Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Zwerkbal, leuk of dom? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Emm
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

Emm is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2008 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja inderdaad bestond het maar echt haha dat zou toch geweldig zijn...
Dan ging ik mooi op de bezem naar school:D
Ja wel jammer dat de scene met Ron uit het vijde boek er nier in zat:(
Nou ja volgende film meer kansen...

Profiel bekijkenStuur privébericht
D.perkamentus
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

D.perkamentus is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 20:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ook een hele grote fan van het Zwerkbal !
Ik vind het ook helemaal geweldig en ik vond het inderdaad wat opvallend dat Griffoendor nogal vaak won (Dat kwam natuurlijk doo de geweldige spelers).
Het werd pas echt leuk toen Harry aanvoerder werd van het team van Griffoendor ! Very Happy

Suzzannaa
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 30 Sikkels

Suzzannaa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2008 18:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het in de boeken echt leuke delen! Het is iets dat je niet kent, ik bedoel saaie lessen dat kent iedereen wel, maar dit? Het lijkt me geweldig om zwerkbal te spelen!

..
'Ik ben diep geroerd Harry.'
Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 18:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind zwerkbal wel mooi. Het is het voetbal van de tovenaarswereld en dat heeft JKR goed kunnen overbrengen.
In de film wordt het goed neergezet. Soms zijn de wedstrijden in de boeken wel wat langdradig, als er een letterlijk wedstrijdverslag wordt gegeven (wat kan mij het schelen wie elke keer de quaffle in bezit heeft !)

Maar het lijkt mij een geweldige sport om zelf te doen: heerlijk zo hard mogelijk vliegen met de wind om je oren !

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

Emalisse Timperly is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 12, 2008 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind zwerkbal ook echt geweldig. Ik zou liefst jager of beater allez oe zegt ge da int nederlands :s Het is eigelijk een verzameling van vanalle sporten die wij kennen he... De jagers das een soort van basketbal, de beater das honkbal, de wachter das de keeper bij de voetbal en ja de zoeker da weet ik ni echt.

chrissiej94
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 31 Sikkels

chrissiej94 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 05, 2008 16:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind zwerkbal super! Ik vind dat er spanning in zit. Ik lees het graag. Ik lees de rest ook. Maar ik vind het wel erg leuk dat het er tussen zit.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 27 Sikkels

AvadaKedavra is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 08, 2008 21:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zwerkbal lijkt mij heel leuk, vooral omdat je vliegt op de bezem(dat vond ik altijd leuk) en met allemaal verschillende ballen. Met de Slurk(wedstrijdbal) de Beukers (tegenstander(s) uitschakelen) en de Snaai wat er natuurlijk voor is om de wedstrijd te beeindigen. Het lijkt me geweldig als een zwerkbalwedstrijd bijvoorbeeld een paar weken, misschien zelfs maanden duurt. 'Ben je zo'n WK-finale aan t kijken, en moet je de volgende dag naar school maar die wedstrijd is nog bezig en dan allemaal in de klas kijken. dat is egt FUN!!

noisecontrollers
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

noisecontrollers is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 14:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind Zwerkbal altijd wel leuk om te lezen...maar het mist wel iets. je leest wat ze doen maar je krijgt er niet echt een bepaald beeld bij en dat maakt de film helemaal goed, toen ik het eersteboek las dacht ik echt van ...''ok de slurk gaat naar Alicia en komt in het goal'' maar als je het ziet is het echt vet, het is cool om te zien en op de achtergrond gebeurt er ook nog van alles dat je in het boek niet kon zien.

Dreuzel
Dreuzel

I Vegeta is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 15:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het stuk over Quidditch altijd met veel plezier gelezen Smile Echt lang duurt het nooit en meestal gebeuren er ook wel belangrijke dingen (die zeg maar effect hebben op de rest van het verhaal)

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 15:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

I Vegeta schreef:
Ik heb het stuk over Quidditch altijd met veel plezier gelezen Smile Echt lang duurt het nooit en meestal gebeuren er ook wel belangrijke dingen (die zeg maar effect hebben op de rest van het verhaal)

Nou daar ben ik het opzich niet mee eens. Wanneer is een zwerkbal wedstrijd echt cruciaal geweest voor het verhaal? Hij heeft Cedric en Cho er leren kennen, maar dat had ook op een andere manier gekund in plaats van Zwerkbal. Ik vind namelijk zelf dat Zwerkbal niet echt heel veel toevoegt aan het verhaal. Dat het gewoon "leuk" is dat ze een sport erbij heeft verzonnen en het dan wel eens over vertelt word maar meer ook niet.

Dreuzel
Dreuzel

I Vegeta is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 15:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
I Vegeta schreef:

Nou daar ben ik het opzich niet mee eens. Wanneer is een zwerkbal wedstrijd echt cruciaal geweest voor het verhaal? Hij heeft Cedric en Cho er leren kennen, maar dat had ook op een andere manier gekund in plaats van Zwerkbal. Ik vind namelijk zelf dat Zwerkbal niet echt heel veel toevoegt aan het verhaal. Dat het gewoon "leuk" is dat ze een sport erbij heeft verzonnen en het dan wel eens over vertelt word maar meer ook niet.

in het eerste boek bijvoorbeeld probeert Quirrel Harry van zijn bezem af te krijgen door een bezwering uit te spreken.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 16:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

I Vegeta schreef:
Witch_Eva schreef:
I Vegeta schreef:

in het eerste boek bijvoorbeeld probeert Quirrel Harry van zijn bezem af te krijgen door een bezwering uit te spreken.

Nou als dat het belangrijkste is. Ik blijf daar dan ook bij dat ook op een andere manier duidelijk gemaakt kan worden dat Quirrel het was terwijl H,R,Hr dat Snape het was. Er zitten wel altijd van die kleine dingetjes in. Maar ik vind persoonlijk niet echt dat Zwerkbaal cruciaal is voor het boek.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 21 Sikkels

juniper is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 11, 2008 9:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik zou zelf nóóit mee doen aan Zwerkbal, het lijkt me gewoon saai. Ik vind het soms wel leuk om te lezen en soms ook niet, ligt eraan of ik chagerijnig ben of niet! Razz Ik lees wel alles van Zwerkbal, het lijkt me wel leuk om te vliegen maar niet om Zwerkbal te spelen! Smile Wink

Liefs,
juniper

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2008 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het nooit echt leuk gevonden, soms is het iets te langdradig beschreven, de hele cupwedstrijd in deel 4 vond ik dan ook niets aan.
Ik vind het gewoon vrij weinig toevoegen aan het verhaal. Wel leuk om een keertje te lezen, maar voor mij hoeft het niet in elk boek voor te komen.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

FakexAxSmile is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 12:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij lijkt het een hele leuk sport om te doen! Jammer dat we hier niet op bezems kunnen vliegen =[

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp