Auteur |
Bericht |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 05, 2008 15:49 |
 |
Regulus schreef: | Olivander heeft vast en zeker een opleiding gehad om toverstokken te maken. Vraag me niet bij wie. Maar je kan niet zomaar iets doen. zonder te weten hoe.
Olivander weet dus welke soorten hout bij andere dingen 'matchen'. Hij weet dus hoe hij goede stokken moet maken.
Maar goed is voor iedereen anders. en daarom kiest de tovenaar de stok. Dus de beste stok die bij de tovenaar past.
Het andere punt is hoe weet hij dat ze verkocht worden. Nou. Dat weet hij niet. Hij had rijen met toverstokken. Dus hij heeft er vast en zeker nog wat oude toverstokken liggen.
Verder maakt dat niet veel uit denk ik. Want dat probleem heeft iedere winkeleigenaar hoor |
de zaak is al eeuwen in de familie. Dus ik denk dat Olivander het weer van zijn vader heeft geleerd. Een soort van gilden idee, zoals in de middeleeuwen. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Elisabeth.
1e jaars

Verdiend:
271 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 06, 2008 21:02 |
 |
Volgens mij gaat hij er om de zoveel tijd op uit om hout te verzamelen en elementen, of koopt hij het van andere tovenaars en maakt daar dan toverstokken van. |
_________________ Heiress of Hufflepuff |
|
  |
 |
T. Marissen
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 08, 2008 13:03 |
 |
Ik denk dat hij gewoon een studie heeft gevolgd en daar als de beste is uitgekomen. |
|
|
  |
 |
Stik-de-moord
1e jaars

Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 05, 2008 18:53 |
 |
Aangezien de niet de tovenaar de stok kiest maar de stok de tovenaar moeten de stokkenmakers wel een speciale gave hebben, zonder die persoon die de stok gaat gebruiken te kennen kunnen ze een stok maken die bij hem past. |
_________________ Netheid is voor de dommen,
een genie beheerst de chaos |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 05, 2008 19:40 |
 |
Stik-de-moord schreef: | Aangezien de niet de tovenaar de stok kiest maar de stok de tovenaar moeten de stokkenmakers wel een speciale gave hebben, zonder die persoon die de stok gaat gebruiken te kennen kunnen ze een stok maken die bij hem past. |
Het lijkt mij gewoon dat ze heel veel verschillende soorten stokken maken. Dan moet er namelijk wel altijd eentje bij zitten die bij een persoon past. Ik denk dat de enige "gave" die ze hebben is de gave om geweldige stokken te maken. Ik denk niet dat er meer achter zit. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
|
| |