Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Fobieën & Irrationele Angsten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Perfect Enemy
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 250 Sikkels

Perfect Enemy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Feb 20, 2008 20:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben echt ontzettend bang voor ovens. Ik eet thuis wel eens van die pizza en zo omdat mijn ouders altijd dingen eten die ik niet lust, en laatst moest ik die zelf in de oven doen. Maar ik flipte helemaal. Ik durfde gewoon echt niet met mijn hand die oven in.

En verder ben ik een beetje bang in het donker, maar dat is alleen als ik me goed voel. Ik was laatst weggelopen en zo en toen was het ook al donker maar toen heb ik ruim drie uur gefietst zonder bang te zijn.

En ik ben zoals LieffJ ook bang voor poppen. En dan vooral voor van die jokers of zo. Bij Saw heb je ook zo'n masker van een pop en ik barst serieus in janken uit als ik dat zie, terwijl ik zonder enig bang of spannend gevoel kan kijken naar iemand die leven gevild word of zo Oo'

‘Wie zijn dat allemaal?’ vraag ik snel, nog voordat de Klassenoudste zijn mond heeft opengedaan om iets te zeggen. Hij lijkt zich even opnieuw te moeten oriënteren, maar kijkt dan naar waar mijn vinger naar wijst. - As Evil As She Wants To Be
Profiel bekijkenStuur privébericht
misssnake
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 82 Sikkels
Woonplaats: overal waar bloemen, tekenspullen, inspiratie en boeken zijn

misssnake is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2008 12:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben als de dood voor teken, en andere bloedzuigende dingen als vleermuizen, muggen en bloedzuigers en (niet lachen) voor graafmachines.
Elke keer als ik een graafmachine zie dan denk ik dat die graafmachine mij oppakt en dan neer gooit en ik mijn nek breek.
En teken, brr, z`on vies eng klein spinnetje dat dan op je kruipt en je bloed drinkt en dan ga je dood aan lyme. Of muggen, malaria, echt elke zomer loop ik met allemaal muggen bulten rond. geen gezicht.

Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 02, 2008 12:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben van vrijwel niets bang, behalve 1 ding. Poppen. Zeker als ze uit zichzelf bewegen. Bah.. zo eng. Er is toch niets ergers als een lelijke verwaarloosde pop met maar 1 oog of zo, wankelend op je af komt!! *aah!*
Clowns vind ik ook maar niks, met die schijnheilige, gemene grijns van hun.

LauraLeeuwenhart
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 26 Sikkels

LauraLeeuwenhart is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 02, 2008 15:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb 3 dingen die ik echt heel eng vind:

Liften
Ben altijd als de dood dat ze uitvallen of de kabels breken, ik neem dan ook altijd liever de trap.

Slangen
Die vind ik gewoon doodeng, zolang ze in een kooi ofzo zitten valt het wel mee, maar als we op vakantie zijn in een gebied waar slangen zitten.. Shocked

Witte Paarden
Dat komt omdat ik veel problemen heb gehad met een wit paard, toen dat voorbij is kreeg ik nog problemen met een wit ponytje.. nu blijf ik liever uit de buurt van witte/schimmel paarden[/u]

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

Schéhérazade is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 02, 2008 19:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

iets waarmee de meesten gaan lachen: vlinders! En ik meen het, ik haat deze vieze beesten als de pest. Eigenlijk komt het omdat ik ooit naar een vlinderpark ging en ik dacht toen dat ze me gingen bijten (ik was toen wel klein). Maar sindsdien heb ik er toch een fobie aan over gehouden.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

MissHermiej is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 02, 2008 20:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben eigenlijk voor best veel dingen bang, niet echt heel erg maar wel dat ik er een ongemakkelijk gevoel van krijg...
-Spinnen & insecten; Ik hou gewoon niet van de manier waarop ze zich bewegen, al die pootjes enzo... Juck. Ik durfde trouwens ook niet de vlindertuin in, toen we in Blijdorp waren met school (twee jaar geleden). De vleugels en kleurtjes zijn mooi, maar dat lange lijf en die roltong.. Brr..
-Grote honden / honden die tegen je aan springen; toen ik klein was had ik een keer zo'n soort tennisbalachtig ding met van die lintjes erachteraan, en ik was daar op het strand mee aan het spelen, toen er opeens een best wel grote hond op me af kwam (ik weet dat 'ie gewoon wilde spelen, maar dat besef je niet als je daar staat) en tegen me op begon te springen.
Verder waren we een keer op vakantie ergens aan het wandelen toen er een enorme bouvier (zo groot als een kalf, serieus..) op ons afkwam. Ik en mijn ouders en broertje waren met z'n vieren op de picknicktafel geklommen, wat er waarschijnlijk heel raar heeft uitgezien...
- Horrorfilms; Ik heb er een hekel aan, maar het probleem is, dat ik me heel makkelijk laat overhalen ze toch te kijken, waarschijnlijk omdat ik niet bang wil lijken. Zo gingen we een keer met een slaapfeestje The Ring kijken, maar op een gegeven moment vinden ze daar (al na 5 minuten ofzo) een lijk in de badkamer, met hele enge ogen (weggedraaid, dat je alleen nog maar het oogwit ziet). Toen hebben we de film afgezet, maar een paar vriendinnen wilden hem heel graag afzien, zodat ik me de volgende dag toch nog over heb laten halen... In de week daarna zag ik overal dingen uit die film (een ladder, een houten stoeltje...), en een week nadat ik die film had gezien durfde ik helemaal niet alleen naar boven (in The Ring ga je een week na het zien van een bepaalde video om 10 uur 's avonds dood....).
Verder heb ik ook een soort angst voor spiegels ontwikkeld door die film(ook door Skeletonkey), als ik aan het tandenpoetsen ben en ik kom dan omhoog ben ik altijd bang dat ik daar het meisje van The Ring zie ofzo... Als ik de naam Samara hoor krijg ik al de kriebels... Als mensen het over de film hebben, probeer ik altijd zo snel mogelijk het gesprek op een ander onderwerp te brengen.
Verder was ik vroeger ook altijd bang om heimwee te hebben, en ik hou ook niet van spreken voor publiek of bellen naar onbekenden, maar dat is meer gewone verlegenheid denk ik. Ik ben ook nog een tijd bang geweest dat ik een soort ongeluksbrenger was, omdat twee mensen waar ik nog nooit eerder was geweest, een paar dagen na mijn komst daar overleden.
Verder heb ik een vriendin die heel erg last heeft van nachtmerries (en ik ging afgelopen vrijdag met haar logeren), en het was best eng, want die nacht had ze het weer heel erg.
De eerste keer had ik het niet echt door (ik sliep bijna), maar mijn andere vriendin, die naast haar sliep, maakte ons wakker. De vriendin die nachtmerries had schrok toen ook wakker, zoals je in films ziet, ze zat ineens met wijdopen ogen rechtop. De tweede keer was eigenlijk enger, toen duurde het heel lang voor ze echt wakker werd, en ze dook soms helemaal weg in haar slaapzak, of ze klauwde naar dingen in de lucht. Wij riepen haar, zeiden haar naam enzo, maar we durfden haar niet echt aan te raken, we waren bang dat ze heel erg zou schrikken. Pas na ongeveer 5 minuten werd ze wakker, maar het was best eng om iemand waar je van houdt zo bang te zien zonder dat je diegene kan helpen.
Wow, wat een lang verhaal... Maar tot zover mijn angsten dus...

And so the lion fell in love with the lamb.. <3
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 03, 2008 6:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

hermione1000 schreef:
op school moesten we een test doen en daar uit bleek dat ik. sociaal vaalangstig of zoow iets ben????
ik heb geen flauw idee wat het inhoud, ik heb er zelf geen last van dus laat maar lekker zoow Razz

iemand van jullie enig idee wat sociaalvaalangstig is?????

Sociale faalangst.
Dat heb ik ook hoor, je bent niet alleen. ^^

Sommige mensen zijn bevoorbeeld bang om een spreekbeurt te doen voor een klas en klappen daardoor dicht.
Ik heb het niet voor de klas maar wel als ik gewoon bij een groepje mensen ben.
Ik zal nooit het woord nemen en zal me alleen maar gemakkelijk voelen en praten bij mensen die ik zeer goed ken! Gewoon voor de angst dat er iets mis is met mij.
Ook als ik over de speelplaatst naar de wc moet staren de mensen mijn precies allemaal na. Vreselijk!
Maar ik ga hier niet over uitbreiden want ik heb hier al ergens op het forum mijn uitleg al gedaan. ^^
*Gaat topic zoeken* KLIK

EDIT: Vandaag moest ik om mijn examenrooster naar de drukkerij op school. Ik vroeg iemand mee want alleen doe ik dat niet. Gewoon uit angst dat ze me allemaal gaan nastaren of gaan denken dat er iets met mij mis is ofzo...
De faalangst lijd op sommige punten (de sociale vlakken) echt mijn leven en dat is erg jammer...
Mijn ouders zeggen dat ik geen faalangst meer heb maar dat komt omdat ik bij hun anders ben dan bij mensen die ik niet zo goed ken. (Ik ken mijn klasgenoten nu al vanin september en dat is echt nog niet lang genoeg voor mij) Bij mijn ouders voel ik me thuis en gedraag ik me totaal anders dan in groep.
In groep heb ik de faalangst echt nog wel.

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 03, 2008 20:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Schéhérazade schreef:
iets waarmee de meesten gaan lachen: vlinders! En ik meen het, ik haat deze vieze beesten als de pest. Eigenlijk komt het omdat ik ooit naar een vlinderpark ging en ik dacht toen dat ze me gingen bijten (ik was toen wel klein). Maar sindsdien heb ik er toch een fobie aan over gehouden.

Helemaal niet, ik vind ze ook best eng, samen met lieveheersbeestjes -_-
Mijn eerste keer in de vlindertuin was zalig, maar de tweede keer ben ik gillend weggelopen. Ik Haat Vlinders. Bah. *haat aan iedereen die vlinders mooi of lief vind*
Net als lieveheersbeestjes, die kruipen altijd in de reetjes van mijn venster voor de winterslaap, dus als ik mijn raam opendoe, tref ik daar honderden beesten aan. Bah!! Zeker als ze vliegen zijn ze eng...

Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 1:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zet het op een gillen als ik een spin zie. Niet een klein spinnetje of een hoogwagen, of zo, maar echt van die dikke! In ons vorige huis zat er eentje op de muur, en m'n moeder heeft hem met de stofzuiger ervan af gezogen. xD

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 20:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben zelf al heel lang bang voor Clowns, vind ze gewoon freaky. Snap niet dat mensen ze leuk vinden, ik vind ze echt creepy, je weet nooit wie het zijn en wat ze willen. Na de It heb ik nooit meer goed geslapen, brrr wat een rotfilm waar ik maar 15 min van gezien heb maar toen was ik al afgehaakt.
Verder heb ik iets tegen ballonnen, vind het rotdingen die veel te hard klappen en totaal geen decoratie zijn naar mijn mening.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 22:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
ik ben zelf al heel lang bang voor Clowns, vind ze gewoon freaky. Snap niet dat mensen ze leuk vinden, ik vind ze echt creepy, je weet nooit wie het zijn en wat ze willen. Na de It heb ik nooit meer goed geslapen, brrr wat een rotfilm waar ik maar 15 min van gezien heb maar toen was ik al afgehaakt.
Verder heb ik iets tegen ballonnen, vind het rotdingen die veel te hard klappen en totaal geen decoratie zijn naar mijn mening.

Ik vind Clown's ook erg creepy. Vroeger vond ik ze wel leuk en zeker toen ik vroeger naar het circus ging keek ik er wel naar uit om die clown's aan het werk te zien, maar ik vind ze nu toch eng. Ik heb naar zo'n ep van SPN gezien en daar was een mensetende clown en sindsdien vind ik ze maar eng. Die valse grijns,... Brrr, vind ik maar creepy. ^^"

I'll do anything for you.
Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 05, 2008 17:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een of andere fobie voor muggen en vliegen. Ik heb zó'n ontzettende hekel aan ze. Het is niet persé dat ik er bang voor ben (alhoewel, als ik een kamer met alleen muggen zou zijn zou ik compleet gek worden) maar ik heb er gewoon een ongelovelijke hekel aan. Die beesten moeten áltijd mij hebben, níemand heeft nog een mug gezien en ik heb er al 20 gezien bij wijze van spreke. Ik word helemaal gek van die beesten, het liefst zou ik ze allemaal neermeppen als het kon (en dat zegt iemand die het liefst zo weinig mogelijk vlees eet en totally voor dieren is enal). Vreselijke beesten, haat haat haat.

17.04.05 ~ 31.12.08
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2008 15:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb al enorm last van spinnen-angst, maar sinds een tijdje heb ik een nieuwe fobie ontwikkelt...xD Kraaien.
Ik vind het gewoon zó eng hoe zo'n groot zwart beest naar je loopt te staren O__o En de manier waarop ze iets van de grond afpikken ofzo. Vreselijk xD Mijn angst is vooral zo gekomen door 1 of andere film...Ik weet niet meer hoe die film heet, maar goed. Een deelonderwerp in de film (dus niet de hele film xD) ging over kraaien die de hele tijd om zo'n boerderij heen zwierven en die mensen aanvielen enzo O__o Eng dat ik het vond xD

Nu heb ik dus 2 fobieën ^^'

Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2008 17:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was er ééntje vergeten vermelden maar vandaag tijdens L.O. herinnerde ik het me opeens omdat we moesten basketballen. ^^
Het klinkt misschien raar maar ik heb het echt niet voor basketballende basketballen. (Ik bedoel dus als ze stil liggen dat alles oké is, maar als je ermee begind te gooien of te basketballen dan ga ik aan de kant staan)
Ik heb altijd schrik dat ze op mij gaan terecht komen. Ik ben precies altijd het doel voor de ballen.
Ik loop niet graag tussen ballen door en buk me altijd als er ééntje 10 meter verder van mij word gegooit. (Die zijn precies zo dichtbij terwijl het niet zo is)
Zeker als heel de klas moet gaan dribblen en scoren want dan loop iedereen kriskras door de zaal. Dat was vandaag ook zo. En jaja, een basketbal op mijn kin...
Voor zover mijn rare angst voor basketballen. Razz

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
bateendje
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 205 Sikkels

bateendje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2008 21:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er zijn maar twee dingen waar ik echt schrik van heb en dat zijn liften en kleine honden.

Bij ons op school hebben we een lift, nou ja het is eigenlijk gewoon een soort van koker met een plaat in die ophoog en omlaag gaat. Mijn vriendin kon een keer niet met de trap omdat ze een blessure aan haar knie had, en ik had zo iets van 'oké, ik zal niet gaan flippen ofzo, het is maar een lift'. Maar toen wist ik niet hoe dat die eruit zag. Ik meen het, dan sta je aan de onderste verdieping en dan zie je die deuren boven je, en al de rest, gewoon bangelijk. En telkens dacht ik dan dat die plaat zou naar beneden ging vallen.
Nooit meer dat ik daar binnenin ga, nooit meer.

Ook heb een vreselijke hekel/angst van kleine honden. Ik heb niets tegen puppy's, die zijn schattig en zielig en hulpeloos. Maar die kleine rottige mormels. Ik steek altijd de straat over als ik zo een oud dametje met zo'n hond zie afkomen, en natuurlijk lacht iedereen me dan uit.
Ik heb liever van die grote honden, die een kop groter zijn dan mij als die op hun achterpoten staan (ik ben 1m54, en ik ben niet 12 ofzo, ik ben 14, 15 in juni). Niemand begrijpt dat ik dus schrik van kleine honden heb in plaats van grote. Embarassed

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp