Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kook jij??...Of kook ik?? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Toverstokje
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Toverstokje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2007 21:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laeta schreef:
Ik kook zelf 1 keer per week en vind het erg leuk. Moet nu een lunch gaan regelen(samen met nog 3 mensen, waarschijnlijk komen er nog een paar bij) voor 170 mensen/scholieren die daarna 24 uur niet mogen eten(hongerstaking). Wat kan je dan het beste maken. We hebben 2 keukens, allebei op andere gebouwen(15 min. fietsen van elkaar af), waarvan de een wel en de ander geen over heeft.
Iedeën tot nu toe:

Pasta(duh)
maaltijdsalade(flink gevuld met bijv. oa mais)
gewone salade met feta
soep(tomaten/groentensoep)
brood+beleg (waaronder van die goedkope turkse broden)
nasi(beetje te veel werk en te weinig ruimte volgens mij).

Iemand nog tips? Moet zo goedkoop mogelijk, overige geld gaat namelijk naar het goede doel.

Volgend mij is pasta erg goedkoop.
Heel veel macaroni of spagetti, paar tomaten, klein blikje geconcentreerde tomatenpuree, paar pakjes met lekker italiaanse saussmaak, of poederpakjes met die smaak. Door elkaar gooien. Eventueel paprika, champignons. Gehakt apart voor de vegetariers.

Je kan er nog salade bij maken, en broodjes en boter kopen voor erbij.
Dat kan ik me altijd herinneren als er voor de hele klas gekookt moest worden, dan werd het altijd zoiets.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2007 22:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toverstokje schreef:
Laeta schreef:
Ik kook zelf 1 keer per week en vind het erg leuk. Moet nu een lunch gaan regelen(samen met nog 3 mensen, waarschijnlijk komen er nog een paar bij) voor 170 mensen/scholieren die daarna 24 uur niet mogen eten(hongerstaking). Wat kan je dan het beste maken. We hebben 2 keukens, allebei op andere gebouwen(15 min. fietsen van elkaar af), waarvan de een wel en de ander geen over heeft.
Iedeën tot nu toe:

Pasta(duh)
gewone salade met feta

Iemand nog tips? Moet zo goedkoop mogelijk, overige geld gaat namelijk naar het goede doel.

Heel veel macaroni of spagetti, paar tomaten, klein blikje geconcentreerde tomatenpuree, paar pakjes met lekker italiaanse saussmaak, of poederpakjes met die smaak. Door elkaar gooien. Eventueel paprika, champignons. Gehakt apart voor de vegetariers.

Dat kan ik me altijd herinneren als er voor de hele klas gekookt moest worden, dan werd het altijd zoiets.

Ik weet niet hoelang jullie de tijd hebben, om voor 170 man te koken. anders wil ik je best wel een simpel 3 gangen menu maken. Wat niet al te veel werk is, en ook niet moeilijk, en wanneer moet je het maken? Anders kijk ik even deze week, en plaatst ik het hier wel neer, en als iemand anders er wat toe kan voegen, laat het me maar weten, kan wel iets verzinnen hoor, normaal ook als je een koksopeiding doet Wink

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2007 13:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Toverstokje schreef:
Laeta schreef:
Iedeën tot nu toe:

Pasta(duh)
gewone salade met feta

Ik weet niet hoelang jullie de tijd hebben, om voor 170 man te koken. anders wil ik je best wel een simpel 3 gangen menu maken. Wat niet al te veel werk is, en ook niet moeilijk, en wanneer moet je het maken? Anders kijk ik even deze week, en plaatst ik het hier wel neer, en als iemand anders er wat toe kan voegen, laat het me maar weten, kan wel iets verzinnen hoor, normaal ook als je een koksopeiding doet Wink

Danke allemaal. Ik heb het gister gemaakt en het ging erg goed. Ben van kwart voor 10 tot half 12 bezig geweest met uien, tomaten etc. snijen. Was een rotwerk, maar we waren eerst met zijn 2en, toen met zijn 3en en uiteindelijk met zijn 6en ofzo.

Het recept:
Citaat:
pastasalade
Een lekkere en vooral simpele pastasalade
• pasta voor 4 personen (vb vlindertjes)
• 2 rode uitjes, 1 komkommer, 4 tomaten, 2 rode paprika
• groene (kruiden)olijven, stukje feta
• olijfolie, rode wijnazijn
• groene kruiden
Kook de pasta gaar, giet af en laat afkoelen met een plens koud water (zodat de pasta niet aan elkaar gaat plakken
Snijdt ui, tomaat en komkommer (zonder zaadlijsten), feta en olijven in kleine stukjes
Doe de pasta in de schaal (zorg voor een verhouding groenten-pasta van maximaal 1-1,5)
Meng de olie, azijn en kruiden erdoor en laat lekker intrekken

het was erg lekker(vond de rest ook). Daarnaast hadden we brood en soep(gewoon blikken tomaten soep). Wat wel echt irritant was, was dat we voor 150 hadden gekookt(zoveel zouder er komen) en uiteindelijk was door verwarring een groot deel of aam de andere kant of zorgde zelf voor eten. Dus utieindelijk waren er maar 80 mensen ofzo! Nou ja, de pasta salade is op de actiemiddag nog verkocht en was daar erg populair.

Uiteindelijk waren we slechts 1 euro pp kwijt. Alles wat over was mocht naar kenia:D

btw. 24 uur eten is best zwaar, al viel het me mee

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Darcy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 87 Sikkels

Darcy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2007 9:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kook altijd zelf tenzij ik bij mijn moeder ben dan mag zei iets lekkers voor mij maken.
Ik heb eingenlijk altijd zelf gekookt omdat ik alleen vegetarisch eet.

Erelid
in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2007 22:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Laeta schreef:
Narcissa schreef:
Toverstokje schreef:
Laeta schreef:
Iedeën tot nu toe:

Pasta(duh)
gewone salade met feta

Danke allemaal. Ik heb het gister gemaakt en het ging erg goed. Ben van kwart voor 10 tot half 12 bezig geweest met uien, tomaten etc. snijen. Was een rotwerk, maar we waren eerst met zijn 2en, toen met zijn 3en en uiteindelijk met zijn 6en ofzo.

Het recept:
Citaat:
pastasalade
Een lekkere en vooral simpele pastasalade
• pasta voor 4 personen (vb vlindertjes)
• 2 rode uitjes, 1 komkommer, 4 tomaten, 2 rode paprika
• groene (kruiden)olijven, stukje feta
• olijfolie, rode wijnazijn
• groene kruiden
Kook de pasta gaar, giet af en laat afkoelen met een plens koud water (zodat de pasta niet aan elkaar gaat plakken
Snijdt ui, tomaat en komkommer (zonder zaadlijsten), feta en olijven in kleine stukjes
Doe de pasta in de schaal (zorg voor een verhouding groenten-pasta van maximaal 1-1,5)
Meng de olie, azijn en kruiden erdoor en laat lekker intrekken

het was erg lekker(vond de rest ook). Daarnaast hadden we brood en soep(gewoon blikken tomaten soep). Wat wel echt irritant was, was dat we voor 150 hadden gekookt(zoveel zouder er komen) en uiteindelijk was door verwarring een groot deel of aam de andere kant of zorgde zelf voor eten. Dus utieindelijk waren er maar 80 mensen ofzo! Nou ja, de pasta salade is op de actiemiddag nog verkocht en was daar erg populair.

Uiteindelijk waren we slechts 1 euro pp kwijt. Alles wat over was mocht naar kenia:D

btw. 24 uur eten is best zwaar, al viel het me mee

Het lijkt mij toch moeilijk om me eerst vol te proppen en dan 24 uur niet te gaan eten.. ( al zal het misschien wel kunnen als ik de hele tijd zal slapen of ergens mee bezig bent, zonder iets met producten. En natuurlijk als ik niet al te veel energie voor iets zal gebruiken. Maar goed ik had vandaag een kreeften salade moeten maken. Rivierkreeftjes fijn snijden en met wat Creme frenche, bislook, en op smaak brengen..En dat bewerken met een plak verse zalm... Dan nog een heerlijk voorjaars salade met 4 verschillende sla soorten gemengd..en wat bislookcreme MM lekker als je van koude vis houd Wink

Yulia__*
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Yulia__* is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 0:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pff ik kook nooit Razz Ik kan echt gewoon niet koken, ik kan niet eens 'goed' pannekoeken bakken! Razz *Schaamt zich diep*
In tegenstelling tot m'n vriend, die ERG goed kan koken, als ik bij hem ben dan gaat hij ook meestal wokken Smile.

ЅΛЩ
ЅΛЩ 2
ЅΛЩ 3
ЅΛЩ 4

--------(L)
''Now Bring
Me That
Horizon''♥
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 8:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik help best vaak met koken. ik vind het ook erg leuk om te doen. meestal help ik met dingen snijden en dat soort dingen. ik moest wel donderdag eten maken voor mezelf en mijn vader. want mijn moeder moest werken dus ik was eerst helemaal alleen.
ik ging toen mijn wortels maken ik na een tijdje kijken of het goed gaat. is het water opgekookt Confused dus ik had aangebrande worteltjes Razz maarja
ze waren op zich nog wel lekker
mijn vaders eten ging wel beter dat mislukte tenminste niet Laughing
maar ik vind het erg leuk om te helpen, want dan leer ik weer iets

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 8:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kook niet vaak, maar ik vind het wel leuk om te doen. Ik bak wel vaak eitjes enzo, maar meer ook niet. En soms help ik m'n moeder met het eten, maar helemaal zelf kook ik nooit ^_^ Dat wil ik trouwens wel eens gaan doen, want het lijkt me gewoon leuk. Ik vind koken leuk! :')

Ik vind het ook leuk om eens te helpen, want dan leer je idd nog eens iets xD En met m'n vriendin maak ik best vaak iets als appelflappen, taart, cake of zulk soort dingen. Dat is leuk :'D

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn

BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 12:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yulia__* schreef:
Pff ik kook nooit Razz Ik kan echt gewoon niet koken, ik kan niet eens 'goed' pannekoeken bakken! Razz *Schaamt zich diep*
In tegenstelling tot m'n vriend, die ERG goed kan koken, als ik bij hem ben dan gaat hij ook meestal wokken Smile.

Mmm.. Lekker! Wokken, dat vind ik dus echt heerlijk soort eten^^, Hahaha kom wel eens langs Wink
Maargoed over wokken gesproken, dat is eigenlijk niet zo te gek moeilijk als je het maar even weet hoe je dat moet doen Wink

@ -->innie<-- : Ja als klein meisje wilde ik altijd al mijn oma en me moeder helpen met koken. Bij mijn oma deed ik altijd de groenten schoon maken ( Me opa had een eigen kleine groenten tuin ) Ja hier spreek ik een jaar of bijna 10 jaar gelden. En vond het toen echt geweldig om groeten schoon te maken, en vaak moeg ik een de wortel ofzo snijden ( het was natuurlijk ellemaal kleine rare stukjes van gekomen ) En deed mijn oma het bij de rest van de groenten en dat was voor mij natuurlijk helemaal geweldig Smile

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 13:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kick dit topic dan maar weer omhoog. Mijn ouders zijn nu iets van 3/4 weken op vakantie dus ik moet weer lekker voor mezelf gaan koken. Normaal vind ik het niet erg want ik heb de hele dag. ALleen nu moet ik werken en ben pas om half 6 weer. Ik ga denk ik deze aankomende weken niet echt heel iets indrukwekkends maken. Ik denk dat ik heel vaak naar de afhaal chinees/griek/italiaan ga en naar de snackbar. xD Koken is wel leuk alleen je moet er wel wat tijd voor over hebben, en dat heb ik niet altijd ^^

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 13:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tegenwoordig "kookt" mijn vader elke dag Razz Dat komt waarschijnlijk omdat we vorige week donderdag verhuist... maar goed. Het is niet echt koken... meer de BBQ aansteken en er wat worstjes opgooien en dan wachten tot ze klaar zijn Cool

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kook soms, als ik vakantie heb en mijn moeder niet, Zei werkt namelijk op een school in het zuiden en ik zit in het midden van het land. Ik kan best wel goed koken, maar dan moet ik wel een verpakking hebben die me zegt wat ik moet doen Wink

Mijn mega spoiler fanfic!
trijntjuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 343 Sikkels

trijntjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 15:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kook wel vaak, ja.
Als mijn moeder moet werken en mijn zus is niet thuis, dan moet ik voor het eten zorgen.
Papa kookt nauwelijks ^^'
Ik kan best voor mezelf zorgen als het op eten aankomt, koken krijgen op school helpt er natuurlijk aan xD
Alhoewel ik volgend jaar geen koken meer zal hebben, ah well...Ik ben tevreden over mijn kookkunsten.

This used to be a funhouse but now it's a house full of evil clowns.
Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 20:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik ook, dan heb ik tijd, en dan kook ik uitgebreid en dan heb ik er lol in. Maar mij niet gezien om elke dag te koken. Dat laat ik nog even aan mijn moeder over, die dat wel met plezier doet, alleen ook nooit wat heel ingewikkelds ^^

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 20:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kook eigenlijk nooit, op een paar dagen na. Volgend weekend gaan ons mama, haar vriend en mijn zusje naar Belgie, maar ik ga niet meer onwille van mijn werk. Dus moet ik wel voor mezelf koken, aangezien ik geen zin heb om weer eens pizza te halen of wat dan ook. Mijn lievelingseten maak ik ook graag zelf klaar, en dat ga ik iig de zaterdag maken dan.

Recept
(hoeveelheid afhankelijk van het aantal personen. Ik ga uit van vier personen);
Benodigheden.
> Macaroni voor 4
> Abrikozencompote (2 potten)
> Spekblokjes
> Eieren (2 of 3)

Bereidingswijze.
> Bereid de macaroni
> Kluts de eieren om een roerei te maken
> Wanneer de eieren goed zijn, gooi deze dan in een kom en plet het roerei tot het allemaal kleine stukjes worden. > Gooi de spekjes in de pan en maak ze klaar zoals jij ze het lekkerst vind (in ons geval is dat lekker knapperig)
> Als de macaroni klaar is, giet deze dan af in een vergiet en laat het even staan. Gooi de spekjes (met vet!) over de eieren en doe daarna ook de macaroni erbij.
> Neem een pot abrikozencompote en roer het geheel goed door. Eventueel een tweede pot erbij, indien dit gewenst is. (het geheel moet lekker zoet zijn en er moet dus voldoende compote in de maaltijd zitten)
Meng alles goed door en klaar ^^

Ik weet niet of dit echt een Belgisch recept is of wat dan ook, maar het is een recept dat al lang in onze familie bestaat. Ik weet dat onze papa het van oma heeft, maar verder weet ik het ook niet ^^" Niet veel mensen aan wie ik dit vertel kennen het, dus het zal wel iets van de familie zijn (:

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp