Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat dacht je toen ... stierf? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2007 18:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maar dat is niet helemaal hetzelfde, ik bedoelde dat hij achteraf helemaal aan het einde niet terugkijkt op Lupin's dood en op de andere doden in het algemeen. Dit is wat mij betreft een klein beetje onlogisch. Hierdoor komt het boek een klein beetje abrupt ten einde.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Profiel bekijkenStuur privébericht
Iroh
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Iroh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2007 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daar heb je weer gelijk in.

Er gebeurt zoveel dat er niet veel tijd is terug te kijken op de persoon zelf. Hoewel ik het onlogischer zou vinden als hij midden in de oorlog terug zou gaan denken aan hoe Lupos en Tops waren.

Juist het feit dat hij geen itjd heeft er bij stil te staan maar dat hij het toch moeilijk heeft met het feit dat er dooie vallen in het algemeen, geeft wel duidelijk weer hoe de situatie op dat moment is.

V
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 122 Sikkels

V is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2007 18:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was heel geschokt toen Harry de Grote Zaal binnenkwam en Tops en Lupos zag liggen. Ik voelde toen ook wat Harry voelde. Het is niet zoals bij Sirius in een gevecht, maar gewoon geheel onverwachts. Fred en Kasper Krauwel vond ik ook heel erg.
Ik had wel graag nog meer namen van doden gehoord, want de aanduiding ''en de vijftig anderen'' vond ik wat vaag.

Merlin
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 22 Sikkels

Merlin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 17:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius uit het vijfde boek. Erg lullig. Verlamd en achter het gordijn gevallen. Er was niet eens een lichaam over om te begraven. En Sirius was gewoon een leuk personage.

In het zevende boek gingen er te veel mensen dood om je er echt rot over te voelen. Alsnog, Dwaaloog in het begin schrok een beetje af.
Voldemort's dood, bij het uiteindelijke gevecht vond ik nogal snel gaan.

__xSmartie
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 70 Sikkels

__xSmartie is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het in deel 6 echt heel erg dat Perkamentus doodt ging. Hij was zo'n goede personage, ik voelde toen gelijk ook hele erge haat tegenover Sneep.
Ik vond het ook heel zielig toen Hedwig doodt ging, want daar hield Harry altijd zo veel van.
Ik vond het ook erg toen Lupos en Tops dood gingen, omdat ze net een zoontje hadden gekregen.

Lizzeeh
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 24 Sikkels
Woonplaats: Op de glooiende heuvels van de Yssel, waar de koeien vredig grazen

Lizzeeh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 21:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Snape vond ik écht heel erg, nog voordat ik die uitleg had gehoort, van dat die toch goed was enzo. blablabla.
En na die uitleg al helemaal. Vooral toen Perkamentus vroeg van :
nog steeds?
en Snape van: altijd...
Njaa weet niet meer precies, maar dat vond ik echt heel mooi en zielig.
En oja, wat ik ook wel had willen weten, was hoe het ging met Snape en Harry als die nog leefde...
Njaa.. boeiend.

..

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 13:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Snape. Ik had echt tranen in mijn ogen. En kippevel. Ik vond het zo zielig en rot. Hij was, en is, mijn favoriete personage. Bah, dat vond ik echt rot! Heb er echt een paar dagen over gezeurd (geloof dat m'n zusje er nogal gek van werd.)

Dobby. Ahhh, dat vond ik zo zielig. En toen HP de kamer inliep en Lupos met Tops zag liggen.
Sirius, dat hij op zo'n manier doodging.
Dwaaloog, daar schrok ik écht van!

Eigenlijk van alle personages zat ik echt te slikken.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 16:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toen ik de Nederlandse versie van het boek las, had ik het bij enkele mensen een stuk moeilijker dan tijdens de Engelse versie.

Bij Dobby bijvoorbeeld, het scheelde echt niet veel of ik begon te huilen. Zo grappig eigenlijk he, voor een onnozel boekje Laughing

Bij de anderen kreeg ik wel steeds kippenvel. Behalve dan bij Korzel en Voldemort Smile

Bij Bellatrix had ik ook kippenvel, maar dat kwam eerder door mijn blijdschap voor Molly's girlpower denk ik Razz

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
lobj_x
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

lobj_x is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 18:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

oke heel erg:

Lupos en tops!!
Wat vond ik dat verschrikkelijk!! ben ik echt beginnen wenen! en zeker met het gedacht dat ze net een kindje hadden ( arme teddy Sad) && dat tops eigenlijk thuis moest blijven van lupos !! Maar ze zijn dan tog samen naar de doden gegaan en ik denk dat ze niet anders wouden!

Hedwig!!!
Vond ik ook al zo erg, gewoon uit die brommer gevallen! wat erg en zeker voor een vogel het gedacht dat ie gewoon teletter is gestort! pfft, het was altijd al het maatje van harry en als hij het moeilijk had kon hij steun vinden aan hedwig!!

Dobby!!
Was de enigste dood die echt goed beschreven is!!! ik vond het minder erg als de twee vorige , maar nogaltijd heel erg, hij was zo schattig en heeft ze allemaal laten ontsnapen uit die domme kelder!! SadSad hij mag niet dood zijn!

Fred!!!!!
Neeh daar gaat de tweeling!! hun winkel hun levenswerk! al hun grappen allemaal dood!! wat verschrikkelijk, pfft, dan moest ik ook een traantje wegpinken hoor! Sad Fred mag niet dood zijn, hij toch niet!! tog niet iemand van de tweeling :'( maar hij is erg dapper gestorven in de strijd om voldemort te verlaan!!

Dolleman!!
Neeh dat kan niet! dat dacht ik , hij was het leidersfiguur en dan is ie dood, maar ik vond het niet zoo heel erg, het is eigenlijk maar gewoon gezegt dat ie dood was en dat was het, je had nie echt de tijd om er over na te denken, maar het was wel ongeloofelijk, ik kon het egt niet geloven!

Voldemord Very HappyVery Happy

Jipii!! eindelijk Very Happy Hij moest dood, hij was gewoon een en al stuk slegt!! en hij is in het plannetje vn perkie en sneep getrat, hij was dan tog niet zoo onversslaanbaar!! Very Happy
Jipii hij is dood Very Happy

XX

Waarom is het gedaan Sad
Rowling je bent helemaal fantastisch!!!

Happy new-year!! Very Happy
BellatrixvanDetta
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

BellatrixvanDetta is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 21:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos had ze waarschijnlijk dood laten gaan omdat alle 4 de vrienden zouden moeten overlijden (james, sirius,lupos,pippeling) tenminste dat gevoel heb ik, dat uiteindelijk die 4 doodgaan. En toen deed ze er maar meteen ook tops erbij. Laughing

De dood van Hedwig, had Rowling ook al verklaard, want dat zou een teken zijn dat hij volwassen is geworden, dus weg uit zijn kindertijd. Want hedwig had hij al vanaf het begin af aan.

De dood vsn dobbie was wel jammer en die van Fred helemaal, heel wreed om juist die tweeling te laten overlijden, want ik vond ze toch wel het leukste. En ze brachten ook wat humor er in.

John Veerman
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

John Veerman is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 23:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb bij niet een dood gehuild, maar wel vond ik het jammer van sommigen. Vooral bij Hedwig dacht ik: waarom moet Hedwig nou weer dood SadSad.

Fred vond ik ook heel erg jammer, ik dacht dat zij klaar waren, nadat George z'n oor was kwijtgeraakt. Gelukkig zijn er niet meer Wemels ten onder gegaan.

Ook de dood van Lupos en Tops vond ik verschrikkelijk. Het ergste ervan vond ik dat het eventjes genoemd werd, maar verder niks. Ik had meer verwacht dat er meer omheen zou worden verteld. Vond ik heel erg jammer.

Na de dood van Dwaaloog had ik echt zo'n gevoel van: vermoord die Levenius :@. Stomme sukkel Razz. Mja, vond het niet vreemd dat hij dood zou gaan, had al zo'n voorgevoel.

Ook dat van Dobby was een beetje een rare dood. Hij was een paar bladzijdes in het boek, en hopsa.. Dood.

De dood van Voldemort was natuurlijk geweldig, alhoewel had dit gevecht veel langer mogen duren. Vond ik ook heel jammer.

avadanick
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad, Voldemort is te snel gestorven. Had had best wel wat mogen afzien voor hij zijn laatste adem uitblies...

viktor
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

viktor is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 14:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

ikk vond tops en lupos erge voor teddy
maar de ergste vond ik dolleman op zon lafhartige manier met 10 doodoeners achter zich ale
en de grappigste dood was die van bellatrix

Lisette.
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels

Lisette. is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij de dood van Dobby biggelden de tranen over m'n wangen, vooral ook omdat het zó verschrikkelijk mooi geschreven is...
En Hedwig vond ik heel erg, en bij Fred waren m'n ogen ook al nat.

Lupos' en Tops' dood zegt me niet zoveel omdat ze ineens 'boem, weg, dood' waren, en zonder bechrijving ofzo...
Wel heel erg voor Teddy trouwens, eigenlijk is het net als bij Harry, dat z'n ouders dood gingen toen hij nog een baby was.

Laatst aangepast door Lisette. op Wo Feb 27, 2008 12:12; in totaal 1 keer bewerkt
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 20:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lisette. schreef:

Lupos' en Tops' dood zegt me niet zoveel omdat ze ineens 'boem, weg, dood' waren, en zonder bechrijving ofzo... .

Ik had anders wel kippevel hoor.. Hoe ze schreef dat Harry de zaal binnen ging en daar Lupos en Tops zag liggen 'met glazige ogen starend naar het plafond.' Vond ik echt zielig.

En Snaaaape Sad Daar heb ik echt dagen over lopen zeuren, zo erg dat m'n zusje er gek van werd.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp