Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dromen / Nachtmerries Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Henk88
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Henk88 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 9:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb dat enkel als ik niet erg diep slaap. Dan val ik soms wel eens uit een boom ofzo Smile Heb zelfs een keer gehad dat ik in een taxi in slaap was gevallen en in een droom uit een boom viel... In een poging om me nog ergens aan vast te houden sloeg ik mijn twee armen blijkbaar open Laughing Mijn tante zat naast mij met het gevolg dat ze een fameuze slag van mijn arm kreeg Razz Maar het zou wel kunnen dat je dan net in een diepe slaap gaat vallen... Maar het lijkt me heel normaal hoor.

@Helen: Misschien heeft Narcissa u over die pop verteld en kun je je er zo een beeld bij vormen? In ieder geval deze nacht heb ik gedroomd dat er een oude makker van me achter mij zat om met me te vechten. Aangezien onze vriendschap geëindigd is in een soort van ruzie, zou het kunnen verklaren dat hij mij daarom als boksbal wilde gebruiken... Verder liep ik over paadjes die dichtbegroeid waren om me te verstoppen. Ik herkende die ook eerst niet maar een aantal dagen geleden heb ik wel degelijk over zulke paadjes gewandeld. Dus soms zijn de combinaties moeilijk te kennen, Helen, en ik ben er zeker van dat je soms beelden ziet die je heeel vroeger hebt gezien toen je nog klein was. Dus dat is dan wel al moeilijk om nog te weten dat je dat ooit gezien hebt, maar toch zit het ergens diep in je onderbewustzijn.

Soms merk je dat als iemand bv een verhaal komt vertellen van vroeger. Weet je dat nog van toen we dat deden? En dan zeg je soms vaak ah ja dat was ik helemaal vergeten. Maar je kan het je wel nog herinneren dus moet het ergens bij je gezeten hebben. Wat denk je ervan?

"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!"
Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 10:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm, jij bent dus iemand die overal een logische verklaring voor wil.
Ik niet dus dit gaat enorm botsen.

Nee, Cis heeft me niet van die pop vertelt en nee, ik heb nooit zo'n pop gehad of gezien en dat weet ik héél zeker. Ik ben van mening dat er achter bijna elke droom een betekenis zit. Niet de oppervlakkige maar de diepe die je onthouden hebt en waar je over gaat nadenken. Je moet wel weten dat ik vaak dingen voel enzo en dat kan je raar vinden of niet maar mij maak dat niet uit. Ik weet wat ik droom en ik weet wat ik weet.
Niet voor alles is een wetenschappelijke oplossing.

Ow, trouwens. Je mag wel gewoon jij en je tegen me zeggen hoor Wink

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Henk88
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Henk88 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 10:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou nee zo wetenschappelijk ben ik nu ook weer niet Smile Leek me een logische verklaring, maar heb niet gezegd dat ik die van jou Wink niet respecteer hé. Ik heb gevraagd wat je mening erover was hé! Botsen hoeft voor mij niet hoor. Als jij zegt dat je bepaalde dingen voelt en een betekenis achter dromen ziet dan heb ik daar respect voor hoor! Geen probleem!

"U hoeft me geen meneer te noemen hoor, professor!"
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Helen. Ik denk niet dat die pop een verdere betekenis heeft, ik denk dat je eerder naar het balkon moet kijken de flat. Ik denk ook dat het niks met Narcissa heeft te maken, maar omdat je die goed kent neem zei vanzelf vorm aan in je droom. Het had net zo goed een ander kunnen zijn.
Het balkon betekent:Het volstaat niet om een doel voor ogen te hebben, je moet het ook bereiken.
Dit is het enige dat ik kon vinden, je moet maar kijken of je er iets mee kan, maar soms betekenen dromen niks en verwerken ze gewoon indrukken die je hebt opgedaan. Dromen komen uit je onderbewustzijn en als er symbolen inzitten geef je ze zelf. Meestal weet je onbewust wat er in je leven gaande is en hoe je dat moet oplossen, maar kun je dat niet tot uiting laten komen. Dus daarom doe je dat dan in je dromen.

Mijn mega spoiler fanfic!
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 12:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb laatst een droom gehad, waarvan ik vermoed dat het iets betekent.

Ik droomde dat we een kitten hadden. Hij was rood gestreept met felgroene ogen en hij was echt superschattig. Hij zat bij mijn zusje op schoot en hij zat de hele tijd naar mij te kijken.
Op een gegeven moment liep het katje naar buiten en liep hij de poort naast ons huis in. Ik zag een grote zwarte kraai ook de poort invliegen en ik was heel bang dat hij het katje aan zou vallen. Dat deed hij ook en hij probeerde zijn kop eraf te trekken.

Toen werd ik wakker en ik voelde me echt naar. Ik weet niet precies wat het betekent.

...I'll miss ya...
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 12:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jalf schreef:
Ik heb laatst een droom gehad, waarvan ik vermoed dat het iets betekent.

Ik droomde dat we een kitten hadden. Hij was rood gestreept met felgroene ogen en hij was echt superschattig. Hij zat bij mijn zusje op schoot en hij zat de hele tijd naar mij te kijken.
Op een gegeven moment liep het katje naar buiten en liep hij de poort naast ons huis in. Ik zag een grote zwarte kraai ook de poort invliegen en ik was heel bang dat hij het katje aan zou vallen. Dat deed hij ook en hij probeerde zijn kop eraf te trekken.

Toen werd ik wakker en ik voelde me echt naar. Ik weet niet precies wat het betekent.

Ik heb hier een dromenboek, die de meeste symbolen uitlegt. Ik heb de kat en de kraai maar genomen. Dit betekent het, en dan kan je zelf de context eraan geven.

Kat: Een kat betekent tegenspoed en narigheid. Je zelfvertrouwen kan je blind maken voor je zwakke plekken.

Kraai: Een kraai is een symbool voor monogamie. Je kunt oppervlakkige verbintenissen beter verbreken.

Ik denk da het betekent, dat je in je relaties op dit moment pech hebt. Of dat er iets met je vriendschappen aan de hand is. Het kan ook totaal anders zijn, maar dit is mijn uitleg.

Mijn mega spoiler fanfic!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 29, 2007 12:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is dat niet zo'n hele goede droom. Als je namelijk droomt dat een (jong) meisje een kat vasthoud dan zal je volgens mij verraden worden. En een kraai in je droom houd in dat er een tijd van tegenslag en verdriet komt. Ik weet overigens niet wat het betekend als je over een poort droomt. En als je droomt dat een dier vermoord word dan betekend dat ook dat er iemand ontrouw is en dat er geen leuke tijd tegemoet komt.

Nou om je dan maar op te fleuren, ik heb dit even uit een boekje gehaald xD Ik ben niet echt een expert op het gebied van dromen maar dit zegt het in ieder geval. Het is wel een rare droom ja..

Ik droom de laatste tijd ook zo gigantisch raar. Echt met heel veel dingen door elkaar heen. Allemaal rare flitsen, en dromen met een heel raar thema. Misschien droom ik vaker zo raar, maar nu zit ik in een tijd dat ik al mijn dromen kan herinneren 's ochtends.

edit: Whaha missme98 heeft dus ook al een boek erbij gepakt xD

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Musashi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 0:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben erg bewust van mijn wereld, omgeving, en ik hou van dromen. Maar dromen kunnen bij mij levens echt zijn. Ik heb hoogte vrees in mijn dromen Embarassed dat is echt rot soms. maar ik kan mijn dromen beinvloeden..

Soms is het heel fijn.. ik heb ooit een vriendin gehad dat ik heel jong was.. ik heriner het soms niet goed meer.. maar de dromen zijn zo echt.. en ik herleefde het toevallig pas geleden. zo... blij wordt ik dan Smile

Bellatrix Lestrange
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 354 Sikkels

Bellatrix Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 22:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn dromen zijn meestal echt de grootste onzin. Dan trouw ik met die, maar krijg ik een kind van die, adopteer ik die, etc etc blablabla. Maar soms heb ik wel dromen die iets (zouden kunnen) betekenen. Helaas, kan ik me de laatste droom niet meer herinneren...

Maar een jaar of wat geleden (?) had ik �cht een hele enge droom. Ik droomde dat ik 's avonds om een uur of tien, elf al in bed lag, en ineens een smsje kreeg. Ik was wat ge�rriteerd, want ik was aan het wachten op een antwoord van mijn vriendin, die ik 2 uur geleden had ge-smst. Ik sla mijn mobiel open, maar het sms-je is niet van haar. Ik zucht ge�rriteerd, maar lees het wel met nieuwsgierigheid; het was van een onbekende afzender.

Het sms-je bevatte echt gig�ntisch veel typfouten (een beetje zoals die reclame met "Goeiemoggel", van KPN) Maar, het kwam er op neer dat dit erin stond:
    "Vanacht om 2 uur ontwaak je niet meer."
Ik schrok echt ontzettend. Ik hield mezelf voor dat het waarschijnlijk gewoon een zieke grap was, maar kan het niet laten om bang te zijn. Ik pakte een schaar en hield die krampachtig vast, de wekker goed in de gaten houdende.

Zo gaat het een paar uur door, tot de wekker 1:59 vertelt. Zo gauw als hij op 2:00 sprong, keek ik om naar de deur, terwijl paniek me overmande; de deurklink ging langzaam omlaag, en...

De wekker ging, en het was 6:00. De schaar lag in mijn handpalm op de grond, mijn arm hing over de rand van het bed en ik bloedde. Het lampje van mijn mobiel knipperde: ik had een sms-je. Ik klap mijn mobiel dus open, en je raad het al: onbekende afzender. Met chronische typgebreken staat er "Goeiemorgen", en sinds de avond daarvoor wantrouw ik alle typgebrekerige vreemdelingen in mijn inbox.

Al het bovenstaande was hoogstwaarschijnlijk allemaal een droom, maar alles ging zo vloeiend in elkaar over dat het doodeng was. Het was zo... echt... Hoogstwaarschijnlijk heb ik in een soort slaapdronken actie de dichtsbijzijnde schaar gepakt en me (per ongeluk) in mijn slaap verwond.

Ik blijf dit tegen mijzelf zeggen, omdat ik het anders gewoon t� eng vind, maar die snee�n... Ik heb het tegen iedereen die het maar horen wou verteld, maar om nou de politie erbij te halen, met een droom als dat...

(PS, dit is serieus een true story, ik lul vaak uit mijn nek, maar dit niet... hier zou ik niet eens over durven liegen, dit wens je niemand toe.)

and the world...

We Love You <3

Bellatrix Lestrange Slytherin van November
Kirstenxx
4e jaars
4e jaars

Kirstenxx is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 22:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok�, ik ben heel bijgelovig als het Dromenvangers betreft. Het klinkt dom, maar ik blaas ze altijd uit om de dromen eruit te halen zegmaar.
Maarja, ik had dat al een poos niet meer gedaan (ik heb er 3)

(Mijn moeder is paranormaal bezig.)

Er waren allemaal huizen van dezelfde boerderij zegmaar, en ik woonde met mijn moeder en wat andere mensen die ik niet meer weet in dat huis.
Een paar huizen verderop woonde een meisje die ik niet zo heel erg mocht.

Ik liep samen met een vriendin van/naar school en we kwamen langs dat huis en die vriendin vertelde net dat ze die ochtend de hand van het meisje heel raar omhoog had zien steken. Ik was dus vreselijk nieuwsgierig en wilde wel naar binnen. Ik keek eerst door het raam, en zag die hand omhoog gaan. Hij was heel vaag wit/grijs en hing een beetje slap. Ik werd vreselijk bang maar wilde nog steeds naar binnen.

Ik liep samen met die vriendin dus naar binnen, en zag dat meisje liggen, nog steeds met haar arm omhoog. Op een gegeven moment kon ik niet verder en voelde het alsof iemand heel raar trok, duwde en prikte in mijn rug.
Ik voelde dat ik bezeten werd. Ik kon dit tegenhouden maar werd vreselijk bang, nog banger dan ik was.

Ik rende dat huis uit en rende naar mijn eigen huis.
Mijn oma stond daar gewoon en mijn moeder lag op de bank. Met een arm omhoog...

Ik wou naar haar toe maar kon niet, en voelde weer het geprik, geduw, en getrek aan mijn rug. Ik was echt vreselijk bang.

Ik weet ook niet wat het betekent, misschien dat ik bang ben mijn moeder te verliezen aan het paranormale ofzo?
Ik krijg nog steeds kippenvel als ik eraan terugdenk.
De droom opzich is niet zo heel eng, maar mijn moeder lag daar zo, en dat gevoel in mijn rug. Ik heb de rest van de dag ook last van mijn rug gehad.

Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 364 Sikkels

Moonslave is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 22:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wow, Agenia... Dat is wel heel erg serieus Surprised

Maar als ik het goed begrijp, denk je dus dat je allebei die smsjes hebt gedroomd? Ook die laatste? Want dat is niet zo duidelijk.

Maar je bent dus echt wakker geworden met sneden in je armen? Eikes, vind ik echt raar...
Bah, ik vind het echt heel erg raar. Zo'n dromen wens je inderdaad niemand toe. En dat je dan in je droom een schaar vastpakt, en je in het echte leven ook een vastpakt, waarmee je je dan nog snijdt ook, vind ik ook wel heel harde toeval... Strange.

Kirsten, jouw droom vind ik ook maar eng... Ik ben echt blij dat ik bijna nooit zo van die vieze dromen heb... Ik weet niet goed wat het zou kunnen betekenen... Echt niet.

Zelf heb ik al een paar keer gedroomd dat iemand is gestorven. Soms ben ik - in mijn droom - echt ontroostbaar, in andere gevallen dan weer niet. En dat heeft niets met mijn affectie voor die persoon in het echte leven te maken, want ik heb al 2 keer over de dood van ��n van mijn beste vriendinnen gedroomd, en ik denk dat ik allebei de keren niet huilde. Toen ik droomde dat mijn zus doodging, zat ik echter heel de droom te huilen. Wat is de betekenis van huilen in een droom? Weet iemand dat?

Kirstenxx
4e jaars
4e jaars

Kirstenxx is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 22:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb even gezocht op internet en heb een online droomwoordenboek gevonden, dit betekent het huilen:

Huilen

Als je droomt dat je huilt, suggereert dit een uitbarsting van negatieve gevoelens die waarschijnlijk veroorzaakt zijn door een situatie uit het echte leven, en niet als gevolg van gebeurtenissen uit de droom zelf. De droom dient ook als een uitlaatklep voor angsten en frustraties en is vooral ook een manier om (weer) emotioneel in balans te komen.

(http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek)

Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 23:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oke, jippie. Ik heb de meest enge en verschrikkelijke droom gehad:P

Ik droomde dat ik in een theater stond. Ik moest samen met Lindsay Lohan een stuk over vampiers na spelen. Lindsay was zeer schaars gekleed en besloot dat het lollig was een echte vampier te zijn en me leeg te zuigen.
Even voor de verduidelijking, ik heb een enorm zwak voor vampiers, de sexy ones wel te verstaan. En ik vind Lindsay Lohan enorm irritant.

Verklaring bij vampier van droomwoordenboek:
Citaat:
Een vampier in je droom symboliseert verleiding en sensualiteit, maar ook vrees en dood. De vampier vertegenwoordigt tegenstrijdige beelden van zowel beschaafde adel als agressie en wreedheid. Deze droom kan slaan op iemand uit het echte leven waarvan de charme uiteindelijk schadelijk zal blijken. Diep in jezelf weet je dat deze persoon slecht voor je is, maar je wordt er wel onherroepelijk toe aangetrokken.

Ok�, ik wordt dus aangetrokken tot Lindsay Lohan. Waarom geen Johhny depp? Of Sandra Bullock? Of elk ander personage(op Paris Hilton) na?

Verklaring theater
Citaat:
Een droom over een theater weerspiegelt hoe je in het leven staat. Wat er op het toneel gebeurt is feitelijk een verbeelding van je eigen fantasie�n en verlangens. Wanneer je zelf in het theater staat, suggereert de droom of je wel de juiste rol in het echte leven toebedeeld is.

Hmm, mijn juiste rol. Mijn juiste rol, is dat dan wel of niet leeggezogen worden door schaarsgeklede foute acteurs?

Beroemdheden
Citaat:
Als je fan bent van een beroemd persoon zal je deze vaker tegenkomen in je droom. De droomuitleg heeft in dit geval niet echt een bijzondere betekenis.

IK ben geen fan van Linday Lohan, echt niet. Ik wist niet eens precies hoe ze eruit zag, alleen dat het Lohan was(later zocht ik een plaatje op en dat was heel anders)

Ik wil in dromentherapie:P

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2007 0:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Deze raakt echt niet meer uit mijn gedachten, al is het van een paar maanden geleden.

Ik was op een appartement. Op onze deur stond "Sportappartement". Toen gingen we binnen en waren we opeens in een kasteel. Een eng kasteel... Toen kwam ik mijn kamer binnen en lag mijn teddybeer op bed. Maar die draaide zijn hoofd naar mij toe. Ik in volle paniek.
'Nonkel Kris, mijn beer leeft' Toen nonkel Kris ging kijken was er natuurlijk niets aan de hand.
Toen gingen we opeens met de bus naar huis en vond ik mama en tante niet meer.

Achteraf gezien is dit een stomme droom. Hoe kan een mens nu zo belachelijk dromen? Maar deze blijft mij altijd bij. Echt raar... Zeker het teddybeer gedeelte. Very Happy

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 11:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de laatste tijd echt hele rare dromen en die allemaal op elkaar lijken. Het heeft altijd te maken met een huis, en met hout. Een houten huis of een boomhut ofzo. En in elke droom, soms wel meerdere dromen per nacht, gaat er een huis kapot. En moeten we hem weer opnieuw gaan maken. Echt heel raar. Ik probeer nu ook al een beetje op internet te zoeken waar dit op slaat. Als dit namelijk maar een droom was, maar het zijn er meerdere.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp