Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Albus Severus - Overdreven reactie? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Heeft Harry een goede keus gemaakt door zijn zoon Albus Severus te noemen?

Ja, superkeuze! Albus en Severus krijgen zo de eer die ze verdienen
56%
 56%  [ 143 ]
Alleen Albus is een goede keuze. Severus vind ik niet kunnen.
9%
 9%  [ 25 ]
Alleen Severus is een goede keuze. Albus vind ik niet kunnen.
4%
 4%  [ 11 ]
Nee, vreselijke keuze! Albus en Severus verdienen deze eer niet.
0%
 0%  [ 2 ]
Nee, vreselijke keuze! Albus en Severus zijn gewoon vreselijke namen voor een kind van deze tijd.
27%
 27%  [ 70 ]
Totaal aantal stemmen : 251

Auteur Bericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Jamble schreef:
Er is wel degelijk iemand naar Sirius genoemd.
J.K. Rowling heeft op haar site een stamboom neer gezet.
De kinderen van Harry heten:
James Sirius
Albus Severus
Lily Loena
Ik vind het wel een mooi gebaar maar hij kon hem i.p.v. Severus ook Albus Marcel noemen, Marcel heeft immers het laatste Gruzielement vernietigd.
En Ron en Hermelien in de namen zou ook wel leuk zijn xD
Dan krijg je bijv.
James Sirius Lupos Potter
Albus Marcel Ronald Potter
Lily Loena Hermelien Potter

Dan heb je wel hele lange namen. Er zijn zoveel mensen waar Harry iets aan te danken heeft. Op een gegeven moment moet je toch uitkiezen welke namen je nou echt gaat kiezen. En om elk kind nou iets van 3 namen te geven dat lijkt mij toch ook teveel van het goede.

Ja en daarnaast is het in HP traditie om (bijna) alle mensen maar 2 namen te geven. Zowel harry, hermelien, ron, de rest van de wemels hebben 2 namen. De enige met meerdere namen is volgens mij Perkamentus. Of heb ik het mis?

HPF we will miss you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 7:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
Witch_Eva schreef:
Jamble schreef:
James Sirius
Albus Severus
Lily Loena
Ik vind het wel een mooi gebaar maar hij kon hem i.p.v. Severus ook Albus Marcel noemen, Marcel heeft immers het laatste Gruzielement vernietigd.
Dan krijg je bijv.

Dan heb je wel hele lange namen. Er zijn zoveel mensen waar Harry iets aan te danken heeft. Op een gegeven moment moet je toch uitkiezen welke namen je nou echt gaat kiezen. En om elk kind nou iets van 3 namen te geven dat lijkt mij toch ook teveel van het goede.

Ja en daarnaast is het in HP traditie om (bijna) alle mensen maar 2 namen te geven. Zowel harry, hermelien, ron, de rest van de wemels hebben 2 namen. De enige met meerdere namen is volgens mij Perkamentus. Of heb ik het mis?

Ik denk dat er nog wel verschillende mensen meer dan twee namen hebben. Maargoed ik ben er wel mee eens dat het te veel van het goede is, als ze werkelijk 3 namen hebben...al heb ik genoeg Rolling Eyes Ik heb samen met me roep naam 4 namen Smile Narcissa Moniqué Paules Johannes de Liège.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 8:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Rhona schreef:
Witch_Eva schreef:
Jamble schreef:
James Sirius
Albus Severus
Lily Loena
Dan krijg je bijv.

Ik denk dat er nog wel verschillende mensen meer dan twee namen hebben. Maargoed ik ben er wel mee eens dat het te veel van het goede is, als ze werkelijk 3 namen hebben...al heb ik genoeg Rolling Eyes Ik heb samen met me roep naam 4 namen Smile Narcissa Moniqué Paules Johannes de Liège.

Ik heb in principe ook 3 namen, en ik ken ook wel mensen die 6 namen ofzo hebben. Het ging er mij ook gewoon om dat Harry aan zoveel mensen iets te danken heeft dat het onmogelijk zou zijn om al zijn kinderen naar hun te vernoemen. Hij moet de belangrijkste eruit kiezen, en dat heeft hij dus ook gedaan.

Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 17:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb geen meerdere namen ^^'
Ik vind het in feite niet overdreven, het is wel schattig en toont dat Harry hen nog niet vergeten is. Al vind ik Albus niet zo'n mooie naam.. xD
Maar je kinderen vernoemen naar je ouders??? Nja, het is ook wel weer wat anders als je ouders dood zijn, hea...

Oryntha
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Oryntha is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 17:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wel meerdere namen. ^^'
En idd, Dark_angel, ik vind Albus ook geen mooie naam. Sirius vind ik beter, maar dat is James' 2e naam al. En ik vind het geen leuke traditie dat mensen elkaars namen krijgen. Ook niet leuk gedaan van Rowling.

Manontjuh
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Manontjuh is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 19:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het wel stoer. Zo krijgen Perkamentus en Sneep toch de eer die ze verdienen! Maar jullie hebben gelijk, het zijn nou niet echt geweldige namen, maar toch vind ik het een heel lief gebaar van Harry en Ginny!

Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2008 17:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het zelf ook wel een beetje overdreven. Vooral Snape. Maar goed, James is ook naar Sirius genoemd, dus daar hoeven we verder niet meer over te discussiëren. Ik snap wel dat Harry waardeert wat Snape heeft gedaan, maar ik had eerder verwacht dat hij hem dan toch naar Remus zou noemen, aangezien die veel meer voor hem heeft betekent.

Albus kan ik wel begrijpen, alleen dat is een beetje een ouderwetse naam.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Carina
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

Carina is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 7:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Albus een verschrikkelijke naam...
Ik voel overigens meer sympathie voor Sneep dan voor Perkamentus...

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2008 11:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Carina schreef:
Ik vind Albus een verschrikkelijke naam...
Ik voel overigens meer sympathie voor Sneep dan voor Perkamentus...

Waarom voel je meer sympathie voor Snape dan voor Dumbledore? Ik vind dat Dumbledore zich heel erg goed heeft ingezet. Zijn valstrik met Snape vond ik heel erg mooi.

16-08-2005 ~ 31-12-08
*OdiLiA*
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

*OdiLiA* is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dumbledore heeft 4 namen (Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore)... en dan kiest hij Albus. Dat is nogwel de domste,, oké, niet helemaal (wulfric is erger) Ik zou dan Brian kiezen. Dat is ook wat moderner(A)
Die Lily Luna vind ik wel schatiig.
Even over de namen van de kinders van Ron en Hermione. Die zijn ook veel hipper, (Rose en Hugo en volgens mij zijn ze niet echt naar iemand vernoemd...

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 19:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

*OdiLiA* schreef:
Dumbledore heeft 4 namen (Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore)... en dan kiest hij Albus. Dat is nogwel de domste,, oké, niet helemaal (wulfric is erger) Ik zou dan Brian kiezen. Dat is ook wat moderner(A)
Die Lily Luna vind ik wel schatiig.
Even over de namen van de kinders van Ron en Hermione. Die zijn ook veel hipper, (Rose en Hugo en volgens mij zijn ze niet echt naar iemand vernoemd...

Albus is de eerste naam van perkamentus, dus vandaar die naam. Het is ook de roepnaam van perkamentus. Dus Albus.

Rose en hugo zijn wel degelijk vernoemd:
Rose Arrow Ron
Hugo Arrow Hermione

ze hebben alleen niet meerdere namen voor zover wij weten.

HPF we will miss you.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 20:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat Rose en Hugo meer namen hebben, want anders had JKR dat ook wel op die stamboom gezet. Als je daar naar kijkt dan hebben alleen de kinderen van Harry meerdere namen.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 11:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eerder in dit topic heb ik geloof ik gezegd dat ik het afschuwelijk vond dat Harry en Ginny hun kinderen zo hebben vernoemd. Nu ben ik echter aan de namen gewend geraakt en toch van gedachten veranderd; ik vind het een mooi gebaar naar de mensen die belangrijk waren in Harry's leven.

Toegegeven, Albus Severus is een beetje een crappy combinatie, omdat de namen ook niet erg modern zijn, maar zó erg is het nou ook niet weer. Lily Luna en James Sirius vind ik bovendien wel heel schattig klinken.

De namen Rose en Hugo vind ik erg leuk gevonden, de combinatie van de R en de H in het andere geslacht, als je snapt wat ik bedoel xD.

Het gaat er gewoon om dat hij de namen heeft gekozen van mensen die voor hem belangrijk zijn/waren, en dat vind ik een mooi gebaar. Wat dat betreft ben ik het eens met Witch_Eva, hij kan natuurlijk niet de namen kiezen van alle mensen die belangrijk voor hem waren, maar wel de belangrijkste.

Offtopic:(Zelf heb ik maar één naam en dat vind ik best wel jammer. Vrienden van mij hebben meerdere namen gekregen, van o.a. familieleden e.d. Mij lijkt het mooi dat later ook te doen, maar dan kies ik wel voor mooie namen)

Where your treasure is, there will your heart be also.
Ardanwen
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Ardanwen is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 19:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

op zich vind ik beide namen, albus en severus, niet de mooiste namen. maar ik vind het wel leuk/goed dat Harry zn zoon ernaar vernoemd heeft.
al had ik wel verwacht dat een van zn kinderen vernoemd zou worden naar Sirius. dat vond ik wel een beetje jammer.
bovendien, had Harry nu begrip voor Severus gekregen, dus dat is niet helemaal vreemd dat hij hem vernoemd.

teacherspet
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 52 Sikkels

teacherspet is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

hmm.. nou ja ok de namen combinatie is mss niet je van het.. Albus? misschien wordt je kind er niet mee gepest in de magische wereld.. kinderen in de dreuzelwereld gaan toch eens vreemd kijken als ze de naam Albus horen. Severus vind ik dan wel weer een leuke naam voor een kind. (als je dan niet wilt dat andere kinderen de draak met je steken omdat je naar Potter personage bent vernoemt kun je nog altijd lekker dik doen en zeggen dat je naam komt van een bouwheer/architect in het oude rome..een van de eerste en bekendste btw die een boekwerk uitbracht)

over het gehalte van hun heldendaden blijft te twisten.. slecht blijkt goed te zijn en goed heeft toch een stekelig kantje.
Albus. heeft Harry altijd een hand boven het hoofd gehouden, hem toch die paar jaren een prettige thuishaven op zweinstijn gegeven, een vader figuur geweest en hem langzaam maar zeker, subtiel, aan zijn geest gebracht dat hij zou moeten sterven voor het grotere goed.
Severus heeft, gezien zijn mentaal emotioneel gebroken bagage en idem link met Harry en dus ook zijn verleden, toch op zijn morbide manier het mogelijke gedaan om de jongen op te voeden, zoals hij het zelf geleerd heeft (sja als je zelf in een liefdeloos gezin bent opgegroeid, kun je ook geen aangename ervaringen uitstralen..het enige aangename dat hij ooit heeft ervaren was Lily..zijn totale verwar(m)ing, zijn thuishaven, de plaats in zijn hart die niet verbitterd was.., had geen idee hoe hij zijn gevoelens moest uiten naar Lily en verloor haar dan eerst aan de smooth operator van een Potter om haar daarna kwijt te raken aan tovermaffioos Voldemort..<--splinter--het geluid van een gebroken hart>..geen tijd om te rouwen, en het enige dat nog overschiet is de herinnering aan alles dat hij zou willen vergeten..waar hij dagelijks mee werd geconfronteerd..de nazaad van zijn grootste concurrent en bully James, die alles heeft kunnen klaarkrijgen, waaronder het verwekken van een kind met zijn grootste liefde.. Harry heeft geen echt goede thuis gehad, en dat wordt dan terzijde gelaten, Harry is nog altijd het mes in een bloedende wonde. Severus is nog altijd maar een gewone mens -met speciale kunden- van vlees en bloed met emoties als het even mag..en zeer hevige emoties. (dat maakt dat hij wellicht niet werkelijk professioneel omgaat met zijn job als Leerkracht.--maar zo ken ik er nog en geloof me er bestaan ergere leerkrachten been there done that!!) en zo zal hij Harries vrienden, hoe onverdiend dan ook, linken aan de vrienden van James (onvolwassen, stoerderig, populair, rebels, irritant, vernederend..) Harry en James zijn alles wat en waar hij had willen zijn <painfull> ik vind dat Sev gezien de situatie toch og zijn best heeft gedaan om zich in te tomen.. daarbij heeft hij zijn leven in de waag gelegd voor een jongen die hem opgedrongen werd door Albus als "repayment off depth" inlossing van schuld. Albus beschermd de "hele" familie, staat machteloos toe te zien hoe ze toch worden afgeslacht op Harry na, maar verwacht van Severus dat hij zijn end off the deal na komt, simpelweg om op zijn gevoelens in te spelen..ik noem dat euhm..manipulatie?? oke geen werkgever zou Sev mss hebben aangenomen met zijn verleden als dooddoener, maar Albus was schoolhoofd in de tijd dat Sev nog een Sevke was en had wat mij betreft toch betere beslissingen kunnen nemen om de verweesde jongen onder zijn hoede te nemen. dan had hij geen dooddoener hoeven worden. en had het wellicht nooit gebeurd geweest. het psychologische opvolgingsgehalte is maar ondermaats op hogwarts me dunkt. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Albus meer efford heeft gestoken in Harry, the special student!! nog maar eens een doodssteek voor Severus, was hij dan niet speciaal?..maar soit, Albus is ook maar een mens van vlees en bloed, zeker niet de perfectie zelve en dat geeft hij ook grif toe..

dit was een hele lange psychologische uiteenzetting. om kort te gaan vind ik gezien de omstandigheden beide mannen geschikt om een middle name te krijgen van Potters kinderen. wat lupos betreft, sja jammer dat hij buiten de boot valt maar hij is noch een peetvader, noch "echt" betrokken. Albus en Severus zijn nu eenmaal het langste en het dichtste betrokken bij de opvoeding het geestelijke welzijn en mentale bagage van de jonge Potter.

wellicht moet ginny dan nog maar een paar kinderen maken die ze dan naar de rest kunnen vernoemen..

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp