Auteur |
Bericht |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 17, 2006 21:33 |
 |
Muh.. Mijn ouders zeggen dat ik een groot talent heb voor muziek.. I agree wel een beetje met hen, omdat ik heel goed ben met ritme. Vandaar dat ik wilde gaan drummen, maar d'r komt zoveel bij kijken en alles... Misschien dat het nog doorgaat, misschien niet.
Ik speel nog wel piano, maar daar ga ik denk ik mee stoppen. Ik háááát oefenen... Dat doe ik altijd op de dag dat ik pianoles heb zelf nog even snel, of de dag ervoor. Dus mijn pianolerares is ook niet al te blij met mij, denk ik ... *grijnst* |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Katoenplant
1e jaars

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 27, 2006 19:16 |
 |
kheb draaitafels
en ik draai electro, house en tehcno
ye man |
|
|
  |
 |
Boci16
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 27, 2006 19:21 |
 |
Ik heb eerst 10 jaar klarinet gespeeld, en sinds Januari ben ik overgestapt op alt-saxofoon.
Ik vind het nog steeds geweldig om te doen en het is altijd gezellig.
Na de repetitie blijven we nog heeeeel lang nahangen om gezellig te drinken en te kletsen. Het wordt altijd een latertje, of het nou concerten, repetities of andere evenementen zijn.
Kusj |
|
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 27, 2006 20:48 |
 |
Wemelin schreef: | Muh.. Mijn ouders zeggen dat ik een groot talent heb voor muziek.. I agree wel een beetje met hen, omdat ik heel goed ben met ritme. Vandaar dat ik wilde gaan drummen, maar d'r komt zoveel bij kijken en alles... Misschien dat het nog doorgaat, misschien niet.
Ik speel nog wel piano, maar daar ga ik denk ik mee stoppen. Ik háááát oefenen... Dat doe ik altijd op de dag dat ik pianoles heb zelf nog even snel, of de dag ervoor. Dus mijn pianolerares is ook niet al te blij met mij, denk ik ... *grijnst* |
Shiiit... Niet dus... -.- Niemand hier geeft drumles (in mijn stad) dus kan ik niet op les... Anders moet ik elke keer een uur fietsen ofzo en dat vinden m'n ouders niet goed... En met pianoles stop ik misschien ook, dus dan speel ik helemaal niks meer. Pff saai
't Liefst zou ik dus drummen, want dat lijkt mij echt vet. Niet omdat het mooi klinkt want dat vind ik totaal niet... Ik ben alleen best ritmisch ingesteld en het lijkt mij ook echt leuk om met mijn ritme de hele basis van een lied te bepalen... Erg jammer dus dat het niet doorgaat.
Verder zou ik graag zingen, maar da's weer een ander topic. Ik kan het bovendien ook voor geen meter, dus dat gaat sowieso nooit gebeuren... |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Darkness
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 27, 2006 22:22 |
 |
Zelf speel ik luchtgitaar (ja is moeilijk hoor )
Nee speel zelf geen instrumenten maar ik kan zingen (Hoewel niet zo goed dat ik echt de mensen blij maak als ik zing. Maar ik zing meestal mee met de muziek die ik luister op mijn walkman (Nee niet zo een met cassettes) en dan op de fiets. maar ook weer niet zo slecht dat ik de mensen hun oren laar dichtstoppen met was.)
Anyway tijdje terug gevraagd aan mij of ik bij een vriend van me in zijn bandje wil komen zingen. Hij is bezig met een metal band op te richten alleen hebben ze niemand voor de basgitaar. Maar dat moet niet al teveel uitmaken. Maar ik heb wel een stem die bij zo'n bandje past, vooral voor het grunten voor het screamen hebben ze iemand anders ik kom niet hoger dan een halfhoge stem. Maar dat komt omdat ik van mezelf een bas stem heb.
Maar ik moet nog een keer afspreken hoelaat en waar we een keer kunnen oefenen met die band om te zien of mijn stem bij hun sound past.
(Leuk weetje ze gaan in het nederlands metal maken. En ik kan wel grunten in het nederlands alleen het zingen is wat lastiger.) |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
  |
 |
troubl3
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 01, 2006 18:31 |
 |
Nu is het mijn beurt Tja ik zal er eens aanbeginnen *kuch,kuch* Ik speel nu voor m'n vierde jaar Hobo, ik vind het wel super jammer dat ik daar geen rock mee kan spelen. Dus ik moet elke maandag een half uur met de bus *zucht* M'n vader heeft bassgitaar gespeelt in een rockband en sinds ik een metal fan ben geworden vind ik dat echt de max. M'n vader zag dat en heeft me zijn oude bassgitaar cadeau gegeven.
M'n bassgitaar:
M'n bassgitaar is niet zo 1 met vlammen op enzo, het is nog een oud model. Maar om te beginnen vind ik em goe. Meestal speel ik met plectrum. Ik speel daarmee omdat ik nog geen versterker heb. Dat komt nog wel. Ik vind het vreemd dat de meeste mensen Lordi niet kunnen uitstaan...Ja ik heb het over die finse monsters.
Ok ik moet er vandoor, groetjes. |
_________________ Run away, when I catch you it's tolate |
|
  |
 |
just_me
5e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
Woonplaats: Somewhere beyond the stars, dreaming of prince charming...
|
Geplaatst:
Ma Okt 02, 2006 18:26 |
 |
Ik speel al zo'n negen jaar piano, maar ik begin er echt bijna geen tijd meer voor te hebben. De laatste tijd zijn mijn leraars dan ook niet zo blij... Wat kan ik er aan doen dat ze op school zoveel opgeven
Maja, dat is het dus... Zingen doe ik alleen als niemand mij kan horen anders krijg ik toch alleen maar slechte commentaar... |
_________________ Niemand weet waarom geluk soms wegwaait
Niemand weet waarom een bloem verwelkt
Niemand weet waarom jij de enige bent die ik vertrouw
Maar ik weet dat ik van je hou
Ravenklauw! |
|
  |
 |
Remie_Lestrange
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 20, 2006 17:30 |
 |
Ik ben altijd al muziek verslaaft geweest, dan vooral Rock en alles in die richting.
Jammer genoeg hab ik geen geld voor zelf een instrument en lessen, vet balen dus.
En toen verhuisde ik naar Rotterdam.
Daar heb een hele coole gast leren kennen (Tiemen) en die speelt elektrische gitaar en zijn pa die speelde drum.
Hij heeft een soort van "band" meer meer voor cover's en voor de lol.
En ik dus vet balen dat ik niet mee kon doen omdat ik geen instrument hab.
En na een tijdje vroeg Tiemen dus of ik weer een keer kwam kijken en ik ging dus.
Één van de lauwste dagen van mijn leven, ze hadden de drumstel van Tiemens pa van zolder gehaalt en daar mag ik dus nu al een jaar op spelen.
Ik kreeg dus in het begin een beetje les en ze zeggen dat ik het heel goed doe omdat ik heel snel dingen onthou en vaak code's kan kraken zoals we dat noemen.
Met Code's kraken bedoelen we/ze dus dat als ik een liedje hoor ik hem na een paar keer luisteren al bijna helemaal mee kan drummen.
maar ja wij leren onszelf dus spelen en wie weet maken we over een tijdje ons eigen nr.
Ja een heel gedoe mijn muziek leven maar het is wel vet.
Tiemen en Martijn (zijn pa) bedankt voor alles
Remie |
_________________ Jerry Conlaine: Well I was a boyscout, you were a boyscout too right Tom?
Tom Marshall: No but I ate a brownie once. |
|
  |
 |
*_eOwyn_*
4e jaars

Verdiend:
215 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 03, 2006 17:54 |
 |
ik bespeel alleen de radio
en instrumenten op school |
_________________ I tought this love was real
That You and I we're meant to be
Like the sun and moon, the stars and the sea
But we lost again
The dream of you and me and all we could be
|
|
  |
 |
Master of Magic
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 24, 2006 21:16 |
 |
Ik ga binnenkort op gitaar les. Mijn doel is om (goed ) elecktrische gitaar te kunnen spelen. Nu ben ik nog op zoek naar gitaarles; het liefst zo vlakbij mogelijk, want lang fietsen lijkt me niet zo handig.
Op school (muziekles) bespeel ik basgitaar. En na de vakantie moet ik samen met een paar vrienden, een nummer gaan spelen. Maar we moeten nog best veel gaan oefenen, want we spelen niet gelijk...
O ja, ik had nog een vraagje: Sommige (muziek)leraren zeggen dat als ik later elecktrische gitaar wil gaan spelen, dat ik dan beter met een akoestische kan beginnen. Zodat ik de techniek sneller en beter leer. Anderen zeggen dat ik meteen al met een elecktrische gitaar kan beginnen. Dus ja, met welke gitaar kan ik dan het beste beginnen?  |
 |
mira
7e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 25, 2006 15:40 |
 |
Zelf speel ik nu twee en een half jaar keyboard. Ik heb maar anderhalf jaar les gehad hoor, maar na een jaar ben ik toen toch maar op les gegaan, omdat je er dan wel meer van leert.
Verder zit ik op Bugel les. Dat doe ik nu ook anderhalf jaar. Laatst nog meegespeelt met het kerstconcert in ons dorpje en dat was erg leuk en het ging goed!
m'n bugel:
 |
_________________ The legend begins... |
|
  |
 |
Blues
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 15, 2007 17:07 |
 |
Ik speel nu een jaar gitaar en een half jaar piano. Bevalt me goed
Citaat: | O ja, ik had nog een vraagje: Sommige (muziek)leraren zeggen dat als ik later elecktrische gitaar wil gaan spelen, dat ik dan beter met een akoestische kan beginnen. Zodat ik de techniek sneller en beter leer. Anderen zeggen dat ik meteen al met een elecktrische gitaar kan beginnen. Dus ja, met welke gitaar kan ik dan het beste beginnen? Confused |
Ga iig niet met een goedkope spaanse gitaar aan de slag. Die hebben een hals als een boomstam. Als je elektrisch gitaar wilt spelen zou ik er gelijk voor gaan. Maar om met nylon snaren te beginnen is wel wat makkelijker.(Dat snijdt niet zo heel erg) |
_________________ Geen reclame in je onderschrift! Gr Shirley. |
|
  |
 |
Miesje
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 16, 2007 22:59 |
 |
Ik wil heel graag piano gaan spelen. Nog nooit gedaan(oke, een beetje zinloos zitten pingelen telt niet mee hè ), maar ik wil het wel heel graag. Maar ik ben al zo druk met andere dingen en ik denk ook dat ik een beetje te oud ervoor ben om er net mee te beginnen. Sowieso zouden me ouders het niet goed vinden(ik doe al 2 keer streatdancen en 1 keer theater per week). Wat me ook vet lijkt is gitaar spelen!
Edit: Ik heb nog nooit een instrument bespeeld, dus dat zou dan nog wat gaan worden  |
_________________ Evanescence [L] |
|
  |
 |
iesz
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 17, 2007 15:52 |
 |
Ik heb een vraagje.... Deze vraag heb ik ook al een keer gevraagd in de topic over de keltische muziek.
Maar heeft er hier iemand ervaring met Tin Whistles?
Kan je beter D of C nemen? (na mijn idee C toch?)
Mij lijkt het logisch om eerst blokfluit te leren spelen of heb ik dat helemaal fout? |
_________________ Goddes Vana
Sweet vernal Goddes
Dance for Vana
Hail goddes of spring
You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE! |
|
  |
 |
Leonie
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 17, 2007 16:42 |
 |
Ik speel al zo'n 6 jaar Klarinet.
Ik zit in een orkest en heb nog les.
Ook hebben ze bij ons op school een orkest waarmee je afentoe optreed en 1/2 keer in de week oefenten dat is ook super gaaf!
Vooral omdat er gewoon zo veel mensen in zitten en vooral mensen die je kent en er allelei verschillende instrumenten zijn.
Eigenlijk zou ik ook nog wel heel graag gitaar willen spelen.
Ik heb vroeger op een muziekschool gezeten waar je om de 2 maanden een ander instrument in je handen kreeg gedrukt (waaronder dus gitaar) maar ik zou nou echt niet meer weten hoe ik al die grepen moet pakken
Ik moet alleen nog heel erg smeken of het mag want ik ben nou al best wel druk met de muziek
Voor de rest zing ik maar dat doe ik echt alleen maar voor de lol.
Ik weet namelijk niet of de mensen wel zo blij zijn als ik door een microfoon ga lopen bleren  |
_________________ <3 HPF,
You'll be in our heart
From this day on
Now and forever more
|
|
  |
 |
|