Auteur |
Bericht |
LaJudita
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 19, 2006 17:19 |
 |
Ik vind het in Harry's geval erger, als je ouders dood zijn dus. Harry zal nooit echt weten hoe zijn ouders er uit hebben gezien, misschien wel op foto's of in herinneringen enz., maar toch zal hij hen nooit in levenden lijve kunnen ontmoeten. Marcel daarentegen kan zijn ouders nog ff gedag zeggen en ze knuffelen en ze zijn er tenminste nog! Maar natuurlijk is Harry's geval sowieso veel erger, het feit dat hij nooit een soort ouderlijke figuur heeft gekend, en toen hij eindelijk Sirius had, werd die al snel vermoord.... |
|
|
  |
 |
giomanach
1e jaars

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 19, 2006 17:39 |
 |
Persoonlijk vind ik krankzinnig zijn toch erger dan de dood.
Dat hangt er ook vanaf in welk stadium van rankzinnigheid iemand zich bevindt. Maar in het geval van Marcel ... had ik mijn ouders dan toch liever niet gekend. Nu heb je eigenlijk niets aan hen, je ziet ze alleen maar liggen en "raar" doen. Dat zou gewoonweg afschuwelijk zijn, zoiets wil je ook niet dat iemand overkomt die je dierbaar is. Ik denk dat ze dood beter waren afgeweest. Misschien wel een beetje cru gezegd, maar ja. Nu kunnen ze niets meer doen, ze kunnen de lefde die Marcel nodig heeft niet meer geven. Ze kunnen hun verantwoordelijkheid als ouders niet meer nemen. Je kan ook de tijd niet meer terugdraaien, hoe graag je dat ook wilt.
En de dood, ja dan heb je toch nog de herrineringen aan hoe ze waren. In hun "goede" tijd. |
_________________ "Horror and Moral terror can never be exonerated. They have no real value.
Pure evil has no real place." --Lestat |
|
  |
 |
DeHalfbloedPrinses
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 19, 2006 21:17 |
 |
De dood lijkt mij erger... Weet ook niet waarom maar zo voelt het gewoon voor mij... |
|
|
  |
 |
|
| |