Auteur |
Bericht |
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 04, 2008 19:19 |
|
Ik kijk nu Spy Kids 2 -_-'. Mama heeft hem opgezet en ik zit beneden met m'n laptop. |
|
|
|
Elyn
Hotemetoot
Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 10, 2008 16:14 |
|
Freaky Friday xD Maar goed, ik was ziek en ik moest toch iets doen. xD
Vlak daarvoor had ik Enchanted geken, blijft een superfilm. ^^ |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 11, 2008 14:25 |
|
Ik heb net Enchanted gezien.
Erg leuke soort van zwijmelfilm. Lekker sprookjesachtig enzo.
Beschrijving:
Een sprookje komt tot leven in deze nieuwe en ontzettend originele Disney Klassieker. Geïnspireerd op het erfgoed van Klassiekers heeft Disney een briljant verhaal gecreëerd zoals je nog nooit hebt meegemaakt. Spanning, plezier en waanzinnige muziek van de befaamde Alan Menken maken Enchanted tot het ultieme avontuur over iemand in een onbekende wereld. Voor prinses in wording Giselle is het leven een sprookje, tot ze van het animatieland Andalasia verbannen wordt en in de alles behalve magische, echte wereld van het moderne Manhattan terechtkomt. Wanneer een cynische en nuchtere scheidingsadvocaat haar te hulp schiet, heeft hij er nog geen idee van dat dit vrolijke en onschuldige meisje met grote ogen op het punt staat hem te betoveren
En 2 dagen geleden (geloof ik) heb ik Brokeback Mountain gezien.
Dat was een lekkere "depri" film met een zeer mooi einde.
Beschrijving:
Oscar winnende regisseur Ang Lee overdondert met een episch liefdesverhaal, dat zich afspeelt tegen de achtergrond van de indrukwekkende Amerikaanse natuur en het kleinburgerlijke leven in Wyoming en Texas. De film vertelt het verhaal van twee jonge mannen die elkaar in de zomer van 1963 ontmoeten en tot een onverwachte band komen. Ze hoeden samen schapen op Brokeback Mountain. Als de klus er op zit gaan ze ieder hun weg en brengen langzamerhand orde in hun bestaan. Een hernieuwde kennismaking, jaren later, brengt alles aan het wankelen... De gevolgen van de diepe band, die nog steeds blijkt te bestaan, dreunen door. De kracht van de liefde wordt danig op de proef gesteld |
|
LieffJ
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 11, 2008 15:36 |
|
De laatste film die ik gezien heb, is Ice Age xD.
Ik verveelde + had nood aan wat humor gecombineerd met een 'Happy End'. En ik heb een voorliefde voor animatiefilms xD [a]. Ach, en het blijft gewoon een kewle film =D. Vind ik xD. |
|
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 13, 2008 14:49 |
|
My Boy Jack
1914- Kipling's enige zoon Jack is vastbesloten om zich aan te sluiten bij het leger en te gaan vechten voor zijn vaderland, maar hij wordt afgekeurd vanwege zijn slechte ogen. Rudyard Kipling, toegewijd aan zijn land en koning, wendt al zijn invloed aan om Jack toch bij de "Irish Guards" te krijgen. Hij slaagt hierin en Jack vertrekt naar de loopgraven in Frankrijk, ondanks de protesten van zijn moeder en zijn slechte zicht. Als hij na verloop van tijd als vermist wordt opgegeven, starten zijn ouders een grootschalig onderzoek. Ze zetten alles op alles om hun zoon terug te vinden?
In 1 woord .. Whoa!
Zeer emotionele film. Mooi gespeelt en je voelt de emotie van iedereen.
--------------
Edit:
Vandaag Everything is illuminated gezien. Ik vond het een zeer deprimerende film. Niet echt een aanrader geloof ik. Tenzij je van dat genre houdt.
Beschrijving:
Sommige mensen verzamelen postzegels, sigarenbandjes of theekopjes. Jonathan spaart familieherinneringen: foto's, kaarten, kunstgebitten, handenvol stof - allemaal verpakt in aparte zakjes en op de muur bevestigd. Nu is Jonathan op zoek naar een herinnering die moeilijker te vinden is. Hij gaat op reis naar Oekraïne om de vrouw te vinden die zijn opa in 1942 van de Nazi's redde. Liev Schreiber (Scream, RKO 281) maakt zijn debuut aan de andere kant van de camera in zijn regie en bewerking (van het boek door Jonathan Safran Foer) van een ontroerende roadmovie. Elijah Wood speelt de hoofdrol als de gesloten Jonathan, en Eugene Hutz speelt zijn Oekraïense gids met een spraakgebrek. Ga met hen mee in deze botsing der culturen...en als de weg leidt naar een plek waar ze naartoe willen maar die ze niet verwacht hadden.
Zij komen hier verlicht uit...en jij ook. |
|
ihv
1e jaars
Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 23, 2008 12:21 |
|
ik heb van het weekend One Flew over thee cockoos nest gezien. heel in drukwekkend heel goed acteer werk van Jack Nicolson en hij heeft die oscar zeker verdient |
|
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 24, 2008 21:23 |
|
Ik heb net Finding Neverland gezien. Het was op TV en de vorige keer dat het erop was, heb ik het gemist. Dus nu ben ik er voor gaan zitten en heb er tijd voor gemaakt.
Succesvol schrijver van ludieke theatervoorstellingen J.M. Barrie (Johnny Depp) ontmoet onverwachts zijn nieuwe inspiratiebron: vier kinderen die zonder vader door het leven gaan. Hij raakt spelenderwijs erg goed bevriend met hen én hun zeer charmante moeder (Kate Winslet). James laat de jongens op verrassende manieren zien dat alles mogelijk is en dat je met fantasie een fantastisch leuke eigen wereld kunt creëren. Hij leert ze niet alleen allerlei dwaze streken, kattenkwaad en spelletjes, maar brengt ook weer lol, vrolijkheid en onbezorgdheid terug in het hele gezin. |
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 24, 2008 22:57 |
|
Ik heb net Kingdom of Heaven gekeken Omdat mijn vriendin terug was van vakantie en we voor het eerst weer samen waren, hadden we een hoop te bespreken en dat ging een beeeetje ten koste van de film. We hebben al afgesproken om hem nog eens te kijken. Maar hij was wel heel cool en Orlando was very pretty en we hadden best lol over alle acteurs. Want eerst dachten we dat David Thewlis Jermey Irons was, maar we zaten de hele tijd van ''Ik ben toch niet gek... das toch Lupos!'' En toen ontdekte we zijn naam op de hoes. Toen Jeremy in beeld kwam, zaten we allebei gelijk overeind en riepen heel blij: 'Dat is 'm'
Brendan Gleeson hadden we pas door bij de aftiteling en tijdens de film noemden we hem of Ronaldo of Gimli x'D
Citaat: | Verenigde Staten / Spanje / Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog
145 minuten / 190 minuten (director's cut)
geregisseerd door Ridley Scott
met Orlando Bloom, Eva Green en Liam Neeson
In de twaalfde eeuw heeft de nederige Franse smid Balian (Orlando Bloom) net zijn vrouw en kind verloren, wanneer ridder Godfrey van Ibelin (Liam Neeson) hem opzoekt en vertelt dat hij zijn vader is. Godfrey vraagt Balian mee te gaan naar het Heilige Land om Jeruzalem voor het westen te behouden. Als vreemdeling in een vreemde omgeving wordt hij verheven in de ridderstand, moet hij een melaatse koning dienen en koestert hij een verboden liefde voor een exotische koningin. In een poging om de broze vrede te bewaren, moet Balian van Ibelin uiteindelijk de mensen van Jeruzalem zien te beschermen tegen een overmachtige vijand. |
Bron: MovieMeter ^^
Leuke film, lekkere actie en gewoon spannend! |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 26, 2008 16:57 |
|
Heb laatst Brokeback Mountain gekocht en gisteren gekeken. Pff wat een film zeg, erg mooi maar wel deprimerend. Ik begreep het einde eigenlijk niet zo goed, misschien heb ik de clue gemist ofzo misschien kan iemand me dit uitleggen.
Was wel een mooie film die aantoont dat er soms geen plek is voor mensen hun ware liefde op deze wereld en dat deed me aan mijn eigen situatie denken. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
726 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 26, 2008 17:10 |
|
*Steekt hand op*
Daar ik elke post volgens het Decreet van onze zeer eerbiedwaardige en altijd zeer goed geklede Schoolhoofd Professor Omber dien op te stellen, begin ik deze post met een hoofdletter, meer specifiek de letter 'D' en bovendien vestig ik de aandacht op het feit dat ik Professor Ombers meest trouwe leerling ben. Daarnaast meld ik bij deze een nieuw feit: ik heb vanmiddag om 5 uur mijn wiskundehuiswerk afgemaakt.
En dan nu even over het onderwerp van dit topic: de laatste film die ik zag was denk ik 'Het Notitieboek' maar dan deze titel vertaald in het Engels, dit omdat ik vanwege een zeker Decreet van onze eerbiedwaardige Professor Omber geen andere talen dan het Nederlands meer mag bezigen.
Het is echt een van mijn lievelingsfilms, ik huil toch bijna nooit bij een film maar bij deze al drie keer op rij. Ik kijk 'm als een soort traditie een keer per jaar met een paar vriendinnen en dat was dus laatst, en telkens zitten we alle vier weer te huilen bij het eind. Zó ontroerend.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
_________________ Goodbye, HPF... I'll miss you. |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 27, 2008 14:51 |
|
*kuch slijmpost*
The notebook is idd een mooie film! Heb hem ooit gezien in de bus naar italie toe en was zeer ontroerd door deze film. Hou wel van dat soort verboden liefdes films!
Ik weiger trouwens mee te doen aan dit achterlijke * ik steek mijn hand op gedoe, aangezien ik werk en niet meer op school zit * |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
Glauces
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 27, 2008 16:03 |
|
*Steekt hand op*
De laatste film die ik zag, was "Het vinden van Nooitgedachtland" maar dan vertaald in het Engels natuurlijk. Vanwege onze geliefde professor Omber mag ik geen andere talen dan het Nederlands bezigen, vandaar dus dat ik het in het Nederlands heb vertaald. Overigens vind ik Omber geweldig, ik stel voor dat zij de nieuwe koningin wordt. Dan houden we Koninginnedag (ja, dat moet met een hoofdletter, ik heb het zelfs opgezocht in mijn boek Nederlands) en dan wordt de nieuwe nationale kleur roze. Om te beginnen, zal ik haar gelijk nog maar even eren: Omber, Omber, Omber, Omber, Omber, Omber.
Ik zal nog even een nieuw feitje vertellen: ik heb zojuist een kop thee gedronken en daar drie schepjes suiker in gedaan.
Maar goed, verder over de film. Johnny Depp speelt een zekere James Barries, een toneelschrijver. In het park leert hij een familie kennen van vier zoons en een moeder, de vader is reeds overleden. Ik zal verder niks vertellen, voor het geval dat ik jullie dingen vertel die jullie eigenlijk niet willen weten, maar wat was het een geweldige film. Een echte tranentrekker, kun je wel zeggen. Mijn moeder lachte me net uit toen ik aan het einde van de film tranen in mijn ogen had. Johnny Depp is een geweldig goede acteur en dat blijkt maar weer eens. In deze film doet hij een accent na en dat is echt leuk. Ik raad jullie ten sterkste aan deze film te gaan zien.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
|
Evanesco
1e jaars
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 04, 2008 16:23 |
|
Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Je moet er van houden, maar ik vond um fantastisch! |
_________________ Perkamentus: ''De waarheid is iets prachtigs en vreselijk en moet met de grootste voorzichtigheid worden behandeld''. |
|
|
|
|
|