Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Read a Long - Deel 6 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk het niet hoor, voldemort dacht da niemand van zijn gruzielementen afwist. Dus ik denk dat daar eerder een echt gruzielement lag.

Mijn mega spoiler fanfic!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Miryana
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 158 Sikkels

Miryana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 22:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo Alllemaal,

Ik lees en reageer mee op veel verschillende forums, en ben vaak het onderwerp tegengekomen dat Perkamentus niet echt dood kan zijn/ of dat Sneep niet echt een avada kedavra gebruikte (omdat perkamentus de lucht in vloog) maar een andere non verbale spreuk.

Voor alle mensen die dit ook volgen/hebben gevolgd heb ik nu een nieuw punt gevonden in het boek HBP

Op moment dat Narcissa en Belatrix in hoofdstuk 2 naar Snape gaan zien ze een vos en dit is wat de engelse versie zegt :

There was a flash of green light, a yelp and the fox fell back down to the ground, dead. Just a fox said a woman's voice dismissively from under the hood.

Veel mensen op forums hebben het er namelijk over dat Sneep een andere spreuk moet hebben gebruikt omdat AK niet omschreven werd als iets waardoor iemand de lucht in vliegt. In het 6e boek word dit naar mijn idee echter wel omschreven.

As the rush comes....
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 22:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miryana schreef:
Hallo Alllemaal,

Ik lees en reageer mee op veel verschillende forums, en ben vaak het onderwerp tegengekomen dat Perkamentus niet echt dood kan zijn/ of dat Sneep niet echt een avada kedavra gebruikte (omdat perkamentus de lucht in vloog) maar een andere non verbale spreuk.

Voor alle mensen die dit ook volgen/hebben gevolgd heb ik nu een nieuw punt gevonden in het boek HBP

Op moment dat Narcissa en Belatrix in hoofdstuk 2 naar Snape gaan zien ze een vos en dit is wat de engelse versie zegt :

There was a flash of green light, a yelp and the fox fell back down to the ground, dead. Just a fox said a woman's voice dismissively from under the hood.

Veel mensen op forums hebben het er namelijk over dat Sneep een andere spreuk moet hebben gebruikt omdat AK niet omschreven werd als iets waardoor iemand de lucht in vliegt. In het 6e boek word dit naar mijn idee echter wel omschreven.

Maar daar staat: hij viel tegen de grond. Dus hij vloog niet door de lucht...
Ikzelf geloof wel dat perkamentus dood is.

Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 5:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Miryana schreef:
Hallo Alllemaal,

Maar daar staat: hij viel tegen de grond. Dus hij vloog niet door de lucht...
Ikzelf geloof wel dat perkamentus dood is.

Huh, wat zeg jij nu? Hij vliegt helemaal niet tegen de grond!

*zoekt het op in het boek*

Uit de punt van Sneeps toverstok spoot een groene lichtstraal, die Perkamentus midden in zijn borst raakte. Harry's schreeuw van afschuw kwamen nooit over zijn lippen. Roerloos en geluidloos moest hij toekijken hoe Perkamentus de lucht in werd geslingerd. Het was alsof hij een fractie van een seconde bleef zweven onder de glanzende schedel, maar toen viel hij langzaam achterover, als een grote lappenpop. Hij tuimelde over de borstwering en verdween uit het zicht.

Er wordt dus ook niet gezegd dat Perkie naar beneden stort. Mss dat hij in vertraagde snelheid naar beneden is gedaald, zoals hij ooit met Harry heeft gedaan.

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 10:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

@strijdervanperkamentus: het gaat hier over de vos die tegen de grond viel. Dat was een vergelijking,

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 10:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Fredotjn schreef:
Jaa eigenlijk Sneep is totaal niet meer jong, hij zal wel nog 30 à 40 zijn maar dat is toch niet meer jong??? Ik denk ook dat we hier niet veel aan moeten tillen, het is desnoods maar Zwamdrift!

Fredotjn Twisted Evil

in vergelijking met voldemort en perkamentus is sneep eigenlijk best nog wel jong.

de jongeman kan zowel op harry als sneep slaan. (volgens perkamentus kunnen profetien vaak op meerdere personen gericht zijn).

sneep --> voldemort of perkamentus. maar ik denk dat hij meer een hekel heeft aan de ondervragingen van voldemort. Wat die gebruikt een crusio als het hem niet zint.

harry--> die continu achterna gezeten wordt door een schobbejak die teveel vragen stelt.

de overeenkomst die ik wel vond was dat harry ent zo reageert tegen schobbejak, als dat sneep doet tegen harry. ze gebruiken beide de aanval en sarcasme.

ik denk dat de profetie dus op beide kan slaan. van die schoppen boer dan he. Het is uiteindleijk maar net hoe het uit komt.

HPF we will miss you.
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 10:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

de donkere jongeman sloeg gewoon op harry, hij heeft een hekel aan zwamdrift die hem ondervraagt en die altijd zijn dood voorspelt. Hij verstopt zich niet voor niks voor haar.

Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 10:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
@strijdervanperkamentus: het gaat hier over de vos die tegen de grond viel. Dat was een vergelijking,

Sorry, dat had ik niet door Smile Maar waarom geloof je dan dat hij dood is? Ze sterven op een andere manier, vind je dat niet vreemd? Ik zeg je met de 'dood' van Perkie is meer aan de hand!

SPOILERS!
[selecteer]
Vergeet niet dat in het laatste boek twee hoofdstukken naar Perkie worden genoemd:)
[/selecteer]

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 10:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Strijder van Perkamentus schreef:
missme98 schreef:

Sorry, dat had ik niet door Smile Maar waarom geloof je dan dat hij dood is? Ze sterven op een andere manier, vind je dat niet vreemd? Ik zeg je met de 'dood' van Perkie is meer aan de hand!

SPOILERS!
[selecteer]
Vergeet niet dat in het laatste boek twee hoofdstukken naar Perkie worden genoemd:)
[/selecteer]

bedankt voor de spoiler schat Smile Twisted Evil Gelukkig is het geen grote, dacht dat het met de film te maken had. Maar perkamentus is nou eenmaal dood, dat heeft JK bevestigd. Maar hij komt wel terug in het 7e boek alleen niet levend. Ik weet dat je niet wil dat hij dood is, mar je moet het toch een keer onder ogen zien.

Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 11:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoor ons bezig, precies of het is allemaal echt Smile Het is maar een personage, het is maar een boek Laughing Maar ik ga toch huilen als ze Ron vermoordt Crying or Very sad I will hate her so much, like I did when she killed Dumbledore Sad

Zeg liever eens wat je van mijn theorie in Hard Facts vindt Laughing

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 11:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoor ons bezig, precies of het is allemaal echt Smile Het is maar een personage, het is maar een boek Laughing Maar ik ga toch huilen als ze Ron vermoordt Crying or Very sad I will hate her so much, like I did when she killed Dumbledore Sad

Daar durf ik eerlijk gezegd niet heen, want ben bang voor spoilers. Maar over die psreuk, misschien gebruikte Sneep gewoon een krachtigere spreuk, ik bedoel dat hij zo krachtig is dat de avada kedavra dan anders uitpakt. Maar als je van zo hoog naar beneden valt, dan ga je wel dood hoor.

Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 11:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kan zijn, maar zoals ik al gezegd heb: niemand heeft Perkie zien vallen dus kan hij die spreuk gebruikt hebben om in vertraagde snelheid te vallen.

Oh, maar mijn laatste post staat wel in spoilers bij Hard Facts, maar het is gewoon een theorie hoor, geen onthullingen van het boek ofzo Smile

Miryana
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 158 Sikkels

Miryana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 12:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja daar ben ik weer, het ging mij dus precies over een aantal punten die mensen gebruiken hier....

Een heleboel mensen geloven dat perkamentus niet dood is omdat niet AK werd gebruikt maar een andere non verbale spreuk. Omdat AK eerder anders was omschreven als het effect die bij Perkamentus zijn dood allemaal gebeurd. We wisten hiervoor dat AK een groen licht was, en dat iemand dan gewoon dood neerviel. Nu is het zo dat bij Perkamentus hij de lucht in vloog, dat is de voornaamste reden wat mensen niet vonden kloppen bij die AK. (engelse versie: A jet of green light shot from the end of snape's wand; (daarna harry:) he was forced to watch as Dubledore was blasted into the air.

Bij de vos ging het op dezelfde manier (engelse versie: flash of green light, a yelp, and the fox fell back to the ground)
Omdat er staat fell back to the ground betekend het voor mij dat ook de vos de lucht in werd geblazen, dus dat zou betekenen dat ook hier de AK werd uitgesproken.

Ik zag nu ik de engelse versie opnieuw begon te lezen pas het verband tussen de spreuk bij de vos en de spreuk bij Perkamentus. Dus als Sneep al een non verbale spreuk heeft gebruikt (maar AK heeft uitgesproken om het zo te laten lijken) dan zou dit betekenen dat dit ook een dodelijke spreuk moet zijn alleen 1 die we nog niet kennen?

As the rush comes....
Fredotjn
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Fredotjn is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 12:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:

Daar durf ik eerlijk gezegd niet heen, want ben bang voor spoilers. Maar over die psreuk, misschien gebruikte Sneep gewoon een krachtigere spreuk, ik bedoel dat hij zo krachtig is dat de avada kedavra dan anders uitpakt. Maar als je van zo hoog naar beneden valt, dan ga je wel dood hoor.

Ik betwijfel dit hoor! Snape is mss wel een goede tovenaar, maar beter dan Voldemort??? We mogen niet vergeten als een tovenaar schrik heeft, als hij valt ofzo dat hij dan magie gebruikt! Zie in boek 1 over Marcels verhaal dat iemand hem uit het raam smeet voor te kijken als hij geen snul was!

Ik denk eerder dat Perkamentus niet bang was van de dood! Maar ik kan het nog altijd niet geloven dat Perkie dood is!!!

Fredotjn Twisted Evil

Danielle_1988
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

Danielle_1988 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 21:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey allemaal

Bladzijde: 397
hoofdstuk: sectumsempra
Onderwerp: Gruzielement

Dit viel mij op. Als harry het boek van de halfbloedprins verstopt in de kamer van de hoge nood, markeert hij de plek met een tiara. Nu heeft rowling gezegt dat we al een gruzielement tegen zijn gekomen in deel 6. Zou dit er een kunnen zijn?

SPOILERS!
[selecteer]
Bij de pas ontdekte hoofdstuktitels is er ook een bij: the lost Diadem
[/selecteer]
Al weten we natuurlijk niet of dit echt is.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp