Auteur |
Bericht |
Zara
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 03, 2007 19:38 |
 |
James en Sirius waren echte pubers. Sneep trouwens ook. Het was niet dat Sneep helemaal geen vrienden had (ik denk wel dat hij bij de Zwadderaars genoeg vrienden had). |
|
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 27, 2007 18:34 |
 |
Nja, hij was eigenlijk een beetje als de tweeling denk ik. Maar toch wel serieuzer kan zijn, anders kon je niet beknd staan als een goede tovenaar |
|
|
  |
 |
Sabrè
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
819 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 27, 2007 22:12 |
 |
Ik denk dat James een arrogante puber was, die graag misbruik maakte van het feit dat hij behoorlijk intelligent was en goed kon zwerkballen. Iedereen keek tegen hem en Sirius op en ik denk dat dat toch wel een bepaalde arrogantie opwekte. Bovendien vond hij het geweldig om in de belangstelling te staan, dus deed hij ook heel erg zijn best om op te vallen.
Snape was om bepaalde redenen de klos en mede daardoor heeft hij James altijd gehaat en omdat Harry heel erg op zijn vader lijkt, heeft hij Harry ook altijd gehaat. Gewoon omdat Harry hem herinnerde aan James en wat hij, dankzij James, allemaal door heeft moeten maken. |
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 6:17 |
 |
Kamion schreef: | Pimmetjes7,
Harry lijkt helemal niet op zijn vader, hij heeft alleen het uiterlijk van James Potter en dat blijkt een heel erg belangrijk verschil in boek 7.
Meer zeggen zou Spoilen zijn. |
Ik vind eigenlijk dat harry wel op James lijkt, want ik weet ook niks van Lily af, alleen dat ze door veel mensen werd gezien als een lief een aardig meisje. Ik vind Harry vaak ook erg arrogant overkomen, hij kan snel beledigt zijn als hij even geen aandacht krijgt zoals normaal, hij vind het allemaal maar mooi al die aandacht, ondanks dat hij zegt van niet.
tuurlijk in boek 4 is hij veel alleen vanwege een ruzietje met ron, nou kan gebeuren maar over het algemeen vind ik harry best wel arrogant. Wat weten we verder van James, dat hij graag Sneep vervloekte, dat doet harry ook bij Malfidus ( en andersom!) dus in welk opzicht is Harry beter? misschien omdat hij zich wel schuldig voelde in boek 6 toen hij draco bijna vermoorde. Dat is het verschil tussen hem en James denk ik.
Lily kwam over als een goede student, brave meid, dat vind ik harry nou niet echt, hij lapt alle regels aan zijn laars. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 21:03 |
 |
Ik vind dat Harry toch wel een haal ander karaker heeft dan James. Jemes maakte onder mijn ogen gebruik van zijn talent. Harry vind ik dat minder doen. Sterker nog misschien komt het gewoon door mij. Jemes vind ik in boek 5 echt zo'n arrogant ventje. Ik wil daar gewoon mee zeggen dat ik hem behoorlijk laf vond om met meerdere personen tegen één persoon het lijf aan te gaan. En lekker stoer gaan doen als er meisjes naar hem kijken. Harry daar in tegen, gaat niet stoer doen als er meisjes bij hem staan. Al was het wel een heel klein beetje bij Cho. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 11:30 |
 |
Ik vind dat harry helemaal niet op James lijkt. Hij is helemaal niet arrogant, hij haat die aandacht om zijn litteken. En hij al inderdaad nooit doen wat James heeft gedaan, hij zal draco nooit zo behandelen. Hij vond het zelfs zielig voor Sneep. Ik vind dat hij toch heel veel van zijn moeder heeft. Dapperheid en moed, dat heeft hij zoiezo al, als echte griffoendor, maar hij heeft ook die rechtvaardigheid. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 11:59 |
 |
Nou ik vind het karakter van Harry toch ook wel een tikkeltje anders als dat van James. Hij kan qua uiterlijk dan wel veel op zijn vader lijken, als het op innerlijk aankomt vind ik hem wel heel anders. Want wat hierboven ook wordt gezegd, James zou die aandacht geweldig hebben gevonden. Hij zou het waarschijnlijk zelfs gaan gebruiken om indruk te maken op meisjes. Dat klinkt helemaal niet als Harry, die liever heeft dat iedereen hem gewoon met rust laat.
En ook wat Missme zegt, Harry zou mensen waar hij een hekel aan heeft nooit zo behandelen als James dat deed. Dus ik vind Harry wat dat betreft toch wel iets minder erg als zijn vader. |
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 13:38 |
 |
dat kan wel zijn idd maar toch houd harry ook van aandacht, ik kan genoeg voorbeelden opnoemen hoor: hij bedacht zich hoe geweldig het zou zijn als hij mee mocht doen aan het tri wizard tournament zoadat iedereen kon zien hoe geweldig hij wel niet was.
Hij was beledigt dat Dumbledore ron boven hem had gekozen als klassenoudste, hij ging er al vanuit dat hij beter was dan Ron in alle dingen. Ik zeg niet dat hij net zo arrogant is als zijn vader maar hij houd wel van aandacht ( onbewust denk ik ). Hij heeft idd ook veel van zijn moeder maar ik denk dat er zeker wat negatieve James trekjes bij zitten. |
Sawyer |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 13:40 |
 |
Rogue schreef: | dat kan wel zijn idd maar toch houd harry ook van aandacht, ik kan genoeg voorbeelden opnoemen hoor: hij bedacht zich hoe geweldig het zou zijn als hij mee mocht doen aan het tri wizard tournament zoadat iedereen kon zien hoe geweldig hij wel niet was.
Hij was beledigt dat Dumbledore ron boven hem had gekozen als klassenoudste, hij ging er al vanuit dat hij beter was dan Ron in alle dingen. Ik zeg niet dat hij net zo arrogant is als zijn vader maar hij houd wel van aandacht ( onbewust denk ik ). Hij heeft idd ook veel van zijn moeder maar ik denk dat er zeker wat negatieve James trekjes bij zitten. |
Wie droomde er nou niet van om dat toernooi te winnen? En hij dacht dat onbewust, hij vond daarna ook dat Ron het verdient had. En ik had ook vereacht dat harry klassenoudste werd ipv Ron. |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 15:19 |
 |
als je goed las had je gezien dat ik had gezegt dat harry onbewust van aandacht houd, het is toch raar dat hij zegt dat hij liever niet aan het toernooi mee wilt doen maar er wel veel over droomt om te winnen.
Omdat hij het lievelingetje is van dumbledore had hij verwacht dat hij boven ron gekozen zou worden, toen het niet zo was gedroeg hij zich heel beledigt en raar. |
Sawyer |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 15:23 |
 |
Rogue schreef: | als je goed las had je gezien dat ik had gezegt dat harry onbewust van aandacht houd, het is toch raar dat hij zegt dat hij liever niet aan het toernooi mee wilt doen maar er wel veel over droomt om te winnen.
Omdat hij het lievelingetje is van dumbledore had hij verwacht dat hij boven ron gekozen zou worden, toen het niet zo was gedroeg hij zich heel beledigt en raar. |
Sorry verkeerd gelezen. Kijk wat je zegt is wel waar, maar ik vind niet dat hij daarom arrogant is. Kijk mensen dromen ervan om te winnen, maar ze willen niet de moeite doen. Ron droomde vast ook van het geld. Het gaat er in ieder geval om dat ik niet vind dat hij qua innerlijk heel erg op james lijkt. Al is het wel een regelbreker. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 20:07 |
 |
Beide, James is arrogant, vooral om Lilly te krijgen, maar hij is ook maar een puber. Zijn hormonen zullen wel meegespeeld hebben, want volgens mij is hij later wel minder arrogant geworden. Op dat moment, in zijn jaren op Zweinstein, was hij wel een puber. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Aug 29, 2007 23:02 |
 |
A.Perkamentus schreef: | Beide, James is arrogant, vooral om Lilly te krijgen, maar hij is ook maar een puber. Zijn hormonen zullen wel meegespeeld hebben, want volgens mij is hij later wel minder arrogant geworden. Op dat moment, in zijn jaren op Zweinstein, was hij wel een puber. |
Ja dat is inderdaad zo, hij werd in de loop van tijd ook wat anders. Niet meer zo''n arrogant ventje, Dat veteld Sirius of Remus tegen Harry. Ik dacht zelf dat Remus het tegen Harry vertelde. Maargoed daar gaat het niet zoveel om. Het is bij veel jongens dat ze eerst een grote etter zijn en dan later pas eens normaal gaan gedragen. Dat zie je ook hier bij ons lopen. Maargoed zo erg vind ik Harry niet. En ja harry krijg veel aandacht, en vaak zonder dat hij het zelf wilt. En dat is een groot verschil tussen James en Harry..James wilde het..Harry krijg het en wil het niet hebben. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
726 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 31, 2007 20:18 |
 |
Hij komt ontzettend arrogant over, maar ik denk dat dat vooral was omdat hij puber was, en indruk wilde maken op Lily... Hij deed dat alleen op de verkeerde manier. |
_________________ Goodbye, HPF... I'll miss you. |
|
  |
 |
Wolkenveldt
5e jaars

Verdiend:
233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!
|
Geplaatst:
Vr Aug 31, 2007 22:19 |
 |
Ik vond hem wel arrogant, maarja je karakter veranderd nu eenmaal een periode in de pubertijd, heb ik ook aan de hand. Maar ook grotendeels rond Lily om indruk te maken, en bij Sneep omdat zij elkaar echt haten. |
_________________ Hogwarts will never fail.
Kom en volg Leer der Ministerie van Toverkunst. + is blij dat hij al leerlingen heeft, maar stiekem hoopt hij ook op wat andere leerlingen  |
|
  |
 |
|