Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

HP and the Order of the Phoenix - Reactie topic Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Secretus
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Secretus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2008 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het de slechtste HP tot nu toe. Nu had ik wel net het boek uit, een dag van tevoren, dus mss dat het daaraan lag. Maar de waren toch een paar dingen waaraan ik me echt ergerde. Dat Omber de Room of Requirement ontdekt, waar slaat dat op? Dat Cho ze opeens verraad ipv haar vriendin. En hoe Sirius vermoord/verdween wordt. Daar had ik me iets totaals anders voorgesteld, meer een soort podium met een zwart gordijn ipv een boog met een onzichtbaar doek.

Maar ik moet de film maar eens herkijken want ik begon de andere films, vooral Prisoner of Azkaban, veel meer te waarderen als de boeken niet meer zo in je hoofd zitten.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Lolita84
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Lolita84 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 10, 2008 9:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vond de film natuurlijk anders dan de boeken, maar ja hoe wil je ook 600 pagina's gaan verfilmen?

ben erg nieuwsgierig naar de halfbloedprins! Ik vond het personage om Belltrix te spelen goed gekozen. Ben benieuwd!

NekoNARCOTIC
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

NekoNARCOTIC is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 10:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb hem gisteren eindelijk gezien. Ofja, gezien.. ik keek hem met mijn vriend dus opzich viel dat ook wel weer tegen Razz
Anyway, ik vond het 5e boek eerlijk gezegd sowieso weinig aan, maar de film heeft zooo veel weg gelaten. Nu is dat natuurlijk heel begrijpelijk, aangezien de boeken steeds dikker worden, maar toch vind k het een beetje jammer.

Het allermeest heb ik me eigenlijk geergerd aan het korte haar vna Harry. In ieder boek wordt genadrukt dat hij een warrige bos haar heeft die niet geknipt 'kan' worden aangezien die toch steeds weer aangroeit. Waarom heeft hij dan kort haari n de film. 't ziet dr ook nog eens niet uit.

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

NekoNARCOTIC schreef:
Het allermeest heb ik me eigenlijk geergerd aan het korte haar vna Harry. In ieder boek wordt genadrukt dat hij een warrige bos haar heeft die niet geknipt 'kan' worden aangezien die toch steeds weer aangroeit. Waarom heeft hij dan kort haari n de film. 't ziet dr ook nog eens niet uit.

Harry's haar in de films volgt de mode. In de vierde film hebben Ron en hij lang haar, dat was toen in de mode. In de vijfde film hebben ze beiden kort haar, wat ook in de mode was toen.

Zelf heb ik dus gemengde gevoelens over de vijfde film. Het was naar mijn idee eerder een opsomming van gebeurtenissen, het had geen structuur of opbouw.

'Til we meet again, HPF'ers.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 19:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
NekoNARCOTIC schreef:

Harry's haar in de films volgt de mode. In de vierde film hebben Ron en hij lang haar, dat was toen in de mode. In de vijfde film hebben ze beiden kort haar, wat ook in de mode was toen.

Ik heb echt geen flauw idee hoe jij hierbij komt. Want dit is nog nooit concreet gezegt dat dit zo is. Daarbij heeft Dan zijn haar kort geknipt in film 5 omdat hij rond die tijd in December Boys ging spelen en daarom kort haar moest hebben. Dat heb ik in ieder geval begrepen van het hele haar verhaal. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoort dat het te maken heeft met de mode. Sowieso zou dat vaag zijn want de HP boeken spelen zich af in de jaren '90

Bohemian Writer
Bohemian Writer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 19:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eva, het is niet concreet gezegd, maar dat betekent toch niet dat het niet zo is? En ik zeg ook dat het in de FILMS naar de mode is van de tijd dat de FILMS gemaakt werden.
En als je er op let, merk je dat het echt wel zo is.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
Eva, het is niet concreet gezegd, maar dat betekent toch niet dat het niet zo is? En ik zeg ook dat het in de FILMS naar de mode is van de tijd dat de FILMS gemaakt werden.

Maar als het niet concreet gezegt is dan kan je toch ook niet nagaan dat het zo is? Want ik vind het ergens nogal een hele "beschuldiging". Je vertelt nu dingen die misschien helemaal niet kloppen, dus als je het niet zeker weet dan kan je maar beter niks zeggen. Hoe weet jij daarbij wat er in de mode was in 1995 qua haarstijl? Ik was toen namelijk 6 en aangezien jij jonger dan mij bent was jij dus jonger dan dat. Het lijkt mij dan sterk dat je dat nog onthouden hebt. Of je moet een hele research gedaan hebben.

Bohemian Writer
Bohemian Writer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 19:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eva,

1. Het is niet als beschuldiging bedoeld
2. Heb je dat bericht wel gelézen? Ik quote mezelf even:

Genner schreef:
En ik zeg ook dat het in de FILMS naar de mode is van de tijd dat de FILMS gemaakt werden.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 19:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
Eva,

1. Het is niet als beschuldiging bedoeld
2. Heb je dat bericht wel gelézen? Ik quote mezelf even:

Genner schreef:
En ik zeg ook dat het in de FILMS naar de mode is van de tijd dat de FILMS gemaakt werden.

Ja ik heb net zoals jij ook leren lezen en schrijven op de basisschool een aantal jaren geleden. Daarbij kan jij ook wel eens kijken naar de leestekens. Waaronder het woord beschuldiging die ik tussen twee aanhalingstekens heb gezet. Ik bedoel er alleen mee dat je maar beter geen dingen kan beweren waarvan je niet zeker weet of het nou waar is of niet. Dan kan je het beter maar niet zeggen. Voornamelijk bij dit soort dingen niet. Daarbij heb ik je tweede punt ook goed gelezen, daarom snap ik niet waarom je het nog een keer moet quoten. Blijkbaar heb je mij dan niet goed begrepen.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 17, 2008 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eva, het is volgens mij vooral een mening van Genner en die kun je nooit nagaan.

Al zou het wel kloppen, het is algemeen bekend dat fims het modebeeld volgen en andersom. Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat Daniel zijn haar zelf gewoon kort heeft geknipt (al dan niet omdat het in de mode is).

16-08-2005 ~ 31-12-08
Eleonora
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Eleonora is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 11:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond de film echt geweldig... al had omber van mij iets duivelser mogen zijn.... in het boek haalt ze meer bloed onder mijn nagels vandaan als in de film. Al doet ze dat schijnheilige meisjes lachje wel erg goed...

Ohww en Bellatrix is ook echt meesterlijk! I Love her Dress!!!!

Fred en George waren uiteraard weer super!!! (hier een fred en George fan Razz )

Doxy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Doxy is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 08, 2008 22:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het jammer dat ze niets van St. Mungo's (of hoe dat ziekenhuis ook heet) hebben verfilmd. Dat had ik wel willen zien.

Vond Umbridge goed!

Had Harry in het 3e boek ook eerst alleen maar een soort scherm als Patronus? Want nu werden het wel allemaal dieren.

Sirius: "The ones who love you, never really leave you."
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Cookiiemonster is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 09, 2008 12:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ook.
Ik had dolgraag Smalhart & de ouders van Neville willen zien!
Ik had eerlijk gezegt ook een beetje meer verwacht van het stukje waarin The Twin (<333) de school op een 'vriendelijke' maar legendarische manier verlaten.
Maar het stukje van De Kamer van Hoge Nood, heeft mijn verwachtingen overtroffen.
Ik vond het geweldig Smile
Ook op het einde, het duel tussen Perks, Harry & Voldy vond ik erg leuk.
Maar van die beelden heb ik niets gemerkt ..

Moet de film nog is bekijken! Very Happy

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Neleke is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 16:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vin de 5de film echt super! Ik denk wel dat als je het boek niet gelezen hebt, dat de film moeilijk te volgen is. Verder vind ik ook wel dat er niet zoveel structuur in zit, maar omdat ik het boek gelezen heb, was het niet echt hinderlijk. Wel spijtig dat ze er leuke stukken moeten uithalen zoals St Holisto's ziekenhuis en Zwerkbal. Maar dan hebben we natuurlijk nog altijd het boek om te kunnen fantaseren eh =D

Linda Slytherin
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

Linda Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 26, 2008 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

De film vond ik opzich wel redelijk, maar ik vond het wel erg jammer dat het stukje dat Draco in elkaar wordt geslagen door Harry en George er niet in zat.
Ze hebben er ook scenes uitgehaald die ze wel hadden opgenomen, waarvan ik dacht: had je beter niet kunnen doen... Vooral die met de boze Omber hadden ze er beter in kunnen laten zitten Rolling Eyes

http://nl.youtube.com/watch?v=2AN89zL1JZw
http://nl.youtube.com/watch?v=sgeO7ARgssg
http://nl.youtube.com/watch?v=TQkqA3L7YBg
http://nl.youtube.com/watch?v=MhoVpGQdiSg
http://nl.youtube.com/watch?v=HKaiRTjejcY
http://nl.youtube.com/watch?v=bbjTI2WO83I
http://nl.youtube.com/watch?v=rHCRt8_PsZM
http://nl.youtube.com/watch?v=b7OntDGytoM
http://nl.youtube.com/watch?v=0JAbVrk5v10

Berichten van afgelopen:      

Ga naar: