Auteur |
Bericht |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 19:11 |
 |
Pottergirl schreef: | YAY! Ik heb het eindelijk voor elkaar :')
Ik zat de afgelopen weken/maanden met een writer's block. En dan niet zozeer dat ik geen ideeën had (ik had er juist heel erg veel) maar meer dat ik niet op gang kon komen zodra ik ging schrijven. Maar ik heb de oplossing!
Ik probeerde telkens in het Nederlands te schrijven. Op zich vrij logisch als je ervan uitgaat dat ik in Nederland woon. Maar ik moet niet in het Nederlands schrijven, want dan loop ik op de één of andere manier al-tijd vast :') Dus de oplossing: ga in het Engels schrijven :') EN HET WERKT! *dance*
Echt heel raar, maar in het Engels kwebbel ik zo een eind weg en kan ik meestal precies onder woorden brengen wat ik bedoel. En in het Nederlands dus echt totaal niet.
Ik vind het echt heel raar :') Maar ik vind het niet erg, helemaal niet zelfs. Ik kan eindelijk weer een beetje normaal verhalen schrijven en ik vind Engels toch 1000 x mooier dan Nederlands [A] |
Inderdaad, in het engels kun je meestal veel meer gevoel leggen. Ik vind Nederlands gauw nep aanvoelen. Ik schrijf mijn songteksten ook in het engels, omdat ik mijn gevoel dan beter onder woorden kan brengen. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 13, 2007 22:58 |
 |
Zoals ik al eerder heb gepost: ik schrijf. En wel in het Nederlands
Ik denk dt het over een maandje eindelijk he-le-maal af is. Dan ben ik echt blij. Ben er al lang mee bezig en het begint vervelend te worden. Dan opsturen naar uitgevers. Zullen we het wel terug krijgen. Verbeteren en weer opsturen dan maar! xD |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 14, 2007 11:04 |
 |
Als je het naar een uitgever opstuurt, één tip: vraag of ze feedback willen geven, zodat je weet wat je hebt verkeerd gedaan als ze het niet goed vinden Hou ons op de hoogte he  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don�t cry because it�s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Lander
1e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 15, 2007 13:03 |
 |
Ja, vroeg schreef ik wel eens verhalen enzo.
Heb onder andere eens een tekst geschreven voor een toneeltje voor school, maar dat is al lang geleden!
Ook stripverhalen enzo maakte ik wel eens, maar dat hield ik meestal voor mezelf.
Ik ga misschien nog eens schrijven als ik er zin en tijd voor heb xD
Lander |
_________________ 19-7-2007 tot 5-08-2007 : Italië! |
|
  |
 |
Imke
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 9:08 |
 |
Ik schrijf ook, en volgens mijn vriendinnen en lerares Nederlands best goed... Al vind ik m'n boek misschien wat te 'dun', en ik weet ook niet uitgevers een boek van iemand van 13 serieus pakken...
Mijn verhalen gaan vooral over liefde, school, problemen in het gezin enzo, en ook schrijf ik vooral vanuit het oog van volwassenen. Vraag me niet waarom
Verder zit er in mijn klas maar één iemand die echt schrijft, en wij moesten SAMEN het kerstverhaal 'moderniseren', voor de kerstviering op school, en weet je wat zij deed? Ze schreef het gewoon zelf, in 1 nacht, zodat ik toch maar niet zou helpen, en zij met alle eer kon gaan lopen!! Dat vond ik dus écht gemeen...
[Dat moest er ff uit] |
|
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 9:17 |
 |
Ik schrijf ook. Niet die dunne verhaaltjes die in het FanFicBoard staat, nee, ik ben al meer dan een half jaar bezig om een verhaal uit te werken in een triologie. Daarom sluit ik me regelmatig op in m'n kamer om na te denken. Helaas moet ma er dan weer dwars doorheen tetteren
Anyway, mijn verhaal gaat over een meisje, Helena. Eenzaam en buitengesloten enzovoort, je kent dat wel. Het speelt zich af in de Middeleeuwen. [Lekker Middeleeuwse naam is Helena ]
Maar goed. Dan is er zo'n "veiling" en Helena wordt zeg maar "geveild". Dus dan komt ze in een oud huis bij zo'n chagrijnig wijf, bla bla bla, en dan is er een zolder, mag ze niet komen, bla bla bla.
En dan gaat ze daarnaartoe en verder zeg ik lekker niets Ik weet niet of ik dit boek ga uitgeven. Waarschijnlijk niet. Ik ga over een paar maanden over een echt verhaal nadenken dat ik graag wil uitgeven. Ik wil namelijk heel graag schrijfster worden. |
|
  |
 |
Boterham
4e jaars

Verdiend:
176 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 9:20 |
 |
Ik schrijf ook. Of beter gezegd: ik schreef. Vroeger schreef ik echt 10 verhalen door elkaar, want als ik vastgeraakte bij de andere, begon ik altijd een nieuwe. Maar ik weet echt nooit hoe ik moet beginnen. Echt vervelend. Want ik heb altijd 101 ideeën in mijn hoofd, personages en locaties. Ik weet zelfs altijd het einde, en het vervolg... Maar ik weet echt nooit hoe ik deftig moet beginnen. Dus nu schrijf ik bijna niet meer, behalve dan songteksten en gedichten. Maar dat gebeurt dan wel in het engels, want dat klinkt 1000 keer mooier. |
_________________ A memory remains just a tiny spark. |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 9:56 |
 |
Boterham schreef: | Ik schrijf ook. Of beter gezegd: ik schreef. Vroeger schreef ik echt 10 verhalen door elkaar, want als ik vastgeraakte bij de andere, begon ik altijd een nieuwe. Maar ik weet echt nooit hoe ik moet beginnen. Echt vervelend. Want ik heb altijd 101 ideeën in mijn hoofd, personages en locaties. Ik weet zelfs altijd het einde, en het vervolg... Maar ik weet echt nooit hoe ik deftig moet beginnen. Dus nu schrijf ik bijna niet meer, behalve dan songteksten en gedichten. Maar dat gebeurt dan wel in het engels, want dat klinkt 1000 keer mooier. |
Weet je, ik had dat ook vroeger, maar door veel boeken te lezen heb ik al gemerkt dat het niet uit wat juist het begin is. Ik bedoel, je hoeft er geen gans werk van te maken om te zoeken naar een ideaal begin. Begin gewoon te schrijven
Om het met een tip van Elisabeth George(een bekende thrillerauteur) te zeggen: Een boek kan je op drie manieren beginnen: voor het conflict, tijdens het conflict of na het conflict. Ieder boek bevat namelijk een conflict. Bij Harr Potter is dat bv. Voldemort heeft zijn ouders vermoord en Harry wil hen wreken. Voldemort moet Harry doden om te kunnen leven.
@Imke: wees gerust, als ze je boek echt goed vinden, kan het hun niet schelen hoe oud je bent. Tenslotte moet je weten dat uitgevers gewoon geld willen verdienen en als jouw boek hun geld kan opbrengen, gaan ze het niet laten om het te publiceren.
@Addiie: Ik wil ook graag schrijver worden. Dat lijkt echt het leukste beroep ter wereld Maar als het niet lukt, kan je natuurlijk steeds een alternatief zoeken. Ik studeer bijvoorbeeld Journalistiek, dan mag ik zoiezo schrijven
Laat je niet doen door je mama e Gewoon doorgaan met schrijven  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don�t cry because it�s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
miss louise
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
178 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 22, 2007 22:00 |
 |
Schrijven? Zeker weten! Bijna elke dag wel iets. Maar op moment vooral fanficverhalen. Daar kan ik geen genoeg meer van krijgen sinds ik deze site ontdekt heb. Het is ook een beetje uitproberen denk ik. Verhalen posten en kijken of mensen vinden dat je talent hebt... Ik schrijf dan ook vooral over Draco/Hermelien. Ik had een keer een verhaal verzonnen dat over iets anders ging dan het genre liefde, maar dat was kennelijk een grote fout want ik krijg haast geen reacties. Liefde is volgens mij een begeerd onderwerp op HPF. Ik zou binnenkort eigenlijk ook wel een Draco/Harry verhaal willen schrijven maar aan de andere kant twijfel ik weer heel erg. Iedereen ziet me namelijk als de grote Draco/Hermelien shipper en als ik dan iets anders ga doen dan leest niemand het meer .
Ik zou later ook best graag een boek willen publiceren. Het is gewoon leuk om daarover te fantaseren. Ik zie het gewoon al helemaal voor me. Zo'n omslag met mijn naam erop. Geweldig! Maar je moet alseerst kijken of de uitgeverijen het boek wel voor je willen publiceren. Dat is altijd maar de vraag... De mening van de uitgeverijen tellen toch altijd meer mee dan de mening van een enkel lezertje op een website.
Songteksten doe ik altijd in het Engels. Dat vind ik gewoon mooi, want liedjes in het Nederlands vind ik altijd zo knullig en suf klinken (het spijt me voor de liefhebbers ^^).
xxx,
Louise |
_________________ Honden hebben een baas, katten hebben personeel |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 22, 2007 22:09 |
 |
Samen met mijn beste vriendin ben ik dus al bijna een jaar bezig aan een boek. Het verhaal is eigenlijk al af. We zijn de laatste dingetjes aan het verbeteren en het laatste stukje op de pc aan het zetten. Op tweede kerstdag zijn we exact een jaar bezig^^
Omdat we een hoop tijd en energie erin hebben gestoken en al iemand hebben die er zeker naar wilt kijken, zou ik het super vinden als het ook echt uit wordt gegeven.
We weten natuurlijk dat het een kleine kans is, maar wie die waagt, die niet wint. |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
LadyBird
1e jaars

Verdiend:
4 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 27, 2007 17:21 |
 |
Ik schrijf ook wel verhalen, maar uitgeven? daar zijn ze toch niet goed genoeg voor, en ik maak ze ook heel vaak niet af. Ik schrijf verhalen over Fantasy, zoals elfje, magie, en dergelijke. Ik schrijf ook wel eens verhalen over de normale wereld, en dan meestal over een meisje dat heel erg on populair is, en die niemand ziet staan... dramama  |
_________________ *Animal Instinct*
Where Ever The Wind Blows... |
|
  |
 |
Autumn Symphony
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 27, 2007 17:23 |
 |
missme98 schreef: |
Inderdaad, in het engels kun je meestal veel meer gevoel leggen. Ik vind Nederlands gauw nep aanvoelen. Ik schrijf mijn songteksten ook in het engels, omdat ik mijn gevoel dan beter onder woorden kan brengen. |
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik, als write-a-holic, schrijf ook bijna altijd in het Engels.. de taal vind ik sowieso veel mooier dan onze eigen taal en Nederlands klinkt inderdaad vaak nep en clich�  |
|
|
  |
 |
xMartine.
Master of the Cows

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 28, 2007 17:14 |
 |
Ik schrijf ook. Vanalles, gedichten, songteksten en verhalen. Ik heb hier ook een fanfiction staan.
Het is allemaal begonnen toen we in groep 8 een verhaaltje over een bepaald onderwerp moesten schrijven. Iedereen zag er tegenop, maar toen ik begon merkte ik dat het verhaal er bij mij gewoon uitvloeide en ik het hartstikke leuk vond om te schrijven. Toen is het via mijn lerares bij Jacques Vriens terecht gekomen die er commentaar en tips heeft bij gezet. Ik heb veel geleerd van die tips.
En voor de rest zit er een idee van 3 verhalen in mijn hoofd, maar ik krijg maar geen juist begin.
Wat gedichten betreft doe ik mee met de Kunstbende.
Dat was het wel zo'n beetje. ^^ Songteksten schrijf ik trouwens nooit af. Na het eerste couplet en refrein zakken ze heel erg in.  |
  |
 |
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 28, 2007 17:22 |
 |
@ xMartine : dat heb ik ook vaak met een begin. Wat ik altijd doe, is verder schrijven totdat ik opeens denk :
Ik kan er zelf niet om heen, ik schrijf echt heel veel. En iedereen in mijn klas is fan van mijn gedichten en verhalen Zelf mijn lerares Nederlands is er enthousiast over Voor de rest schrijf ik voor een project op school een boek met een vriendin van me en dat gaat ook wel aardig.. Verder ga ik kijken of ik binnenkort een one-shot of een FF kan starten ( als ik de tijd vind ) |
 |
Autumn Symphony
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 28, 2007 17:24 |
 |
amytjuuuh schreef: | @ xMartine : dat heb ik ook vaak met een begin. Wat ik altijd doe, is verder schrijven totdat ik opeens denk :
Ik kan er zelf niet om heen, ik schrijf echt heel veel. En iedereen in mijn klas is fan van mijn gedichten en verhalen Zelf mijn lerares Nederlands is er enthousiast over Voor de rest schrijf ik voor een project op school een boek met een vriendin van me en dat gaat ook wel aardig.. Verder ga ik kijken of ik binnenkort een one-shot of een FF kan starten ( als ik de tijd vind ) |
Haha ja mijne ook.. vooral als ik over haar of een collega schrijf
Ik schrijf overigens verhalen, gedichten, songteksten, en ik ben redacteur/schrijfster van de schoolkrant  |
♥ Slythpride |
|
  |
 |
|
|