Auteur |
Bericht |
Ravengirl
1e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 15, 2008 19:13 |
 |
Nederlands, omdat ik dan ook even kan Dsen en luisteren tegelijk.
Engels beheers ik ook wel goed maar das dan makkelijker  |
|
|
  |
 |
HPFreak!
3e jaars

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Feb 15, 2008 20:09 |
 |
engels want natuurlijk is het veel leuker met de stemmen en ook nog eens de namen zijn veel leuker zoals Hermoine enzo. En sirius black veel leuker in de bios ga ik ook altijd naar allebij toe nl maar ook engels |
_________________ I wish everyone a merry X-Mass and a very happy new jear!
HPF Always in our Hearts! |
|
  |
 |
Darren
7e jaars

Verdiend:
360 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Feb 24, 2008 21:25 |
 |
Engels. Vroeger had ik voor Nederlands gekozen, maar nu ben ik wat ouder en prefereer ik veel meer dingen die niet Nederlands zijn. Engels in films is vaak het origineel en dat vind ik om de één of andere reden het prettigst en beste om te kijken en naar te luisteren. Met bepaalde series heb ik liever andere talen (voornamelijk Anime), maar met Harry Potter kies ik toch voor Engels. Dat is mijn persoonlijke mening. Ik vind het echter wel goed dat ze de films in het Nederlands nasynchroniseren voor de jongere kinderen. Ik ben zelf ook geïntroduceerd door de Nederlandse Harry Potter films, dus ik vind het toch niet heel erg vervelend of zo. ^^ |
 |
Frie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
708 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 27, 2008 16:59 |
 |
Ik ga echt voor Engels. Vroeger zou ik Nederlands gezegt hebben omdat ik de ondertiteling niet kon volgen, maar nu ga ik echt voor Engels.
Engels is gewoon het origineel, de acteurs hebben gevoel in hun stem gelegd en met de ingesproken versie verdwijnt een deel van dat effect. Het klopt gewoon ook meer ^^ En natuurlijk ook voor Alans stem [a] |
_________________ I'm gonna miss you HPF <3
It stops here, but you're in my heart forever! |
|
  |
 |
Keaton
3e jaars

Verdiend:
84 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 18, 2008 22:19 |
 |
Qua spraak in een film klinkt Engels vaak beter, vind ik.
Bovendien zijn voice-overs altijd dramatisch om naar te kijken vind ik, stemmen moeten origineel blijven om ze overtuigend te houden vind ik. |
|
|
  |
 |
Manontjuh
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 22, 2008 19:40 |
 |
De Engelse naturlijk! Niet dat k niet van Nederlands hou ofzo..maar als ze iets zeggen en ze houden op met praten praat de mond op het scherm soms gewoon verder! Dat vind ik zo raar! En meestal hebben ze ook van die stemmen die helemaal niet bij de personages passen! Verschrikkelijk gewoon. |
|
|
  |
 |
Pumpkinsoup
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 29, 2008 17:46 |
 |
Jalf schreef: | LolligLuitje schreef: | (de nl. stem van olivier plank lijkt wel van de computer!) |
Idd... Ik vond het echt net een smurf, sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ik vond het ook echt een smufenstem... In de Engelse versie heeft ie zo'n lief Schots accent. |
Echt hè, heel schattig.
Ik vind zelf de Engelse ook veel beter. Ik ben alleen naar de Nederlandse versie van de 2e geweest, omdat er toen mensjes mee waren die nog geen ondertiteling konden lezen, maar ik ging iedere keer naar het toilet omdat ik het zó verschrikkelijk vond. Heb hem daarna uiteraard nog in het Engelans gezien. |
|
  |
 |
Fawa
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 20, 2008 14:47 |
 |
Makkelijke vraag!
Ik kiest voor de Engelse films, omdat dat tenminste nog een beetje natuurlijk klinkt. Ik kan me soms doodergeren aan de Nederlandse stemmen. Ik vind zo wie zo (moet je alleen maar naar dit rare woord kijken) Nederlands niet zo'n hele mooie taal, het klinkt zo boers...
Ik hoop dat ik niemand heb beledigd, maar anders kun je mijn bericht volkomen negeren, dat vind ik ook goed. |
|
|
  |
 |
Yazz
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 21, 2008 20:56 |
 |
ik ben ook volldig voor de engelse versie!! las je goed oplet kan je zien wat ze in het engels zeggen terwijl de woorden in het nederlands hoort en dat is zo storend! bovendien is het veel echter in het engels omdat de boeken en de acteurs engels zijn. engels is ook een veel mooiere taal dan nederlands! |
_________________ hello mate |
|
  |
 |
Dewii
1e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 24, 2008 17:27 |
 |
ENGELS !!!! Echt, ik kan niet eens luisteren naar de Nederlandse versie, dat is zo nep en kinderlijk. Het is gewoon veel leuker om de originele stemmen te horen, dat is veel indrukwekkender
Gr. Dewii |
_________________ - EXPECTO PATRONUM - |
|
  |
 |
|