Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

ADHD / ADD Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Hebben jullie ADHD / ADD?

Ja, ADHD
9%
 9%  [ 7 ]
Ja, ADD
1%
 1%  [ 1 ]
Niet zeker, ben bezig met officiele diagnose
5%
 5%  [ 4 ]
Nee
83%
 83%  [ 61 ]
Totaal aantal stemmen : 73

Auteur Bericht
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2006 13:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ikzelf heb geen ADHD of ADD, ondanks het feit dat ik soms wel eens druk doe, maar ik ken wel iemand die ADHD heeft. Hijheeft de officiele afkorting wel eens gezegd, maar ik weet ze niet meer Embarassed . Hij valt echt best wel mmee enzo dus eigenlijk widt ik het eerste niet vooraleer hij het zei.

dada

Profiel bekijkenStuur privébericht
Darkness
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb vorig weekend gelarpt en daar zijn ik en nog 2 andere erg druk, hoewel dat alleen is als we in het NPC hok zijn en als we moeten spelen erg rustig spelen. Moet ik wel zeggen dat ik van mezelf al redelijk druk kan zijn maar ik kan ook extreem rustig zijn (Nee niet alleen als ik slaap)

Maar ik drink alleen maar een kop koffie in de ochtend op school en na 2 lessen weer een (Lessen duren bijna een uur) en dat 2 keer per dag dus dat valt wel mee maar als ik me ergens op concentreer dan raak ik in een soort trance en is het zo dat het voor andere om me heen niet echt opvalt.

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
Nelsinho
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Nelsinho is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 23:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heerlijk zou me dat lijken zeg! Gewoon alleen maar op één ding concentreren, en niets anders uit de omgeving in je opnemen. Zou perfect zijn op school.

Maar goed, zo is het niet. Ik drink nooit Koffie of Cola etc. Word daar ook super hyper van. Verder drink k eigenlijk amper dranken met veel suiker. Is niet goed.... Very Happy

Jet Vilijn
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 0 Sikkels

Jet Vilijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 23:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb wel een form van ADHD
maar weet ook niet wat.
ik ben meestal dan wel druk maar niet heel erg.
soms kan ik dan niet slapen enzo..
dat is wel vervelend maar verder heeft me neefje dat heel erg dan stuitert die op en neer o_0 Shocked hij heeft daar ook pilletjes voor.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2006 23:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben wel heel snel afgeleid en soms ook iets tè enthousiast en tè hyperactief. Maar ik denk niet dat ik een vorm van ADHD of ADD heb. Ik ben gewoon heel " fladderig".

Ik vind het trouwens wel raar dat de laatste tijd wel heel veel kinderen zijn met ADHD en dat het vroeger echt een stuk minder was. En dat ligt echt niet aan de nieuwe technologie ofzo. Ik vind soms (niet in alle gevallen) dat ADHD gewoon wordt misbruikt. Als een kind alleen al een beetje actief is dan zegt een ouder al snel: "Mijn kind heeft ADHD".

Zelf ken ik niet heel veel mensen die ADHD hebben trouwens.

Oude Forumnaam: Emily_Harry 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 420 Sikkels

Emily x is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook ADHD, bij mij is dat vastgesteld door een proffessionele (Shocked of hoe je dat schrijft) dokter. Ik moet daar pilletjes voor nemen, die mij kalmer maken en zorgen dat ik me beter kan concentreren. Mijn broertje heeft ook ADHD maar mijn zusje niet. Ik ben soms heel druk en wild zoals ze zeggen en ik heb ook heel veel concentratieproblemen.
Ik weet veel over ADHD omdat ik daar heel veel over heb opgezocht.
De afkorting is van ‘Attention Deficit Hyperactivity Disorder’ en in het Nederlands zeggen ze ‘aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit’.

@Witch_Eva: Je hebt gelijk, er zijn veel ouders die vergeten dat met ADHD ook concentratieproblemen bij horen en daarom meteen denken dat hun kinderen ADHD hebben.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

lilitje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 16, 2006 22:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zelf heb geen adha of add ik ken wel een hoop mensen met een van deze vormen.
maar ik ben het eens met witch_eva, tegen woordig krijgen kinderen heel snel medicijen en de stempel adhd.
laarst was ik met mijn zusje in de speeltuin ( zij is best druk en kan geen rust vinden om te slapen maar ik denk niet dat ze Adhd heeft)
en er was daar een moeder en met haar kind en die was gewoon druk aan het spelen en zij verzuchtend tegen mij "druk is ze, de dokters denken aan adhd" ik zag alleen een actieve kleuter. soms denk ik dat in deze maatschappij de kinderen rustig achter de tv moeten zitten en niet mogen spelen rennen enz.
Er zijn zeker wel kinderen met ADHD of ADD. maar ik denk dat ze wat strenger moeten selecteren.
een beetje druk mag toch wel, ik was vroeger altiijd hyper en sinds een jaar of 8 niet meer ik wou dat ik de energie nog had die ik toen had.

T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 2:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn broertje heeft een hele erge vorm van ADHD (diagnose al vastgelegd toen hij 2 was) en daar kan hij heel erg agressief van worden. Hij is heel druk en kan zich moeilijk concentreren en stil zitten. Hij slikt al een paar jaar geen pillen meer, omdat hij daar zo duf van werd dat hij haast niks meer kon doen.
Het is niet de makkelijkste om mee te leven, ook al kan hij heel lief zijn.

Ze zijn mij aan het testen voor ADD, omdat ik alle symptomen blijk te hebben, maar ze weten het niet zeker. T is voor mij dan ook heel moeilijk om op school te zitten en me te concentreren en aan het werk te zetten, waarschijnlijk heb ik mijn cijfers alleen een beetje om hoog gehouden doordat ik snel leer en niet de domste ben; althans dat zeiden mijn dokter en psychologe.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal

Laatst aangepast door T O N K S op Za Mei 05, 2007 9:16; in totaal 1 keer bewerkt
freerk
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 35 Sikkels

freerk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 7:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb geen adhd maar mn neefje wel, die woont nu bij ons omdat zn moeder is overleden en zn stiefvader is vrachtwagenchauffeur. hij is echt vet druk altijd, eerst dacht ik dat dat door zn adhd kwam (hij is ook al 3 keer van een school gestuurd ofsow), maar hij zit nu in een of ander gesticht ofsow ik weet het niet precies,maar daar heeft ie een begeleider en krijgen ze les en van alles. de psychiater daar die heeft gezegd dat ie helemaal niet druk is door adhd maar dat hij dat gwn zelf is. best wel vaag, dan zou je denken dat komt omdat zn moeder overleden is, maar dat gebruikte hij eerst nog als hij zijn zin niet kreeg. mocht de televisie niet op de zender die hij wou, ging hij naar boven hoor je hem in eens janken. hij is nu gelukkig een beetje normaler. maar iedereen word er gek van, en mn schoolwerk gaat zelfs achteruit Sad dus hij word misschien opgenomen. aan de ene kant is dat Very Happy maar ook wel voor hem Sad

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 1 Sikkels

Lilytje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 8:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn zusje van 9 heeft een van de ergste vormen van ADHD. Ze kan geen seconde stil zitten - echt verschrikkelijk. Vooral als je weet dat ik nog een broer, een zus en mijn vader autisme hebben. Dus het is geen seconde stil bij ons thuis... mijn mama denkt dat ze ook ADHD heeft zoals mijn zus, omdat ze het evenbeeld van mijn zusje is en ze precies het zelfde was als kind. Dus ik ben eigenlijk de enige die 'normaal' is (ik vind geen beter woord), samen met mijn kleinste zusje van 7.
Mijn zus met ADHD heeft al een tijd pillen ervoor geslikt, maar omdat et eigenlijk niets hielp, is ze ermee gestopt. Ze heeft vooral veel last van een aandachtsprobleem (Nou ja, de anderen hebben er last van), en ze moet zich altijd om het minste aanstellen. Soms wil ik wel eens dat mijn zussen en broer wat rustiger waren...

"Does it hurt?"
"Dying? Not at all."
*[B]aukie*
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

*[B]aukie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 15:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er zit wel ADHD in mijn familie mijn neefje en neven hebben het en mn broer (ja allemaal jongens..) en mn vriend heeft het ook maar merk je bijna niet meer. Ik heb zelf een lichte vorm van het Tourette syndroom (heb wel een paar tics maar vloek niet gelukkig) veel mensen die dat hebben hebben ook adhd maar ikke niet.

Darkness schreef:
Ik heb vorig weekend gelarpt

Waar heb je dat gedaan dan? Bij mij in de buurt is ook zon club gaat mn broertje ook heen Razz

*Amy Lee-Evanescence*
Fandrel
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Fandrel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 1:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

1) ADHD
2) PDD-NOS
3) een vermogen om gevoelens van andere op te kunnen pikken, kan me ongelooflijk uit balans brengen, mijd daarom meestal grote mensenmassa's waar het het meest voorkomt.

Normaal IQ gelukkig, meeste mensen met pdd-nos (Autistisch spectrum tegenwoordig, zeker in de meer extreme gevallen) hebben een laag IQ (tussen de 50-80 ofzo) ik heb een IQ van 93 vrij normaal dus.

Al kan ik rete dom zijn xd

Shiralee
Oude Forumnaam: Shiralee. Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Shiralee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 8:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik heb geen ADHD. Ik ben eigenlijk een vrij rustig persoon, behalve als ik melig ben. Maar dat is normaal toch? Verder ken ik wel mensen met ADHD- een vriendin van mij bijvoorbeeld. Nee, ik noem geen namen. Ik had vroeger ook een vriend, die had het ook. En ik leer er wel een beetje mee om gaan. En soms kan het irriteren, maar daar kan de persoon zelf ook niks aan doen. Dus ik heb er iig respect voor.

Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 8:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn broertje [12] heeft ADHD. Hij gaat naar een kinderpsychologe en naar de kinesist om een fatsoenlijke motoriek onder de knie te krijgen. Soms is hij echt vervelend, zeker als hij ergen zenuwachtig voor is, is hij niet meer te houden. Hij is altijd wel ergens mee bezig en daarbij maakt hij ook nog eens het nodige lawaai. Rolling Eyes
Hij neemt van die pilletjes, Relatine, en dan is hij plots een heel ander persoon. Veel rustiger, stiller en geconcentreerder. Hij neemt ze wel alleen voor school en soms als hij veel moet leren.

Vorig jaar zei een psychologe dat ik misschien een heel lichte vorm van ADD heb, hoewel mijn ouders dat betwijfelen. Maar ik mocht eens een pilletje proberen om te studeren, en dat ging perfect. Sindsdien neem ik voor mijn examens ook Relatine, het helpt me te concentreren en om een of andere reden, vind ik mijn leerstof plots veel boeiender, zelfs fijn om te studeren. Very Happy
Normaal heeft Relatine het omgekeerde effect bij mensen die geen ADHD/ADD hebben, dus ik ben echt wel blij dat het bij mij werkt! Dan kan ik eindelijk eens uren aan een stuk studeren en er ook nog een plezierig gevoel bij hebben! Very Happy

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 12:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb zelf geen ADHD. Ik ben eigenlijk nooit echt druk, ik kan soms wel even hyper van iets zijn, maar daar houd het ook mee op.

Mijn neefje van 5 heeft het volgens mij wel. Als is het niet onderzocht ofzo hoor. Maar dat kind is áltijd druk. Hij schreeuwt letterlijk om aandacht. Hij kan ook niet 5 minuten voor zichzelf iets spelen, iemand moet altijd iets met hem doen.
Waar hij ook is, hij móet altijd in het middelpunt van de belangstelling staan. Als hij even geen aandacht krijgt, probeert ie die alsnog te krijgen door middel van schreeuwen/springen/rennen/gillen of iets in die richting.

Nou is het wel zo dat er bij kinderen die even druk zijn nogal snel gezegd wordt dat ze ADHD hebben tegenwoordig... Maarja bij hem is het echt wel heftig.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp