Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Deathly Hallows - film topic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
kristof
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

kristof is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 8:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi,

Ik vindt het pure uitmelkerij, zo verdienen ze 2x hun toegangsprijs voor de bioscoop en dan nog 2 x hun merchandise ( videogames; dvd's , die brengen ze natuurlijk afzonderlijk uit, enz...)

Volgens mij is het hen echt te doen om het geld, ze zien dat het echt de laatste film is en gaan nog eens alles uitmelken Sad.

De steen der wijzen was het korste boek en die duurde 3 uur,de orde was het dikste boek en die duurde 2 uur? en dan gaan ze nog eens de 7de splitsen, het klop niet volgens mij.

groetjes

Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 13:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Charlie schreef:
Witch_Eva schreef:
Sommige mensen vragen zich trouwens af wanneer part 1 en wanneer part 2 uitkomt, maar dat is eigenlijk allang bekend. Part 1 van deel 7 komt dus uit in november 2010 en deel 2 die komt uit in mei 2011. Dus een half jaar later. Dat valt in principe nog wel te doen. Op dat half jaartje kan je dan wel wachten.

Ja, dat halve jaartje lukt wel om te wachten, maar het is zo lang wachten tussen film 6 en film 7 part 1 '_' Twee jaar is echt ongeloofelijk lang, volgens mij wordt dat echt zo'n dode tijd ofzo, hoewel het natuurlijk wel voor de hand ligt.. Ze filmen het film 7-materiaal in één keer en dat halve jaartje heeft niet te maken met het feit dat ze nog stuff moeten filmen (denk ik, of het zou echt heel weinig stuff moeten zijn), dus ergens is het logisch dat er twee jaar tussen zit (in principe dus ook twee films). Maar het is en blijft wel erg lang, vind ik.

En is er qua tijdsduur van die films ook al iets bevestigd? Omdat ik nu niet precies meer weet of het eigenlijk twee kortere films zijn (dus korter dan bijvoorbeeld OoTP) of juist twee keer op HP-lengte (zoals OoTP)?

Ik heb gelezen dat beide films wel 2,5 uur kunnen duren, ik zal even nazoeken waar ik dat ook weer heb gelezen. Maar het klonk wel betrouwbaar, omdat het volgens mij van iemand was die bij de film is betrokken.

@kristof:
Je hoeft niet te gaan, als je het uitmelkerij vind. Niemand verplicht je om te gaan.

16-08-2005 ~ 31-12-08
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 1 Sikkels

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 21, 2008 14:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

5 uur HP 7! Jongens, eindelijk weer Dobby, eindelijk Bill, Charlie en Fleur, eindelijk meer uitgewerkte Dooddoeners, eindelijk: EEN GOED GEVECHT!
Ik zie eigenlijk alles al voor me

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

kristof is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 11:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Chris. schreef:
Charlie schreef:
Witch_Eva schreef:
Sommige mensen vragen zich trouwens af wanneer part 1 en wanneer part 2 uitkomt, maar dat is eigenlijk allang bekend. Part 1 van deel 7 komt dus uit in november 2010 en deel 2 die komt uit in mei 2011. Dus een half jaar later. Dat valt in principe nog wel te doen. Op dat half jaartje kan je dan wel wachten.

Ja, dat halve jaartje lukt wel om te wachten, maar het is zo lang wachten tussen film 6 en film 7 part 1 '_' Twee jaar is echt ongeloofelijk lang, volgens mij wordt dat echt zo'n dode tijd ofzo, hoewel het natuurlijk wel voor de hand ligt.. Ze filmen het film 7-materiaal in één keer en dat halve jaartje heeft niet te maken met het feit dat ze nog stuff moeten filmen (denk ik, of het zou echt heel weinig stuff moeten zijn), dus ergens is het logisch dat er twee jaar tussen zit (in principe dus ook twee films). Maar het is en blijft wel erg lang, vind ik.

En is er qua tijdsduur van die films ook al iets bevestigd? Omdat ik nu niet precies meer weet of het eigenlijk twee kortere films zijn (dus korter dan bijvoorbeeld OoTP) of juist twee keer op HP-lengte (zoals OoTP)?

Ik heb gelezen dat beide films wel 2,5 uur kunnen duren, ik zal even nazoeken waar ik dat ook weer heb gelezen. Maar het klonk wel betrouwbaar, omdat het volgens mij van iemand was die bij de film is betrokken.

@kristof:
Je hoeft niet te gaan, als je het uitmelkerij vind. Niemand verplicht je om te gaan.

Ja , ik weet dat niemand me verplicht om te gaan, het is gewoon mijn mening dat ik even kwijt wou. Smile

Ik heb trouwens gezien dat nummer 7 geregiseerd wordt door dezelfde regiseur als nummer 5.
Dat vindt ik ook al geen goed teken , omdat Yates het niet zo nauw neemt met de boeken.
Bv.. - In het begin van deel 5 waar ze ontsnappen van de ligusterlaan 4 vliegen ze omter opvallends door Londen, wat is er in godsnaam gebeurd met het stauut der geheimhouding?
- Cho dat Harry verrad vindt ik ook al niet zo geslaagd.
- enz...
Die punten zijn al extreem tegenstrijdig met het boek, wat zal dat dan zijn met boek 7?

groetjes

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 13:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je moet natuurlijk ook altijd onthouden dat JKR zelf ook echt wel wat te zeggen heeft over de films en over het script. Als zij het niet mee eens is dan gebeurt het ook niet. Dat houd dus in dat ze tot nu toe nog overal toestemming voor gegeven heeft. Dus zij vond het allemaal ook wel ok. Plus boek 5 is zo verandert omdat een boek van 770 pagina's ofzo in een film van 2.5 uur moest. Boek 7 worden 2 films dus er kunnen meer dingen in, dus meer dingen zullen letterlijk uit het boek gepakt worden.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 22, 2008 14:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Je moet natuurlijk ook altijd onthouden dat JKR zelf ook echt wel wat te zeggen heeft over de films en over het script. Als zij het niet mee eens is dan gebeurt het ook niet. Dat houd dus in dat ze tot nu toe nog overal toestemming voor gegeven heeft. Dus zij vond het allemaal ook wel ok. Plus boek 5 is zo verandert omdat een boek van 770 pagina's ofzo in een film van 2.5 uur moest. Boek 7 worden 2 films dus er kunnen meer dingen in, dus meer dingen zullen letterlijk uit het boek gepakt worden.

Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Rowling vond het goed dat er twee films komen.

Daarnaast spreek je zelf een beetje tegen, kristof. Ten eerste wil je niet dat er twee films komen, daarnaast wil je dat er zo veel mogelijk uit het boek in de films komt. Ze maken juist twee films omdat ze er zoveel mogelijk in willen laten inzitten. Er kan namelijk volgens hun weinig worden verwijderd uit het boek.

16-08-2005 ~ 31-12-08
fawkes_the_phoenix
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 237 Sikkels

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 12:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het een goed idee om de film in twee delen te filmen. Als ik moet kiezen tussen langer wachten en twee delen of een film waarin heel veel weggelaten is, kies ik voor het eerste. In het boek zit zo veel, ik zou het veel te zonde vinden om veel te moeten missen.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Tommeman is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 20:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vraag me af of dat de acteurs er dan nog wel jong genoeg gaan uitzien. Het zal waarschijnlijk wel werken. Ik vraag me ook af hoe de epiloog wordt verfilmd

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 1 Sikkels

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 7:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tommeman schreef:
Ik vraag me af of dat de acteurs er dan nog wel jong genoeg gaan uitzien. Het zal waarschijnlijk wel werken. Ik vraag me ook af hoe de epiloog wordt verfilmd

Ouder maken is veel een veel makkelijk dan iemand er jonger uit laten zien, dus dat komt wel goed Wink

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

noddi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 11:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

KJRiddle schreef:
Tommeman schreef:

Ouder maken is veel een veel makkelijk dan iemand er jonger uit laten zien, dus dat komt wel goed Wink

Maar dat dat niet altijd succesvol is blijkt wel uit de film "Love in the Time of Cholera" ... vreselijk.
Ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen hoor... ik kan me niet voorstellen hoe ze de cast ineens dertigers gaan maken.

Don't loose yourself in you fear...
Linda Slytherin
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

Linda Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 14:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

noddi schreef:
KJRiddle schreef:
Tommeman schreef:

Maar dat dat niet altijd succesvol is blijkt wel uit de film "Love in the Time of Cholera" ... vreselijk.
Ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen hoor... ik kan me niet voorstellen hoe ze de cast ineens dertigers gaan maken.

idd ja, ik weet bijna wel zeker dat ze gewoon andere acteurs gaan gebruiken (dan moet de epiloog natuurlijk wel in de film zitten hea, want dat is ook nog maar de vraag...) Het zou wel stoer zijn als ze wel dezelfde acteurs gebruiken Very Happy

nathan
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 79 Sikkels

nathan is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2008 9:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gehoord dat de 7de film in twee delen wordt gesplitst. Deel 1 komt uit in 2010 en deel 2 in 2011. Ik hoop dat het tempo behouden blijft en dat de films niet te saai worden dan.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2008 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

nathan schreef:
Ik heb gehoord dat de 7de film in twee delen wordt gesplitst. Deel 1 komt uit in 2010 en deel 2 in 2011. Ik hoop dat het tempo behouden blijft en dat de films niet te saai worden dan.

Ik hoop dat ze het in één deel houden, want ik weet niet of ik zin zou hebben om én twee dvd's te kopen én twee keer tweëneenhalf uur film te gaan zitten kijken.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Milkymalfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2008 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het zou toch veeeel beter zijn om twee delen te gebruiken. Dan moeten er ten eerste niet zoveel dingen worden geschrapt en ten tweede kunnen we als trouwe fans dan dubbel zolang genieten van een film dan vind ik het helemaal niet erg om nog een tweede deel te kopen hoor.

Will always find their kind

Wit beyond measure,
is man's greatest treasure.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2008 15:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lestrange schreef:
nathan schreef:

Ik hoop dat ze het in één deel houden, want ik weet niet of ik zin zou hebben om én twee dvd's te kopen én twee keer tweëneenhalf uur film te gaan zitten kijken.

Jammer voor jou want de film wordt dus in twee delen gesplitst. Dat is al officieel bekend gemaakt. Ik vind het zelf ook niet leuk om te horen, maar ja we kunnen er toch niks aan doen. [a] Part 1 komt trouwens uit in November 2010 en part 2 komt uit in mei 2011 voor de mensen die het nog niet wisten. [a]

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp