders hebben ze die altijd verzwegen xD. |
|
|
  |
 |
Aya
6e jaars

Verdiend:
179 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 24, 2008 23:39 |
 |
Ik heet Richelle Jamilla, maar mijn roepnaam is gewoon Richelle. Vroeger vond ik dat ik écht domme namen had, maar Jamilla vind ik nu eigenlijk erg mooi en 'Richelle' ben ik gewoon ingegroeid, eigenlijk. Veel mensen noemen me Rachelle of Michelle als ze me net kennen, maar ach. Ik vind het wel leuk dat 'Richelle' nét iets anders is.
Hebben ze lekker origineel uit een namenboekje, maar ze vonden de betekenis ook mooi. Het enige wat ik te zeggen heb, is dat ze bijzonder hoopvol waren toen ze me die namen gaven. Richelle betekent sterk en machtig, Jamilla betekent donkere schoonheid :')
Toen ik klein was waren mijn beste vriendinnen Ella en Kayleigh en ik was op hen allebei zó jaloers dat ik niet zo heette :') Vanessa vind ik daarnaast ook nog een hele mooie naam. Maar 'Aya' blijft voor mij toch wel het allermooist... hoewel ik zo best tevreden ben. Ik kan me niet voorstellen iets anders te horen dan "HÉ, RIESJ!" als ik de aula/bar/kamer van een vriendin binnenloop. (geen idee waarom, maar in de vierde begonnen mensen met de afkorting van mijn naam, Rich, schrijven als Riesj. heel droog, vooral toen m'n beste vriendin ons inschreef voor het wiskunde PO en lekker oblivious 'Riesj' neerkladde... en daar later pas achterkwam.)
T(h)om of Tibor, dus eh... geef mij maar Richelle Jamilla. Mijn broertje heet Dexter Delano. Ik vind het wel een schattige naam, hoewel ze mij vroeger altijd Deedee noemden en de tune van Dexters Labratory gingen zingen als hij of ik langsliep ^^' Maar hij is d'r niet naar vernoemd oid.
M'n vader zegt nu altijd, dat als hij 'Bassie en Adriaan' had gekend voordat m'n broertje was geboren, hij m'n broertje Bassie genoemd had, dus daar mag Dexter echt best dankbaar voor zijn xD |
|
|
  |
 |
|
|