Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Bijbaantjes! Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Hoe vaak werk jij?

Ik werk hele weken..voor mijn loon (heb een vatse baan).
7%
 7%  [ 12 ]
Ik werk ongeveer 3 dagen in een week..soms wel 2 of 4 dagen.
22%
 22%  [ 39 ]
Ik werk maar een dag in een week.
23%
 23%  [ 40 ]
Ik werk alleen in vakantie.
24%
 24%  [ 42 ]
Het is heel zeldzaam dat ik een dag werkt.
22%
 22%  [ 38 ]
Totaal aantal stemmen : 171

Auteur Bericht
Fen89
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Fen89 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2007 11:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien een tip voor volgend jaar, of het weekend; als je goed wil verdienen moet je kijken of je kan schoonmaken, in de keuken staan, of in de huiskamer bij een zorg instelling. dan krijg je op je 17de ongeveer 5 euro per uur, en op zondag 8.

veel succes allemaal

Profiel bekijkenStuur privébericht
Musashi
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Musashi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 0:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een volledige studie. Maar ik ben ook een Assistent Winkel Manager op het station in Alkmaar. Ik vind het een leuke baan en moet 20 uur per week daar zijn! druk hoor mijn leven! maar wel leuk! ik zou mijn baan niet snel op geven! En het verdient ook niet eens slecht!

Sabrè
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 819 Sikkels

Sabrè is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 04, 2007 15:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nja, ik werk dan bij een café en meestal rond de 40 uur in de week en dan maak je ook vaak dagen van 10 uur op een dag. Dat is echt heel zwaar, maar het is echt superleuk, want je ontmoet superveel mensen. Alleen soms zou ik ze wel de tent uit kunnen schoppen en zie maar eens te blijven lachen.
Nu zit ik alleen met een overbelaste pols van alle dienbladen, dus dat is echt heel vervelend, maar toch zoveel mogelijk proberen te blijven werken en hopen dat het snel overgaat.

Blijerd
Happy to kill
Happy to kill

Verdiend: 0 Sikkels

Blijerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 04, 2007 18:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind mijn CV voor iemand van mijn leeftijd alweer aardig lang...

Op mijn 15e, begon ik in januari 2006 aan de zondagochtend Telegraaf. Wat een vreselijk werk was dat! Iedere zondag vroeg opstaan, kranten halen en bezorgen. Ik kon nooit meer van zaterdag op zondag wat met vrienden afspreken/logeren etc. omdat ik de volgende ochtend mijn bed niet uit zou kunnen komen of anders mijn kranten niet zou kunnen lopen. In de zomer was het wel weer wat beter te doen, maar alsnog, vroeg opstaan is niks voor mij.

Maaar... Mijn vader kent een hoog persoon bij de supermarkt Deen en toen ik dan eindelijk 16 was, had hij een baantje voor mij geregeld. Ik begon bij de Boetiek, oftewel de brood, kaas en vleesafdeling in oktober 2006. Wéér iets wat ik vreselijk vond, maar niet vanwege het werk, maar mijn collega's. Bah! Wat een náre mensen (Nu maar hopen dat niemand van hier toevallig miraculeus een van mijn collega's was). Ze vonden me raar en er werd veel geroddelt. Er gingen zelfs geruchten rond dat ik ontslagen zou gaan worden. Maar toen... Greep ik in.

In december/januari ben ik naar de bedrijfsleider gestapt voor overplaatsing naar de kassa. Dat was gelukt en dat is nu ook mijn huidige baantje. En yay! Mijn contract werd verlengt! Nu heb ik wel leuke collega's en nog beter: Volgende week ben ik jarig en gaat mijn loon omhoog en de maand erna, als ik er een jaar werk, weer!

Ik heb nu een contract voor 12 uur in de week. Een keer op een avond en de hele dag op zaterdag en het bevalt me geweldig. In de vakantie heb ik zowat iedere dag gewerkt en ik moet je zeggen, geld hebben geeft een geweldig gevoel. Ook word ik in de week vaak gebelt of ik extra wil werken en dat doe ik meestal dus wel. De mensen op mijn afdeling zijn allemaal erg aardig etc. Gewoon leuk werk.

En de supermarkt waar ik werk doet nu trouwens ook mee aan de supermarkt van het jaar verkiezing en we doen er nu echt álles aan om ook daadwerkelijk te winnen. Want ALS we winnen, staat er een reisje naar Disneyland op het programma. Extra motivatie dus!

Maar ja, ik dwaal af. Ik heb nu dus ervaring met: Kranten bezorgen, brood bakken en snijden, kaas snijden, vlees snijden en kassawerk. Dus ik kan, als ik mijn baantje zat ben, op vele plaatsen gaan solliciteren. Alleen: Met etenswaren werken wil ik NOOIT meer. (En krantenlopen by the way ook niet.)

I LOVE HPF

Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!
Musashi
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Musashi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 04, 2007 22:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn cv:

ik ben begonnen in een zomer van 2005 bij een Lellie kwekerei. Heel erg zei maar het was op zich wel te doen. Ik woonde zelf in het buitenland dus ik heb alleen maar in de zomer vakantie (iets van 3 weken) gewerkt. In 2006, de zomer, kwam ik terug. En ben ik daar weer gaan werken. Ik had verwacht dat ze mij niet zouden accepteren maar ze wouden mij heel graag terug. Aan het einde van de zomer, na twee maandjes werken, wat ik het eigenlijk wel zat. Het was niet geweldig werk, en dan kreeg ik neit eens het saaie dommen werk. Ik ben toen voor Vezet (kant en klaar groente voor de Albert Heijns) gaan werken. Dit was ook echt weird. Je werkt in hard lawaai, zonder geluid, zoner sociaal contact, in een 4 graden celcius koelkast! dit was dan nog eens 10 km fietsen ook! even voor de duidelijkheid, ik heb nooit naar school gefiets omdat ik in het buitenland heb gewoont. Dit was echt zo erg. na 5 of 10 keer werken heb ik het op geven en ben ik gestopt.

Toen wou ik solliciteren bij de AH to go in Alkmaar. CV ingestuurd, en werdt niet opgebeld. na zelf een paar keer vragen vroegen ze of ik in Amsterdam Amstel wou werkne.. nou niet dus.... zaterdag baantje waar voor je eerst een dik uur met de trein moet reizen plus half uur bus... mooi niet. Een maand later stuurde ik weer mijn CV (was toch werkenloos). Geen andwoord.

Twee maanden later: Ik werdt gebelt, "ja goeden middag met de AH To Go uit Alkmaar, u heeft een tijdje terug een CV in gestuurd: Heeft u nog zin om hier te werken?" nou ik dus ja zeggen. had een gesprek. Mijn keuzens:

ja eigenlijk willen wij jouw wel in Amstel of Lelylaan hebben (allentwee amsterdam weer.. niet dus) naja goed.... uhm.. ik kan je in Alkmaar eigenlijk alleen maar 8 uur contract aan bieden. Dus ik van... "jah ik vind het goed. Wil gewoon wat geld verdiennen." komt hij terug "weetje wat ik van jouw vind.. je staalt rust en macht uit. Wat vind je van een Assistent WinkelManager functie van 80 uur per week?" dus ik "pardon!?" en nu dus werk een half jaar bij de AH To Go met die functie. Dit is nou leuk werk!!

hehe, mijn cv...

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Stefanovic is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2007 20:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik werk in de paprika kas. Ik werk daar niet alleen in de vakanties, maar kan daar bijna het gehele jaar terecht als ik niet naar school hoef (heb ik vrijwel nooit, dus ik zit er voornamelijk op zaterdag ochtend). Is in principe wel leuk werk, gmeestal moet je gewoon paprika's afsnijden, maar nu moeten we vooral sloop werk verrichten. Verdiend verder niet slecht en het is er altijd wel gezellig.

Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 17:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik werk om het weekend. Dus het ene weekend vrij en het andere zaterdag en zondag werken. Ik werk in de zorg, geestelijke gezondheidszorg om precies te zijn. Als bijbaantje verdient het wel lekker en het is leuk om te doen. Soms vind ik het alleen jammer dat ik op zondag moet werken.

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 17:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

In de vakanties werk ik in de Carrefour (een supermarkt). Ik zit in de afdeling Zuivel en moet aanvullen.

Het is zwaar werk, je moet ook altijd alles achteraan steken enzo, soms met je echt heel vreemde posities aannemen Razz

Ik doe het in de vakanties, ook nu dus. Heb wel geluk dat 1 november er in zit: moet niet werken en wordt toch betaalt. Nadeel is dat je altijd om 6 of 7 uur begint, ik begin liefst om 6 uur.

'Til we meet again, HPF'ers.
muisS
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 175 Sikkels

muisS is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 18:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een bijbaantje als groentenkweker bij tomaten en komkommers. Eigenlijk vind ik het echt vervelend werk. Ik denk dat als ik 16 word dat ik dan ergens anders ga werken. Nou werk ik nog elke zaterdag, en in de vakanties.
Ook doe ik af en toe ook wel eens oppassen maar dit is niet vast.

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 02, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, oppassen doe ik ook, meestal bij de kuisvrouw. Bij mensen uit de straat basketbalt de man in Ieper en dat is best ver, en op die dagen ga ik daar dan ook gaan thuiswachten.

Ik vind m'n baantje ook niet leuk en ga binnen twee jaar iets anders doen.

'Til we meet again, HPF'ers.
#Sabe
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 164 Sikkels

#Sabe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 17:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik werk 3 dagen in de week bij Super de Boer, vakkenvullen..
Het is niet geweldig, maar geld is geld.
Soms pas ik ook nog een avondje op op m'n neefjes.

RemusWeerwolf
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

RemusWeerwolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2007 11:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik krijg binnenkort misschien een bijbaantje!!!
Ik heb gesolliciteerd bij Mac Donalds en manager/bedrijfsleider/weetikveel belt me voor woensdag op om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek....

Amaranth
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 22 Sikkels

Amaranth is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 13:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik hoop dat het wat wordt RemusWeerwolf! Smile

Ik ga sinds kort 2 dagen in de week een moeder met twee tweelingen helpen. Ik kan begrijpen dat ze dat wou, want de jongsten zijn 6 maanden en eisen dus veel tijd op. Zo krijgen de oudsten (4 jaar) minder aandacht. Ik hou mij dus vooral bezig met het bezighouden van de oudsten, opruimen,...
ik doe het wel graag en het word goed betaald ^^

RemusWeerwolf
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 106 Sikkels

RemusWeerwolf is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 11:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik werk nu bij de McDonald's.
1 dag in de week, op de zaterdag of op zondag. En dan 6 of 7 uur per dag.
Ik krijg gewoon het minimumloon en ik vind het best leuk.
Het is wel vermoeiend werk, omdat je de hele tijd wel wat te doen hebt en van hot naar her moet lopen, maar dat maakt het ook wel leuk.
Nu werk ik gewoon in het restaurant zelf (de lobby), maar een maand voordat ik 16 jaar wordt (dat is al binnenkort, 16 januari word ik 16) mag ik achter de kassa.
Dat lijkt me ook wel lachen....

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 15:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn laatste bijbaan dateert van mijn eerste post in dit topic. Ben sinds oktober 2005 dus weer mooi werkloos. En ik heb daar absoluut geen moeite mee. Dan maar geen extra geld, maar wel extra vrije tijd. En dat is ook wel wat waard. Toch zit ik er nu weer aan te denken om een bijbaantje te nemen.

Maar dan een "echt" bijbaantje. Dus geen: kranten lopen, folders bezorgen, pakketpakjes bezorgen, schoonmaken, als uitzendkracht bezig zijn e.d. Nee, nu ik bijna klaar ben met mijn studie zit ik meer te zoeken naar een bijbaantje dat past bij mijn studie. Dat ik dus ergens op de administratie afdeling van een bedrijf ga werken bijvoorbeeld.

Want ik heb vorig jaar tijdens mijn snuffelstage gemerkt dat ik een dergelijk iets best betaald wil doen. Punt is: meeste bedrijven werken van 9 tot 5 uur. Ik zit altijd van 9 uur tot 3 uur op school. Dus resteren er maar 2 uren waarop ik kan werken en dat is natuurlijk niet rendabel voor een bedrijf.

Denk dat ik maar gewoon werkloos blijf tot ik mijn eindstage heb voltooid. Vanaf dat moment heb ik 8 maand totdat mijn HBO studie begint en kan ik 8 maanden lang, van 9 tot 5 uur, 5 dagen per week mooi "echt" werk als bijbaantje gaan doen. Stel ik krijg: 5 euro netto per uur, ik werk 40 uur per week = 800 euro per maand x 8 = 6400 euro. Dat is toch mooi meegenomen.

Het echte typische bijbaantje heb ik nu vaarwel gezegd. Heb het gehad met schoonmaken, kranten bezorgen enzovoort. Ik wil echt werk tegen een redelijke vergoeding als bijbaan. Maargoed, dat moet nog even wachten voordat het zover is.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp