Poll :: was Perkementus een Sisseltong? |
jazeker. |
|
28% |
[ 70 ] |
nee. |
|
71% |
[ 179 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 249 |
|
Auteur |
Bericht |
Carla
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 06, 2008 18:15 |
|
Alek schreef: | Rogue schreef: | Dan nog lijkt het mij sterker dat Hermelien dat zou onthouden. En hoe onthoud je dat, dat gesis lijkt helemaal nergens op. als rowling het schrijft is het dus maar waar? naar mijn mening grote onzin. Zij maakt de boeken idd maar wil niet zeggen dat ze nie haar geloofwaardigheid kan verliezen. Dat heeft ze bij mij wel gedaan op deze manier. |
Waarom zou je het niet kunnen onthouden als het nergens op lijkt? In de film van HP2 bijvoorbeeld lijkt de Sisselspraak ook nergens op maar ik zou het gesis wel makkelijk kunnen nabootsen. |
Ik heb al eerder aangegeven dat ik dit een erg ongeloofwaardige en slechte draai vind aan het verhaal. Ron zou het gesis dat niet te verstaan is, zomaar kunnen onthouden (en dat terwijl hij toverspreuken al vergeet?). De laatste keer dat Ron Harry open hoort zeggen is toen hij het locket had geopend, dus hij hoefde het niet 5 jaar te onthouden, maar dan alsnog. Op dat moment had Ron wel wat anders aan zijn hoofd dan proberen te onthouden hoe Harry dat zei. Over die link met andere talen. Als je iets Frans hoort, moet je het toch meestal ook minstens twee keer horen voordat je het na kunt doen en dat is Frans nog een redelijk logische en bekende taal. Nee, ik vind het erg ongeloofwaardig en ben het eens met Rogue dat alleen omdat Rowling het op heeft geschreven het nog niet waarheid hoeft te zijn. En Alek, het gesis moest wel helemaal precies kloppen, sorry, maar ik geloof er geen barst van dat je dat op zo'n spannend moment (tijdens het gevecht enzo) zomaar kan terwijl het ongeveer een half jaar is geleden dat je voor het laatst die klank hebt gehoord en daarvoor 5 jaar geleden. En hou in de gaten dat het gesis in de film niet per se hoeft te kloppen. Ik vind het nogal ongeloofwaardig.
Of Perkamentus een Sisseltong is? Eigenlijk heb ik daar geen idee over. Het zou zomaar kunnen, maar het is nergens gezegd en ik kan me niet voorstellen dat hij de kunst aangeboren zou hebben. Ik geloof eigenlijk niet dat je het kunt leren, dus ik weet het niet. |
_________________ "In the museum of the Hague, a superb, unique landscape stops visitors and keenly impresses artists and connoisseurs of painting."
(Thoré-Bürger on View of Delft of Johannes Vermeer) |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 06, 2008 18:20 |
|
aan de andere kant, toen het locket open ging was wel een ervaring die ron bij is gebleven. Dit kan de reden zijn geweest dat hij het onthouden heeft.
Er kwamen angsten naar boven die hij zo gevreest had, en dit kan de trigger geweest zijn.. Het woordje dat hij onthouden heeft samen met de herinnering. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 27, 2008 11:59 |
|
Ach kom op, als het nou om Hermelien ging zou ik zeggen oke maar Ron nee. Het was geen fijne ervaring met die hanger dus ik denk dat hij het juist daardoor sneller vergeten is dan normaal. Nee het blijft een erg ongeloofwaardige draai aan het verhaal, het slaat werkelijk nergens op. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
Slytherin-Girl
Dreuzel
Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 27, 2008 16:04 |
|
Ik denk wel dat toen het locket openging het wel erg vreselijk moest zijn voor Ron.
En dingen die juist verschrikkelijk angstig enzo zijn vergeet je niet zo snel.
Ik denk dat Ron sisselspraak wel zou kunnen nabootsen maar het komt inderdaad een beetje ongeloofwaardig over.
Of Perkamentus Sisseltong is? dat denk ik niet.
Ik denk dat Perkamentus de taal wel begreep maar idd niet kon spreken. |
|
|
|
|
|
| |