Auteur |
Bericht |
Aya
6e jaars

Verdiend:
179 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 16:34 |
 |
Ik en een vriendin van me doen het weleens naar elkaar als we een Br33z4H-bui hebben. (gewoon spontaan tussendoor; máarr sGátt.. Gháan wé mOrgénn nOg Státtenn?) Maar nooit in een gewoon gesprek. Het typt ook zo ongelooflijk langzaam. Zelfs alles fonetisch typen is een uitdaging... En daarnaast staat het gewoon superdom.
(Ik moet wel toegeven dat we in de 4e een lerares Nederlands hadden, Duchatteau... En we vonden het wel erg, eh, lollig om boven proefwerken bij docent 'Duusjatoo' op te schrijven.) |
|
|
  |
 |
Blues
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 19:16 |
 |
[quote="Narcissa"]LeafyBlade schreef: | Ik snap het gewoon niet dat mensen het willen gebruiken. Wat voor nut heeft dat? |
Geen, maar je moet het wel gebruiken. Anders hoor je er niet bij. |
_________________ Geen reclame in je onderschrift! Gr Shirley. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 19:22 |
 |
Blues schreef: | Narcissa schreef: | Ik snap het gewoon niet dat mensen het willen gebruiken. Wat voor nut heeft dat? |
Dan hoor ik er maar niet bij maar ik vind persoonlijk wel een stomme rede om breezah te gebruiken. Het komt op mij dom over en het is zeer lastig te lezen. |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 19:41 |
 |
Ik ben het eens met Helen. xD Als ik Breezah moet gebruiken om er bij te horen, dan hoor ik er maar lekker helemaal niet bij. ^^
Ik heb gewoon een vreselijke hekel aan Breezah, het is irritant, onduidelijk en onnodig. En ik snap niet waarom Ãemand het zou gebruiken. Het is vaak alleen maar lastiger typen voor jezelf. |
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 19:11 |
 |
Ik vind het echt stom, die Breezah-taal... Het is moeilijk om te typen én voor anderen om te lezen. Ik vind dat als je in het openbaar spreekt, zoals op een forum, waar iedereen het kan lezen, voor iedereen verstaanbare taal moet gebruiken. In dit geval AN...
Maar dat doen om erbij te horen? Als je in Breeza typt, lijkt het alsof je psychisch gestoord bent en niet weet hoe een toetsenbord te gebruiken!
Anyway, die mensen moeten het maar zelf weten, doch stoor ik me er mateloos aan. |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 0:32 |
 |
[quote="Blues"]Narcissa schreef: | LeafyBlade schreef: | Ik snap het gewoon niet dat mensen het willen gebruiken. Wat voor nut heeft dat? |
Dat vind ik geen goede uitspraak. Het klopt misschien inderdaad wel. Dat je tegenwoordig op de middelbare school die onzin taal moet gaan gebruiken. Om bij een groepje te horen. Maar dat vind ik zelf ook een behoorlijke onzin. je moet die taal gebruiken anders hoor je er niet bij. Wat voor vrienden zijn het dan? geen goede vrienden. Doe mij maar lekker er niet bij horen. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Skywalker
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
240 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 1:01 |
 |
[quote="Blues"]Narcissa schreef: | LeafyBlade schreef: | Ik snap het gewoon niet dat mensen het willen gebruiken. Wat voor nut heeft dat? |
Oh, het spijt me zeer dat ik het niet met jullie eens kan zijn =') Zou mooi zijn geweest though, maar I disagree. Ik gebruikte het vroeger ook, ja. Nu vind ik het vrij nutteloos, maar ik gebruikte het niet om erbij te horen. En veel mensen die het gebruiken doen het ook niet om erbij te horen. Ik vind dat je nogal in hokjes plaatst door dat te beweren... En iedereen hier natuurlijk apentrots beweren dat ze er dan maar 'lekker niet bijhoren'... *Sigh* Kijk, ik snap best dat iedereen blij is dat jullie gezellig ABN kunnen en het ook gebruiken, maar zou het niet hypocriet zijn als iemand zou zeggen: "Ze praten enkel ABN om erbij te horen!" (Ja okay, het slaat nergens op, maar toch.)
En eh, denken jullie echt serieus dat er bij die "middelbareschool kliekjes" van die bewakers staan like: 'BREEZAH-TAAL EN ANDERS MAG JE ER NIET BIJ! MUWAHAHAH!' Oh, please =') Grow up, kids. Grow up. En een groot deel van de mensen die hier rept en roert over Breezah-dudes, klaagt een paar topics verderop over dat in-hokjes-plaatsen zó vreselijk is en blablabla...
[No offence ^^ Dus je hoeft niet helemaal hysterisch te worden en/of PB's te sturen en dat soort sh*t. Capishe?] |
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 10:11 |
 |
Ik gebruik alleen Breezah-taal op MSN, maar niet op forums en zo, zoals deze. Dat komt denk ik erg storend over voor degenen die er niet van houden. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 10:36 |
 |
Citaat: | En eh, denken jullie echt serieus dat er bij die "middelbareschool kliekjes" van die bewakers staan like: 'BREEZAH-TAAL EN ANDERS MAG JE ER NIET BIJ! MUWAHAHAH!' Oh, please =') Grow up, kids. Grow up. En een groot deel van de mensen die hier rept en roert over Breezah-dudes, klaagt een paar topics verderop over dat in-hokjes-plaatsen zó vreselijk is en blablabla... |
Bewakers, nee maar je wordt dan gewoon genegeert dus hoor je er dan niet bij. Simpel zat. Toen ik nog op school zat een héééle tijd geleden was dat er gelukkig nog niet. Toen sprak en schreef je gewoon ABN of AN. Als ik nu zo'n post zie lees ik het niet eens maar denk wel van "ah, dat is weer eens zo'n 13 jarige nieuweling" en ja, dan stop ik je idd in een hokje. Wat je met je vrienden op msn doet zal mij een worst wezen als je het maar niet bij mij doet.
Citaat: | En iedereen hier natuurlijk apentrots beweren dat ze er dan maar 'lekker niet bijhoren'... *Sigh* Kijk, ik snap best dat iedereen blij is dat jullie gezellig ABN kunnen en het ook gebruiken, maar zou het niet hypocriet zijn als iemand zou zeggen: "Ze praten enkel ABN om erbij te horen!" (Ja okay, het slaat nergens op, maar toch.) |
Ik hoor er idd niet bij en dat vind ik echt niet erg. Ik kan en gebruik voor zover ik het kan de ABN. Iedereen begrijpt je en hoeft niet uren te staren op wat er nou eigenlijk staat.
Ik spreek geen ABN om erbij te horen maar om mij verstaanbaar te maken en dat mensen mij zonder problemen begrijpen. Het zou toch belachelijk zijn dat ik een brief schrijf in die breezahtaal. Zie je het voor je:
gEaGte hEer,
hIerBiJ SoLlIcItEeR Iick nAaR dE bAaN vAn TyPiStE
iIcK hEb VaKaNtIe DuS iIck KaN tOg VeEl DoEn.
HHVVJ
GR. ...
Dat kan je toch niet maken |
 |
Skywalker
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
240 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 13:26 |
 |
Helen schreef: | Citaat: | En eh, denken jullie echt serieus dat er bij die "middelbareschool kliekjes" van die bewakers staan like: 'BREEZAH-TAAL EN ANDERS MAG JE ER NIET BIJ! MUWAHAHAH!' Oh, please =') Grow up, kids. Grow up. En een groot deel van de mensen die hier rept en roert over Breezah-dudes, klaagt een paar topics verderop over dat in-hokjes-plaatsen zó vreselijk is en blablabla... |
Bewakers, nee maar je wordt dan gewoon genegeert dus hoor je er dan niet bij. Simpel zat. Toen ik nog op school zat een héééle tijd geleden was dat er gelukkig nog niet. Toen sprak en schreef je gewoon ABN of AN. Als ik nu zo'n post zie lees ik het niet eens maar denk wel van "ah, dat is weer eens zo'n 13 jarige nieuweling" en ja, dan stop ik je idd in een hokje. Wat je met je vrienden op msn doet zal mij een worst wezen als je het maar niet bij mij doet.
Citaat: | En iedereen hier natuurlijk apentrots beweren dat ze er dan maar 'lekker niet bijhoren'... *Sigh* Kijk, ik snap best dat iedereen blij is dat jullie gezellig ABN kunnen en het ook gebruiken, maar zou het niet hypocriet zijn als iemand zou zeggen: "Ze praten enkel ABN om erbij te horen!" (Ja okay, het slaat nergens op, maar toch.) |
Ik hoor er idd niet bij en dat vind ik echt niet erg. Ik kan en gebruik voor zover ik het kan de ABN. Iedereen begrijpt je en hoeft niet uren te staren op wat er nou eigenlijk staat.
Ik spreek geen ABN om erbij te horen maar om mij verstaanbaar te maken en dat mensen mij zonder problemen begrijpen. Het zou toch belachelijk zijn dat ik een brief schrijf in die breezahtaal. Zie je het voor je:
gEaGte hEer,
hIerBiJ SoLlIcItEeR Iick nAaR dE bAaN vAn TyPiStE
iIcK hEb VaKaNtIe DuS iIck KaN tOg VeEl DoEn.
HHVVJ
GR. ...
Dat kan je toch niet maken |
Ja. Ja precies, want ze schrijven ook echt een sollicitatiebrief op die manier ¬¬. Is het niet in je opgekomen dat men die taal gebruikt op msn omdat men dat mooier vindt? Ikzelf vind het maar niks om te gebruiken - veel te veel moeite 'nd all. Maar ik kan het prima begrijpen, dus het is geen probleem voor mij. Ik word er echt zo moe van dat je het idee schijnt te hebben dat als je eenmaal Breezah op msn praat, je het meteen je wereldtaal maakt ofzo... Je denkt er blijkbaar niet bij na, of je hebt een hekel tegen bepaalde Breezahs en schuift het dan lekker af op de hele bende. (Of je hebt weinig vermogen om iets objectief te kunnen bekijken, maar laten we dat niet hopen. Dan ben ik deze post voor niks aan het typen...)
Ok, listen up: Er. Zijn. Mensen. Die. Dat. Mooi/Leuk. Vinden. En. Die. Schrijven. Netjes. ABN. Op. School. En. In. Brieven. Want. Ze. Zijn. Niet. Helemaal. Achterlijk. (Wat we niet van iedereen hier kunnen zeggen, ondanks het feit dat diegenen ABN typen/schrijven.)
Ga je vooral niet hoger voelen ofzo =') Ik kan daar niet echt tegen. Nou, ik hoop dat je het een beetje beter begrijpt! *Smiles* |
  |
 |
Remus
7e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 13:33 |
 |
Ik ben het met Chew eens.
Over het algemeen wordt je heus niet genegeerd op school als je geen breezah-taal gebruikt, hoor. En als mensen dat wel doen, zijn ze gewoon dom en het zoiezo niet waard om mee te praten.
Als je zegt 'ja, als je geen breezah gebruikt dan hoor je er niet bij' heb je blijkbaar een erg lage dunk over tieners, want zo zit het helemaal niet. Tieners zullen heus niet zeggen tegen bijv. een vriend 'oh, gebruik je geen breezah? Ja, nou, dan hoor je er opeens lekker niet bij!' of iets dergelijks.
Dat soort dingen gebeuren bij mij op school niet (ik bedoel, de helft van mijn klas gebruikt breezah, de andere helft niet, maar we zijn de meest hechte klas ooit :')), en als ik me alles wat Chew ooit over haar school heeft verteld herinner, ook niet bij haar op school. Waarschijnlijk ook niet op andere scholen. Ik bedoel... wie gaat anderen nu afstoten vanwege iets onbenulligs als breezah?
Daarnaast zal ik niet ontkennen dat als je heel veel breezah typt het mogelijk is dat je beheersing van het Nederlands achteruit kan gaan, maar serieus, mensen zijn heus niet zo dom dat ze een sollicitatiebrief in breezah gaan schrijven, hoor. En voor zover ik weet wordt breezah ook niet buiten MSN gebruikt.
Overigens zullen de 13-jarigen op het forum die toevallig wel gewoon ABN typen het niet fijn vinden dat je hen in hokjes propt en denkt dat ze allemaal breezah typen.
EDIT: Oh, en ik denk dat als iedereen even nadenkt en kijkt naar Blues eerdere post in dit topic, het duidelijk is dat zijn/haar laatste post hoogstwaarschijnlijk sarcasme was en niet zijn/haar echte mening. |
_________________ And my soul from out that shadow
that lies floating on the floor
Will be lifted
|
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 14:11 |
 |
I agree with Chew en Reem.
Je wordt helemaal niet buitengesloten als je geen Breezah gebruikt. Je mag toch zeker zelf wel weten hoe je typt op msn? En besides, Breezah wordt al veel en veel minder gebruikt dan vroeger.
Ik heb vroeger heel eventjes Breezah geschreven, maar meer de 'o' als '0', dat soort dingen. Maar niet heel erg breezah, de lol was er voor mij als snel af en ik vond het veel werk.
En ik vraag me af, Helen, hoe je bij het IDEE alleen al komt, dat mensen een sollicitatie in Breezahtaal zouden schrijven? Alsof je, als je op msn breezah praat, meteen overal Breezah praat. Het is een extratje dat mensen gebruiken, geen levensstijl. Mensen doen het omdat ze het leuk vinden, niet omdat het moet, omdat ze er bij willen horen (oke, sommigen misschien wel, maar dat terzijde) of whatever.
Alsof je tegenwoordig alleen maar wordt beoordeelt op het feit of je breezah schrijft of niet om er bij te horen ¬¬ |
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 15:01 |
 |
OMG, het was alleen een voorbeeld. vat toch niet alles zo letterlijk op . Ik merk gewoon dat heel veel niet eens meer normaal kunnen schrijven. Toch met een G of School met een g. Hoofdletters gebruiken waar het niet hoeft. Zo nutteloos. En ja, dat wordt zo echt in de sollicitatiebrieven gezet. Geloof me, ik lees ze bijna dagelijks en die worden dus bij ons NIET aangenomen.
Ik vind het gewoon een belachelijk schrift.
En wat die 13 jarige mensen betreft, ja, dat is het 1e wat ik denk. Niet dat iedere 13 jarige dat doet maar de gedachte is er wel. |
 |
Skywalker
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
240 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 15:19 |
 |
Helen schreef: | OMG, het was alleen een voorbeeld. vat toch niet alles zo letterlijk op . Ik merk gewoon dat heel veel niet eens meer normaal kunnen schrijven. Toch met een G of School met een g. Hoofdletters gebruiken waar het niet hoeft. Zo nutteloos. En ja, dat wordt zo echt in de sollicitatiebrieven gezet. Geloof me, ik lees ze bijna dagelijks en die worden dus bij ons NIET aangenomen.
En wat die 13 jarige mensen betreft, ja, dat is het 1e wat ik denk. Niet dat iedere 13 jarige dat doet maar de gedachte is er wel. |
HA-HA-HA-HA. Mag ik vragen waar je werkt, miss? En misschien trekt je eh... Werk, dan nét de foute typjes aan. To be honest kan het mij geen bal schelen hoeveel breezah-sollicitatiebrieven jij ontvangt, het gaat me erom dat je het gewoon niet in hokjes moet gaan zitten proppen, punt. En daarnaast geloof ik niet eens dat jij ze dagelijks ontvangt (of je stuurt ze naar jezelf ofzo '.' Maar dat lijkt me onlogisch. Dus negeer dit maar =') Ik kwam er gewoon opeens op.)
Trouwens, hoe wil je verklaren dat er zoveel mensen gewoon normaal schrijven? Of nee, die moeten vast nog bezeten worden door de Breezah-Devil. Ik weet vaagjes dat je al grown-up bent, en ik zou verwachten dat je dan wat meer inzicht had in zoiets... Nouja... Zal wel aan mij liggen... (Of aan jou.) |
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 15:56 |
 |
Skywalker schreef: | Helen schreef: | OMG, het was alleen een voorbeeld. vat toch niet alles zo letterlijk op . Ik merk gewoon dat heel veel niet eens meer normaal kunnen schrijven. Toch met een G of School met een g. Hoofdletters gebruiken waar het niet hoeft. Zo nutteloos. En ja, dat wordt zo echt in de sollicitatiebrieven gezet. Geloof me, ik lees ze bijna dagelijks en die worden dus bij ons NIET aangenomen.
HA-HA-HA-HA. Mag ik vragen waar je werkt, miss? En misschien trekt je eh... Werk, dan nét de foute typjes aan. To be honest kan het mij geen bal schelen hoeveel breezah-sollicitatiebrieven jij ontvangt, het gaat me erom dat je het gewoon niet in hokjes moet gaan zitten proppen, punt. En daarnaast geloof ik niet eens dat jij ze dagelijks ontvangt (of je stuurt ze naar jezelf ofzo '.' Maar dat lijkt me onlogisch. Dus negeer dit maar =') Ik kwam er gewoon opeens op.)
Trouwens, hoe wil je verklaren dat er zoveel mensen gewoon normaal schrijven? Of nee, die moeten vast nog bezeten worden door de Breezah-Devil. Ik weet vaagjes dat je al grown-up bent, en ik zou verwachten dat je dan wat meer inzicht had in zoiets... Nouja... Zal wel aan mij liggen... (Of aan jou.) |
Ja hoor, mag je best vragen. Ik werk in een zeer gewild bedrijf en als je niet gelooft dat we elke dag sollicitaties krijgen intereseert mij dus geen bal. En nee, wij trekken niet de foute types aan. Trouwens jij maakt ervan dat ik mensen in hokjes stop en als jij dat denkt vind ik dat prima. Ook dat intereseert me geen moer.
En je 2e stukje .. doe even normaal zeg. Er zijn wel mensen die normaal kunnen schrijven en die worden heus niet "bezeten" door de Breezahtypjes. Sja, ik ben wat ze noemen voor de wet volwassen en zal de pubers van nu dus niet begrijpen met het voor mij zinloze breezahtaaltje. Dat ik dat niet snap ligt idd aan mij maar dat je je meteen zo aangesproken voelt en zo tekeer tegen mij gaat ligt geheel aan jou. En hierbij laat ik het want ik ga me niet verlagen. |
 |
|
|