Auteur |
Bericht |
Tifa
6e jaars

.gif)
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 21:23 |
 |
@Judith: Zoiets heb ik inderdaad meegemaakt. Dat was echt té grappig! Ik kon gewoon heel droog iedereen verstaan, door te liplezen en iedereen stond zich schor te schreeuwen ^^
Soms is het inderdaad wel moeilijk om je verstaanbaar te maken. Sommige dingen kan ik ook niet altijd lezen, af en toe gaat het te snel of juist te langzaam en dan raak ik de concentratie kwijt. Ik moet iemand wel aan kijken, wil ik überhaupt iets snappen van wat diegene zegt. Soms kan ik gewoon mijn rug toe keren en iemand dan verstaan. Het ligt er maar net aan of iemand een lange of een korte zin vertelt.
@Paddy: Zoiets moet je natuurlijk wel in de gaten houden. Ik hoor dat heel vaak, dat mensen zeggen dat hun oren beginnen te suizen. Zo af en toe even laten controleren, is mijn advies ^^ |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 21:45 |
 |
Hey,
In mijn klas zat van september tot december een meisje die doof is. Ze hoort enkel luide klanken zonder apparaat, maar mét hoort ze 80% en is ze 20%doof.
Alleen dacht iedereen dat het zo was dat ze met apparaat enkel klanken kon horen.
Mijn beste vriendin hoort aan haar linkerkant ook niet goed. Binnenkort moet ze een gehoortest ondergaan. Haar linker trommelvlies is vrij hard beschadigd. Er staan namelijk veel littekens op door veel oorontstekingen.
groetjes
x
|
|
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Zo Jan 14, 2007 0:10 |
 |
Mijn zus is slechthorend. Sinds haar geboorte al. Doordat ze 2 en een half jaar geleden een ongeluk heeft gehad is ze nog slechter gaan horen. Haar verstaanbaarheid is nu 50 tot 60 % geloof ik. Ze heeft ook veel last van oorsuizen. Heel vervelend Ik praat er liever niet te veel over, beetje raar om hele verhalen over mijn zus te typen op een openbaar topic.
Voor de slechthorenden/doven: ze heeft trouwens met een aantal anderen ook een forum voor slechthorenden en doven (al worden goed horende mensen daar niet weggestuurd). Misschien vinden jullie het leuk om daar ervaringen uit te wisselen en zo? Zelf kom ik er trouwens niet. Ik weet eigenlijk niet of ik de link mag plaatsen, of dat dat onder reclame valt. Nou ja, als iemand de link wilt kun je me een PBtje sturen!
Zelf ben ik trouwens goed horend. |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 18, 2007 21:06 |
 |
Hoi,
@Sabine: Wat vervelend voor je zus, maar vast ook wel voor jou. Ze hoort jou tenslotte soms niet. Volgens mij mag je hier geen link plaatsen, al ben ik daar niet heel zeker van, dus ik stuur je zo even een pb denk ik . Ik hoor nu al een stuk meer dan ik deed, maar volgens mijn KNO-arts zal ik echt niet perfect horen, al ben ik daar zelf wel van overtuigd eigenlijk.
@Hermion Granger: Ja, waarschijnlijk komt mijn doofheid ook van oorontstekingen, dus dat verhaal komt me wel bekend voor. Je vriendin gaat die test vast doen op het audiologisch centrum, ik heb die test ook gedaan. Binnenkort onderga ik deze gehoortesten opnieuw, om te kijken hoeveel mijn oor vooruit is gegaan.
Groetjes, Judith |
|
|
  |
 |
Nirvana
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 22:57 |
 |
Ik ben aan 1 oor half doof, dat komt omdat ik vroeger altijd te veel gedrumt heb zonder koptelefoon.
(ja ik was weer eigenwijs)
Soms lijkt het net of ik een hele piep in me oor krijg en dan weer normaal hoor, maar dat verdwijnt ook weer snel |
_________________ True friends accept you, on the way you are. |
|
  |
 |
lilitje
5e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 23:26 |
 |
Ik ben niet doof en volgens mij ook niet echt slecht horend maar er is geloof ik wel wat mis met mijn oren de laatste paar maanden hoor ik minder dan eerst, moet mensen steeds vragen wat ze zeggen en het is zo vervelend want vaak zeggen ze laat maar. daar word ik dan zo bood over. Maar ik ben eigenlijk vreselijkk eigenwijs en ben nog steeds niet naar de dokter geweest terwijl ik denk dat mijn oren alleen uitgespoten hoefen te worden.
Ik had vroeger ook veel oorontstekingen ik wist nie dat je er wat aan over kon houden.
op mijn middelbare school had ik een klasgenoot en die was aan een oor helemaal doof maar ik vergat steeds welke dus dan was ik een heel verhaal aan het houden en dan was ik klaar en dan ontdekte ik pas dat ik aan de verkeerde kant zat te lullen en dat ze niks had gehoord. kon ik weer op nieuw beginnen.
ik deed dit wel altijd want ik begrijp (vooral nu) dat het niet leuk is als je iets niet gevolgd heb en ze willen het niet herhalen. |
_________________ met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
hier mijn creativiteit |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 21, 2007 20:53 |
 |
lilitje schreef: | Ik ben niet doof en volgens mij ook niet echt slecht horend maar er is geloof ik wel wat mis met mijn oren de laatste paar maanden hoor ik minder dan eerst, moet mensen steeds vragen wat ze zeggen en het is zo vervelend want vaak zeggen ze laat maar. daar word ik dan zo bood over. Maar ik ben eigenlijk vreselijkk eigenwijs en ben nog steeds niet naar de dokter geweest terwijl ik denk dat mijn oren alleen uitgespoten hoefen te worden.
Ik had vroeger ook veel oorontstekingen ik wist nie dat je er wat aan over kon houden.
op mijn middelbare school had ik een klasgenoot en die was aan een oor helemaal doof maar ik vergat steeds welke dus dan was ik een heel verhaal aan het houden en dan was ik klaar en dan ontdekte ik pas dat ik aan de verkeerde kant zat te lullen en dat ze niks had gehoord. kon ik weer op nieuw beginnen.
ik deed dit wel altijd want ik begrijp (vooral nu) dat het niet leuk is als je iets niet gevolgd heb en ze willen het niet herhalen. |
Hoi,
Ja, het is heel vervelend als mensen 'laat maar' zeggen als je iets niet gehoord hebt. Dat is heel erg irritant, want er is eigenlijk geen reden waarom je het niet zo herhalen. Anders had je het eerst ook niet gezegd.
Ook bij mij vergeten ze soms aan welke kant ik doof ben. Als ze rechts van me zitten, geen probleem, dat kan ik nu een beetje volgen zonder te hoeven liplezen. Ik merk in ieder geval dat er tegen me gesproken wordt. Als ze echter links van mij zitten, ik hoor gewoon niets. Dan kun je bij wijze van spreken een kanon afvuren naast mijn oor, daar merk ik dan niets van bij dat oor.
Ik zou wel even bij de dokter langsgaan iig .
Groetjes, Judith |
|
|
  |
 |
watsonette
6e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 01, 2007 22:40 |
 |
Nou, ik hoor wat slechter..
Vroeger heb ik ook buisjes in mn oren gehad, al vanaf dat ik een paar maanden oud was.
Buisjes heb ik gehad tot groep 6 ofzo, toen ze er met zwemmen uit gingen.
Daarna waren mn oren prima, maar af en toe in de klas hoor ik dingen slecht.
In mn vorige groep werd de juf zelfs boos omdat ik het niet gehoord had -.-' .. Terwijl ze weten dat ik ook met mn slechte ogen enzo voorin moet zitten, dat ik dan alles beter hoor en zie, best irritant.
liefs, Watsonette |
_________________ Ravenclaw <3
Can You Dance Like a hipogriff?
Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers! |
|
  |
 |
dobby68
1e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 0:49 |
 |
Op mijn 7 jaar is het bij mij begonnen met oorpijn hierdoor kwam ik bij de kno arts terecht voor buisjes in de oren eerste keer ervoor 2 weken in het ziekenhuis gelegen ...maar goed sloeg niet aan de eerste keer en vele operatie's later was het nog steeds niet beter op een gegeven moment had ik ook gaten in mijn trommelvlies en ben er twee maal aan geholpen 1oor is is goed en dicht maar mijn gehoor aan die zijde is slecht ander oor is nog steeds open en daar hoor ik voor 80% mee wat juist andersom zal moeten zijn.....maar goed voor een echt goed gehoor moest ik wachten want was te jiong en tegen de tijd dat ze mij konden helpen was ik te oud kunnen we het nog volgen??? Lop dus al mijn hele leven rond met slechte oren en ook suisende oren de hele dag ( iemand zal er gek van worden ) ook mijn dochter van bijna 15 heeft last ervan maar is mede door de goede thechniek van tegenwoordig er goed boven op gekomen want ze mag zelfs zwemmen ( wat ik dus niet mag ) ...helaas ben ik echt te oud om nog verbetering te krijgen laat staan de hoop op weer ooit te mogen zwemmen..........jaren later ben ik erachter gekomen dat ik gediend heb als "proefkonijn" wat mijn oude arts ook heeft toegegeven ( naardat hij vredig geniet van zijn vediende centen) maar als ik heb mogen bijdragen in verbetering van buisjes en wat er bij hoort dan heb ik er vrede mee....mijn dochter heeft er in ieder geval baat bij gehad en daar ben ik blij om want in mijn leven is maar 1 grote wens die ik heb............mogen en vooral kunnen zwemmen  |
_________________ * HET LEVEN IS BITTER DAAROM IS WRAAK OOK ZO ZOET *
* Succes is een ladder die je niet kunt beklimmen met de handen in je zakken!*
* Zei die anderen kwaad doen lopen vanzelf tegen de muur.* |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 4:12 |
 |
Ik kan perfect horen en daar ben ik heel blij om.
Mijn grootmoeder daarintegen is volgens mij doof. Ik ben nu vijftien en ik weet pas vijf jaar dat ze doof is, dus eigenlijk is dat wel grappig. Ja, ze draagt al mijn hele leven lang een hoorapparaat dat stuk is, maar ze begreep mij altijd. Dus ik dacht dat ze gewoon slechthorend was. Toen ontdekte ik plots dat ze doof was in een gesprek met mijn moeder. Het valt gewoon niet op dat mijn grootmoeder doof is. Ze draagt al jaren een kapot hoorapparaat, maar ze blijft niks horen. Of dat zeggen mijn ouders toch. Ik, mijn moeder en mijn tante zijn dan ook de enige mensen die mijn grootmoeder zonder moeite begrijpt. Ze begrijpt soms haar eigen man niet! Maar eigenlijk begrijpt ze ons enkel, omdat ze heel erg goed kan liplezen. En dat vind ik wel vreemd, om mensen te moeten begrijpen aan de hand van hun lippen. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
lilitje
5e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 03, 2007 10:20 |
 |
dobby68 schreef: | maar 1 grote wens die ik heb............mogen en vooral kunnen zwemmen  |
kun je dan niet zwemmen met een badmuts of met bescherming van de oren? |
_________________ met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
hier mijn creativiteit |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Sep 03, 2007 14:05 |
 |
lilitje schreef: | dobby68 schreef: | maar 1 grote wens die ik heb............mogen en vooral kunnen zwemmen  |
kun je dan niet zwemmen met een badmuts of met bescherming van de oren? |
Als het goed heb je aparte buisjes daar voor. Tenminste als klein kind had ik aparte buisjes dat ik zo in me oren moest stoppen. Ik had vruchtwater in me oren zitten, en daar kwamen ze naar 8 maanden pas achter Maargoed het is gelukkig nog goed gekomen. Alleen als ik erg super verkouden ben. Dan heb ik meestal erg veel last van me oren. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 06, 2007 14:05 |
 |
Ik heb als kind op mijn 1ste jaar al een dubbele oorontsteking gehad. Vanaf die leeftijd bleven ze komen en daardoor is mijn linkeroor voor 80% doof. Mijn moeder heeft hetzelfde aan haar rechter oor, het is soms best lastig maar soms ook handig, als ik niet kan slapen dankzij lawaai ga ik gewoon op mijn goede oor liggen, dan hoor ik echt niks meer. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
|