Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Fouten in de Films Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 20:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

WizardRA schreef:
Ik heb net film 1 gekeken en mij viel iets op:
Arrow De grote zaal is normaal een dak, waardoor je de buitenlucht ziet, maar als de post komt (waaronder ook Harry's Nimbus 2000 van Anderling), is er geen lucht te zien. Confused Is dit een fout of is dat overdag niet nodig?

Het dak in de grote zaal is een normaal dak, alleen soms is hij behekst en dan zie je de maan en sterren, zoals Hermelien ook zegt als ze de zaal inlopen voor de sorteerceremonie.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 13:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik heb onlangs nog een foutje in Orde van de Feniks ontdekt.

In de scène waarin Omber haar eerste les VTZK geeft, zitten Parvati en Padma volgens mij naast elkaar op de eerste rij. Het vreemde is dat ze allebei een Griffoendorgewaad dragen, en iedereen hier weet dat Padma een Ravenklauw is.

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Strijder van Perkamentus schreef:
Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik heb onlangs nog een foutje in Orde van de Feniks ontdekt.

In de scène waarin Omber haar eerste les VTZK geeft, zitten Parvati en Padma volgens mij naast elkaar op de eerste rij. Het vreemde is dat ze allebei een Griffoendorgewaad dragen, en iedereen hier weet dat Padma een Ravenklauw is.

Ja inderdaad dat was in film 4 ook al zo. Dan is Padma ook een Gryffindor. Als Ron en Harry die twee uit willen vragen naar het Yule Ball. Ik denk dat ze het daarom gedaan hebben. Ze moesten dat even goed in het beeld brengen, en dat kon alleen maar als Padma ook een Gryf was. En dan ben je eenmaal bij film 5 beland en dan moet Padma natuurlijk ook een Gryf blijven.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

MaaudJ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2008 20:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Potions Master schreef:
Hermion Granger schreef:
Fout in film 2:

Op een gegeven moment heeft ginny het dagboek in de wc gegooid en zit Jammerende Jenny te wenen en zet ze alle kranen open. Maar als Hary en Ron ontdekken dat de ingang van de geheime kamer in het meisjetoilet is en Harry draait aan een van de kranen werken ze niet.

groetjes
x

Het was bekend dat juist díe kraan niet werkt. Omdat daar de opening naar de geheime kamer zit.

Het gaat erom dat die het eerst wel deed en daarna ineens niet.

Er klopt ook iets niet in deel 1:
Als Hermelien gesorteerd is, zit zij naast Percy maar later zit Harry naast Percy.
En ook tijdens zwerkbal. Als Plank dat uit gaat leggen met de snaai, dan kijken ze alletwee de verkeerde kant op.
En heb laatst iets ondekt , een zo'n meisje dat gewoon een leerlinge speelt van zweinstein (figurant dus) zit eerst in griffoendor en later in de film in zwadderich xD

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Jessiicáa is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2008 21:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik let eigenlijk nooit zo op de fouten, maar die van dat ze allebei een andere kant op kijken bij 1 viel mij ook op. Razz

nautic
5e jaars
5e jaars

nautic is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2008 22:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zie die fouten echt gewoon nooit ik kijk er denk ik altijd overheen ofzoiets. het enige is dat is weet dat het terein en zweinstein zelf in de loop van de films is verandert

4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net weer de eerste film gezien en nog een fout ontdekt. Mogelijk dat-ie al genoemd is, maar ben lui ...

Als ze in de trein op weg zijn naar Hogwarts, is het licht buiten. Dan zegt Hermione tegen Ron en Harry dat ze hun gewaden aan moeten doen, omdat ze er zo zijn. Als de trein op het station aankomt, is het pikkedonker !

Tyruni
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Tyruni is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 22:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat mij opviel was in film 3 bij hagrids hutje de eerste keer (niet trug in tijd) breekt die vaas in een stukken, later in de andere tijd als ze buite zitten en hermelien gooit op de vaas breekt die anders !

ook bij film 3 als schurfie word omgetoverd tot peter pippeling draag hij kleren en als hij later op de dag terug transformeert blijve zijn kleren er liggen...

Over de lumos maxima: ik denk dat ze er een grappig stukje in wilde plaatse met harry die oom herman voor de gek houdt en het heeft niks te make met het verhaal het was gwn grazppig bedoeld Wink

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

xMaritt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 20:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het valt mij altijd op dat de ene keer dat iemand 'Expelliarmus' roept de getroffen persoon hard achteruit geslingerd word, en de andere keer het toverstokje gewoon uit de getroffen persoon zijn/haar hand valt Surprised

Tyruni schreef:
Wat mij opviel was in film 3 bij hagrids hutje de eerste keer (niet trug in tijd) breekt die vaas in een stukken, later in de andere tijd als ze buite zitten en hermelien gooit op de vaas breekt die anders !

ook bij film 3 als schurfie word omgetoverd tot peter pippeling draag hij kleren en als hij later op de dag terug transformeert blijve zijn kleren er liggen...

Over de lumos maxima: ik denk dat ze er een grappig stukje in wilde plaatse met harry die oom herman voor de gek houdt en het heeft niks te make met het verhaal het was gwn grazppig bedoeld Wink

[Lees het vetgedrukte stuk Razz] Dat komt denk ik door het feit dat hij eerst veranderd naar een mens, en de tweede keer naar een rat die ogenschijnlijk geen kleren draagt Wink

4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2008 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik reageer hier op een heel oud bericht, maar ik vind het leuk om te kijken of ik die fouten ook zie, want mij valt het meestal niet op.

Dit is uit film 2.

Citaat:
[quote="Hippogriefje"]
Arrow In de scene dat de Ford Anglia Harry en Ron uit de auto gegooit worden. De kooien worden ook gegooit. Letterlijk. Je ziet handen verdwijnen na het gooien van de kooien van Hedwig en Schurfie.

Ik heb deze scene echt super langzaam afgespeeld, maar ik zie die handen echt niet.
Zal er nog verschil zitten in kwaliteit van dvd, vraag ik me af, dat het op mijn dvd hersteld is ??

Citaat:
Arrow Nog steeds die scene xD Bij het laatste shot van de Ford Anglia zie je er een man inzitten die hem bestuurt.

Deze was inderdaad echt duidelijk, maar weer alleen als je hem super langzaam afspeelt.

Milkymalfoy
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Milkymalfoy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 15, 2008 17:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vond enkele fouten toen ik de tweede film zag:

1) als mevrouw norks versteend is zijn er veel leerlingen bij elkaar. 1 van die leerlingen is duidelijk Joost Flets Frimel van huffelpuf. Maar als perkamentus zegt dat ze allemaal weg moeten gaan zegt er iemand : Ravenklauwen deze kant op! en Joost gaat mee. Maar Joost zit toch bij huffelpuf?

2) tijdens gedaanteverwisseling zitten ze samen met Joost van huffelpuf en Malfidus van Zwadderich en de Griffoendors natuurlijk maar volgens de boeken hebben ze een vak toch maximaal met twee afdelingen?

3) Enkel Harry kan de slang horen omdat hij een sisseltong is. Maar als hij gewoon sisselspraak praat horen ze hem sisselen maar kunnen ze hem niet verstaan. Ze zouden de slang toch eigenlijk ook moeten horen al kunnen ze hem niet verstaan?

Ik weet niet of het echt fouten zijn maar het viel me gewoon op!

Remvon schreef:
Ik heb net weer de eerste film gezien en nog een fout ontdekt. Mogelijk dat-ie al genoemd is, maar ben lui ...

Als ze in de trein op weg zijn naar Hogwarts, is het licht buiten. Dan zegt Hermione tegen Ron en Harry dat ze hun gewaden aan moeten doen, omdat ze er zo zijn. Als de trein op het station aankomt, is het pikkedonker !

dit is logisch te verklaren: een reis met de zweinsteinexpress duurt een hele dag dus s'middags zal je hermelien zien met Ron en Harry terwijl het buiten licht is, maar ze komen pas s'avonds aan!

Shirley zegt: Niet dubbelposten! Je kunt ook gewoon editten voortaan.

Will always find their kind

Wit beyond measure,
is man's greatest treasure.
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2008 14:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben te lui om te kijken of deze fout al ergens staat, maar wat mij opviel is:

In deel 4 (het boek) moet Harry toch naar de badkamer van de Klassenoudste om het ei onder water te houden? Als Jenny dan verschijnt en Harry ontdekt wat het onderwerp is, dan zegt ze: dat Harry slimmer is dan Cedric, omdat hij het zo snel door had. En bij Cedric was de meermin op de muur nog wel wakker en zij wenkte naar hem. Terwijl hij bij Harry sliep.

Maar in de film is de meermin juist wél wakker. Het is een klein foutje, maar toch ^^

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 10:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is meer een verschil in de boeken en niet op zich een foutje. Er worden wel meer dingen verandert in de films wat in de boeken wel zo is. [a]

@milkymalfoy die eerste fout is mij eerlijk gezegt nog nooit opgevallen. xD Sowieso hebben de films er nogal een handje van om leerlingen in verkeerde afdelingen te laten zitten. Zie bijvoorbeeld Padma die een Gryf is in de film.

En dat tweede klopt inderdaad ook. In de tweede film heb je bijvoorbeeld ook wel een keer dat ze les hebben met 3 afdelingen. Ik weet dus ook niet waarom ze dat zo gedaan hebben. xD

En over die slang. Tja dat is in principe ook wel een fout die in de boeken zit. Want daar heb je hetzelfde probleem. Ik denk dat je gesis moeilijk kunt horen dan als je daadwerkelijk woorden hoort. Want dat gesis kan ook gewoon ergens anders van zijn. Van de pijpen en het water dat er door heen stroomt oid.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 33 Sikkels

Darlene is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 09, 2008 21:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Fouten in films vallen mij nooit op. Ik weet wel dat er een fout zit in de gevange van azkaban. Iets met de klok, dat die niet op tijd loopt ofzo. Maar verders vallen fouten mij nooit op. Surprised

NicoleD
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 168 Sikkels

NicoleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2008 6:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nieuwe fout ondekt in POA, Ik keek 'm toevallig gister. Als Ron, Hermelien en Harry bij Hagrid zijn. (Als Hagrid in het water stenen staat te gooien, en verteld dat Buckbeack wordt veroordeeld) Gaat Harry op de achtergrond staan van een steen, als Hagrid uitgepraat is, en je de mensen van hun achterkant ziet, zit Harry weer op die steen. Niemand kan zo snel weer gaan zitten! xD

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp