Auteur |
Bericht |
Master of Magic
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 15:12 |
 |
Ik kies ook voor de boeken. Het is het originele verhaal en bevat meer details. Ze zijn uitgebreider en je kan er zelf ook veel bij fantaseren.
Bovendien bevatten de boeken alle stukken - wat de films helaas niet hebben. (ze kunnen niet alles gaan verfilmen - zou dan te lang duren, alhoewel mij dat wel leuk lijkt ) |
 |
dobby68
1e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 10, 2007 23:40 |
 |
Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de boeken ( wat meestal het geval is )
Niet dat de films zo slecht zijn ....integendeel mag ik zeggen maar als je eemaal de boeken hebt gelezen en dan de films gaat bekijken valt de film "tegen" want je verwacht dat er iets gaat gebeuren wat in de boeken voorkomt maar dan blijkt het er helemaal niet in te zitten.
Hier in huis ben ik en mijn oudste dochter die de boeken hebben gelezen ( waarvan ikke zelf reeds drie maal de serie heb gelezen en de vierde gaat eraan komen net voor het uitkomen van het laatse boek ) de rest van het huishouden hier kent Harry Potter alleen maar van de films en delen dus onze mening niet simpel weg omdat ze de boeken niet kennen.
Maar bij het doorspitten van deze blog samen met het aantal stemmen weten we dat de boekenlezers ook echt de voorkeur geeft aan de boeken.
Laatste woord ; de nieuwe film al weer 2X gezien in de bios en hij is goed sterk en kan al weer niet wachten op de volgende haha |
_________________ * HET LEVEN IS BITTER DAAROM IS WRAAK OOK ZO ZOET *
* Succes is een ladder die je niet kunt beklimmen met de handen in je zakken!*
* Zei die anderen kwaad doen lopen vanzelf tegen de muur.* |
|
  |
 |
Wizardjuh
7e jaars

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 11, 2007 11:03 |
 |
De boeken, zeker weten.
In de boeken wordt het allemaal veel beter uitgelegd, veel meer details, meer humor. En je hebt er ook langer van dan een film van 2,5 uur.
En in de boeken kan je alles je zo voorstellen als je wilt, bij de films niet.
Bij de films erger ik me er alleen maar aan dat het landschap altijd anders is, en dat Hagrid zijn hutje iedere film verplaatst. |
|
|
  |
 |
seantogood
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 11, 2007 23:25 |
 |
ik kies namelijk voor de boeken
Daar zit meer spanning in je leeft er meer mee vindt ik je raakt er aan verslaafd!!
En meer goede uitleg! en goed gescherven  |
_________________ Harry potter wordt oud!!! |
|
  |
 |
Blues
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 12, 2007 22:31 |
 |
De boeken. Waarom?
Je kan er je eigen fantasie in kwijt
veel meer details dan in de film
Orginele verhaal. |
_________________ Geen reclame in je onderschrift! Gr Shirley. |
|
  |
 |
Vendelle
1e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 9:57 |
 |
Ik probeer de boeken en de films zoveel mogelijk los van elkaar te zien en daarom heb ik gestemd voor allebei gelijkwaardig. Ik vind ze los van elkaar erg leuk, maar als ik echt zou moeten kiezen zou ik liever de boeken hebben dan de films, want hoewel het een cliche is is het voor mij wel waar: een film is nooit zo mooi als mijn eigen fantasie. |
|
|
  |
 |
LeafyBlade
1e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 15:41 |
 |
Vind de boeken leuk, maar de films zijn toch ook wel entertainment xD 50% 50% dus. |
|
|
  |
 |
Star
3e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 15:49 |
 |
De boeken!
Waarom: Omdat, het leuker is je kunt je eigen fantasie gebruiken om je voor te stellen hoe de personages en omgevingen eruit zien. In de film is dat voor je gedaan. En de boeken bevatten meer details, en uit de films is een heleboel geknipt. De boeken doe je langer over, en de films zijn na anderhalf uur al weer afgelopen. |
|
|
  |
 |
Lotteuh
1e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 14, 2007 18:33 |
 |
Alle2, zowel de boeken als de films zijn fantastisch  |
_________________ Fairytale gone bad |
|
  |
 |
Emma Roos
7e jaars

Verdiend:
322 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 14, 2007 18:40 |
 |
De boeken!
De films zijn gebaseerd op de boeken, ze laten te veel weg. Ik zou zoiezo een boek boven de verfilming verkiezen, tenzij het boek heel slecht was.
De boeken zijn echt geschreven door Rowling en alles waar zij over na gedacht heeft, of vond dat het erin hoorde zit erin. Bij de films laten heel veel weg, zodat meestal maar alleen de hoofdverhaallijnen overblijven.
En in de boeken komen de personages veel meer naar voren. In de films zie je alleen wat ze doen. In de boeken is het toch anders, je hebt een veel duidelijker en beter beeld van alle personages. |
Wise Words #2:
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
- Albert Einstein |
|
  |
 |
Schouwer
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 11:06 |
 |
Ik vind de boeken leuker, komt waarschijnlijk omdat dat veel gedetailleerder is. In de film zelf zijn wat dingen weggelaten die toch wel leuk waren. Sommige dingen zijn veranderd. Ik heb boek 7 nog niet gelezen, maar ik denk dat die veranderingen eigenlijk heel verkeerd zijn, voor in de film... |
|
|
  |
 |
Hoepkoen
1e jaars

Verdiend:
25 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 11:13 |
 |
Dan verkies ik toch de boeken. De boeken zijn veel echter en de films zijn naturrlijk heel erg ingekort en laten ze dus dingen weg. Maar dat wil ik natuurlijk eigenlijk niet. Maar dat kan ook niet  |
_________________ "Hello, Harry", said Sirius grimly, "I see you've met my mother."
- Harry Potter Puppet Pals - |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 11:36 |
 |
Boek, zonder twijfel. Je eigen verbeelding spreekt hierin meer. Iedereen ziet zijn eigen beeld en J.K beschrijft het zo kleurrijk dat het lijkt of je er zelf bij bent. Bovenal zitten er meer details in. Bij de films is teveel weggelaten naar mijn idee. Voornamelijk deel 4 en 5 vallen mij tegen. Bij deel 4 het einde en bij deel 5 zo'n beetje alles. Jammer, want de meeste personages zijn buitengewoon leuk om naar te kijken. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Bacchus
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 11:48 |
 |
de boeken natuurlijk !!!
de films zijn wel oké maar tegenover de boeken stellen ze niets voor
in de boeken krijg je veel meer details en kan je je eigen fantasie laten werken |
|
|
  |
 |
muisS
7e jaars

Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 15:07 |
 |
Boeken   !
Oke, de films zijn ook coellll, want anders was ik nooit begonnen met deel één te lezen, ik leeste in die tijd namelijk niet veel. Maar de boeken zijn echt veel leuker om te lezen! egt wel  |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
  |
 |
|