Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Beugels Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2008 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik draag nu 1 jaar en een half geloof ik een blokjesbeugel. Het is alleen nodig voor mijn bovenste tanden, met mijn onderste tanden is niets mis mee. Het probleem was dat ik vroeger een enorme spleet had tussen mijn voorste tanden, ik miste een tand en ik had een enorme open beet, ik kon mijn tong er gewoon tussensteken. Dus het was wel nodig. Nu word mijn tand ertussengetrokken en komt ze er eindelijk door, ik kan ze nu echt voelen. ^^ Mijn spleet was weg, maar ze is nu teruggekomen maar ze is niet zo groot meer als vroeger. Ik durfde vroeger bijna nooit te lachen, tenzij ik mijn hand voor mijn mond hield. Nu kan ik weer lachen als ik bij vrienden ben, ik schaam me er niet meer voor. Wat ik wel nog steeds niet durf, is met mijn tanden bloot lachen voor de camera. Ik denk niet dat dat zo mooi gaat zijn, ik vind niet dat ik zo'n mooie lach heb.xD
Ik moet ze nu nog wel een tijdje inhouden, maar als mijn tand erdoor is gekomen en als dat kleine spleetje ook weg is, dan zal ze eruit mogen. Hoelang dat dat gaat duren weet ik niet, maar ik moet toch nog enkele maandjes wachten.

Wat ik wel vaag vind, is dat de vorige tandarts zei (we gaan er nu niet meer naartoe) dat mijn tanden echt helemaal verkeerd stonden en dat ik zeker een buitenboordbeugel zou moeten dragen. Niet alleen s'nachts, maar ook overdag! Hij maakte er echt zo'n drama van en ik moest natuurlijk huilen. Ik wou helemaal geen buitenboordbeugel! We gaan nu naar een andere ordondontist en die zei dat mijn tanden gemakkelijk verholpen konden worden en dat er helemaal geen buitenboordbeugel aan de pas moest komen. Ik was toen heel opgelucht, liever een blokjesbeugel dan een buitenboordbeugel, dat lijkt me pijnlijker. Die ene tandarts wou ook absoluut mijn moeders tanden ook niet laten witten, hij was daar tegen. Maar mijn moeder heeft aangedrongen omdat ze toen een beetje gele tanden had en uiteindelijk heeft hij haar 4 voorste tanden gedaan, maar je ziet dat dat vlug vlug is gedaan. De andere tanden heeft mijn tandarts waar ik nu naartoe ga gedaan en die zijn niet algauw gewit. Die is trouwens ook veel vriendelijker, die andere was een beetje bruut.

I'll do anything for you.
Profiel bekijkenStuur privébericht
steffitjuugn
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

steffitjuugn is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2008 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb gewoon al 1.5jaar een slotjesbeugel en over 2,3 maanden mag ie eruit Smile gelukkig heb ik niks anders dan slotjesbeugel moeten dragen!
een buitenboorddink lijkt me mega pijnlijk Shocked !
een slotjesbeugel was ook wel pijnlijk maar na een week was ik het gewend, enkel als hij opnieuw aangespand moest worden deed het in't begin nog 2,3 daagjes pijn...maar nu totaal niet meer, omdat ze al biiijna goed staan Very Happy

Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp