Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

carnaval Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Miss Davina*
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 58 Sikkels

Miss Davina* is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 19:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb echt een hekel aan carnaval!
Ik houd sowieso niet van verkleden en ik moet er niet aan denken om me dronken te zuipen omdat het zogezegd "feest" is. Rolling Eyes
Eigenlijk vind ik ook die wagens en al die ophef eromheen maar onzin. Ik vind het best als mensen het willen vieren, maar wel zonder mij!

Profiel bekijkenStuur privébericht
JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 21:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niets tegen carnaval, het is wel leuk. Behalve dat er hier echt niets te doen is omdat alle leuke plaatsen dicht waren xO Ik vind alleen die muziek vreselijk irritant, en ook die mensen die er alleen zijn om dronken te worden en niet voor een gezellige tijd te hebben.
Dit jaar heb ik er dus niets aan gedaan, as always. Ik wou wel uitgaan (voor het eerst op carnaval), maar waar mijn vriendinnen en ik heen wouden was dicht, en we hadden geen zin om een plaats verderop te gaan aangezien daar allemaal dronkengasten waren.

Ik heb ook niets tegen het verkleden en vind het wel leuk om te zien hoe al die kleine kinderen uit de buurt verkleden en dan naar school gaan. Behalve mijn zusje *cough*. Het is voor mijn gewoon een feestdag om te kijken hoe de buurtkinderen zich verkleden en voor de rest niets.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 3 Sikkels

Astridvg is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2008 18:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kheb niets tégen carnaval, maar ook niets mét carnaval. Her in het westen vieren ze het niet echt, haha. Op de basisschool deden we wel altijd aan carnaval. Toen ging ik bijna jaarlijks als cowboy of clown. Ik wou nooit prinsesje zijn ofzo want dat vond ik zó standaard voor meisjes. Cool

Ik kan me nog herinneren dat ik in groep 7 aan een carnaval-playbackshow mee had gedaan op school. Toen was ik tweede geworden. xD

Vroeger vond ik het superleuk, maar nu niet echt meer. Ik denk als ik in het zuiden van het land had gewoond dat ik er dan wel anders tegenaan zou kijken. Dan is het wat meer standaard dat er iets aan gedaan wordt, echt jaarlijks. Razz

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 11:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh ik heb dit jaar echt wel een leuke carnacal gehad. Ik had er laats nog met iemand er over. Mensen die niet in brabant of in Limburg wonen, Vinden misschien stillentjes Carnaval heel gek. Wij mensen die daar mee zijn opgegroeit kunnen ook niks anders bedenken. Vorig jaar moet ik wel zeggen toen heb ik heel weinig gedaan en had ik er op de een of andere reden er ook geen zin in. Maargoed ik weet nu al wat ik volgend jaar gaat worden Smile

( Deze week zal ik nog wel wat foto's neer gaan plaatsen Smile )

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 15:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Narcissa in het Oosten van Nederland word ook wel carnaval geviert. Dit komt omdat een heel groot deel van Twente ook katholiek is. Daarbij vind ik carnaval niet echt gek, maar ik heb er niks mee. Ik woon dus net in het gedeelte van Twente dat protestants is en ik ken het hele carnaval gebeuren ook niet. Ik snapte ook niet waarom er afgelopen maandag zoveel mensen er niet waren. Ik sta er helemaal niet bij stil dat het carnaval ofzo is.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 64 Sikkels

Filister is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 21:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ging vroeger altijd als Harry Potter.
Ik had een gewaad en bril.
Nu is die tijd voorbij en ik zit bij de jeugdraad van ons dorp.
Ik vier elk jaar carnaval en cind het een van de leukste feesten!

Groetjes Tom

Erelid
in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 22:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
@Narcissa in het Oosten van Nederland word ook wel carnaval geviert. Dit komt omdat een heel groot deel van Twente ook katholiek is. Daarbij vind ik carnaval niet echt gek, maar ik heb er niks mee. Ik woon dus net in het gedeelte van Twente dat protestants is en ik ken het hele carnaval gebeuren ook niet. Ik snapte ook niet waarom er afgelopen maandag zoveel mensen er niet waren. Ik sta er helemaal niet bij stil dat het carnaval ofzo is.

Dat wist ik eigenlijk niet dat het ook in Twente werd geviert. Ik had eigenlijk altijd gedacht dat het 'echt' gevierd werd in Brabant en Limburg. Lijkt mij nogal al vreemd als je in een plaats woont, en als je dan aan de andere kant komt waar je in de buurt woont, wel Carnaval wordt geviert. Wink Maar vieren hun het dan ook 5 dagen lang?

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 22:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Witch_Eva schreef:

Dat wist ik eigenlijk niet dat het ook in Twente werd geviert. Ik had eigenlijk altijd gedacht dat het 'echt' gevierd werd in Brabant en Limburg. Lijkt mij nogal al vreemd als je in een plaats woont, en als je dan aan de andere kant komt waar je in de buurt woont, wel Carnaval wordt geviert. Wink Maar vieren hun het dan ook 5 dagen lang?

Het wordt gewoon exact hetzelfde geviert in Twente als bij jullie. Dat lijkt mij in ieder geval. Ik heb nog nooit gehoort dat het anders is. Het is misschien wel raar ja dat ik nog nooit van carnaval gehoort heb, en nog nooit meegedaan heb terwijl 20 km verderop iedereen het viert. xD

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 22:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat in het achterhoek wel hetzelfde is. Het verschilt per plaats. In sommige plaatsen wordt wel carnaval gevierd en in andere veel minder. Ik ken maar 2 plaatsen waar het echt wordt gevierd in mijn buurt. Het heeft niet per se iets met katholiek zijn te maken, want bijna al de plaatsen in mijn buurt zijn katholiek.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 22:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Chris. schreef:
Ik denk dat in het achterhoek wel hetzelfde is. Het verschilt per plaats. In sommige plaatsen wordt wel carnaval gevierd en in andere veel minder. Ik ken maar 2 plaatsen waar het echt wordt gevierd in mijn buurt. Het heeft niet per se iets met katholiek zijn te maken, want bijna al de plaatsen in mijn buurt zijn katholiek.

Voor zover ik het weet heeft het echt wel met het feit te maken of je nou katholiek bent of niet. Niet dat protestanten het niet kunnen vieren, maar over het algemeen word het toch echt in gebieden geviert die (zwaar) katholiek zijn. Dat kan je dus in Twente heel erg merken. Want in mijn dorp word het gewoon echt niet geviert, alleen maar omdat wij zwaar protestants zijn. [a]

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 22:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja maar het wordt zelfs in Pieterburen gevierd, en in Leeuwarden.
Sorry maar dat is toch wel iets anders dan in Limburg en Brabant.
Ik heb zelf in Groningen gewoond, maar als het zo een gemeenschap van Katholieken is (daar heeft Eva gelijk in), heerst het toch niet zo.

Zelf vind ik het maar een maf feest hoor, ik heb geen Carnaval nodig om te feesten. Ik ga liever naar Tivoli. XD

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2008 22:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Chris. schreef:

Voor zover ik het weet heeft het echt wel met het feit te maken of je nou katholiek bent of niet. Niet dat protestanten het niet kunnen vieren, maar over het algemeen word het toch echt in gebieden geviert die (zwaar) katholiek zijn. Dat kan je dus in Twente heel erg merken. Want in mijn dorp word het gewoon echt niet geviert, alleen maar omdat wij zwaar protestants zijn. [a]

Ik denk dat het tegenwoordig niet meer zoveel uit maakt in welke geloof je zit. Klinkt misschien stom maar zo is het wel. Bij ons zijn er echt genoeg buiten landers die begod niet weten waarom het wordt geviert. En die vieren het gewoon gezellig mee.

Citaat:
Het wordt gewoon exact hetzelfde geviert in Twente als bij jullie.

Ook niet misschien iets anders? Want Kerkrade misschien 6 kilometer van mijn plaats vandaan vieren het bij sommige punten ook weer anders. En als ik bij maastricht komt is dat echt heel anders dan bij mij, Terwijl maastricht helemaal niet zo ver van mij vandaan ligt.

Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2008 9:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Chris. schreef:

Ik ben geen katholiek en ook niet protestants, en mijn dorp is ook niet echt katholiek, of protestants, nou ja ons stadje. En wij zijn echt de carnavalsvierders. Iedereen viert hier carnaval, bij ons doet dat er gewoon echt niet toe.
Hoe noordelijker je komt in nederland, hoe minder mensen carnaval vieren, daar heeft het meer mee te maken, dan met het geloof. Het is een katholiek feest, niet dat je daar nog iets van merkt, aangezien 3/4 ladderzat over straat loopt. Trouwens dat het een katholiek feest is dat was ik al lang weer vergeten...Dat heeft volgens mij in noord-brabant en zeeland er helemaal niets mee te maken.
Tenminste zoals ik het hier in zeeland ervaar.

Verder ben ik nu wel blij dat het allemaal achter de rug is, ik ben nu zwaar verkouden, zoals elk jaar na carnaval. (: Maar goed, carnaval hoort er gewoon bij als je bij ons in de buurt woont!

Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2008 10:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou in Zeeland is het wel zo dat echt Protestante plaatsen geen carnavals optocht hebben. Middelburg heeft er ook geen, maar een dorp heel dicht bij Middelburg wel (was dat St Heinikenszand?). Dus ik heb wel het gevoel dat het in Zeeland meer uitmaakt dan in Brabant, want in Brabant heeft gewoon elk dorp een optocht. In ieder geval kan ik geen dorp/stad opnoemen dat in Brabant géén optocht heeft.

Misz_Hermione
Oude Forumnaam: misz_hermoine Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 80 Sikkels

Misz_Hermione is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2008 14:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Carnaval dit jaar was echt très hip ^^
Op naar volgend jaar zou ik zo zeggen xD Ik ben wel vies verkouden nu mja. Das, zoals Tops ook al zei, ieder jaar zo xD
Carnaval is echt gewoon de hipheid ieder jaar en t wordt hier dan ook zeer uitbundig gevierd. ^^

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp