Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Broeder en zuster liefde Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Riesjuh
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 203 Sikkels

Riesjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik heb dus 1 zus van 2jaar ouder (ben zelf een jongen van 15) en 2 kleinere broertjes van 8 en 10. Me broertjes heb ik eigenlijk altijd irritant gevonden en daar doe ik niet altijd even aardig tegen, heel afentoe de lieve grote broer uithangen, maar dat komt ook niet al te vaak voor Razz

Dan heb ik nog een zus, daar heb ik toen ik klein was heel goed mee kunnen opschieten, totdat ik naar de basisschool ging waren we eigenlijk beste vriendjes:P

En terwijl we allebei op school zaten (ook tijdens de middelbare) waren we eigenlijk heel gemeen tegen elkaar xD

Maar dit jaar had ze haar havo-diploma gehaald en na die dag zijn we eigenlijk opeens weer heel aardig voor elkaar ^^ Ze gaat me volgend jaar zelfs meenemen naar Lowlands Razz Echt heel raar allemaal:P

Dat was het wel zo'n beetje Razz

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Auror89 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 19:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb twee oudere zussen, de ene wordt morgen 22, de andere is 24. Zelf ben ik 18, tegenwoordig kan ik heel goed met ze opschieten, veel beter dan vroeger. Laughing
Vroeger hadden we best vaak ruzie, maar toen letten ze ook wel goed op me en waren ze er ook als ik ze nodig had.
Nu heb ik nooit meer ruzie met ze, vooral omdat iedereen een jaartje ouder is.

Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 19:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb 2 broers. Eentje van 18 en eentje van 22 en ik ben zelf 15.
Soms wordt ik helemaal gek van ze. Ik zag altijd gewoon 'Hoi' als ze binnenkomen en dan kijkt die ene van 18 me soms aan van : 'Hoe durf jij hoi tegen me te zeggen.' Hij reageerd zijn rothumeur ook wel eens op mij af, maargoed dat doe ik eigenlijk soms ook wel eens op hem. En dan, net als afgelopen zaterdag, is hij weer de 'grote broer' en krijg ik €5,00 van hem en zegt hij dat ik veel plezier moet hebben en voorzichtig moet zijn op het zomerterras. Zo grappig. Mijn grootste broer zie ik niet zo vaak omdat hij doordeweeks bij het leger is en in het weekend doe je toch je eigen dingen.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Profiel bekijkenStuur privébericht
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 343 Sikkels

trijntjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 20:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

T O N K S schreef:
Ik heb een enorme hekel aan mijn broertje, finaly een topic waar ik mijn woede kan uitbuiten!

Hij is 10 jaar en ik 14 en weet dus alles beter als mij [volgens hem ^^]
Als wij gewoon 'lief' tegen elkaar doen en mijn moeder dan boos wordt kiest hij meteen haar kant en begint hij te slaan en te schoppen.. =.=
Hij vraagt mij altijd van alles te doen en als ik dan iets aan hem vraag doet hij dat dus nooit.
Hij klikt altijd, terwijl ik dat nooit doe en hij chanteert [heeft hij van mij geleerd ^^].
Als hij iets doet krijg ik de schuld en hij zet me altijd voor Lul bij mijn vrienden, vriendje, familie, oftewel iedereen.. =.=
Hij is de 'baas' in huis volgens hem, heb ik dus iets gepakt uit de koelkast is zijn vraag: 'Heb je dat gevraagd?' [Irritant!]
Ik zit altijd achter zijn PC, omdat ik zonder internet zit en dan zegt hij: 'Je gaat niet achter mijn PC' en als ik hem dan iets terug geeft is hij weer 'lief' voor zover dat kan.
Hij heeft ook nog eens ADHD =.=

Ik word er ziek van!

Hier wil ik toch even op reageren. ^^'
Ik weet dat omgaan met mensen die ADHD hebben niet altijd makkelijk is.Maar voor de persoon zelf die ADHD heeft is het ook niet altijd een lachertje. Ik heb het namelijk zelf en vaak heb ik er een bloedhekel aan.
Ik word vaak agressief als iets me niet aanstaat en dat is niet zo handig.
Sommige mensen zien ADHD enkel als van : Ze staan overdreven actief.
Maar het is wel iets meer dan dat. Misschien als je dat in je achterhoofd houd, kom je misschien wel beter overeen met je broer.

Maar goed, nu on-topic : Ik heb een vijf jaar oudere zus en nu kom ik er echt goed overeen mee. ^^ Soms hebben we wel eens ruzie maar dat duurt niet lang.
Dat was vroeger wel anders. We hebben elkaar nog in de haren gevlogen. xD maar dat kwam door het grote verschil van leeftijd. De ergste jaren waren als zij in de pubertijd was en dat ik eigenlijk nog een kind was. Maar eind goed al goed. xD
En ik vind het jammer dat ze gauw alleen gaat wonen met haar vriend, ik zal ze missen. Vooral omdat ik in de West-Vlaanderen woon en zij straks in Limburg. De andere kant van België dus.

This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns.
Bernou
Oude Forumnaam: HPotterFreak Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Bernou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 20:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een broer van 20 en zelf ben ik 15 (bijna zestien). We schelen dus 4,5 jaar in leeftijd, maar dat maakt echt niks uit. Wij speelden vroeger al heel veel met elkaar en we kunnen het nog steeds erg goed vinden.
We hebben samen vaak de meeste lol en tja hij heeft zijn eigen vrienden, maar 2 van zijn vrienden zijn de broers van mijn beste vriendin. Dus dan gaan we ook nog wel met elkaar om. Met zijn vrienden kan ik het ook goed vinden, gelukkig.
Verder heb ik nog nooit écht ruzie gehad met hem, want zoiets draait bij ons altijd uit op lachen ^^
Nee, ik zou echt niet weten wat ik zonder mijn broer moest, want hij is er echt altijd voor me enzo ^^

20/07/06 - 01/01/09
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 20:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik en mijn broer schelen 17 maanden, ik ben nu 16 en hij word in Oktober 18 jaar. We komen wel goed overeen en we hebben zowat de zelfde interesse's. Ja we maken soms wel eens ruzie, maar dan een halfuur later ofzo dan is dat al uitgepraat. We kunnen moeilijk elkaar pijnigen met woorden, want we weten dat we niet perfect bent en dat we elkaar even waard zijn. M'n moeder zegt dat we elkaar later in de toekomst nodig hebben en daar heeft ze gelijk in. Want je familie is zo belangrijk en als je iemand van je familie verliest, dan weet je pas hoe belangrijker ze zijn. Het leven kan soms zo oneerlijk en onverwacht uit de hoek komen.

It's PANDATIMEEE !
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 22:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een broer en die is 3 jaar jonger dan ik. We schelen echt heel erg in karakter, hij is veeel rustiger dan ik. Vroeger hadden we nogal eens ruzie (vooral omdat ik hem nogal eens bemoederde) maar nu ben ik hardstikke blij met hem, en hij met mij! Nou heb ik ook twee zoons, waarvan de oudste erg op hem lijkt, daar is hij stiekem erg trots op!
Gisteren moest hij voetballen tegen lucky ajax (dat zijn zo van die oud ajax spelers) en toen was ik zo trots als een pauw!!! Ik ben gewoon blij met hem!

Laatst aangepast door Potterfreaky op Wo Aug 22, 2007 0:03; in totaal 2 keer bewerkt
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 23:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb dus een broer en een zus. Mijn zus is 1 jaar ouder dan mij en mijn broer is 2 jaar jonger als ik. Mijn beide heb ik een goede band. Vroeger was dat toch anders. Vroeger "haten" we elkaar maar dat was nooit gemeent. Nu zijn we denk ik hechter geworden en komen we beter overeen. Met mijn zus kom ik toch beter overeen dan vroeger. Met mijn broer ook, maar soms hebben we welleens ruzie. Dan gaat het om stomme dingetjes, maar na een paar minuten is dat dan weer voorbij. Mijn broer mag dan wel de jongste zijn, hij is toch een paar centimetertjes groter dan mij. Volgens een kennis die wetenschapster is zou hij 1m90 worden. En ik word 1m65 dus dan moet ik later omhoog kijken om hem te kunnen zien. Hij heeft nu al erg lange benen en als we naast elkaar lopen, zou je kunnen zeggen dat het mijn vriendje is... Kleine jongens worden groot. Razz Maar mijn zus is ook al groter dan mij, dus ik ben de kleinste in het gezin. Maar groot of klein, ik heb een goede band met beide personen en daar ben ik al blij om.^^

I'll do anything for you.
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 11:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nogal een hekel aan m'n broertje soms. Hij heeft echt een te grote bek soms (hij is 14 nu). Hij heeft op iedereen wel iets aan te merken en vind zowat iedereen lelijk. Echt té irritant gewoon Confused we hebben best vaak ruzie dus, en hij slaat ook gewoon vet hard... Confused en hij is natuurlijk sterker als mij -_-'

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 11:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb 1 grote zus (21) en een grote broer(1Cool.

Mijn zus is nu al het huis uit en dat is maar goed ook, ze is heel moeilijk in de omgang en best een bitch. Ze is altijd heel snel chaggi, ook al heb je niks gedaan, dan is ze chaggi omdat je te hard ademt ofzo. We hadden ook altijd problemen met haar dus is ze het huis uitgezet, maar sinds ze het huis uit is gaat het veel beter en is ze ook aardiger.

Met mijn broer heb ik een hele goeie band, we vinden ook heel veel dingen hetzelfde leuk. Zoals muziek, series, pokeren. En we lijken erg op elkaar. Maar soms kan ik me ook wel aan hem irriteren.

Mijn mega spoiler fanfic!
The Kilik Girl
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 39 Sikkels

The Kilik Girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 23, 2007 14:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb 1 jongere broer en een oudere broer. Met mijn jongere broertje heb ik nooit problemen. Hij is gewoon schattig! Mijn oudere broer is 3 jaar ouder dan ik. Met hem heb ik wel altijd veel ruzie gehad. Ik herinner nog wel dat hij mij met de stofzuiger achtervolgde Laughing
Maar het ruziën werd steeds minder tot helemaal geen. En nu woont hij niet meer thuis en we hebben wel goed contact met elkaar. Smile

me when I'm not there?
~Mika~
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 23, 2007 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb dus geen broers of zussen. Dus is het voor mij ook wel moeilijk te begrijpen hoe 'vreemd' relaties tussen broers en zussen soms in elkaar kunnen zitten. xD
Ik zie dat ook vaak bij mijn nichtjes. Het ene moment is het knallende ruzie met die twee, maar als de ene bijvoorbeeld een week weg gaat ofzo, is de andere de hele week van streek. xD
Ik denk dat je dat ik niet zo goed kunt begrijpen als je geen broers of zussen hebt.

Maar op zich mis ik ze niet. Waarschijnlijk ook omdat je dan niet anders gewend bent dan dat je alleen bent.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 23, 2007 15:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

sja, ruzie heb ik natuurlijk ook gehad. Hij is 4,nogwat jaar jonger dan ik en sja, in mijn ogen was (is hij eigenlijk nog steeds) een verwend nest. Hij mocht alles en deed ook alles en ik kreeg er de schuld van. Ik was aan het puberen en hij begon er dus mee en dat botst. Toen ben ik het huis uit gegaan (net voor mijn 21e) en vanaf toen ging het gewoon een stuk beter. Je wordt alletwee volwassener en nu hou ik echt van 'm. Je moet ook niet aan 'm komen want dan kom je aan mij en wie aan mij komt die .. naja, laat je fantasie maar werken. Eigenlijk hoeft het helemaal niet want hij is 2.10m ofzo maar dan nog. Het is en blijft mijn "kleine" broertje Razz

Woei, Gryff van het jaar 2008!
magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 23, 2007 17:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou mijs zusje is drie jaar jonger als mij en ik kan jullie verzekeren, we kunnen elkaar wel afschieten. Om ieder klein dingetje begint ze een hele tirade te maken en dan heb ik het weer gedaan, ook huilt ze best snel maar die tranen duwt ze gewoon uit haar ogen.
Maar als iemand haar iets aandoet of er overkomt haar iest dan is het natuurlijk hele andere koek, dan ben ik toch wel grote broer die haar helpt en voor haar op komt. Cool

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
riccmaster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 23, 2007 18:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb een zus dat 1jaar ouder is dan mij en ik mag haar helemaal niet ze is altijd eigewijss en ook altijd haar zin en altijd zagen voor een navelpiercing...mijn mam en ik worden gek ze is echt om uittesluiten maar zo gemeen zijn we niet Laughing ...

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp