Auteur |
Bericht |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 10, 2007 9:51 |
 |
Dat hele indrinken snap ik niet. Waarom thuis alcohol drinken als je uitgaat. Je gaat toch voor de gezelligheid en niet voor de alcohol? en trouwens, het kan ook gezellig zijn zonder alcohol en dan weet je iig nog wat je gedaan hebt en dan heb ik het dus over de mensen die wel voor de alcohol uitgaan. Ik snap het gewoon niet. |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 10, 2007 10:18 |
 |
101 schreef: | De meeste drugs zijn geestelijk verslavend, maar je kan net zo goed verslaafd worden aan pokemon of muziek in dit geval. |
Waarom voel ik me nu aangesproken? Ik ben echt muziek-verslaafd!
Helen schreef: | Trouwens, ze zijn weer eens bezig met voorstellen om de leeftijdsgrens omhoog te doen. Van 16 naar 18 en ik vind het prima maar dan moeten ze ook beter controleren. |
Daar ben ik het niet mee eens. De grens is 16 jaar voor licht alcoholische dranken zelfs dát halen ze niet. O, we halen onze doelstelling niet, dan leggen we de lat toch wat hoger?
Veel kinderen van 14 jaar drinken al, je gaat de ouders nodig hebben als je daar echt wat aan wilt doen. Ik dronk ook wel eens op mijn 15e. Maar niet tijdens het uitgaan, en alleen als mijn ouders erbij zijn.
Mijn zusje was op haar 13e al dronken geweest, dat vind ik echt zo stom van haar! Mijn ouders zijn wel boos geweest, en ze mag niet meer drinken tot ze 16 is. Maar verder heeft ze geen huisarrest gekregen ofzo. De kater was al straf genoeg. En dan heb ik het nog neit eens over de publieke vernedering.
Zelf drink ik wel, zowel thuis als tijdens het uitgaan. Waarom? Omdat ik het lekker vind, en omdat ik meer geniet. Ik heb heel veel last van mijn brace, en het klinkt nu misschien heel stom, maar ik voel me dan meer alsof ik echt kan genieten. Anders denk ik alleen maar aan de pijn.
Ik ben echter nog nooit stomdronken geweest, wel eens aangeschoten maar ik herinner me altijd nog wat ik doe. Ik drink geen bier, dat vind ik zo vies! Wel wijn, en mixdrankjes, als ze maar neit te zoet zijn. Yuk! |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Rosa-Witch
1e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 12, 2007 14:13 |
 |
natuurlyk gaan de meeste mensen ook niet voor de alcohol uit en het indrinken is gewoon omdat een glas alcohol echt vet duur is.
bijv. waar ik vaker uitga is een flesje smirnoff 4,50 terwijl je voor ong 3,50 een hele fles koopt bij de supermarkt. |
_________________ meeeeeh mien lepke! |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 12, 2007 16:53 |
 |
@Josse, ik zeg ook dat ze dan wel beter moeten controleren en niet alleen de leeftijd hoger moeten gooien.
Er is trouwens aangetoont dat kinderen/jeugd minder overnatig drinkt als ze hebben leren drinken. Dus hoe je met drank om kunt gaan en dat is ze dan geleerd door de ouders en dat vind ik wel een goede zaak.
Jij zegt dat je thuis drinkt en als je uitgaat ook maar niet dronken word. Dat komt dan misschien omdat je ouders je hebben "leren" drinken.
@Rosa-Witch, een glas cola is geloof ik niet zo duur, dan drink je dat toch. Waarom moet er perce alcohol bij komen kijken en met 1 glas zou ik de hele avond kunnen doen. Niet dat ik dat lekker vind die alcohol maar het gaat alleen maar als voorbeeld. |
 |
melismelis
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 12, 2007 18:49 |
 |
Dat je pas alcohol op je 18 mag drinken is wel beter om 14 jarige niet meer te laten drinken. Veel 14 jarige laten namelijk drak halen door iemand van 16 en dat betalen ze bijvoorbeeld een euro meer om het te krijgen. En ik denk dat een 18 jarige wel zo verstandig is om geen drank te geven aan een 12, 13, 14 jarige.
Sommige jongeren gaan wel heel ver met drank. Bij mij op vakantie waren er bijvoorbeeld 12 en 13 jarige die zo veel dronken dat ze uiteindelijk over hun nek gingen enz.
Ik vind alchohol zelf wel lekker omdat je er veel blijer van wordt enz. maar ik ga mezelf niet dronken drinken voor ik 18 ben. Zeker niet nadat een vriend van me neef in coma raakte door een auto ongeluk. Die jongen ging namelijk met nog 5 andere jongens dronken in een auto rijden en kregen toen een auto ongeluk die heel slecht af liep. 2, dood , 1 hersendood, 1 verlamd en twee doodelijkgewond. Nou kijk als ik dat zie vind ik alcohol egt vreselijk!
Drugs heb ik nog nooit gebruikt dus daar heb ik nog niet egt een mening over. Maar ik ga niet zeggen dat ik ut nooit ga gebruiken. Ik weet namelijk niet hoe mijn leven er over bijvoorbeeld 15 jaar uit ziet. Ik zeg nooit nooit.
@Helen; Op sommige plaatsen is gewoon bier goedkoper dan cola hoor. In frankrijk was bier 2.20 en cola iets met 3 euro |
|
|
  |
 |
Boterham
4e jaars

Verdiend:
176 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 11:00 |
 |
Ik vind alcohol minstens even erg als roken en drugs. Tenminste, als je er verslaafd aan geraakt.
Ik heb niets tegen mensen die af en toe alcohol drinken, doe ik zelf ook, maar mensen die er verslaafd aan geraken zoals mijn vader...
Ik ben wel nog nooit zat geweest of zelfs in de wind, mja ik ben dan ook nog maar 14...
Roken vind ik ook dom, ik heb zelf nog nooit gerookt, zelfs nog nooit eens
van een sigaret geproefd. Niet dat ik dat niet wil proberen, ik bedoel een keertje kan echt geen kwaad.
Drugs neem ik ook niet. Het is echt niet goed voor je, maar zo een keer een jointje roken kan ook niet echt kwaad zolang je er maar niet aan verslaafd geraakt. Harddrugs wil ik nooit proberen, want dat is nog wel iets anders dan softdrugs.. |
_________________ A memory remains just a tiny spark. |
|
  |
 |
Rosa-Witch
1e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 17:19 |
 |
het is ook niet zo dat je perse iets van alchohol moet drinken, maar er is meer sfeer als iedereen gewoon (al was t maar 1 biertje) drinkt dan dat iedereen met zn glaasje cola staat!
bovendien is cola en bier vaak even duur |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 17:23 |
 |
Rosa-Witch schreef: | het is ook niet zo dat je perse iets van alchohol moet drinken, maar er is meer sfeer als iedereen gewoon (al was t maar 1 biertje) drinkt dan dat iedereen met zn glaasje cola staat!
Waarom zou er meer sfeer zijn als iedereen 1 pintje op heeft dan als iedereen 1 colatje op heeft?
Je moet helemaal niet zat, aangeschoten wat dan ook zijn om sfeer te maken. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
-->innie<--
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 17:31 |
 |
Bee schreef: | Rosa-Witch schreef: | het is ook niet zo dat je perse iets van alchohol moet drinken, maar er is meer sfeer als iedereen gewoon (al was t maar 1 biertje) drinkt dan dat iedereen met zn glaasje cola staat!
Waarom zou er meer sfeer zijn als iedereen 1 pintje op heeft dan als iedereen 1 colatje op heeft?
Je moet helemaal niet zat, aangeschoten wat dan ook zijn om sfeer te maken. |
Daar ben ik het helemaal mee eens, op een feestje heb je ook gewoon hele leuke sfeer als iedereen een cola heeft. er hoeft niet perce alcohol bij. soms als iedereen dronken is dan is het ook niet leuk, want sommige mensen gaan zich heel idioot gedragen.
Ik vind alcohol best lekker hoor en ik drink ook soms, maar ik neem eerder een cola light dan een biertje.
Ik heb eergister weer Ouzo gehad en ik moet zeggen ik ben er echt verliefd op ik krijg ook helemaal niet last pas na 5 glaasjes Ouzo wordt ik een beetje licht, maar niet dronken. ik denk dat ik best goed tegen alcohol kan, maar ik drink het gewoon niet vaak |
_________________ Buffy: So let me get this straight. You're... Dracula, the guy, the Count?
Dracula: I am.
Buffy: And you're sure this isn't just some fanboy thing?
'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat. |
|
  |
 |
Rosa-Witch
1e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 17:35 |
 |
ik zeg toch ook niet dat mensen aangeschoten/ladderzat moet zijn, maar ik vind dat de sfeer dan bij iedereen gewoon wat losser is dan als je helemaal nuchter bent, dat geldt natuurlijk niet altijd, maar meestal vind ik van wel |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 20:41 |
 |
101 schreef: | De meeste drugs zijn geestelijk verslavend, maar je kan net zo goed verslaafd worden aan pokemon of muziek in dit geval. |
Absoluut, en ik heb gemerkt dat ik daar heel vatbaar voor ben. Als ik ergens verslaafd raak, heb ik letterlijk nergens anders oog meer voor, ik denk maar aan 1 ding, echt niet normaal. Dus als ik ooit met drugs begin, of alcohal, dan zal ik daar waarschijnlijk weer veel te ver in gaan [en misschien zelfs sterven of zo].
Hoewel, ik drink graag eens wat alcohol, wijn of zo, maar in die mate kan ik mij nog beperken. Ik zal mij niet zo snel bezatten. Maar ik ben wel met alcohol opgegroeit, bij wijze van spreken, wij hebben thuis een wijngaert voor eigen gebruik. [want ik heet met mijn achternaam Vandenwijngaert, dus nogal logisch ] |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Mirii Yuurei
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 22:33 |
 |
Mijn mening als er gedronken wordt, bij nadruk op 'veel', is dat het feestje knudde is. Als er dus gedronken moet worden om te feesten lijkt het mij zo dat er weinig aan is.
Mijn mening over alcohol verschilt, het is soms lekker en anders weer ranzig.
Doe mij maar een vodka! |
|
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 22:40 |
 |
Ik mag graag een borreltje drinken, maar met mate. En het is zeker niet zo dat ik het nodig heb om gezellig te zijn , integendeel zelfs, dat is meer afhankelijk van de overige gasten en de muziek... En ik vind het eigenlijk een beetje treurig als je alcohol nodig heb om het naar je zin te hebben... |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
daredevil
2e jaars

Verdiend:
328 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 6:52 |
 |
ik vindt baileys heel lekker maar dat drink ik maar 1 keer per halfjaar ofzo en op andere feestjes drink ik bier of bacardi cola ofzo.niet meer als 3 flesjes |
|
|
  |
 |
Nelsinho
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 15, 2008 23:25 |
 |
Zal ik dan ook maar even kort door de bocht reageren. Lekker biertje drinken niets mis mee toch! Na het sporten of gewoon met stappen. Heb heus wel eens dagen gehad, dat ik blauw thuis kwam, maar zal never nooit zomaar thuis alcohol nuttigen.
Roken doe ik gelukkig niet, niks voor mij. Heb natuurlijk wel eens geblowd weinig bijzonders eigenlijk, en was echt supergrappig om eens te doen. Het is voorlopig wel bij de ene keer gebleven gelukkig. |
|
|
  |
 |
|