Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat denk je dat er komt na de dood? / Reïncarnatie Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: wat komt er na de dood denk je?

de geest blijft dan op aarde
10%
 10%  [ 4 ]
ik denk dat je dan naar de hemel gaat
25%
 25%  [ 10 ]
iets anders
40%
 40%  [ 16 ]
geen idee..
25%
 25%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 40

Auteur Bericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 13:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Trouwens even in het algemeen, ik lees weleens in een boek dat het bij reïncarnatie eigenlijk niet echt meer de vraag zou moeten zijn of het bestaat of niet, omdat er al zoveel bewijs voor is. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Er zijn volgens mij al ontelbare vorige levens verhalen van mensen die niet anders verklaard kunnen worden dan met reïncarnatie... Ben benieuwd of het ooit nog gewoon een 'feit' wordt.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Want je kan die vorige levens verhalen toch niet bewijzen? Dus hoe kan het dan een feit worden. Ik hoef niet voor alles bewijs, maar je kan ook niet zeggen dat het een feit gaat worden.

Mijn mega spoiler fanfic!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sabine
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...

Sabine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 14:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Citaat:
Trouwens even in het algemeen, ik lees weleens in een boek dat het bij reïncarnatie eigenlijk niet echt meer de vraag zou moeten zijn of het bestaat of niet, omdat er al zoveel bewijs voor is. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Er zijn volgens mij al ontelbare vorige levens verhalen van mensen die niet anders verklaard kunnen worden dan met reïncarnatie... Ben benieuwd of het ooit nog gewoon een 'feit' wordt.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Want je kan die vorige levens verhalen toch niet bewijzen? Dus hoe kan het dan een feit worden. Ik hoef niet voor alles bewijs, maar je kan ook niet zeggen dat het een feit gaat worden.

Mmm, naja, of het ooit een feit wordt weet ik niet. Maar ik bedoel van die verhalen dat bijvoorbeeld kleine kinderen hele verhalen hebben over hun vorige levens en allemaal controleerbare gegevens zeggen en als ze die gaan nachecken blijkt het dan te kloppen... dat soort dingen.
Ik heb eens een artikel gelezen die wat andere verklaringen voor dat soort verhalen opperde, maar die werden eigenlijk al meteen ontkracht. Bijvoorbeeld dat dat kind dan paranormaal begaafd zou zijn en zo de informatie konden oppikken, maar voor de rest leken ze niet paranormaal. Of dat ze dan bezoek zouden hebben gekregen van de geest van diegene die ze beweren te zijn in een vorig leven, maar dat vind ik wel heel erg ongeloofwaardig en vergezocht. ^^
Ach, weet je, ik probeer niemand te overtuigen van mijn gelijk ofzo hoor. Ik geloof er ook niet echt in door die verhalen (al werken ze wel bevestigend voor mij) maar meer door mijn eigen ervaring en gevoel.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 14:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sabine schreef:

Mmm, naja, of het ooit een feit wordt weet ik niet. Maar ik bedoel van die verhalen dat bijvoorbeeld kleine kinderen hele verhalen hebben over hun vorige levens en allemaal controleerbare gegevens zeggen en als ze die gaan nachecken blijkt het dan te kloppen... dat soort dingen.
Ik heb eens een artikel gelezen die wat andere verklaringen voor dat soort verhalen opperde, maar die werden eigenlijk al meteen ontkracht. Bijvoorbeeld dat dat kind dan paranormaal begaafd zou zijn en zo de informatie konden oppikken, maar voor de rest leken ze niet paranormaal. Of dat ze dan bezoek zouden hebben gekregen van de geest van diegene die ze beweren te zijn in een vorig leven, maar dat vind ik wel heel erg ongeloofwaardig en vergezocht. ^^
Ach, weet je, ik probeer niemand te overtuigen van mijn gelijk ofzo hoor. Ik geloof er ook niet echt in door die verhalen (al werken ze wel bevestigend voor mij) maar meer door mijn eigen ervaring en gevoel.

Oh zo, ik dacht dat je verhalen bedoelde van mensen die het gewoon over hun vorige levens hadden. Dus dat ze gewoon dingen verzonnen of door therapie teruggebracht worden, maar dat dat eigenlijk hun echte fantasie is. Van die kinderen is best moeilijk te verklaren ja. Door dat soort dingen ga je toch nadenken.

Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk weet ik niet goed wat er na de dood is. Ik zou graag willen dat je weer terugkomt in je oude leven. Dat je alles weer herleeft en dat je eventuele fouten kan verbeteren. Maar aan de andere kant denk ik ook dat de dood een plek is waar je rust hebt. Waar alles stopt en waar het klaar is. Over. Niets meer.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
GreenxEyed
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 124 Sikkels

GreenxEyed is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 18:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij mij op school heeft een vriendin eens verteld
dat als je dood bent je gewoon 'niets' meer voelt. Maar hoe kan
je nu niks meer voelen :s ?
Zelf ben ik ook bang om te sterven omdat ik niet weet
wat er dan gebeurt, dus ik vind het ook niet echt leuk
als ze grapjes maken over 'het witte licht' (waar ik dus niet in geloof maar dat doet er niet toe). Ik geloof ook wel in reïncarnatie, ook al kan je het niet bewijzen ...

http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=14262

- Rewrite Broken Heartbeat & meer.
http://www.fanfiction.net/u/1666018/
lorrtje
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

lorrtje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 31, 2007 21:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

pff weet ge eh ik heb dus geen idee wat er na de dood komt want ja ik ben nog nooit echt dood geweest dus ja Wink
dus voor de gene die al dood zijn geweest
ik wil het wel graag wete Smile

greetss
x x

Musashi
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Musashi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 0:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben agnostisch.. dus hou daar rekening mee svp!!

ik heb ooit gedacht.... stel je voor.. dat alles dat gebeurt.. opgeslagen wordt in alles. Dus allen herineringen, ervaringen et cetera. en dan niet in dna, maar in de fijnste molculen.. of sterker nog.. in de wevzels van energie waar uit molenculen bestaan... dan zouden we ooit alles weten, bij het einde van het universum. of juist daarna?

KarinWeasley
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 23 Sikkels

KarinWeasley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 10:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geloof in een hemel, waar je heengaat na je dood. Maar ik geloof ook dat je vandaaruit over je dierbaren hier op aarde waakt.

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 10:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Musashi schreef:

ik heb ooit gedacht.... stel je voor.. dat alles dat gebeurt.. opgeslagen wordt in alles. Dus allen herineringen, ervaringen et cetera. en dan niet in dna, maar in de fijnste molculen.. of sterker nog.. in de wevzels van energie waar uit molenculen bestaan... dan zouden we ooit alles weten, bij het einde van het universum. of juist daarna?

Je bent wát?

naja, iig lijkt het me een vrij zinnig verhaal. Zoals al eerder is gezegt is dat je geheugen een soort van gewist wordt zodat je niks meer weet. Misschien dat het gewiste daar opgeslagen is. Ik weet het niet ik kan me niet iets precies herinneren maar wel gevoel bij iets hebben.

Iemand zei ook eerder dat ze er niet in geloofde. Allemaal prima, alle respect hoor maar waarom voel ik bij het ene persoon toch iets anders dan bij het andere persoon. Zelfs als niemand wat gezegt heeft.

Bijvoorbeeld. Een tweeling, ze zien er hetzelfde uit, zelfde kleding en geen van 2 heeft wat gezegt. Waarom voel ik me dan meer naar de ene aangetrokken. Je kan wel zeggen uitstraling maar welke uitstraling past bij jou en waarom.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Musashi
3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 12:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Musashi schreef:

Je bent wát?

naja, iig lijkt het me een vrij zinnig verhaal. Zoals al eerder is gezegt is dat je geheugen een soort van gewist wordt zodat je niks meer weet. Misschien dat het gewiste daar opgeslagen is. Ik weet het niet ik kan me niet iets precies herinneren maar wel gevoel bij iets hebben.

Iemand zei ook eerder dat ze er niet in geloofde. Allemaal prima, alle respect hoor maar waarom voel ik bij het ene persoon toch iets anders dan bij het andere persoon. Zelfs als niemand wat gezegt heeft.

Bijvoorbeeld. Een tweeling, ze zien er hetzelfde uit, zelfde kleding en geen van 2 heeft wat gezegt. Waarom voel ik me dan meer naar de ene aangetrokken. Je kan wel zeggen uitstraling maar welke uitstraling past bij jou en waarom.

Door iets wat misschien dieper licht dan de cellen? het fijnste te wereld? of mijn leraar zei altijd dat iederen een unieken hersengolf had en dat je daarom zomigen mensen wel en anderen niet mag.

halfbloodprince!
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

halfbloodprince! is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 19:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik weet nog niet wat er komt na de dood. Ben zelf ook nog niet dood geweest dus hoe weet ik het. Dan een gokje.ik denk dat je naar de hemel gaat meer weet ik niet!!

3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 20:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een aantal dagen geleden was ik met twee vrienden hier over aan het praten. En toen stelde ik het volgenden voor:

Stel je voor dat je ziet iets is wat vast zit aan een materieel iets. Je lichaam. En het moment dat je dood gaat dat er dan twee dingen kunnen gebeuren:

I Stel je voor, je laatste gedachte is de gedachte wat je de rest van de eeuwigheid vast zult houden.

of

II Stel je eens voor.. dat je niet meer klan gebewegen. Dat je staat te kijken naar het geen toen je dood ging. en dat je gedachtens door gaan. De rest van je leven dat blik, voor je. En als dan iemand voor bij loopt... je bent er.. je denkt.. maar niemand weet van jouw bestaan. en jij zit daar maar. te denken...

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 13:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Musashi schreef:
Een aantal dagen geleden was ik met twee vrienden hier over aan het praten. En toen stelde ik het volgenden voor:

Stel je voor dat je ziet iets is wat vast zit aan een materieel iets. Je lichaam. En het moment dat je dood gaat dat er dan twee dingen kunnen gebeuren:

I Stel je voor, je laatste gedachte is de gedachte wat je de rest van de eeuwigheid vast zult houden.

of

II Stel je eens voor.. dat je niet meer klan gebewegen. Dat je staat te kijken naar het geen toen je dood ging. en dat je gedachtens door gaan. De rest van je leven dat blik, voor je. En als dan iemand voor bij loopt... je bent er.. je denkt.. maar niemand weet van jouw bestaan. en jij zit daar maar. te denken...

Dat lijkt me een verschrikkelijk bestaan na de dood. Jij bedoelt dat je altijd ronddwaalt met 1 gedachte of gevangen op een plaats. Dat lijkt me verschrikkelijk, ik hoop niet dat ik zo dood ga.

Sabrè
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 819 Sikkels

Sabrè is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 13:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat ik denk, is dat je rust vindt na de dood. Je ziel gaat naar 'het hiernamaals' maar ik geloof niet in hemel en hel. Ik geloof dat dat een dreigement van God is, zodat wij een goed leven zullen proberen te leiden. Ik weet niet wat er dan wel zou moeten zijn, maar ik denk dat iedereen na de dood gewoon rust zal vinden.
En ik denk dat mensen die iemand vermoord hebben of iets, die rust gewoon niet vinden, omdat zij zich misschien schuldig voelen en rond blijven waren op aarde, net als sommige slachtoffers die geen rust zouden kunnen vinden..

Musashi
3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 16:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoop dat er een hier na maals is, en dat we rustig daar veder leven tot en met we alles weten! niks is meer iets. je bent 1 met alles en iedereen.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp