Auteur |
Bericht |
eva(nna)
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 20:07 |
 |
eum..
ik kan niet direct iets bedenken van wat ik last heb,alleen als men moeder goedkope zeep voor de kleren koopt(wat ze nu niet meer doet)
heb ik geweldige jeuk. dat ik er niet van kan slapen!
k ben blij dat ik niets mankeer op dat gebied
(@sommige: die hoofdpijn lijkt me echt verschrikkelijk, ik heb medelijden met jullie ) |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 22:07 |
 |
Gosh. Dat er zoveel allergiën zijn 0______o
Yup. Ik heb ook wel kwalen.
1. Ik heb inspanningsastma. Je hebt dus last van ademtekort, hyperfentilatie en druk op je borst als je een te grote inspanning (per persoon verschillend) levert.
2. Ik heb last van zonne-allergie. Maar, daar heb ik wel wat voor en ik moet zeggen dat het deze zomer redelijk goed ging. Misschien kan je hier overheen groeien? [a]
3. Ik ben nu al vanaf vorig jaar Maart ziek. Ja. Really. Ik moet dit jaar (school) dan ook over doen en ik ben in behandeling bij de kinderarts in het ziekenhuis. Het begon met pfeiffer, daarna een virus infectie en nu is het een grote hoeveelheid van kleine kwalen die voortkomen uit een grote kwaal. Ik heb ontzettend last van vermoeidheid, mijn schildklier, mijn hoofdhuid en downs. Ja. Ik ben ook al bij een homiopaat in behandeling geweest, dat was voor de virusinfectie. Ik kan het niet goed uitleggen. De vermoeidheid is echt eng af en toe. Soms raak je er helemaal door in paniek enzo. Ik doe nu ook niet veel meer. Ik volg nog maar een paar lessen op school, speel voorlopig geen viool meer en slaap erg veel. Het is wel balen, maar ik ga maandag weer voor onderzoeken naar het ziekenhuis en er moet gewoon wat uitkomen. Er is namelijk ook onderzocht of het psygisch was, maar dat is het niet, ik heb iets, maar ze moeten er nog achter komen wat.
Ok. Dit was het dan. Valt wel mee toch? [a]. Sorry for the long story. Maarja, het is ook een ingewikkeld verhaal. I think. T_____T |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 22:57 |
 |
ik heb een vervelende kwaal; ik heb astma, ik zag al meer mensen die het hebben. Het begon bij mij ook als inspanningsastma, toen ik jonger was, maar sinds mijn eerste zwangerschap is het heel erg verergerd. ik ga nu regelmatig naar een longarts, heb ook een paar keer longfuncties gehad (dan testen hoe groot of klein je longinhoud is) en ik moet elke dag medicijnen gebruiken. Ik heb 3 jaar geleden ook zo'n erge aanval gehad dat ik naar het ziekenhuis moest. Toen had ik een ibuprofen geslikt(=pijnstiller) ik wist toen dus niet dat astmapatienten daar een aanval van kunnen krijgen...)
Verder ben ik allergisch voor huisstofmijt. Dit veroorzaakt een constante overgevoeligheid van mijn neusslijmvliezen, waardoor ik tot een jaar geleden altijd verkouden was en last had van neuspoliepen (doordat het slijmvlies contant gezwollen was) Nu ben ik dus geopereerd en heb ik eindelijk goede medicijnen, die geen astma veroorzaken, dus kan ik nu sinds een jaar ook weer ruiken (heb ik 3 jaar niet gekund...)Dat is voor mij echt een zege!! Ik reliseer me erg goed hoe fijn het is om te kunnen ruiken.
Nou dat waren mijn kwalen, heel wat, vrees ik... |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 08, 2007 20:15 |
 |
Ik denk dat ik allergisch ben van oogschaduw. Als ik oogschaduw opheb moet ik altijd krabben en hoe vaak ik ook krab, het word alsmaar erger. Ik draag trouwens nooit make-up, enkel lipgloss. Dus echt last van heb ik niet.
Mijn moeder is allergisch van pollen. Als het zomer is hoor ik haar altijd niezen. Volgens haar is dat heel irri, vooral in de zomer en de lente. Voor de rest weet ik niemand die last van een allergie heeft ofzo.
Elke keer rond mijn verjaardag (in maart) heb ik altijd zware griep en moet ik altijd een weekje thuisblijven. De dokter heeft het toch bevestigt dat ik in elke maart griep zal hebben. Hopelijk krijg ik het deze keer niet op mijn verjaardag. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Feel<Free
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 08, 2007 22:14 |
 |
ik heb verzakte meniscus door het volleyballen en te hard groeien (zo groot ben ik niet eens)
Hierdoor moest ik stoppen met volleybal en ik heb 1 jaar altijd knie ondersteunende bandjes om gemoeten en daarna nog 1 jaar alleen met sporten. Springen deed heel erg pijn en uitgaan was in het begin ook echt te pijnlijk. Heb ook wel eens vaker een flinke smak gemaakt omdat mijn knie vastzat. Nu ben ik er al weer redelijk vanaf maar als ik lang (uren) moet staan krijg ik er wel een beetje last van. |
_________________ Remus..You aren't allergic to anything other than silver, are you?"
[size=9]
Some people come into out lives and leave quickly,
others stay and leave footprints in our hearts |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 10:41 |
 |
Ik ben de laatste tijd drie keer door dezelfde knie gezakt..
Drie dagen achter elkaar... Het doet dan even pijn maar nu bijvoorbeeld voel ik er gelukkig niks meer van..
Ik hoop alleen niet dat ik vanavond weer doro mijn knie krak  |
|
|
  |
 |
Mariky
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 10:45 |
 |
Ik heb vorig jaar opeens erge last van migraine gekregen. Het begint altijd zo. Ik krijg een soort van waas voor mijn oog [meestal het linkeroog] en dan kan ik niet zo goed meer zien. Dan krijg ik meestal knallende koppijn en moet ik daarna overgeven. En meestal is het de dag daarna weer weg. Heel erg raar. Maar laatst kwam dat wel drie keer terug in een week. heel irritant.
Dan blijft het meestal weer een hele poos weg en komt het na een half jaar weer terug. Maar als het dan is teruggekomen komt het een paar keer heel erg snel achter elkaar. Dat is best wel vervelend. |
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 11:50 |
 |
Ik heb de ziekte van Recklinghausen maar een lichte vorm daarvan. Ik heb eigenlijk geen last ervan ik heb alleen een aantal bruine cafe-au-lait vlekken op mijn lichaam. Ook mijn vader en mijn zusje hebben het maar allemaal ook in de lichte vorm. Ik moet elke twee jaar wel ter controle naar het ziekenhuis, en heb paar een keer een MRI-scan gehad maar ook daar is niks uitgekomen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
steffitjuugn
2e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 12:22 |
 |
Ik ben allgerisch voor melkproducten ( 's echt heel irritant!! ) ik kan geen melk drinken, geen ijsjes eten in de zomer, geen cake eten, dus eigenlijk geen enkel product waar melk inzit, behoorlijk veel producten dus...
En ik heb (had!) ook last van hooikoorts, maar de laatste keer dat ik weer een loopneus en rode oogleden kreeg was zo'n 2 jaar geleden,, dus ik hoop dat ik het nooit meer krijg!! 's echt verschrikkelijk; denkt iedereen dat ik rode oogschaduw aanheb wat dus niet het geval is.
En k'heb ook soms last van hoofdpijn, vroeger kon ik dagenlang rond lopen met een zwaar hoofd en kon ik soms geen licht meer zien enzo, maar gelukkig heb ik hier ook geen last meer van!!
Misschien komt dat doordat je lichaamsdinges om de 7 jaar verandert, dat heb ik ergens gelezen.
Dus alle mensen die allergiën enzo hebben, geen paniek!! over 7 jaar kan het gedaan zijn |
|
|
  |
 |
Paddy
1e jaars

Verdiend:
56 Sikkels
Woonplaats: Come in to the Land Of The Wisdom, with a Fairy Hand In Hand... To The Land Where The Lions Weep..
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 18:43 |
 |
Ik heb slechts één allergie (waar ik toch van weet) en dat is nikkelallergie.
Het is nt zo dat ik naar het ziekenhuis of zo moet, maar het is vooral huiduitslag, jeuk en pijn bij vb. oorringen (je kent ze wel: nikkelvrije => NOT!) dus draag ik nu enkel goud (met soms nog een risico hiervan)
Ik heb wel nog andere kwaaltjes zoals psoriasis
dit is een huidziekte waar de huidcellen zich te vlug vernieuwen en er dus schilfertjes, vergelijkbaar met een soort rode rauwe schubben als een vis, op de bovenhuid komen. ze noemen het ook visschubben
(nu heb ik nauwelijks last ervan, maar toen ik ong 10 was, had ik er ENORM veel last van. ik zat gewoon vol , maar dankzij een speciale UV-licht therapie was de psoriasis voor het grootste deel helemaal verdwenen.
Risicoperiodes zijn de winter en stressmomenten (zoals nu, examens!) maar dat leidt tot 2-3 kleine vlekjes van nog geen cm groot op mijn ellebogen.
Anders heb ik nog zwakke enkels van het vele verzwinken, omslaan,... in mijn leven. Er ging geen dag voorbij of het was weer zover met als gevolg dat ik nu bij lange afstanden (vb. 20km wandelen of zo) enorm veel last heb van mijn enkels en er soms echt niet meer op kan steunen. Dat komt ondermeer van de tweedaagse en vierdaagse met KSJ (jeugdbeweging) op kampen.
En dat is het zowat
Ik ken wel nog een meisje dat allergisch is aan alles!
Echt zowat bijna aan alles!! Huismijt, stof, lactose, een stof dat in aardappelen zit, rode kleurstoffen (zowel natuurlijke als chemische, dus geen tomaat voor haar of spaghetti,...), .... en het lijstje is heel lang.
Het meisje zit in het 2de leerjaar nu (8 jaar) en ik vind het erg voor haar. Zij gaat er nog goed mee om, ze let op wat ze eet en zo, maar dat is precies wat ik erg vind. Ze moet altijjd denken bij een feestje: ik mag geen chips eten, geen chocomelk drinken,... |
_________________ Remember, remember the 5th of November. The gunpowder treason and plot
I should know of no reason why the treason should ever be forgot - V for Vendetta -
De la nada sale el todo - Y el todo se hace nada |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 21:58 |
 |
Mijn kwaaltjes, goh, ik heb enorm veel last van groeipijnen, maar dat kan je nu niet echt een kwaal noemen, maar toch , niet leuk. Ik ben allergisch aan wol, plush, honden, katten, konijnen...
Ik heb sinusitis, wat dus wil zeggen, wanneer het erg koud is buiten dat ik verschrikkelijk veel hoofdpijn krijg, en dat mijn neus vanbinnen een beetje pijn begint te doen.
groetjes
x
|
|
|
  |
 |
boekenwurm
2e jaars

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 21, 2007 18:34 |
 |
Ik ben nergens allergies voor, gelukkig. Ik heb wel veel last gehad van oorontstekingen vroeger, waardoor ik nu geen tonen boven de 1400 Hz hoor. Een normaal mens hoort tonen tussen de 20 en 2000 Hz (geloof ik). En ik heb van de zomer mijn record verbroken.
Ik was namelijk nog nooit van leven naar een huisarts geweest (Mijn vader en moeder zijn allebei dokter dus die kunnen zelf recepten schrijven) Van de zomer moest ik dus naar de huisarts omdat een oorontsteking nogal uit de hand was gelopen...Was niet leuk. Ik moest een hele zware antibiotica kuur slikken met allerlei vervelende bijwerkingen. Verder ben ik haast nooit ziek behalve afentoe verkouden. |
|
|
  |
 |
elienemien
4e jaars

Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 21, 2007 19:11 |
 |
ik heb altijd last van een verstopte neus. vooral als ik ga slapen. ik kan niet meer leven zonder neusspray en dat vind ik wel stom. ik krijg lichte paniekaanvallen als ik ontdek dat men neusspray thuisligd en dat ik de hele dag zonder moet :s . ik heb men bloed al laten testen op allergieën maar er is niets gevonden |
_________________ you think you're loving but you don't love me |
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 21, 2007 22:39 |
 |
elienemien schreef: | ik heb altijd last van een verstopte neus. vooral als ik ga slapen. ik kan niet meer leven zonder neusspray en dat vind ik wel stom. ik krijg lichte paniekaanvallen als ik ontdek dat men neusspray thuisligd en dat ik de hele dag zonder moet :s . ik heb men bloed al laten testen op allergieën maar er is niets gevonden |
Oeh een vriend van mij had dat ook! je schijnt er dus echt een soort van verslaafd aan te kunnen worden! moet je heel langzaam afbouwen.. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 09, 2008 9:27 |
 |
*kickt dit topic zwaar omhoog*
Pff nou mijn kwaal is al sinds mijn geboorte zo ongeveer dat ik ademhalingsproblemen heb. Ik ademde veel te snel en kreeg daarom veel te veel lucht binnen. Een normaal mens ademt zo'n 11 keer per minuut en ik ademde iets van 25 keer per minuut. Daardoor had ik dagelijks last van duizeligheid, ik zag overal sterren en zwarte plekken. Ik had altijd het gevoel dat ik elk moment flauw kon vallen en ik voelde me altijd heel erg slap en moe. Ik ben daar een paar jaar geleden mee naar een ademhalingstherapeut geweest. Sindsdien is alles goed gegaan. Ik heb zo'n 9 weken bij haar gelopen en kreeg ik "huiswerk" mee om met mijn ademhaling te oefenen. Toen ik bij haar weg ben gegaan toen was ook nog de bedoeling dat ik die oefeningen wekelijks zou doen. Het is nu zo ongeveer 2 a 3 jaar geleden en ik heb het nooit meer gedaan daarna. En vanochtend voelde ik weer dat alles terug kwam. Ik kon opeens niet meer ademen en daardoor ging ik heel snel ademen. Ik heb toen ook weer geteld hoevaak ik adem per minuut en dat kwam ook neer op 22 keer. Ik voelde me echt zo rot net. Het leek net weer of ik helemaal weer terug was bij af. En ik wou juist dat gevoel nooit meer hebben. En daarbij kwam ook nog dat ik hartstikke verkouden ben en last van mijn keel heb. Ik voelde me net echt zo beroert. Gelukkig wist ik nog wel welke oefeningen ik moest doen, dus die heb ik ook net gedaan. Nu voel ik me wel iets beter, maar ik krijg toch het idee dat ik weer dagelijks/wekelijks iets met die oefeningen moet doen. En daar houd ik me dan ook maar aan.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
|