Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dumbledore's Little Secret Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Sophie14
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 29 Sikkels

Sophie14 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 12:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb er tijdens het lezen van de boeken nooit aan gedacht dat Dumbledore wel is homo kon zijn. Ik heb me zelfs nooit afgevraagd waarom hij geen relatie had. Ik zag hem altijd gewoon als het schoolhoofd van Hogwarts en een soort vriend van Harry. Er zitten verder ook weinig aanwijzingen in het verhaal. Oke, misschien kon je nagaan dat er met Grindelwald meer aan de hand was, maar verder ... ? Rowling heeft het redelijk goed 'verborgen' weten te houden.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Iroh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 14:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sophie14 schreef:
Ik heb er tijdens het lezen van de boeken nooit aan gedacht dat Dumbledore wel is homo kon zijn. Ik heb me zelfs nooit afgevraagd waarom hij geen relatie had. Ik zag hem altijd gewoon als het schoolhoofd van Hogwarts en een soort vriend van Harry. Er zitten verder ook weinig aanwijzingen in het verhaal. Oke, misschien kon je nagaan dat er met Grindelwald meer aan de hand was, maar verder ... ? Rowling heeft het redelijk goed 'verborgen' weten te houden.

Ze had ook niet echt redenen om het naar de voorgrond te brengen.. In feten heeft het weinig betekenis voor het verhaal

Profiel bekijkenStuur privébericht
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dacht altijd dat Dumbledore verliefd was op Zweinstein en dat hij daarom geen vrouw had. Ik had niet verwacht dat hij homo zou zijn, al vind ik hem daar ergens geen type voor. Daarentegen zag ik hem dan ook weer niet met een vrouw..

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Legendary-Master
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 86 Sikkels

Legendary-Master is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 19:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Perkamentus Gay,..... oke Laughing

Dit had ik nou ff niet zien aankomen.
Maar wat maakt het ook uit. Het verhaal zou er niet opeens spannender of boeiender door worden, lijkt me Wink

Nu word het me ook opeens duidelijk waarom perkie en grindewald vaak met elkaar omgingen en op de kamer van perkie zaten Very Happy

Maar jah, eigenlijk niks boeiends Very Happy

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 20:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Legendary-Master schreef:

Nu word het me ook opeens duidelijk waarom perkie en grindewald vaak met elkaar omgingen en op de kamer van perkie zaten Very Happy

Het is toch niet omdat twee jongens op een kamer zitten samen dat ze iets met elkaar hebben? Het is toch niet omdat twee jongens vaak met elkaar omgaan dat ze iets hebben?

Zelf vind ik het wel boeiend ^^ Het voegt niets toe aan het verhaal, maar het is leuk om te weten.

'Til we meet again, HPF'ers.
Legendary-Master
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 86 Sikkels

Legendary-Master is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 20:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
Legendary-Master schreef:

Het is toch niet omdat twee jongens op een kamer zitten samen dat ze iets met elkaar hebben? Het is toch niet omdat twee jongens vaak met elkaar omgaan dat ze iets hebben?

Zelf vind ik het wel boeiend ^^ Het voegt niets toe aan het verhaal, maar het is leuk om te weten.

Nee oke, zo bedoel ik het ook niet maar waarom perkamentus en Grindewald lang op de kamer zaten en veel met elkaar optrokken en hele maar door elkaar gefasineerd enzo.

en als dit onduidelijk is weet ik hoe het komt: Ik kan dingen die ik in mijn hoofd heb moeilijk over typen. zogezegt Wink
heb ik op school ok moeite mee, op papier zetten enz.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

LoveHarryPotter is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Had ik nooit verwacht, er werd niet echt wat over perkamentus' liefdesleven verteld, but it doesn't matter if he's gay or not gay, hij blijft nog steeds leuk personage.

Serius Sluipvoet
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 94 Sikkels

Serius Sluipvoet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2008 21:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben misschien een beetje laat met mijn post (ben pas net lid Sad ), maar ik laat toch ff mijn mening horen Smile Ik vind het best leuk dat er een homo in de boeken voorkomt, alleen best wel jammer dat het perkamentus is. het had vele male leuker geweest als bijvoorbeeld Professor Snape homo was Laughing . Of HA HA... Voldemort of zo HA HA Razz ... begrijp me niet verkeerd ik ben Bi, en ik heb niets tege homo's maar dat had een stuk leuker geweest omdat dubledore de wijze oude man is die iedereen vertrouwd. ik had het nooit achter hem gezocht

De heren Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel groeten u.
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 18:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Serius Sluipvoet schreef:
Ik ben misschien een beetje laat met mijn post (ben pas net lid Sad ), maar ik laat toch ff mijn mening horen Smile Ik vind het best leuk dat er een homo in de boeken voorkomt, alleen best wel jammer dat het perkamentus is. het had vele male leuker geweest als bijvoorbeeld Professor Snape homo was Laughing . Of HA HA... Voldemort of zo HA HA Razz ... begrijp me niet verkeerd ik ben Bi, en ik heb niets tege homo's maar dat had een stuk leuker geweest omdat dubledore de wijze oude man is die iedereen vertrouwd. ik had het nooit achter hem gezocht

Maar je had het wel achter Snape of Voldemort gezocht?
Ik vind het net goed dat het Dumbledore, een wijze oude man is die iedereen vertrouwd. Je kunt nagaan dat als het Snape of Voldemort was geweest, er ook heel wat reacties waren geweest dat homoseksualiteit niet slecht is enzo en dat Rowling dat niet in de hand moet werken door Voldemort of Snape gay te laten zijn. Nu was Snape wel goed, maar er zijn zat mensen die hem nog slecht vinden. En Voldemort hield van niemand, was daar niet toe in staat, hij kon geen liefde voelen voor vrouwen, maar ook niet voor mannen.
Is er eerlijk iemand die het verwacht had van Dumbledore, die echt al dacht 'Jep, die is gay' nog voor Rowling het gezegd had? Ik denk het niet. En dat is net zo goed, in het echte leven is het precies zo.

avadanick
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
Serius Sluipvoet schreef:

Maar je had het wel achter Snape of Voldemort gezocht?
Ik vind het net goed dat het Dumbledore, een wijze oude man is die iedereen vertrouwd. Je kunt nagaan dat als het Snape of Voldemort was geweest, er ook heel wat reacties waren geweest dat homoseksualiteit niet slecht is enzo en dat Rowling dat niet in de hand moet werken door Voldemort of Snape gay te laten zijn. Nu was Snape wel goed, maar er zijn zat mensen die hem nog slecht vinden. En Voldemort hield van niemand, was daar niet toe in staat, hij kon geen liefde voelen voor vrouwen, maar ook niet voor mannen.
Is er eerlijk iemand die het verwacht had van Dumbledore, die echt al dacht 'Jep, die is gay' nog voor Rowling het gezegd had? Ik denk het niet. En dat is net zo goed, in het echte leven is het precies zo.

Ja vind ik ook. Het is juist zo origineel van Rowling om iemand gay te maken vanwie je het echt niet verwacht. Het toont nog maar eens aan dat als je homo bent je daar niet voor kiest. Je bent het gewoon. En wat maakt het ook uit. Als je maar gelukkig bent. Zou Perkie dan ooit een vriend gehad hebben? Misschien Engelbert Dop?

"The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing."
    - Oscar Wilde
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 18:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is de enige op wie hij een crush gehad heeft Grindelwald. Ik denk dat hij daarna "bang" was voor de liefde en hoe die hem beïnvloedt.
Hij lijkt me iemand die gelukkig is op z'n eentje en schrik heeft opgedaan.

Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 22:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok Dumbledore is gay, so what ?
Heeft voor mij totaal geen invloed op het verhaal. Ik vraag me ook sterk af wat de nut van deze mededeling van JKR is geweest.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2008 22:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Remvon schreef:
Ok Dumbledore is gay, so what ?
Heeft voor mij totaal geen invloed op het verhaal. Ik vraag me ook sterk af wat de nut van deze mededeling van JKR is geweest.

Ze zei het omdat iemand er naar vroeg. Iemand vroeg of Dumbledore zelf wel eens liefde in zijn leven gehad heeft, omdat hij juist de persoon is in de boeken die steeds vertel hoe belangrijk liefde is. Blijkbaar heeft JKR ook zoiets van "so what?" want anders had ze het ook al wel veel eerder vertelt. Ze zei het dus alleen maar omdat het haar gevraagt werd.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Avana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 9:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of dit de juiste plek is om te posten maar dat merk ik dan wel ^^

Ik las dat JKR weer een interview heeft gegeven. Voor de krant "Edinburgh Student" praat ze over de seksualiteit van Perkamentus en homofobia.
Verder zegt ze ook nog wat over de boeken die ze evt nog wil schrijven en het feit dat sommige extreme christenen de HP-boeken als een "duivelse zaak" beschouwen.

De link voor het Engelstalige interview vind je hier

Griffmama xD
everton
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 10 Sikkels

everton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 10:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Avana schreef:
Ik weet niet of dit de juiste plek is om te posten maar dat merk ik dan wel ^^

Ik las dat JKR weer een interview heeft gegeven. Voor de krant "Edinburgh Student" praat ze over de seksualiteit van Perkamentus en homofobia.
Verder zegt ze ook nog wat over de boeken die ze evt nog wil schrijven en het feit dat sommige extreme christenen de HP-boeken als een "duivelse zaak" beschouwen.

klopt, in sommige amerikaanse plaatsten worden de harry potter boeken verbrand.

Shocked ben je dan maf of wat.

Als je met deze informatie de boeken nog een keer leest en vooral DH, snap je het ook beter denk ik.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp