Auteur |
Bericht |
Hermelien girl
2e jaars

Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 20, 2007 12:47 |
 |
nee, ik denk dat je van geld niet gelukkig word... Dat is meer je gevoel... je kan alles wel kopen maar dat zegt niet meteen dat je gelukkig bent natuurlijk... je kan beter wat minder te besteden hebben en ierdere avond met je vriend op de bank zitten, dan veel te besteden en iedere avond alleen op de bank te moeten zitten om je man daarvoor aan het werk is...
dus ik denk van niet |
|
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 20, 2007 18:26 |
 |
Het geld maakt niet gelukkig, maar wat je met het geld kan.
Er is een onderzoek geweest en 97% van de loterijwinnaars heeft aangegeven even gelukkig of gelukkiger te zijn dan voor ze het grote bedrag wonnen.
Dus tot op zekere hoogte wel denk ik |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 20, 2007 18:30 |
 |
KarinWeasley schreef: | Het geld maakt niet gelukkig, maar wat je met het geld kan.
Er is een onderzoek geweest en 97% van de loterijwinnaars heeft aangegeven even gelukkig of gelukkiger te zijn dan voor ze het grote bedrag wonnen.
Ja dat is waar. Een paar jaar geleden is de Postcodeloterij gevallen op het dorpje Daarle. Dat is bij mij in de buurt, en het is dus echt een plattelandsdorpje waar nooit wat gebeurt. Op een gegeven moment waren er dus een paar mensen die opeens een hele grote geldprijs kregen, en een paar die dus echt miljoenair werden. Ik weet van een iemand die het echt absoluut niet aankon dat hij opeens zo rijk geworden is. En hij heeft ook uiteindelijk zelfmoord gepleegt. Ik heb wel van meer mensen gehoort die andere psychische problemen gekregen hebben. Het gaat dan meer om de shock dat ze opeens zo rijk zijn. Ik vind dat persoonlijk ook wel heel zielig. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Musashi
3e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 20, 2007 18:32 |
 |
Witch_Eva schreef: | KarinWeasley schreef: | Het geld maakt niet gelukkig, maar wat je met het geld kan.
Ja dat is waar. Een paar jaar geleden is de Postcodeloterij gevallen op het dorpje Daarle. Dat is bij mij in de buurt, en het is dus echt een plattelandsdorpje waar nooit wat gebeurt. Op een gegeven moment waren er dus een paar mensen die opeens een hele grote geldprijs kregen, en een paar die dus echt miljoenair werden. Ik weet van een iemand die het echt absoluut niet aankon dat hij opeens zo rijk geworden is. En hij heeft ook uiteindelijk zelfmoord gepleegt. Ik heb wel van meer mensen gehoort die andere psychische problemen gekregen hebben. Het gaat dan meer om de shock dat ze opeens zo rijk zijn. Ik vind dat persoonlijk ook wel heel zielig. |
ik denk dat veel mensen anders zouden reageren. Ik zou het geld apart zetten en enkel gebruiken voor school, een huis, en misschien ooit iets anders. maar ik zou ook gewoon met mijn leven door gaan, en het apart houden. 1 mil msischien aan mijn ouders bijvoorbeeld. |
_________________ 12 |
|
  |
 |
Joy©e
Potionsmaster

Verdiend:
152 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 20, 2007 18:44 |
 |
Witch_Eva schreef: | KarinWeasley schreef: | Het geld maakt niet gelukkig, maar wat je met het geld kan.
Geld alleen maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker. Als je alleen al gaat kijken hoeveel mensen moeite hebben met rondkomen, het zou een hoop kopzorgen schelen voor die mensen.
Het grote nadeel van de postcodeloterij vind ik de publiciteit. De winnaars komen in de publiciteit, of ze dat nu willen of niet. De postcode waarop de prijs is gevallen wordt bekend gemaakt in de media. Die mensen worden dus bestookt met bedelbrieven en aanbiedingen om het geld voor hen te beleggen en weet ik veel wat nog meer.
Zelf zou ik het geheim houden als ik een grote prijs zou hebben gewonnen. Of ja, misschien wel zeggen dat je iets gewonnen hebt, maar niet precies hoeveel. Gewoon om 'bedelen' en 'aanbiedingen' te voorkomen. |
_________________ Slyth and damn proud of it |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 20, 2007 18:49 |
 |
Joy©e schreef: | Het grote nadeel van de postcodeloterij vind ik de publiciteit. De winnaars komen in de publiciteit, of ze dat nu willen of niet. De postcode waarop de prijs is gevallen wordt bekend gemaakt in de media. Die mensen worden dus bestookt met bedelbrieven en aanbiedingen om het geld voor hen te beleggen en weet ik veel wat nog meer.
Zelf zou ik het geheim houden als ik een grote prijs zou hebben gewonnen. Of ja, misschien wel zeggen dat je iets gewonnen hebt, maar niet precies hoeveel. Gewoon om 'bedelen' en 'aanbiedingen' te voorkomen. |
Dat is waar, men schijnt ook echt aan nieuwe miljonairs te adviseren om niet te zeggen dat ze zo veel geld hebben gewonnen, om bedelbrieven en dergelijke te voorkomen. Dat kan met de Postcodeloterij niet, dat is wel zwaarder. (Te zwaar dus soms.)
Dus geld kan ook heel veel problemen veroorzaken, het heeft heel veel met de kracht in je karakter te maken denk ik. Hoe je er mee om gaat. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Manouk
Griffoendor Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 21, 2007 8:28 |
 |
Ik geloof niet dat je gelukkig wordt van geld zelf. Ik denk dat als je genoeg geld verdient om, zoals Joyce al zei, rond te komen en je jezelf geen zorgen hoeft te maken om rekeningen en dingen, je best gelukkig kan zijn zonder. Ja, je kunt er dingen kopen waar je gelukkig van wordt, maar je kunt ook wel zonder.
Ik denk dat je veel rijker bent als je gelukkig bent met je vrienden of je familie, met kleine simpele dingen als een briefje, kaartje of klein cadeautje. Ik denk dat veel mensen gewoon veel te materialistisch zijn, ze moeten altijd maar dure dingen kopen.
'Ja, dat wil ik echt zooooo graag hebben! Alleen het kost 350 euro dus ik moet nog wel even sparen.'
Voor mij gaat de lol er wel af als ik 350 euro moet sparen voor iets dat na een maandje of twee alweer gewoon is, waardoor je moet sparen voor iets anders. |
 |
klara
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 22, 2007 16:26 |
 |
geld maakt niet gelukkig!
zeker niet als je er teveel ineens krijgt.
Geld is handig maar tot op zekere hoogte
als je een kasttel hebt en je kan rentenieren
dan verveel je je na een tijdje toch
omdat je niets niet meer weet te doen.
geld maakt niet gelukkig!!!!!! |
_________________ niets is niets
maar wat is niets dan
als niets niets is |
|
  |
 |
Bellatrix Lestrange
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
354 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 22, 2007 16:48 |
 |
Veel mensen zeggen dat geld niet gelukkig maakt. Veel mensen vinden mij raar, of egoïstisch, maar ik zeg dat geld wel gelukkig maakt. Waarom?
- Mensen die beweren dat geld niet gelukkig maakt, gebruiken (vaak) het argument: "Je kan er geen (ge)liefde mee (terug)kopen" Hier ben ik het wel mee eens. Maar dat kan je met niets. Dus dat maakt geld nog niet slecht.
- Ook wordt vaak gezegd dat geld tot hebzucht leidt. Dat geldt dus echt niet voor iedereen. Het lijkt alsof iedereen die veel geld heeft hebzuchtig is, omdat iedereen daar zo over denkt. (Niet precies iedereen, natuurlijk, maar je snapt het idee) Het laat sommigen serieus koud dat er mensen zijn die er wél mee om kunnen gaan en niet hebzuchtig zijn. Sommigen mensen zijn gewoon uit om iets een slecht figuur te doen aan te laten slaan, en dit snap ik dus echt niet
- Ik vind dat geld wel gelukkig maakt, want je kunt je leven er mee vergemakkelijken. Je kunt echt niet alles kopen, dat weet ik ook wel. Maar toch, zou ik een heel stuk gelukkiger ongelukkig zijn in mijn grote luxe villa dan in mijn kartonnen doosje in een steegje, nietwaar?
- Ja, soms verveel je je wel als je dan éÃndelijk die peperdure spelcomputer hebt gekocht. Daar had ik ook vaak last van. Nu niet meer. Ik balanceer het, overweeg iets een stuk of 8 keer voordat ik besluit iets te kopen of voor te sparen. En het voordeel is, dat als je een paar maanden "gewoon" leeft, en dan er iets extra's bijkoopt, dat een stuk leuker is als wanneer je elke dag er iets bijkoopt.
Ik zeg dus niet dat geld je het ultieme geluk schenkt, maar toch zeker niet ongelukkig  |
and the world...
We Love You <3
Bellatrix Lestrange Slytherin van November |
|
  |
 |
Wizardjuh
7e jaars

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 22, 2007 19:14 |
 |
@ Hierboven: Ik han het niet beter kunnen zeggen!
Geld maakt inderdaad gelukkig, maar tot op zekere hoogte *herhalendheidherhalendheid*.
Als je genoeg geld hebt om iedere dag brood op de plank te hebben, ben je waarschijnlijk niet veel tot net zo gelukkig als iemand die een paar miljoen euro op z'n bankrekening heeft staan.
En mensen met veel geld hoeven idd niet egoïstisch te zijn. Er zijn genoeg rijke mensen die miljoenen (misschien wat overdreven, maar vooruit) aan goede doelen uitgeven.
Maar toch is het leuk soms wat extra's te kunnen kopen . |
|
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 23, 2007 18:28 |
 |
Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt dingen kopen waar door je gelukkig(er) word. En het is altijd handig om te hebben. Een vriend van mij heeft/had redelijk rijke ouders, maar zijn vader kreeg iets van een TIA(of zoiets) en moest heelveel geld betalen aan operaties enzo. Nja, als hij het geld niet had hadie ooit het kunnen betalen en was hij er niet bovenop gekomen. Zo kun je het bekijken... |
|
|
  |
 |
Ikkuh-Me
1e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 27, 2007 16:30 |
 |
ik vind ook dat geld het makkelijker maakt om gelukkig te zijn, je kan dus ook meer leuke dingen doen, zoals Shirley. en luCos ook zeiden is geld ook 'handig' als je bv. een ongeluk hebt gehad. |
|
|
  |
 |
Halfbloed prinses
2e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 20:47 |
 |
Ja, ik denk dat geld gelukkig maakt.
Je koopt er een huis mee ( als je genoeg hebt.) je koopt eten en drinken, kleding... Je hebt basisvoorzieningen nodig, en voor basisvoorzieningen heb je geld nodig..
En zoals meer mensen hier zeggen, als je een ongeluk krijgt is het wel handig om geld te hebben. |
_________________ Een lange tijd geleden waren er eens vier meisjes.
Een van de meisjes speelden He-Who-Must-Not-Be-Named.
He-Who-Must-Not-Be-Named kon nÃet naar beneden kijken.
De andere drie meisjes lagen dus altijd de hele middag op de grond... |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 21:08 |
 |
Ik denk dat het een beetje afhangt in welke situatie je zit. Als er nu bv. een man is die echt in armoede leeft en dan eens per toeval de lotto wint, dan zou die natuurlijk gelukkig zijn. Dan hoeft hij zich geen zorgen meer te maken voor die belastingen en kan hij eigelijk een nieuw leven beginnen. Natuurlijk heb je dan die media. Die man wil natuurlijk niet in de kranten verschijnen maar dat gebeurd toch. En dan begint de media, je kent dat wel. Maar zoiets gaat gelukkig na een tijdje over. Dan weten de mensen niet meer dat hij de lotto had gewonnen. In zo'n situatie zou je heel gelukkig zijn.
Maar over het algemeen... Ik denk niet dat geld echt gelukkig maakt. Je mag dan misschien in het geld zwemmen, maar ben je dan gelukkig? Nee toch? Die rijke man mag misschien alles hebben, maar misschien heeft hij een vreselijk verleden achter de rug of heeft hij iets meegemaakt dat niet zo leuk is. Als je die rijke man dan opeens geld gaat geven, dan zal die niet zomaar al zijn problemen vergeten.
Dus ik vind dat geld wel iemand heel gelukkig kan maken in sommige situaties, maar niet in alle situaties. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
muisS
7e jaars

Verdiend:
175 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 28, 2007 21:41 |
 |
Ik denk dat het is zoals veel mensen zeggen: geld maakt niet gelukkig maar makkelijker. Je kunt liefde of vrienden namelijk niet kopen... |
_________________ <3 Ron/Hermoine |
|
  |
 |
|