Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

1000 euro Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: wat doe je als op de bank 1000 euro vindt

ik stop het gewoon in mijn zak of stort het op mijn rekening
39%
 39%  [ 27 ]
ik geef het eerlijk terug
39%
 39%  [ 27 ]
ik ga er eerst mee naar mijn ouders
21%
 21%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 69

Auteur Bericht
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 22:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet totaal niet hoe ik zou reageren moest er 1000 euro op de grond liggen. Ik zou het denk eerst eens bestuderen en dan misschien besef ik het pas, maar ik weet niet of ik het kan meenemen naar huis... Het is moeilijk met die schuldgevoelens, iemand die zijn/haar geld is kwijtgeraakt om hun belastingen te betalen ofzo. En dan denk ik aan oudere mensen die leven van hun pensioen ofzo en dan ineens hun geld verliezen, dat is zo verschrikkelijk! Maar misschien klinkt het ook egoïstisch, maar ik zou het ook goed kunnen gebruiken. Het is altijd makkelijk als je iets kan kopen waar je zo lang hebt voor gespaard.

Maar ik denk toch dat ik teveel schuldgevoelens ga hebben en ik zal het waarschijnlijk in de bank gaan brengen ^ ___ ^

It's PANDATIMEEE !
Profiel bekijkenStuur privébericht
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 22:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kijk vind ik het nou op straat dan verdwijnt het in mijn zak maar in de bank, opneemvlak. Ik denk dat ik ook naar de persoon ga die in de bank werkt. Al zou ik me wel voor de kop slaan dat ik dat doe want dat betekend dat ik mijn schoolgeld in een keer kan betalen. Maar ik ben nou eenmaal eerlijk, ik hoop dat anderen dat ook doen bij mij.

En als ik dan een beloning krijg kan ik ook weer naar een beurs!!

Darkness
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 22:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat 1000 euro hup in mijn portemonee.

Ja ik ga het niet inleveren of terug brengen, als ik de portemenee van iemand vind dan stop ik het ook in mijn zak, kom op het is veel geld en ik kan het gebruiken en daar komt bij mensen zijn van nature hebberig. Als ik het terug geef krijg ik niets terug.

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 7:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Darkness schreef:
Wat 1000 euro hup in mijn portemonee.

Ja ik ga het niet inleveren of terug brengen, als ik de portemenee van iemand vind dan stop ik het ook in mijn zak, kom op het is veel geld en ik kan het gebruiken en daar komt bij mensen zijn van nature hebberig. Als ik het terug geef krijg ik niets terug.

En stel je vindt een portemonee op een camping ofzo, dan neem je hem ook gewoon mee?

Ik zou heet wss mee naar huis nemen, erover denke nen dan alsnog het inleveren. Stel ik zou een portemonee op straat vinden, an denk ik dat ik de eigenaar traceer (vast wel kaartje met adres in portemonee, wel zo slim iig) en anders inlever bij het gemeentehuis.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 55 Sikkels

Deatheaterstan is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 7:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zou het naar m'n ouders brengen en vragen wat ik ermee moet doen.
1000 euro is wel heel erg veel geld. dus ik denk niet dat ik het zou houden. misschien dat als m'n ouders zeggen dat ik het moet houden, dat ik het dan wel doe..

Emma Watson
They're great
Blues
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 66 Sikkels

Blues is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 10:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Choco schreef:
Ik zou eerst geschokt zijn en daarna het teruggeven aan de bank.

Ik zou er niet mee kunnen leven als je dat "gestolen" hebt, en iedereen zou vragen hoe je aan al dat geld kwam.
Dat is toch vermoeiend, je wordt daar écht niet gelukkiger van hoor..
Wel meer geld maar ook schuldgevoelens..
Jippie ^^"

Blues schreef:
Helen schreef:
en misschien is het van iemand die het heel erg hard nodig had en er zijn hele leven krom voor heeft gelegen.
Ik geef het dus terug

En misschien ook niet. Dus daarom hou ik het zelf.

Maar misschien dus ook wel. Je wéét het niet Wink
Ik denk echt dat je er niet gelukkiger van wordt op zich.

Bijnader inzien geef ik je toch gelijk. Het is toch best wel veel geld. En gister heb ik toevallig mn I-pod laten vallen. zonder dat ik het wist. Iemand raapte het op. en gaf het aan me terug. ik denk dat ik dan hetzelfde had gedaan. Maar het blijft voor mij toch verleidelijk om het zelf te houden.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 11:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik 1000 euro zou vinden in een bank.. zou ik het houden. Het zit niet in een portemonnaie, er staat niet vast van wie het is. Ik ga het ook niet meteen storten op mijn eigen rekening zodat de bank kan traceren waar het geld vandaan gekomen is.

Ik hou het gewoon zo, cash, in mijn portemonnaie. Kan er zat leuke dingen meedoen. Het is een ander verhaal als ik degene die het waarschijnlijk achtergelaten heeft zie weglopen. Dan ga ik er eerst achteraan om te vragen of het van hem of haar is.

Is zo'n iemand niet meer te achterhalen dan stop ik het in eigen zak. Zelf heb ik een keer in de bibliotheek zoiets gehad. Stond ik bij de balie om boeken te lenen, zag ik op een plankje, wat een inkeping van die balie zelf was, een briefje van 50 gulden liggen. Die heb ik toen ook opgepakt en zelf meegenomen.

Als ik een portemonnaie op straat vind ga ik naar het politiebureau en geef het af. Zelfde geldt voor andere voorwerpen binnen school. Maar gewoon briefgeld, dat pak ik mee.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
dream_wizard
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

dream_wizard is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 13:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Twisted Evil ik zou het wel weten niemand in de buurt dan steek ik het geld heerlijk in eigen zak en ga dan zo shoppen man dat ik bulk van de leuke kleding

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 13:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

dream_wizard schreef:
Twisted Evil ik zou het wel weten niemand in de buurt dan steek ik het geld heerlijk in eigen zak en ga dan zo shoppen man dat ik bulk van de leuke kleding

En dan heb je geen spijt? Of scchuldgevoelens?
Ik weet 100% zeker dat ik het af zou geven bij de bank. Of het nu 1000 euro is of 10 euro. En gewoon omdat ik me anders te schuldig voel.

Hetzelfde voor op straat. Ik heb een keer tien euro zien liggen op straat, en die naar de politie gebracht.
Misschien doen anderen anders, maar ik niet.

Ik ben in 1 JAar ook al twee keer mijn gsm verloren, niet terug gekregen. Maar als ik nu een gsm vind zou ik hem afgeven bij de politie, zeker weten! omdat ik weet hoe vervelend het is als je het niet terug krijgt!

En dat staat allemaal los van of ik het zelf nodig heb of niet. Of de vraag of diegene het misschien heel hard nodig heeft. Ik doe het toch.
Ik denk trouwens, of ik weet, dat de verzeking zoiets niet vergoedt. Als je het gewoon bent vergeten is het je eigen stomme schuld! Maar dan nog, dan geef ik het terug.!

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Myrthe
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 213 Sikkels

Myrthe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 17:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het best voor de hand liggen (mijn mening) dat je gewoon het bij de bank afgeeft, of het nou van iemand is die hardstikke rijk is of niet. Ik vind het stelen, het is wel van iemand.
Oké, als ik twee tot vijf euro vind zou ik wel denken: Degene van wie dit is heeft maar pech. Maar duizend euro vind ik daar toch een beetje te veel voor.

Lees ook mijn verhaal, Bloedband

Mijn andere verhalen.
lieske90
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 117 Sikkels

lieske90 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 18:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Best wel moeilijk, maar ik denk toch dat ik het terug zou brengen. 1000 euro is best veel geld en ik zou het zelf ook onwijs kl*te vinden als iemand mijn geld gewoon zou jatten (want daar komt het eigenlijk wel op neer).
Bij 5 of 10 euro doe ik daar minder moeilijk over. Dat is gewoon stom om te laten vallen op straat bijvoorbeeld. Ik heb namelijk zelf ook een keer 5 euro gevonden en ik denk niet dat iemand 5 euro heel erg mist.

Dus ook al zou ik die duizend euro zwaar erg nodig hebben, ik geef het toch terug.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

Benfreakte is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 17:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou het ook aan de bank geven, is wel een heel groot bedrag om te smokkelen. Alhoewel, ik zou het ook bij 10 euro doen denk ik.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 11:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is wel anders dan geld vinden op straat., daar denk ik bij, als iemand zoveel los geld in de beurs heeft zitten. dan is het geen "arme" persoon. Daar zal ik eerst in kijken als de naam, of iets van de gegevens bekend voor komen. Ik zal misschien dan een deel eruit halen en dan pas terug brengen. Of als het blijkt dat het van iemand is, die helemaal niet in buurt woont, dan hou ik he misschien wel. Ligt er namelijk allemaal aan. Maar op de bank? Ik denk eerder dat het dan een fout zal zijn, en ze zullen er gouw wel achter komen. En als jij het geld er dan af haalt, dan denk ik dat je die 1000 euro gouw terug moet geven..Zo lijkt mij dat dan Confused

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Kat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^

Kat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2007 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, heel eerlijk gezegd, denk ik dat ik het in mijn eigen zak had gestoken, als het een portomonnee was geweest had ik het terug gebracht, of naar het politiebureau.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 12:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik stort het op mijn rekening.want wie iets vind mag het houden eerlijk teruggeven is net hetzelfde als 1millioen teruggeven en dat zou ik niet doen.tenzij ze je zoeken of ik iets gestolen heb dan geef ik het wel terug maar 1000 euro laat ik niet voorbij lopen.dat is u kans van u leven!

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp