Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Jouw handschrift Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Ben jij rechts of links?

Links
18%
 18%  [ 45 ]
Rechts
81%
 81%  [ 199 ]
Totaal aantal stemmen : 244

Auteur Bericht
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Verdiend: 0 Sikkels

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 21:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Smalofski schreef:
Raar, ik was er van overtuigd dat ik hier al eens gepost had... Maar niet dus...

Anyway, dit is mijn handschrift:
Image

Ik heb er zelf geen problemen mee, maar m'n moeder klaagt altijd dat ze het niet kan lezen Razz

Ik schrijf trouwens rechts... Als ik links schrijf is het echt niet meer te lezen XD

Het is best wel leesbaar hoor, ik heb er geen problemen mee.

Ik zelf heb helaas geen voorbeeld van mijn schrijfstijl, maar ik zelf schrijf met "losse letter" (dus niet aanelkaar), varierend met blokletters en aanelkaar schrijf letters. Over het algemeen is het goed leesbaar, alleen kun je in de war raken bij de r en de v. Ik schrijf de r als een v met een "harde punt", terwijl ik de v met een "ronde punt" schrijft. Als je dit niet ziet, kan het weleens raar overkomen xD

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Johan
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

Johan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 19:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben links en schrijf wel oke =p.
Niet als ik snel moet schrijven, dan is het slordig. Laughing

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

Imagination is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 11:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik schrijf volgens iedereen echt heel erg mooi, zelfs als ik snel schrijf. Maja, ik ben rechts, schrijf gewoon aan elkaar en sommige letters los en tsja, verder is het nogal een saai handschrift xD.

Miseria
Spookjager
Spookjager

Miseria is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 11:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja, zo snel geen scan bij de hand. Maar ik ben zelf gewoon rechts. Ik schrijf echt óntzettend schuin. Echt niet normaal. Ik draai mijn schriften altijd 90 graden, gewoon omdat... nou ja... ik ben het rechtschrijven verleerd '^^ ik heb ook altijd van die gigantische krullen aan mijn letters. Géén uitzonderingen. Niemand kan het lezen, maar iedereen vind het wel heel mooi xD Als ik slordig schrijf, vinden ze het het moist o.O maar misschien is dat omdat je meestal bij krulletjes wel snelle halen moet maken. Bij geforceerde, langzame krullen komt het meestal niet mooi uit...

Master of the Cows
Master of the Cows

xMartine. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 13:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet echt een bepaald handschrift, het ligt er aan hoe, wat, wanneer, waar, welk.. Razz In mijn geschiedenis schrift staan echt alle soorten handschriften die ik heb, terwijl ik juist in mijn wiskunde schrift echt een handschrift heb [sorry, maar ik kan geen accentjes plaatsen Razz].
In mijn dagboek zie je echt aan mijn handschrift hoe ik me voelde toen ik het schreef, het is echt heel raar, maar ook wel weer grappig. Razz

So don't forget to breath tonight, tonight is the last so say goodbye.. goodbye.. goodbye.. HPF
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

@xMartine: Yeah, dat heb ik ook. Vooral op school merk je dat. Als ik snel moet schrijven, kan ik mijn eigen handschrift amper ontcijferen. Maar als ik een chille klas zit en niet veel moet opschrijven, is mijn handschrift maar verzorgt.

Mijn handschrift verandert echt zoals het weer. xD Vooral mijn y en j veranderen vaak en de manier waarop ik ze schrijf. Bijvoorbeeld de ene keer schrijf ik ver uitelkaar, de andere keer zijn mijn letters aan elkaar geplakt en etc. Maar het blijft over het algemeen klein en redelijk onduidelijk. Oh, en ik schrijf redelijk vaak mijn 'en' als een soort van & tekentje. Ook als ik mijn best doe, kan ik mooi schrijven. Maar dan moet ik me echt concentreren. xD

Image

mitzie1988
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 91 Sikkels

mitzie1988 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 21:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben Links, en schrijf (al zeg ik het zelf) mooi. Ik zal eens een keertje mijn een stukje schrijven en deze inscannen zodat jullie ook van mijn mooie handschrift kunnen genieten Razz

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Omingod is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 22:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben oook links en kan niet zo mooi schrijven ...
Dus ja

Dolleman: "Technically it's a ferret."
magical
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 13:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik schrijf links en ik heb een groot handschrift en ik heb heb zo een krullige G, en ik heb echt o'kes op mijn I Razz

Binnenkort plaats ik hier wel een foto ...

Foto: http://i207.photobucket.com/albums/bb3/BloodyXDiamond/DSCN2267.jpg

Ik was net men kerstkaartjes ana het schrijven en ik dacht hhier neem ik an maar een foto van Very Happy

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 90 Sikkels

-feniks* is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2008 11:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik schrijf rechts, soms kan niemand het lezen wat ik schrijf en soms vinden ze dat ik een prachtig handschrift heb xD maar meestal kunnen ze het niet lezen komt omdat ik best snel schrijf en dan is het gewoon slordig:P

Neville
Oude Forumnaam: Volbloed Prins Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Neville is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2008 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik naast Patrick zit, lijkt mijn rechtshandig handschrift perfect - dat van hem lijkt meer op West-Indisch Spijkerschrift - maar helaas, dat is het totaal niet. Ik maar graag lekker grote lussen, krullen en uithalen, dus als ik snel schrijf - en dat doe ik vrijwel altijd - en bovendien niet al te veel ruimte heb... Arme docenten. [a]

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 36 Sikkels

Maurits_14 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 16:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

18% van de stemmen op de poll zijn linkshandig =D. Naar schatting is ongeveer 10-15% van de bevolking linkshandig, dit klopt dus ongeveer. Ikzelf ben rechtshandig en ik schrijf ontzettend lelijk, vaak kom ik niet aan mijn eigen geschrift uit Very Happy. Maar ik ben dan ook een jongen en over het algemeen schrijven jongens lelijker als meisjes.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 17:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben rechtshandig en schrijf erg klein en snel ^^ Het is meestal zo dat als de anderen geen plaats meer hebben, ik nog een lijn of twee over heb. Ik probeer het netjes te houden, is handig, maar dat lukt meestal niet ^^

'Til we meet again, HPF'ers.
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 17:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jippie, volgens die mensen ben ik dan bijzonder! Ik ben namelijk hartstikke linkshandig met schrijven ! Als ik rechts schrijf, kan je het gewoon niet lezen. Wel weer iets vreemds is, is dat mijn rechterarm sterker is dan mijn linker Confused Ik knip met rechts en ik doe alle turnbewegingen ook met rechts Confused Echt heel vreemd.. Mijn handschrift is best klein en soms niet zo goed te lezen. Op school in een schrift kan ik echt heel veel proppen door idioot klein te gaan schrijven ^^

@ Genner hieronder : Ja precies dat zeggen ze ook altijd tegen mij ^^ Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar of iets in die richting ^^

Laatst aangepast door amytjuuuh op Vr Jan 04, 2008 18:06; in totaal 1 keer bewerkt
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 18:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

amytjuuuh schreef:
Op school in een schrift kan ik echt heel veel proppen door idioot klein te gaan schrijven ^^

Jep, dat doe ik ook soms ^^ Dan gaan sommige mensen echt vreemd kijken, met iets van "hoe heeft die dat daarop gekregen" xD
Ik vind groot schrijven gewoon zo onhandig... en ik ga ook m'n blad zo vol mogelijk schrijven. Ik ben wel tevreden over m'n huidige handschrift, ik hou het wel nog lang aan ^^ Vroeger veranderde ik vaak, maar nu dus niet meer Razz

'Til we meet again, HPF'ers.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp