Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Is James arrogant of gewoon puber? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 23:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lily Tonks schreef:
Hij komt ontzettend arrogant over, maar ik denk dat dat vooral was omdat hij puber was, en indruk wilde maken op Lily... Hij deed dat alleen op de verkeerde manier.

Ja dat deed hij inderdaad op een heel verkeerde manier. Ik snap niet dat er veel mensen hem gewoon leuk vonden. Jemig ik denk als ik op Zweinstein zal hebben gezeten, in zijn tijd. Dat ik er wel een stokje voor had gstoken.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 11:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Lily Tonks schreef:
Hij komt ontzettend arrogant over, maar ik denk dat dat vooral was omdat hij puber was, en indruk wilde maken op Lily... Hij deed dat alleen op de verkeerde manier.

Ja dat deed hij inderdaad op een heel verkeerde manier. Ik snap niet dat er veel mensen hem gewoon leuk vonden. Jemig ik denk als ik op Zweinstein zal hebben gezeten, in zijn tijd. Dat ik er wel een stokje voor had gstoken.

Volgens mij vonden niet veel mensen hem leuk hoor, volgens mij vonden ze Sirius leuk. Hij was wel populair, maar of ze hem echt leuk vonden?

Mijn mega spoiler fanfic!
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 12:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Narcissa schreef:
Lily Tonks schreef:

Volgens mij vonden niet veel mensen hem leuk hoor, volgens mij vonden ze Sirius leuk. Hij was wel populair, maar of ze hem echt leuk vonden?

Ik denk ook niet dat ze hem perse leuk vonden ofzo. Maarja, ik denk ook niet dat er veel mensen waren die het een goed idee vonden om op te komen tegen een groep als de Marauders. Zeker omdat Sirius ook nogal populair was.
Dus ik denk ook dat mensen dan eerder met de pestkop meelopen, en doen alsof ze hem leuk vinden, in plaats van tegen hem opkomen. Dat houd echt niet in dat iedereen het zomaar eens was met wat James deed, maar tegen hem opkomen was ook niet makkelijk denk ik.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 13:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb sowieso medelijden met Snape. Volgens mij doet hij wel zo koud en kil, maar van binnen is hij vast heel gevoelig ^^. James was denk ik een mengeling van arrogantie en puber. Ook wilde hij zichzelf bewijzen en laten zien hoe goed hij was.
Op die manier kreeg hij indruk en bewonderde mensen hem daarvoor.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2007 23:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat James gewoon aan het puberen was. Hij wil natuurlijk indruk maken op zijn vrienden en op Lily. Dit is niet altijd even goed gelukt, maar goed. Hij komt inderdaad wel heel arrogant over.

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 10:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hij was idd aan het puberen. De ene wordt opstandig, de andere teruggetrokken en weer een ander wordt arrogant en denkt dat alle mannen/vrouwen hem/haar aantrekkelijk vinden (geloof me, ik ken er ook een paar die dat denken Rolling Eyes ).
Die arrogantie gaat vanzelf weer over ... meestal dan.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
LuCos
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 121 Sikkels

LuCos is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 12:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als je echt arrogant bent dan heb je niet veel echte vrienden... En James had er een aantal hele goede. En James dacht niet alleen aan zich zelf, maar ook aan vrienden.

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2007 13:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

LuCos schreef:
Als je echt arrogant bent dan heb je niet veel echte vrienden... En James had er een aantal hele goede. En James dacht niet alleen aan zich zelf, maar ook aan vrienden.

Als je nu veel of weinig vrienden zal hebben. Dan kan je als nog erg arrogant zijn hoor. geloof me maar., ik had een meisje in de klas zitten, die was gewoon echt arrogant hoor. Maar ja veel mensen vonden haar tich geweldig omdat ze 'knap' was. Daar door had ze als nog altijd veel vrienden. James was goed in zwerkbal. Daar kan ik het wel mee vergelijken Wink

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
stefw
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

stefw is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 14:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja, denk maar aan onze allerbeste voldemort, die had ook veel "vrienden".
maar ik denk ook dat james indruk wou maken op zijn vrienden en lily.
en sneep was ook al niet de braafste van de klas, met zijn sectumsepra enzo...

maar sirius zei: "iedereen wel dot wel domme dingen op zijn vijftiende"(of toch zo iets in die zin, want ik heb het boek niet bij me)
dus voor bij had het te maken met pubertijd...

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 11:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

James was wel arrogant, maar vooral een puber. Heel veel mensen gedragen zich zo en groeien uit tot lieve mensen, het was maar een fase. Als hij zo gebleven was, zou Lily echt niet met hem getrouwd zijn. En tuurlijk verlangt Harry zo naar hem, het is zijn váder!

'Til we meet again, HPF'ers.
Viilea
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 63 Sikkels

Viilea is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 12:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond James supergemeen! Ookal was hij dan een puber, dan hoef je nog niet zo stom te doen tegen anderen, anders kun je overal wel over zeggen 'ach ja dat is de puberteit'. Shocked

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 12:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Viilea schreef:
Ik vond James supergemeen! Ookal was hij dan een puber, dan hoef je nog niet zo stom te doen tegen anderen, anders kun je overal wel over zeggen 'ach ja dat is de puberteit'. Shocked

Tja je kan de puberteit natuurlijk niet als een excuus voor alles gebruiken. Maar mensen gaan zich dan eenmaal anders gedragen. Wil niet zeggen dat iedereen zo wordt als James, maar het is bij James waarschijnlijk wel gewoon omdat hij een puber is.
Natuurlijk, hij was toen gewoon een arrogant mannetje, maar je ziet wel dat het later (blijkbaar) weer goed komt. Dat neem ik tenminste aan, anders was Lily niet met hem getrouwd. ^^

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 13:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

james gedroeg zich denk ik vooral zo arrogant omdat hij indruk wilde maken op lily, de enige die niet zomaar onder de indruk van hem was.

En het feit dat lily voor sneep in OotP op kwam, en james een hekel had aan sneep. James was niet alleen een puber. Maar daarnaast ook nog eens een verwend snotjong. Dit is niet alleen pubergedrag. Dit is verwend gedrag (van zijn ouders kreeg hij denk altijd alles), en arrogant.

HPF we will miss you.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 21:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geloof wel dat James op zekere zin arrogant was. Sirius en James waren allebei wel een beetje arrogant. Maar zo zijn ze ook opgegroeit. James kwam uit een rijke familie, en was enigskind. Hij kreeg bij wijze van alles wat hij maar wou. Het was denk ik meer een verwende jongen, die daarbij gewoon ook redelijk getalenteerd was. Daarom was hij populair. Inderdaad het is ook een puber, en dat heeft ook zeker weten mee gespeeld. Ik denk alleen dat hij ergens dat arrogante ook wel had. En dat het later minder geworden is, omdat hij dan volwassen is en dan anders erover denkt. Misschien is hij wel zo verandert omdat zijn ouder overleden zijn. Dan ben je namelijk niet meer het lieve verwende zoontje. Of het komt door Lily. Zij heeft ook een goede invloed gehad op James denk ik.

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 0:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat Eva zei. (a)
Ik denk dat James gedeeltelijk gewoon arrogant was. Hij vond zichzelf zeer duidelijk beter dan de Dooddoeners. Ik ook overigens. ^^
Maar hij was ook verwend, en getalenteerd. Bovendien was hij wanhopig verliefd, tja, dan doe je wel eens anders dan je eigenlijk bent. Wie heeft zich niet eens anders voorgedaan omdat hij of zij verliefd was?
Bovendien had James Ă©chte vrienden, en als je Ă©cht arrogant bent heb je die niet, geloof me. Niet de vrienden die voor je willen sterven, zoals Sirius in boek drie naar Peter riep.

stefw schreef:
ja, denk maar aan onze allerbeste voldemort, die had ook veel "vrienden".

Ik denk niet dat je James ook maar in de verste verte met Voldemort kan vergelijken. Voldemort had geen vrienden, geloof me. Hij gebruikte deze mensen om hogerop te komen, en daarvoor was James niet bevriend met Remus en Sirius. Misschien wel met Peter, om beter uit te komen. xD Maar dat is gewoon omdat ik me echt niet kan voorstellen dat iemand vrijwillig bevriend is met iemand als Peter. o.O

Zo, dit was mijn mening over James. En ik blijf James gewoon zien als een echte vriend die voor de mensen die zich bewezen hebben door het vuur gaat. Die Ă©cht van mensen kan houden en ongelovelijk trouw is. Maar ook iemand die er niet tegen kan als hij te veel concurentie krijgt en iemand die ervan houdt om in de belangstelling te staan. Hij en Sirius staken elkaar ongelovelijk aan, deels pubertijd en deels karakter.
En bovenal zie ik James als iemand die het opneemt voor mensen van wie hij houdt. Hij zal ze koste wat het kost willen beschermen, en doet hierdoor dingen die hij niet zou doen als hij bijvoorbeeld niet verliefd was geweest op Lily. Als hij niet van Lily had gehouden had hij Snape waarschijnlijk niet zo het bloed onder de nagels uit gehaald...

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp