Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Vegetarier Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Vonde jou ouders het goed ...?

Ja
54%
 54%  [ 68 ]
Nee
45%
 45%  [ 57 ]
Totaal aantal stemmen : 125

Auteur Bericht
Judith
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Judith is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 16:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey,
Zelf ben ik ook geen vegetariër, vooral omdat ik ontzettend van vlees hou, ik vind het het lekkerste van de hele maaltijd. Ik vind het wel zielig voor die dieren hoor, maar niet zo zielig dat ik met mijn vlees eten wil stoppen.
Verder lijkt het me ook heel erg slecht voor mezelf als ik er mee zou stoppen. Ik slik nu al vitamine B tabletten omdat ik daar tekort van heb (al eet ik elke dag veel vlees) en ik wil niet weten wat er gebeurt als ik ook met vlees eten stop. Ik ben allang blij dat mijn haaruitval en trillerige handen iets minder zijn geworden.

Profiel bekijkenStuur privébericht
N_ikita
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

N_ikita is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 22:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben geen vegetarier maar eet bijna geen vlees.
En ik denk er serieus over na om vegetarier te worden
Ik hou niet echt van vlees, maar de hoofdreden is het dierenleed.
Maar mijn ouders staan er niet achter dus dan wordt het al moeilijk.

Ik heb ook dat ik niet goed weet waar ik dan de grens moet trekken.
Als ik vegetarier word omdat ik het zielig vind voor de dieren, dan heb ik zoiets van, jaa maar hallo je draagt wel schoenen die gemaakt zijn van leer.
Enik denk dat als je zo gaat denken dat het moeilijk word om normaal te kunnen leven.
DUSDAT

Master of Magic
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Master of Magic is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu een half jaartje vegetarier, omdat ik er niet tegen kan om vlees te eten terwijl ik weet dat het ooit geleefd heeft. Omdat ik 't zielig vind voor de dieren.

Mijn ouders hebben er geen problemen mee. Ze koken nu vaker vegetarisch en maken ook wel eens extra groente. Dus nja, waarom niet?

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 56 Sikkels

StrangeLittleGirl is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 07, 2007 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ben nu 2 of 3 maanden vegetariër (ja, dat is nog niet lang, ik weet het), omdat ik het echt erg vind voor de dieren. Ik ben tot vorig jaar altijd iedere zomer op boerderijvakantie gegaan en daar zag je echt de varkens vastgegespt liggen in een hok van 2 op 3 m. Dat vond/vind ik dus echt vréselijk.
Ik wilde al vanaf m'n 8ste veggi worden, maar ik kon het vlees niet laten staan (wel at ik alleen maar kippen-, kalkoen- en varkensvlees).

Nu enkele maanden geleden gingen we met school op bosklassen en ik en een vriendin hadden vegetarisch eten gevraagd, met de bedoeling het na die dagen vol te kunnen houden en dat is me tot nu toe zonder problemen gelukt. Ik heb nog niet de drang gehad om terug vlees te gaan eten (hoewel ik dat vroeger iedere dag at en da ook heel lekker vond) en m'n ouders hebben er geen problemen mee (m'n ma was vroeger ook een tijdje vegetariër); alleen m'n broer maakt van die domme opmerkingen. Ik eet wel nog vis en yohurt, kaas, melk, ...

Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 230 Sikkels

Miss_Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2007 21:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu een aantal jaartjes vegetarisch...
Omdat ik het zielig vind voor de dieren enzo Sad
Van m'n ouders mocht het wel als ik het echt wou Smile

riccmaster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 25, 2007 14:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben geen vegetarier en eigelijk wil ik het nooit van me leven worden als je geen vlees eet dan ja wat gebeurd er dan iets of niets?
maar ja...ik wil het niet worden want vlees is zooo!! lekker dat ik er niet vanaf kan blijven nu je zegt
ben wat vlees gaan halen doeie!!

Oude Forumnaam: Daniël. Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 0 Sikkels

Daniël is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben sinds 1/2 weken vegetarier.

Ik had daarvoor al een tijdje bezwaar tegen vlees eten, aangezien ik het er niet mee eens was dat dieren moeten sterven, omdat ik zo nodig een stukje vlees wil. Daardoor ben ik vlees minder lekker gaan vinden, en at ik het met een nare gedachte.

Heb het vandaag aan m'n ouders verteld, en die vonden het goed zolang ik maar vervang wat ik mis aan voedingsstoffen die in vlees zitten.

[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 20:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou geen vegetariër kunnen zijn, omdat ik vlees veel te lekker vindt. Het is toch ook niet erg gezond, er zitten stoffen in vlees (zoals vetten e.d.) die we nodig hebben. Ik vind ook dat de wet van de natuur geldt; de wet van de sterkste dus. En in dit geval is dat de mens.

'Til we meet again, HPF'ers.
Moonslave
Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 364 Sikkels

Moonslave is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 20:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan jullie nu met trots melden dat ik mijn eerste als als vegetariër zijnde met glans heb doorstaan Very Happy

Om meteen wat vooroordelen uit de wereld te helpen:

* Je slankt af als je geen vlees/vis eet.
-> Not true: ik heb in heel het jaar niet echt veel gemerkt van een lichtere lichaamsmassa.
* Je groeit niet meer als je vegetariër bent.
-> Not true: Ok, ik ben niet groot, maar dat was ik ervoor ook al niet. Ik groei zowiezo niet veel meer. Maar guess what? Ik ben deze vakantie toch een beetje gegroeid!
* Je wordt zwakker als je vegetarïer bent en hebt minder weerstand tegen ziekten
-> Not true. Ik ben even 'sterk' gebleven (ik was wel al niet echt een spierbundel, maar ach). En ik ben heel het jaar niet ziek geweest. Take that!

Ik zit er trouwens over na te denken om later veganist te worden. Ik besef wel dat dat vrij extreem is, maar soms voel ik me toch schuldig als ik een ei eet. Ok, er zit geen kuiken in ofzo, maar dat had even goed gekund... En als je verhalen hoort over hoe die kippen en/of koeien behandeld worden...

Zorin
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

Zorin is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 18:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben vegetarisch, ruim een jaar nu. Eerst at ik erg veel vlees maar ik had toen een vriendin en die was vegetarisch en die heeft mij zegmaar over gehaald... en ik heb er geen spijt van. Ik mis het vlees zeker niet.

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2008 23:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou geen vegetarier kunnen zijn, simpelweg omdat ik het niet wil. Ik vind vlees veel te lekker en ik weet heel zeker dat als ik zou stoppen met vlees eten, het met mijn lichaam ook niet de goede kant op zou gaan. In mijn geval telt dit dus echt wel...

Als andere mensen dit willen doen maakt het mij niet uit. Maar er zijn veel mensen die al reden geven dat ze het 'zielig' vinden voor de dieren, dat ze moeten sterven omdat wij eten willen. Maar wat als opeens iedereen nu eens accuut zou stoppen met dieren eten en dat we ze gewoon zouden laten paren zoals de natuur dat wilde? Goed, dat terzijde. Vroeger moesten de mensen ook jagen, wilden ze aan eten komen. Ik vind het niet zielig dat er dieren worden gedood omdat wij vlees willen eten, maar ik vind wel dat deze dieren dan een waardig leven moeten krijgen en dat er alleen maar dieren geslacht worden die nodig zijn.

Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 6:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Moonslave schreef:
Ik kan jullie nu met trots melden dat ik mijn eerste als als vegetariër zijnde met glans heb doorstaan Very Happy

-> Not true: ik heb in heel het jaar niet echt veel gemerkt van een lichtere lichaamsmassa.
-> Not true: Ok, ik ben niet groot, maar dat was ik ervoor ook al niet. Ik groei zowiezo niet veel meer. Maar guess what? Ik ben deze vakantie toch een beetje gegroeid!
* Je wordt zwakker als je vegetarïer bent en hebt minder weerstand tegen ziekten
-> Not true. Ik ben even 'sterk' gebleven (ik was wel al niet echt een spierbundel, maar ach). En ik ben heel het jaar niet ziek geweest. Take that!

Ik zit er trouwens over na te denken om later veganist te worden. Ik besef wel dat dat vrij extreem is, maar soms voel ik me toch schuldig als ik een ei eet. Ok, er zit geen kuiken in ofzo, maar dat had even goed gekund... En als je verhalen hoort over hoe die kippen en/of koeien behandeld worden...

je hoeft niet meteen vegetanist te worden. Kies bijvoorbeeld bewust voor scharreleieren. Of eieren waarvan je zeker weet dat de kippen een goed leven buiten hebben gehad. Die zijn wel duurder, maar ook dat wordt steeds minder. Niet om je er vanaf te praten, maar veganist zijn is echt heel moeilijk vol te houden. Het is niet alleen het eten, maar ook kleding, meubels. etc En dat is zo moeilijk vol te houden, want je kan bijna niks meer eten, en kleding valt voor een deel ook weg.

maar misschien kun je iets met mijn eieren tip. Ik hoop het.

HPF we will miss you.
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 10:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Moonslave schreef:

Oke, wat zij zei. XD Ik ben al vijf jaar vegetariër, bijna 6 ondertussen. Ik was dus net 12 toen ik stopte met vlees eten.

• Je slankt af als je geen vlees/vis eet.
    Dat is dus gewoon nonsense. Het is bij veel mensen juist zo dat ze meer eten als ze geen vlees/vis eten, omdat ze een sterker hongergevoel hebben. Mensen gaan soms snoepen in plaats van gezonde vervangers eten, en dan kom je juist aan.
    Bovendien gebruiken veel vegetariërs kaas-producten als vervanging van vlees en dat is juist erg vet.
  • Je groeit niet meer als je vegetariër bent.
    Ik ben dus al vanaf mijn 12e vegetariër en ben nu bijna 18. Iedereen weet wel dat dit een periode is waarin je veel groeit. Ik ben nu 1.80 m, dus ik denk niet dat mijn vegetarisch-zijn mijn groei erg belemmerd heeft. XD Mijn zusje is een paar cm korter en die eet gewoon vlees (die is nu 16) dus ik denk niet dat hier een verband tussen is. Bovendien ben ik al langer dan mijn moeder en 15 cm korter dan mijn vader. Ik denk niet dat ik als ik wel vlees had gegeten, langer was geworden. Nee, mijn beperkte groei (jazeker, die is er) heeft meer te maken met de kromming die ik heb in mijn ruggegraat dan met mijn niet-vlees-eten.
  • Je wordt zwakker als je vegetarïer bent en hebt minder weerstand tegen ziekten.
    Ik ben juist veel sterker geworden. Ik ben sterker dan mijn huisgenootjes die wel vlees eten, sterker dan mijn vleesetende zusje en ook sterker dan heel wat vriendinnen die wel vlees eten.
    Wat betreft het minder bestand zijn tegen ziekten, daar geloof ik niet in. Als je eens na gaat kijken wat voor een gezonde stoffen er in vlees zitten in verhouding tot de ongezonde stoffen, denk ik dat het waarschijnlijker is dat je ziek wordt van vlees eten. XD Dat zal natuurlijk niet zo zijn, maar het gebrek aan (bijvoorbeeld) vitamine B kan je goed compenseren, onder andere door het eten van noten.
Conclusie: vegetarisch eten is gezond. Niet omdat vlees ongezond is, maar omdat als je vegetarisch eet, je meer moet leten op wat je binnen krijgt, om het vlees te vervangen. Automatisch kies je dus ook gezondere producten. ^^

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Josse;

Je hebt gelijk hoor, met de dingen die je zegt. Ik geloof er ook niet per se in dat mensen veel sterker worden als ze vlees eten. Maar het is wel zo dat als je spieren wil kweken of iets dergelijks, je veel stoffen nodig hebt die veel in vlees voorkomen. Daarom is het voor mij ook belangrijk dat ik vlees eet. Maar goed, das weer wat anders. En je hoeft als vegetarier niet per se gezonder te eten, er zullen vast ook wel veel vegetariers zijn die alsnog vettig eten, ook al eten ze dan geen vlees. Hoe dan ook, maakt het mij niet uit, zolang ze mij maar niet dwingen om van het vlees af te stappen ^^ Zaterdag kregen wij hier thuis ook iets lekkers te eten. Kleine aardappeltjes met een soort sausje van weet ik veel wat, met sperzieboontjes en brocolli (dat lust ik niet, maar dat terzijde) en hamreepjes er doorheen. Vorige keer zat er kip in (ik weet niet of dat per se voor vegetariers onder vlees valt) maar nu dus niet en omg, ik schrok me kapot xD Ik zoeken naar die kip die er in moest zitten, maar die zat er echt niet in. Ik miste het al meteen, dat zit dan weer meer in mn hoofd dan wat anders, maar toch xD

Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Kelly Griffel, bepaalde producten die vervangen al bijna 90% van alle producten die je uit vlees 'nodig zou hebben'

Avocado is bijv. heel erg goed voor je en dat vervangt een zeer groot deel van vlees. Het is misschien niet zo 'lekker' als een super malse biefstuk. Maar goed.
Ik vind trouwens niet dat je aan de pillen zou moeten gaan omdat je nou eenmaal stoffen nodig hebt uit vlees, het is ook te vervangen met 'natuurlijke' producten.

En dat gezeur dat je niet meer groeit als je vegetarisch bent, daar geloof ik ook helemaal niet in. Dat Josse nou zo klein is gebleven, tja daar kan dat arme kind ook niet aan doen. Wink , ik met mijn 1.68 angel

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp