Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Heb jij eerst het laatste hoofdstuk gelezen? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wanneer heb jij het laatste hoofdstuk gelezen?

Als eerste, voor de rest van het boek dus
6%
 6%  [ 20 ]
Ergens middenin het boek
4%
 4%  [ 14 ]
Pas helemaal op het einde
89%
 89%  [ 276 ]
Totaal aantal stemmen : 310

Auteur Bericht
Simply the best
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

Simply the best is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2008 16:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het gewoon vanaf het begin gelezen tot aan het einde, als je de epiloog als eerst leest is de spanning weg. Het is wel zonde als je dat doet en vooral aangezien dit het laatste deel is. Er zaten wel echt spannende stukjes in!

Profiel bekijkenStuur privébericht
Neleke
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Neleke is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2008 18:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Ik heb het blz voor blz gelezen dus het laatste hoofdstuk ook als laatste.
Ik heb zo mijn best gedaan om geen spoilers tegen te komen en dat zou ik even het laatste hoofdstuk als eerst gaan lezen? dacht het niet. Razz

hehe idd ik was ook zo: als iemand het boek al had gelezen mochten zij mij niet zeggen wie er ging sterven of wat het einde was Very Happy

horse2freakje
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest

horse2freakje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 11, 2008 19:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik het laatste hoofdstuk als eerste had gelezen, wist ik al hoe het afliep. Het is trouwens wel een logisch einde, maar dan wordt de rest van het boek zo saaaaaaaaaaai! Het is veel leuker om het vanaf het begin te lezen, tot het einde, zonder eerst je leesplezier te laten bederven door eerst het laatste hoofdstuk te gaan lezen.

Lees een boek zoals het hoort, dan blijft het leuk!

ChristaVilijn
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 27 Sikkels

ChristaVilijn is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 14, 2008 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toen ik Boek 7 binnen had herinnerde ik me een interview met de 3 hoofdrolspelers van films die ik ergens had gelezen. De vraag werd gesteld of ze gelijk het laatste hoofdstuk zouden lezen als ze deel 7 hadden.
Daniel zei nee.
Van Emma weet ik het niet meer
en Rupert zei ja.
Door aan dat interview te denken kon ik de verleiding niet weerstaan om eerst het laatste hoofdstuk te lezen.
En geloof me, daar heb ik spijt van gehad x3 ik probeerde het tijdens het lezen telksen weg te stoppen wat er gebeurd was in het laatste hoofdstuk - niet dat het lukte ofzo -.-

Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 726 Sikkels

Lily Tonks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 16:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Steekt hand op*

Ik lees nooit eerst het laatste hoofdstuk, ik wil niet weten hoe een boek afloopt nog voor ik eraan begonnen ben. Ook halverwege niet, toen was ik trouwens al zo gegrepen door het verhaal dat het niet eens meer in me is opgekomen om het laatste hoofdstuk te bekijken. Ik wist niet eens wat de titel ervan was, wat maar beter was ook, omdat je aan de titel al kunt zien hoe het hoofdstuk eruit zal zien. Ik vond het eerlijk gezegd ook geen meesterlijk laatste hoofdstuk, ik vond het fijn dat het verhaal zo helemaal werd afgerond maar eigenlijk, als je erover nadenkt, ook niet echt nodig.
Maar goed, nee, ik heb het dus niet eerst gelezen maar pas helemaal aan het eind. Sterker nog, na het éénnalaatste hoofdstuk heb ik het boek juist even een paar uurtjes weggelegd en daarná heb ik pas de epiloog gelezen.

Gelezen en goedgekeurd door Dolores Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl.

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

*No Merci* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 15, 2008 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Ik lees nooit eerst het laatste hoofdstuk. Ik vind dat dat de clue alleen maar verpest. Ik zou het echt zo stom hebben gevonden als ik al in het begin of de helft van boek 6 al had geweten dat Dumbledore dood zou gaan. Dat verpest gewoon het verloop van het verhaal en dan kan je er volgens mij niet meer zo van genieten.
Een verhaal wordt helemaal verpest als je het einde al weet, want dan dient het midden van het boek echt nergens voor. Als je dat iedere keer zou doen zou je van elk boek gewoon het eerste en het laatste hoofdstuk kunnen lezen en dan heb je ook wel een aardig idee wat er in de middenste hoofdstukken is gebeurd.
Maar ja, wat heb je dan nog aan boeken lezen.
Dat gevoel heb ik soms ook bij slechte samenvattingen op de achterkant van boeken. Die samenvattingen vertellen soms zo veel, dat je pas in de helft van het boek iets nieuws te lezen krijgt. Daarom lees ik ook niet altijd de achterkant van een boek.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Ronnetje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 15:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik heb HP gewoon helemaal uitgelezen zonder het einde eerst te lezen. Anders weet je sommige dingen al, en dat vind ik jammer..En zo lees je het als een echt verhaal.

--A girl with a boy's name--
xMartine.
Master of the Cows
Master of the Cows

Verdiend: 0 Sikkels

xMartine. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Okt 19, 2008 16:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Dit heb ik nog nooit gedaan, het laatste hoofdstuk lezen voordat ik er ben. Zeker bij Harry Potter niet. Het verpest het gewoon, als je het laatste hoofdstuk eerst leest. Ik doe het soms wel bij andere boeken, als ik geen zin meer heb om verder te lezen, maar wel wil weten hoe het afloopt.
De achterkant lees ik wel, omdat ik wel ongeveer wil weten waar het over gaat.

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisitieur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

So don't forget to breath tonight, tonight is the last so say goodbye.. goodbye.. goodbye.. HPF
Patricia
Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 22, 2008 11:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

Ja, natuurlijk was ik benieuwd naar het einde, maar ik heb niet het laatste hoofdstuk als allereerste gelezen. Ik ben gewoon begonnen in het boek bij hoofdstuk 1. Ik was wel erg benieuwd naar wat zou komen, dus ik heb wel een paar keer een beetje naar achteren gebladerd, om zo een regel te lezen. Daarna weer snel naar het hoofdstuk waar ik mee bezig was, om toch niet teveel gespoilerd te worden.

Al met al had ik mijn boek in twee dagen uit, aangezien ik moest werken kon ik het niet sneller lezen (dat is een feit)

Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisitieur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl

Where your treasure is, there will your heart be also
Luc
Dreuzel
Dreuzel

Luc is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 25, 2008 9:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als allerlaatste.

Al heb ik wel zo snel gelezen dat ik over de dood van Nagini heen heb gelezen Shocked

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 25, 2008 12:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

*steekt hand op*

De kat zit nu op mijn schoot te slapen en het zonnetje schijnt nu lekker buiten. Ik hou van katten. Misschien wel net zoveel als de geweldige Omber. We hebben dus aardig wat dingen gemeen ik wil namelijk later ook heel wat katten hebben (dat is ook een feit) Misschien moet ik maar bevriend worden met Omber ze lijkt mij namelijk een geweldig mens.

Luc schreef:
Als allerlaatste.

Al heb ik wel zo snel gelezen dat ik over de dood van Nagini heen heb gelezen

Dit heb ik overigens ook gehad. Ik heb het boek de eerste keer ook heel snel gelezen waardoor ik sommige dingen gemist heb in het boek. Bijvoorbeeld dat Ron Hermelien kust. Daar had ik ook even over heen gelezen.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat mensen vrijwillig het laatste hoofdstuk als eerste lezen. Voornamelijk met een boek zoals Relieken van de Dood niet (is een titel dus hoofdletters) Het is namelijk het laatste boek en je wist in principe dat het boek zou eindigen met een epiloog. Dat was in ieder geval wel bekend dat het boek zo zou eindigen. Ik wou helemaal niet weten hoe het dan eindigt. Dan kijk je ook heel anders tegen het boek aan. Ik heb elke keer voorzichtig moeten doen of ik zelfs niet eens een pagina door las bijvoorbeeld. Ik wou helemaal niks weten. Zelfs niet de komende hoofdstuktitels.

1e jaars
1e jaars

Evanesco is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gewoon als laatste.
Op de eerste dag dat ik het boek had, heb ik wel de laatste zin gelezen. Dat doe ik altijd eigenlijk.
Rowling heeft altijd hele mooie eindes. Smile

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 28 Sikkels

anaid is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2008 21:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het laatste hoofdstuk ook als laatste gelezen... Ik kon het echter wel niet laten om op de laatste bladzijde te kijken. Dat is het enigste wat ik had gedaan.

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2008 7:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

anaid schreef:
Ik heb het laatste hoofdstuk ook als laatste gelezen... Ik kon het echter wel niet laten om op de laatste bladzijde te kijken. Dat is het enigste wat ik had gedaan.

ik had die nijging ook. En bij andere boeken heb ik nog wel eens kans dat ik dat doe, op de laatste blz. kijken. Maar nu heb ik me er echt van weerhouden om te kijken. Bij geen enkel harry potter boek heb ik dat trouwens gedaan, op de laatste blz kijken.

HPF we will miss you.
Hermelien girl
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Hermelien girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2008 8:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet het laatste hoofdstuk als eerst gelezen, straks kom je al achter het plot en dan is het hele boek niet meer leuk om te lezen... Ik heb ook niet de neiging om dat te doen...

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp