Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Roken [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Rook je?

Ja
12%
 12%  [ 21 ]
Vroeger wel, maar ik ben gestopt
6%
 6%  [ 11 ]
Nee en ik ben het ook niet van plan
79%
 79%  [ 132 ]
Nee, maar ik wil het later wel gaan doen
1%
 1%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 166

Auteur Bericht
Lestrange
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2008 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook niet en ik heb ook geen reden om het wel te doen.
Ik vind het niet vies, ook niet erg als iemand anders het doet, maar ik vind het nutteloos om er zelf aan te beginnen. Het is duur, slecht voor je gezondheid en je gaat er toch niet echt door naar bloemetjes ruiken. En ik hoef niet zo per sé stoer te zijn (waarmee ik dus niet wil zeggen dat iedereen die rookt 'stoer' wil zijn)

Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Verdiend: 0 Sikkels

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2008 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ailey schreef:
Sabrè schreef:
Op nog even op dat horeca gedoe terug te komen..
Ik vind dat ze het in restaurants best mogen verbieden, vanwege het feit dat het gewoon niet lekker is om te zitten eten, terwijl er naast je iemand zit te roken. Maar ik vind het belachelijk dat het in (eet)cafe's en kroegen ook niet meer zou mogen.

Ik heb astma en je moet eens weten hoe fijn het is om dan een keer ergens naar toe te kunnen gaan waar je niet al na 5 minuten stikbenauwd wordt. En dan niet zeggen van 'dan ga je toch niet?' - want ook mensen met astma of andere longklachten willen wel eens uitgaan zonder aan hun ziekte te worden herinnert. Ik ben echt heel erg blij met het rookverbod, van mij had het al 10 jaar eerder gemogen. En daarbij, mensen die roken kunnen toch ook wel éven naar buiten gaan om te gaan roken?
Ik heb verder geen probleem met mensen die roken (zolang het niet bij mij in de buurt is), maar ik vind het gewoon niet fijn vanwege het feit dat ik er gewoon ziek van word - ik vind dat daar ook rekening mee moet worden gehouden : )

hier sluit ik me volledig bij aan, heb dezelfde problemen.
Ik kan echt genieten van al die rookverboden, heerlijk, eindelijk kan ik ademen!

Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2008 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook ook niet. Wel ooit als puber een pakje gekocht, maar beviel me totaal niet, ik werd er kotsmisselijk van.

Ik ben ook voor het rookverbod in de horeca. Niets ergers dan dat je net aan je hoofdgerecht wil beginnen en de mensen aan de tafel naast je steken er gezellig een paar op ! En na een avondje stappen moet je je kleren eens ruiken.

Er stond trouwens van de week in de krant dat in - ik dacht - Denemarken het horecabezoek met 10% was toegenomen nadat er een totaal rookverbod was ingesteld. Dus laat maar doorkomen hier dat rookverbod ! Very Happy

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 168 Sikkels

NicoleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2008 19:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook ook niet, heb al genoeg moeite met ademen bij voetbal zonder al die rook. xP Heb namelijk astma, en roken en astma zijn niet echt de beste maatjes. ^^ Daarbij vind ik het vies, en gewoon slecht voor de gezondheid.

bananana
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 31 Sikkels

bananana is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 9:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind roken ontzetted vies! Ik ben er nog steeds niet achter wat mensen er lekker aan vinden. ik zie ook alleen maar nadelen er aan.

z'on rook verbod, ik ben er helemaal mee eens. kan ik tenminste weer ademen zonder vieze rook te ruiken. Ik zal later ook niet gaan roken, hoe "stoer" dat ook is.

Happiness often sneaks in through a door you didn't know you left open.
John Barrymore
It is our choices...that show what we truly are, far more than our abilities.
J. K. Rowling,
Profiel bekijkenStuur privébericht
Perfect Enemy
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 250 Sikkels

Perfect Enemy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 10:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nu iets van twee weken niet gerookt en ik begin het te merken. Twee weken geleden zou ik gezegd hebben; 'Ik ben niet verslaafd'. Nu vraag ik me af of ik dan de waarheid had gesproken. Ik moet de laatste tijd enorm veel hoesten en zo. Zo erg, dat een vriend aan me vroeg of ik afkickverschijnselen had. Daar moesten we toen wel om lachen en zo, omdat we allebei weten dat ik niet veel rook. Maar gisteren bleek het serieuze zaak te zijn xD
Het is niet zo dat ik afhankelijk ben van sigaretten of zo. Het is gewoon een bezigheid voor me. Een soort hobby. Dat klinkt heel raar, ik weet het. Maar als ik me bijvoorbeeld verveel, dan ga ik een stukje door het bos lopen en steek ik een sigaretje op. Doe ik dat niet, en loop ik gewoon door het bos, verveel ik me alsnog. Het geeft gewoon dat beetje extra voor mij, hoe slecht het ook is.
Het ligt ook aan mijn gezelschap of ik rook of niet. Zo heb ik vrienden die zelf roken, vrienden die het niks uitmaakt als ik rook en vrienden die liever niet hebben dat ik rook. Bij die laatste groep ga ik natuurlijk niet gezellig een sigaretje opsteken. Bij die eerste wel, bij die tweede alleen als ik er zin in heb. Bij die eerste groep, het is dan niet om er bij te horen of zo. Dan is het alleen omdat als ik zelf niet rook, ik last heb van hun rook.
Maar goed, ik ben nu aan het minderen/stoppen en dat gaat me redelijk goed af. Afgezien van het hoesten xD

‘Wie zijn dat allemaal?’ vraag ik snel, nog voordat de Klassenoudste zijn mond heeft opengedaan om iets te zeggen. Hij lijkt zich even opnieuw te moeten oriënteren, maar kijkt dan naar waar mijn vinger naar wijst. - As Evil As She Wants To Be
Frie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 708 Sikkels

Frie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 16:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Ik heb nog nooit gerookt, zelfs geen halve sigaret ofzo ^^
Dus ik heb geen idee hoe het voelt. Maar ik vind echt dat het stinkt...

Ik quote even mezelf, want ondertussen is hier verandering in gekomen. Ik heb ondertussen wel al een paar keer op 1 avond van een sigaret getrokken. We gingen met de klas een avond in iemands tuin slapen en in mijn klas zitten nogal veel rokers, en die avond heb ik ook een paar trekjes genomen. Waarom? Geen idee, ik had wel al wat op... Eigenlijk best wel dom, maar daar is het dan ook bij gebleven. ^^ Daarna nooit meer... Ik vond er trouwens ook helemaal niets speciaal aan.

It stops here, but you're in my heart forever!

Laatst aangepast door Frie op Di Dec 23, 2008 23:03; in totaal 1 keer bewerkt
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Cookiiemonster is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 16:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook niet & ben het ook helemaal niet van plan.
Ik vind ook dat het zó'n smerige geur heeft!
Mijn vader rookt al van jongsaf aan en draagt nu de gevolgen.
Hij hoest echt heel vaak. Maarjah, hij is nu te oud om te stoppen, het lukt hem echt niet.
Het komt door zijn broers, vroeger gingen die ergens roken, en mijn vader ging mee..
Na een tijdje begon hij er ook mee.

Maarjah, veel kan ik er niet aan doen.
Ik ben het iig niet van plan!

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

RemusWeerwolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 15:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook niet (heb het ook nooit gedaan) en ik ben het ook niet van plan.

Ik voel er gewoon niks voor... Ik bedoel, wat heb je er aan? Het is alleen maar ongezond.
Mijn ouders roken niet, maar mijn oma's wel.
Bij een van mijn oma's ruik je echt die vreselijke geur van sigaretten, bij de andere niet zo...

Iedereen moet zelf weten wat ze doen... Als ze willen roken, dan doen ze dat maar, het is hun eigen keus...

Dumbledore's man through and through

Eigenwijsheid is geen wijsheid
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 16:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook niet. Sowieso is het geen goede combinatie met mijn astma, maar ik vind het vies en ik kan niet goed tegen de rook.

Verder rookt wel bijna iedereen in mijn familie. De meesten roken al vanaf dat ze jong zijn en voor hen is het ook heel moeilijk om te stoppen. Mijn vader moet het eigenlijk wel in verband met zijn ziekte, maar hij rookt al meer dan 30 jaar en hij vindt het heel erg moeilijk om te stoppen. Zelf hoop ik dat hij binnenkort toch een keer gaat stoppen.

Zelf heb ik verder niet zoveel problemen met mensen die roken, want ze weten de consequenties en die moeten ze zelf dragen. Alleen vraag ik soms wel of ze niet MIJN kant op willen roken, maar de rook de andere kant op te blazen omdat ik bijna geen adem aan kan door mijn astma in combinatie met de rook. (x

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 16:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook ook niet, ja heel soms een sigaretje als ik er echt zin in heb. En dat is misschien eens in de maand ofzo. Ik heb wel eens een tijdje (lang geleden) wat meer gerookt (maar niet meer dan 2 op een dag ofzo Razz) Maar dat hoeft van mij niet meer hoor. Alleen als ik nu iemand zie roken of bij mensen sta die roken, is dat soms wel wat moeilijk Razz Maar ach, ik kan er wel tegen hoor. Met dat soort dingen sta ik best sterk in m'n schoenen namelijk. ^^

En het rookverbod in de horeca, ach maakt mij opzich niet veel uit. Alleen vind ik het wel fijn dat ze in restaurants en bioscopen niet meer roken Very Happy

FanFic
FanArt
PC-Crea
everton
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 10 Sikkels

everton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 10:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow.. Een hoop anti rokers hierzo.
Nou, ik geef eht toe ik rook en ik ben verslaafd. Ik probeer al heel lang te stoppen, vroeger zei ik altijd; ik ben niet verslaafd ik kan stoppen wanneer ik wil.. als je dat zegt ben je wel degenlijk verslaafd. ik rook nu zo'n 6 jaar ongeveer, ik begon onschuldig toen ik 14 was, het werd serieus toen ik 17 werd en thuis ging roken. Ben nu 20 en zo verslaafd als een deur, en ik raad ook iedereen aan om er niet aan te beginnen, want je komt er gewoon niet vanaf.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 10:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik heb hetzelfde als Miss Slytherin. Rook heel af en toe een sigaretje op mijn werk voor de gezelligheid. Of op een feestje een stuk of 4 maar daar blijf het ook bij. Ben er absoluut niet aan verslaafd en rook soms 3 weken gewoon niet. Heb ook geen pakje in huis dus verslaafd ben ik niet.
Heb vroeger nooit gerookt maar was wel altijd al nieuwsgierig hoe het nou was en mijn ex rookte af en toe dus toen heb ik er soms een meegerookt.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Juud
Oude Forumnaam: MissPotter Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Juud is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 18:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue en Miss Slytherin, ik ben het met jullie eens.
Ik rook ook op feestjes en op het terras als we wat gaan drinken. Ik vind het wel lekker om eerlijk te zijn, en het ontstresst enorm. En tsja, veel kans om te roken hebben we niet meer, op school mogen we niet meer roken [de leraren trouwens wel] en als je uitgaat niet.

Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 26, 2008 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Juud; wat ontzettend raar dat de leraren nog wel mogen roken bij jullie! Ik zou dat (als anti-roker!) dus ECHT niet pikken! Doen ze overal moeite om de cafés en restaurants rookvrij te krijgen en dan mogen leraren gewoon wel roken?! Dat is met twee maten meten.
Ik heb mijn mening hier al vaker genoemt [a] Ik ben astma patient en heb heel veel last van sigarettenrook. Ik ben blij dat ik weer eens fatsoenlijk uiteten kan! Er is alleen één ding, doordat het overal verboden is om te roken, rookt iedereen op straat... Het is heel logisch en ik zal er nooit over zeuren (ga gewoon ergens anders staan of lopen) Maar het valt me erg op en eigenlijk vind ik het er heel marginaal (niet zo netjes) uitzien...

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp