Auteur |
Bericht |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 05, 2007 14:56 |
 |
Witch_Eva schreef: | @ A. Perkamentus en missme98. Nou nee ik denk niet dat ze dat als verkooppraatje deed want ik vroeg het namelijk. En dat nadat ze het "woord al verkondigt" had. Nadat ik het vroeg toen was het gesprek ook min of meer afgelopen. Misschien zei ze het om haar verhaal meer tot mij te laten in werken, maar toch vond ik het wel een beetje vaag dat zij het zei. En had ik er naar afloop wel een raar gevoel bij, omdat ik dus in "het lot" geloof. |
Ja ik geloof ook heel erg in het lot. Maar ik geloof ook dat je keuzes dat bepalen voor een groot deel. En misschien was het wel het lot dat ze naar jout toe kwam, maar dat je ervoor koos om haar niet te geloven of je niet te laten beinvloeden. Ik ga zelf nooit op iets af omdat het het lot zou kunnen zijn, meestal zit ik ik ergens middenin en komt het dan pas tot me dat het misschien wel het lot zou kunnen zijn, snap je? |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
k1ara
1e jaars

Verdiend:
156 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 05, 2007 18:42 |
 |
Nou ik ben niet echt gelovig, ik ben wel gedoopt en heb ook de communie gedaan maar dan houdt het ook op. Wel ga ik met Kerst naar de kerk anders vind ik het op de een of andere manier niet echt kerst. Mij maakt het ook totaal niet uit wat voor een geloof iemand heeft, dat mag die persoon helemaal zelf weten. zolang je elkaar maar respecteerd! |
_________________ Hate That I Love You Boy, I Can't Stand How Much I Need You |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 05, 2007 19:23 |
 |
mensen kunnen elkaar niet meer respecteren dat is het vervelende. De wereld is hard en word ook steeds harder vooral met geloof aspecten. Mensen kijken angstig in de ronte als er meiden met burka's voorbij komen, mensen gruwelen bij mensen die zich anders gedragen dan de andere mensen.
Dat is de harde pijnlijke waarheid, geloof maakt het er voor de meeste mensen op dit moment niet makkelijker op. De groep christenen in Nederland word kleiner en kleiner. De reden daarvoor is denk ik dat we nu meer sceptisch zijn dan onze ouders waren of grootouders. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 05, 2007 19:25 |
 |
Rogue schreef: | mensen kunnen elkaar niet meer respecteren dat is het vervelende. De wereld is hard en word ook steeds harder vooral met geloof aspecten. Mensen kijken angstig in de ronte als er meiden met burka's voorbij komen, mensen gruwelen bij mensen die zich anders gedragen dan de andere mensen.
Dat is de harde pijnlijke waarheid, geloof maakt het er voor de meeste mensen op dit moment niet makkelijker op. De groep christenen in Nederland word kleiner en kleiner. De reden daarvoor is denk ik dat we nu meer sceptisch zijn dan onze ouders waren of grootouders. |
Dit geld echt niet voor iedereen hoor. De helft van de mensen misschien, maar de andere helft is heel tolerant. Ik denk dat er minder christenen zijn omdat je vroeger gewoon moest luisteren naar je ouders, ze hadden veel macht over je en nu is dat minder. Dus dan moet je zelf je geloof uitkiezen. |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 05, 2007 19:34 |
 |
hmm is dat echt zo? zijn we echt zo tolerant?? Ik heb mijn twijfels er sterk bij. Volgens mij worden we steeds minder tolerant. Waarom stemmen anders zoveel mensen voor Geert Wilders hier in Nederland.
Overal waar ik kom worden de mensen steeds minder tolerant, klinkt misschien negatief maar ik let daar heel goed op. Mijn oma is al echt rascistisch geworden, van haar mogen alle buitenlanders terug naar hun eigen land. DAt is best erg dat ze er zo over denkt maar ze heeft daar wel redenen voor, ondans dat ik het er niet mee eens ben. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 05, 2007 19:38 |
 |
Rogue schreef: | hmm is dat echt zo? zijn we echt zo tolerant?? Ik heb mijn twijfels er sterk bij. Volgens mij worden we steeds minder tolerant. Waarom stemmen anders zoveel mensen voor Geert Wilders hier in Nederland.
Overal waar ik kom worden de mensen steeds minder tolerant, klinkt misschien negatief maar ik let daar heel goed op. Mijn oma is al echt rascistisch geworden, van haar mogen alle buitenlanders terug naar hun eigen land. DAt is best erg dat ze er zo over denkt maar ze heeft daar wel redenen voor, ondans dat ik het er niet mee eens ben. |
Ik bedoel niet alleen Nederlanders, ik bedoelde meer de wereld. Er zijn natuurlijk veel landen die niet tolerant zijn, maar er zijn er veel meer die dat wel zijn. Het nieuws word natuurlijk ookg eselecteerd. Er komen veel intolerantte landen op tv, en dan lijkt het alsof heel de wereld intolerant is. Australie, nieuw-zeeland, zweden, frankrijk. Dat zijn al tolerante landen tegenover geloof. |
|
  |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 06, 2007 23:47 |
 |
het is gewoon jammer dat iedereen tegen elkaar is. komt ook nog wel dat die strijd stopt. 1 geloof? nee denk het niet... meerderen geloven misschien wel.. of gewoon geen geloof. ik denk meerderen.
Maar de haat is niet door geloof denk ik zo zeer meer. naja wel geloof, maar van vroeger. nu... wat bezield mensen om tegen elkaar te vechten? elk geloof heeft zo wat iets tegen een ander geloof. Ze pratne allen maal over vreden.. maar waaorm dan toch haten? |
_________________ 12 |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 07, 2007 18:14 |
 |
Musashi schreef: | het is gewoon jammer dat iedereen tegen elkaar is. komt ook nog wel dat die strijd stopt. 1 geloof? nee denk het niet... meerderen geloven misschien wel.. of gewoon geen geloof. ik denk meerderen.
Maar de haat is niet door geloof denk ik zo zeer meer. naja wel geloof, maar van vroeger. nu... wat bezield mensen om tegen elkaar te vechten? elk geloof heeft zo wat iets tegen een ander geloof. Ze pratne allen maal over vreden.. maar waaorm dan toch haten? |
Als mensen niet vechten vanwege het geloof, vindt men wel weer een andere reden. Het probleem is niet het geloof, maar het niet begrijpen van elkaar(s geloof) |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 07, 2007 18:19 |
 |
MeLoveSnape: Verwijderd ivm spam. |
_________________ 12 |
|
  |
 |
RemusWeerwolf
3e jaars

Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 18, 2007 20:18 |
 |
Nou, ik ben niet gelovig opgevoed.
Ik ben wel gedoopt en ik ben katholiek (geloof ik )
Maar ik heb geen doopnamen en mijn ouders hebben me nooit een bepaald geloof opgedrongen.
Ik hoefde ook nooit naar de kerk.
Maar een paar jaar geleden zei ik tegen mijn moeder dat ik toch wel eens naar de kerk wilden. Gewoon om eens te kijken wat het allemaal inhoudt. Dus toen zijn we naar de kerk gegaan en daar vond ik niet bepaald veel aan.
Op de basisschool kwam de pastoor weleens langs om verhalen te vertellen over het geloof. Van mijn ouders hoefde ik daar niet aan mee te doen en ik mocht dus achter in de klas spelletjes gaan doen. Maar die pastoor kon echt onwijs goed verhalen vertellen (Over David en Goliath en zo). En dus luisterde ik toch naar die verhalen, terwijl de rest van de klas (die wel moesten luisteren) bijna in slaap waren gevallen. Dat was wel altijd leuk, want de pastoor mocht mij volgens mij wel. We kwamen dan wel eens langs de kerk lopen en dan reed de pastoor net weg in zijn kleine rode autootje en dan toeterde hij en zwaaide hij met zo'n grote glimlach op zijn gezicht.
Ik denk wel eens na over het geloof en ik vind het ook interessant, maar ik neig niet echt een kant op. Ik probeer alles neutraal te zien. Ik ga niet, omdat ik katholiek ben, zeggen dat de islam niks voorstelt, ofzo.
Maar iedereen wordt tegenwoordig hetzelfde gezien, overal denkt men in hokjes.
Als er een aanslag is, wordt meteen gezegd: O, dat zal wel weer een buitenlander zijn geweest.
Alsof wij Nederlanders allemaal heilige boontjes zijn, alsof wij allemaal hetzelfde zijn en op dezelfde manier denken..... |
|
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 24, 2008 18:45 |
 |
Ik ben vandaag héél hard geschrokken.
Het was na school en ik en m'n vriendin fietsten naar huis. Er ging een vriendin van míjn vriendin mee, en die was moslim. Ze vertikte het om een hoofddoek te dragen enzovoort.
En toen fietsten we langs haar huis. Er kwam net een voetganger voorbij met zijn hond en het moslimmeisje aaide de hond. Toen kwam haar vader woedend het huis uitgelopen en sleurde het meisje mee naar binnen. Bleek dat ze van haar geloof geen hond mocht aanraken. Oo
Dit zei ik om mijn mening te illustreren. Ik denk dat mensen die de keuze hebben zichzelf heel gelukkig mogen prijzen. Vele kinderen hebben de keuze niet om hun geloof- of net niet te bepalen.
Wat ik trouwens ook heel erg vind is sommige geloven de levenswijze van mensen gaat veranderen. Dat is onmenselijk, vind ik. Oké, je bent gelovig, maar als je dan geen hond mag aanraken? Ik vind dit zeer erg.
Natuurlijk zijn alle moslims zo niet, maar ik vind het erg dat sommigen hun geloof boven de wet en het normaal mens zijn verkiezen.
Ben ik dan de enige die dit vind? Ik zou namelijk meerdere meningen en argumenten te weten willen komen om eens goed over dit onderwerp na te denken... |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
lijpeloena
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 26, 2008 16:45 |
 |
Ik denk niet dat er minder christenen zijn. Maar dat jongere tegenwoordig niet gauw toegeven dat ze christen zijn, omdat je dan meteen raar wordt aangekeken en rare opmerkingen naar je hoofd krijgt. Je kan tegenwoordig niet altijd meer openlijk je mening of geloof tonen. |
_________________ It's just like everything is fading away, with the time that I don't see you. It's just like I miss you like I never missed someone before
|
|
  |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 27, 2008 13:43 |
 |
Ik ben christelijk en dat heb ik al meerdere keren duidelijk gemaakt. Ik schaam me er absoluut niet voor, en sta altijd open voor gesprekken, mits mij een kans wordt gegeven uit te leggen wat ik geloof. Je hebt altijd mensen die met je willen praten om eens even duidelijk te maken wat ze van het christendom vinden en waarom het nergens op zou slaan enzo. Dat soort gesprekken, daar word ik altijd zo moe van xD
Ik zit bij de Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt). Veel mensen (en vooral jongeren) denken bij 'gereformeerd' meteen aan zwarte kousen, rokken en hoedjes, en dat je helemaal niks zou mogen. Dat is niet waar xD Ik heb een hekel aan rokken en draag eigenlijk altijd een broek aan naar de kerk. Ik ga niet zo vaak uit maar dat ligt meer aan mezelf dan aan de kerk, ik drink regelmatig een biertje en ik kijk televisie. Mijn geloof en mijn kerk zijn lang niet zo 'streng' als sommige mensen denken.
Ik ga op 11 mei aanstaande belijdenis doen van mijn geloof. Dit houdt in dat ik voorin de kerk, waar de hele gemeente het kan zien en horen, 'ja' zeg tegen God. Ik ben namelijk gedoopt toen ik een paar weken oud was en nu ik volwassen ben en verantwoordelijk voor mijn acties, wil ik die doop graag be-amen, ik wil als het ware Gods uitgestoken hand aanpakken door belijdenis te doen. Deze belijdenisdienst is voor mij heel bijzonder en ik zie er heel erg naar uit.
Als er iemand is die er meer over wil weten - schroom niet en stuur me een PB'tje o.i.d. (:
Wat betreft de tolerantie in Nederland; ik heb eigenlijk nooit 'last' gehad van mijn geloof. Ik ben nooit gediscrimineerd en mijn geloof wordt eigenlijk altijd wel gerespecteerd. Het enige waar ik wel eens last mee heb gehad dat zijn van die stoere jongens in de bus die het leuk vinden om flink Gods naam te gebruiken als vloek. Daar kan ik érg slecht tegen en heb dan ook de neiging om er wat van te zeggen (hoe eng dat ook kan zijn). Ik heb dus een keer in de bus gevraagd of ze misschien wilden ophouden te vloeken, maar daar gingen ze lekker mee door. Dan denk ik ja; tja, zelf weten, maar het doet mij wel pijn als ik er naar moet luisteren.
Ook stapte ik vervolgens vóór mijn school uit de bus en ik zit op een gereformeerde school. Ik hoorde ze duidelijk: 'Oh het was zo'n grefo, vandaar dat ze zo moeilijk deed.'
Nu kan het me op zich weinig schelen dat zulke stoere jongetjes *kuch* het leuk vinden om ons als christenen belachelijk te maken, maar het feit dat men het normaal vind om op straat rustig Gods naam te gebruiken als een vloek. Gelukkig snappen de meeste mensen het wel als ik vraag of ze er mee willen ophouden.
Al met al hoop ik dat mensen snappen dat het christelijk geloof draait om liefde. Dat is echt het belangrijkste in ons (en mijn) geloof en ik hoop dat ook over te kunnen dragen op andere mensen (zowel gelovigen als niet-gelovigen). En ik hoop dat dat geaccepteerd wordt (zowel nu als in de toekomst). |
 |
eva(nna)
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 03, 2008 20:25 |
 |
Ik weet niet wat ik moet denken van geloof.. Van geen enkel eigelijk
De godsdienst die mij nog het meeste aanspreekt is het Boedisme.
Onze 3 basisgeloven, tja, ik heb respect voor ze alle drie, maar in die allen worden vrouwen zo onderdrukt. Bij de joden en bij de moslims is dit nog goed te zien, maar ook in het christendom is dit geweest denk ik..
maar wij zijn milder geworden..
Ik vind dat geloof vrij moet zijn, niet dat je gedwongen moet worden, het moet jou keuze zijn, en dat mankeert ook nog vaak. ik ben helemaal geen racist, maar soms heb ik medelijden met moslimmeisjes die nooit echt kunnen vrij zijn,.. of begrijp ik het allemaal verkeerd.. |
_________________ Never forget, never forgive..
sweeney todd XD |
|
  |
 |
DoubleD
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 03, 2008 20:45 |
 |
Ik ben gedoopt, en heb op een rooms-katholieke school gezeten. Maar ik geloof absoluut niet.
Ik was een baby toen mijn ouders me hadden gedoopt. Mijn vader wilde het graag, hij si ook Rooms-Katholiek opgevoed. Voor mijn moeder was het niet zo belangrijk.
We gingen eigenlijk nooit naar de kerk. Soms met Pasen, maar ook dát was voor mijn vader en zijn ouders.
Toen mijn ouders uit elkaar gingen, heeft mijn moeder haar handen er vanaf getrokken en heeft ze mijn zus en mij er vrij in gelaten. Mijn zus hefet wel haar comunnie gedaan, ik niet. Ik vind het onzin.
Ik vind dat de dingen die je doet je eigen verantwoordelijkheid zijn. En je kan niet, vind ik, zomaar alles op God afschuiven omdat 'het Gods wil is.' Je hebt toch ook nog zoiets als je eigen mening?
Neem nou bevoorbeeld minister Rouwvoet van de ChristenUnie. Hij wil de IFV behandeling niet doorvoeren voor vrouwen die bijvoorbeeld erfelijke borstkanker hebben. Ze kans dat het kind, als het een dochter is, ook borstkanker krijgt, is dan zeer groot. Maar het zou niet mogen, want als je 6/8 eitjes bevrucht in een petriglaasje en er dan 2 gezonden terug zou plaatsen, dan zou je die andere vermoorden.
Die 'babys' leven niet eens. Echt, ik vind het belachelijk.
Ik heb wel respect voor de mensen die wel geloven. Ik kraak niemand af, maar ik vind sommige dingen gewoon erg raar.
Mensen moeten doen wat ze zelf willen, en geloven wat ze zelf willen. Maar ik heb wel mijn mening erover. |
 |
|
|