Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Stakingen, meer schooluren Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Heb je zelf ook gestaakt? (Zonder geweld, vandalisme..)

Ja
23%
 23%  [ 15 ]
Nee
76%
 76%  [ 49 ]
Totaal aantal stemmen : 64

Auteur Bericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 11:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk denk ik dat de meeste geen idee hebben waar ze voor staken. Maar zoals Kim zegt, het is 'gezellig'. En als er een paar mensen gaan, dan gaan ze gewoon allemaal. Op dat moment lijkt het een geweldig idee, want: geen lessen voor die dag, en rellen. xD

Maar serieus, ik heb op het MBO, meteen aansluitend op het Vmbo gewoon 12 zelfstudie uren in een week gehad. Waarop je dus ook verplicht aanwezig moest zijn. En dat was toen dus best wel even wennen, aangezien ik op het Vmbo nooit zelfstudie uren had gehad. Ik denk dat het juist goed is als mensen op zulke scholen wat meer zelfstudie uren krijgen, dan is die overstap uiteindelijk misschien iets minder groot als ze naar een vervolg opleiding gaan. Die paar uurtjes die je nu misschien hebt zijn niets met wat je later te wachten staat.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rudy
Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 12:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

True... en die mate van zelfstandigheid is bovendien belangrijk voor je verdere loopbaan. Met de juiste ondersteuning zijn dit soort uren erg goed. Met slechte ondersteuning komt het op jezelf aan er wat mee te doen. Als je dat dan ook doet, komt het jezelf alleen maar ten goede.

We all Love HPF, don't we?
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 20:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

De meesten hebben inderdaad geen flauw idee waar ze voor staken. Ik vind dat het allemaal veels te veel uit de hand loopt. En dat alleen maar omdat ze iets langer naar school moeten. Ik vind het daarom nog steeds onzin.

Op mijn stageschool (Ik loop het hele jaar al stage op een middelbare school) gaan ze vrijdag allemaal naar Den Haag om daar te staken. Ik merk er dus wel wat van. Maar als ik echt vraag waarom ze er niet mee eens zijn dan komt ook niemand echt met goede argumenten. Sommigen zien het gewoon als een gezellig dagje weg. Dat is in ieder geval de reacties die ik onder de leerlingen hoor.

Oude Forumnaam: Daniël. Schoolkampioen
Schoolkampioen

Daniël is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 21:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
De meesten hebben inderdaad geen flauw idee waar ze voor staken. Ik vind dat het allemaal veels te veel uit de hand loopt. En dat alleen maar omdat ze iets langer naar school moeten. Ik vind het daarom nog steeds onzin.

Op mijn stageschool (Ik loop het hele jaar al stage op een middelbare school) gaan ze vrijdag allemaal naar Den Haag om daar te staken. Ik merk er dus wel wat van. Maar als ik echt vraag waarom ze er niet mee eens zijn dan komt ook niemand echt met goede argumenten. Sommigen zien het gewoon als een gezellig dagje weg. Dat is in ieder geval de reacties die ik onder de leerlingen hoor.

Denk dat ze daar alleen staan, locatie is veranderd naar Museumplein te Amsterdam Razz

Denk niet dat ik vrijdag ga, het wordt zo.. "nu weten we het wel"-achtig xD
Bovendien zijn er die dag herkansingen, en kunnen we die niet inhalen.

Maar, ben benieuwd wat er vanavond uit het spoeddebat komt! Over 15 minuten begint het Razz

[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Daniël Oh ze hadden vanmiddag nog over Den Haag. xD Nou dan zullen zij ook wel naar Amsterdam gaan.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er zo uit het spoeddebat komt. Ik als toekomstige docent wil sowieso weten wat er allemaal gaat gebeuren. Al vind ik dus de staking een beetje overdreven. Gelukkig dwingen de leerlingen mij niet om daar te gaan staan. xD

Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 17:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

We hebben juist op in mijn school een brief gekregen in verband met de stakingen...

"In Nederland is er onrust onder de studenten omdat er plannen zijn om meer lesuren in te richten. Er zijn zelfs stakingen.

We vernemen dat het in Vlaanderen ook onrustig wordt en dat er zelf onder de leerlingen berichtjes worden rondgestuurd om eventueel ook te staken.

Na overleg met het directieteam en met de scholengemeenschap bezorgen wij u dit bericht:

Bij je inschrijvingen in de school en bij het begin van het schooljaar werd je een lessentabel bezorgd. Je krijg precies zoveel uren les als daar in staat. Er zijn geen plannen om dat aantal uren te verhogen..."

Blabla. Het komt er op neer dat er bij ons zeker geen lesuren bijkomen en dat al wie morgen thuis blijft zonder geldig dokersattest, als bewijs van ziekte, je strafstudie krijgt.
Maar dit is wel in België hé, ik weet niet hoe het er in Nederland aan toe gaat.
Al woont mijn vriendin ook in België, die zit op een andere school, en die staakt morgen wel.

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Leonie
Oude Forumnaam: **GiNnY** Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Leonie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is morgen inderdaad op het Museumplein. Ik kreeg er vandaag ook een brief over van school, en ik stond echt super verbaast te kijken toen ik hem las!

Zoals u ongetwijfeld heeft vernomen, wil de Tweede Kamer niets meer doen aan de gestelde urenvorm.. blablabla. Het Laks heeft daarom vrijdag een scholierenstaking op het Museumplein in Amsterdam uitgeroepen. Omdat de leerlingen naar onze mening strijden voor een rechtvaardige zaak, willen wij hen graag steunen bij deze reguliere actie door toe te stemmen in deelname aan deze actie. Voorname is wel dat de stakende leerlingen zich als staker laten registreren, dat wilt zeggen dat ze bij de afdeling een briefje inleveren.

Dus morgen loopt heel onze school leeg, en gaan er bussen en treinen vol naar het Museumplein. Omdat het vanaf mijn woonplek iets meer dan 2 uurtjes duurt om er te komen met openbaar vervoer, en ik morgen middag nog wat te doen heb ga ik niet, maar ik had eigenlijk er wel even bij willen zijn, gewoon om even te kijken hoe het allemaal gaat.. Gaat er hier trouwens nog iemand morgen op het Museumplein staan?

Now and forever more

Daniël
Oude Forumnaam: Daniël. Schoolkampioen
Schoolkampioen

Daniël is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 18:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Onze school verbiedt ons naar de staking te gaan. Als je wel gaat wordt je aangegeven bij de leerplichtabmtenaar.

Ik vind dit dus echt niet kunnen, het begint steeds meer een gevangenis te lijken, die stomme leerfabriek.
Er gaat namens de tweeenhalfduizend leerlingen een delegatie: 10 leerlingen. Nou, geweldig.. En wie zijn dit? Inderdaad, de eeuwige brave kindertjes van de leerlingenraad. Wij krijgen geeneens de kans om mee te gaan.
Morgen zijn er sowieso herkansingen voor de bovenbouw, en de school ligt dubbel bij het idee om de toetsen te verplaatsen. Hoe serieus worden de leerlingen genomen...

Maargoed, ik ga morgen dus niet naar het Museumplein.
Vind wel dat LAKS het goed regelt, zoals het er nu uitziet.

[6:38 pm] Idril: ik ben volstrekt normaal
Kim.Delacour.
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

Kim.Delacour. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 18:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miss Raddy schreef:
Whaha, ik schoot echt in de lach.
Bij mij op school gingen er dus ook een paar staken. En ook van die mensen die niet eens wisten waarom ze staakten.
Op mijn school hebben we dus 1040 uur en toen gingen veel onderbouwers roepen dat het dan ''fugging tot het 9e zitten wordt elke dag''. Sorry mensen, maar niemand zit elke dag tot het 9e xD

En toen ik (in de regen) naar huis ging fietsen kwam ik langs het stadhuis, waar een zielig groepje teeners stond te demonstreren.

En trouwens, zover ik weet, staat er in de krant toch dat we al minder uren hebben gekregen?
Ik ben het er trouwens wel me eens dat 1040 uur op school echt wel lang is.

Dan mag je blij zijn dat bij jullie op school niemand elke dag tot het 9e zit Wink
Dat was bij ons wel anders.. In mijn eerste rooster dit jaar, moest ik 3 dagen achter elkaar tot het 10e (ja, het 10e! Dat betekent 3 dagen achter elkaar tot 5 uur op school zitten en dan pas om 6 uur thuis zijn. Dan ben je gebroken, echt.) En 1 dag tot het 9e (4 uur) en dan nog eentje (de vroegste dus) tot het 7e (half 3). Er zat hier nog een groot probleem aan, namelijk dat wij op een dag zo'n 4 tussenuren achter elkaar hadden. Die we dan ook nog eens verplicht in de Stilteruimte door moesten brengen. Er was bij ons dus echt een hoop gedoe met de roosters.. Daarom hebben wij eerder dit jaar (21 september) al een scholierenstaking gehad, op de Vossenberg in Oudenbosch. We zijn toen richting het gemeentehuis gemarcheerd, en hebben een gesprek met de wethouder gevraagd. We zijn uiteindelijk weinig opgeschoten (ik moet nog steeds een dag tot 5 uur, en de tussenuren zijn niet veel minder) maar het is al iets, gelukkig.
Ik kan me nog herinneren dat wij vorig jaar op een formulier ons rooster in moesten vullen, en dit kregen we terug als we niet aan de 1040 uur kwamen, of we even 'wat uren erbij wilden zetten/verzinnen'. Uren die we dus niet hadden. We werden dus gevraagd te liegen om een boete voor onze school te voorkomen. Hierom ben ik het er ook mee eens dat 1040 uur veeel te veel is, en zou graag meestaken morgen in Amsterdam (maar helaas zit ik dan al in Arnhem Wink) Vrienden & vriendinnen gaan wel staken, onze Leerlingenraad heeft speciaal bussen geregeld en de directie staat achter ons!
Ik ben het er dus helemaal mee eens. =)

than never fall in love at all. ♥
Emma Roos
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 322 Sikkels

Emma Roos is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 19:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Onze school heeft het ook verboden. Of dan toch half. Je moest voor 16.00 vandaag schriftelijk toestemming inleveren (zodat je ouders dan de verantwoordelijkheid dragent, enz.). Ik zou zoiezo niet gestaakt hebben, ook al had het gemogen van mijn ouders.

Onze school neemt verder niet echt maatregelen om aan meer uren te komen. En daarbij zit (zeker de onderbouw) wel rond de 1040 uur. We hebben samen met onze Latijn lerares uitgerekend dat onze klas daar 1,6 uur in de week boven zit (gerekend met lesuren, geen hele uren). De tweede klassen die geen Latijn hebben, komen 0.4 uur tekort ^^
En bij ons is er ook niet zo gek veel les uitval, geloof ik. We hebben ook gewoon invallers als leraren voor langere tijd afwezig zijn.

Wise Words #2:
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
    - Albert Einstein
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 21:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kreeg vanochtend dus een heel leuk briefje in mijn postvakje dat de leerlingen gaan staken. Wat ik dus eigenlijk ook al wist, want dat had ik al van de leerlingen gehoort. xD

Eigenlijk ga ik die 1040 uur ook steeds meer belachelijk vinden. xD Niet omdat de leerlingen dan langer naar school moeten, maar omdat ik voor mijn project een excursie wil organiseren en dat dus echt niet meer kan. Geen een leraar kan daar voor vrij vragen de hele dag door die 1040 uren. Ik moet dan even kijken hoe ik dat ga doen, want er moeten natuurlijk wel begeleiders bij.

@Miss Und@ztood woon jij dicht bij Nederland dan? Want in België hoeft er in principe toch niks aan de hand te zijn. Daar veranderen ze de uren toch niet? Dus waarom zou je dan moeten staken?

Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 22:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Daniël schreef:
Onze school verbiedt ons naar de staking te gaan. Als je wel gaat wordt je aangegeven bij de leerplichtabmtenaar.

Ik vind dit dus echt niet kunnen, het begint steeds meer een gevangenis te lijken, die stomme leerfabriek.
Er gaat namens de tweeenhalfduizend leerlingen een delegatie: 10 leerlingen. Nou, geweldig.. En wie zijn dit? Inderdaad, de eeuwige brave kindertjes van de leerlingenraad. Wij krijgen geeneens de kans om mee te gaan.
Morgen zijn er sowieso herkansingen voor de bovenbouw, en de school ligt dubbel bij het idee om de toetsen te verplaatsen. Hoe serieus worden de leerlingen genomen...

Maargoed, ik ga morgen dus niet naar het Museumplein.
Vind wel dat LAKS het goed regelt, zoals het er nu uitziet.

n.a.v. eerdere misdragingen tijdens de rellen (geen staking) vind ik het wel oke dat school er een stokje voor steekt. De leerlingen hebben hun kans gehad te staken en zich daarbij ernstig misdragen. Korte metten mee maken. De school neemt hun leerlingen heus wel serieus, maar voor zo'n ongeregeld zooitje herrieschoppers hoeven ze toch niet te wijken?
Bovendien, die eeuwige brave kindjes zijn wel representatiever, als iedere school dit nou eens deed, dan had het een ECHTE STAKING geweest.

Enfin, dan nog... 1040 is echt niet veel, maar het niet mee laten tellen van excursies en dergelijke vind ik erg ver gaan.

We all Love HPF, don't we?
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 12:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

1040 is inderdaad echt niet veel, wij komen op zo'n 1095 uur ofzo, dusja..

Vandaag bij ons ook gestaakt, maar COMPLEET zonder reden... ik heb dus ook niet meegedaan. Het is nutteloos, er is niets om voor te staken. Belachelijk.

'Til we meet again, HPF'ers.

Laatst aangepast door Genner op Vr Nov 30, 2007 17:55; in totaal 1 keer bewerkt
Juud
Oude Forumnaam: MissPotter Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Juud is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 15:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij ons op school was het niet echt een staking. Vandaag had de leerlingenraad aan de leerlingen gevraagd of ze allemaal een wit shirt of in ieder geval iets wits aan wou trekken. dat hadden dus ook veel leerlingen gedaan en het zag er heel leuk uit. Tijdens het 4e uur kregen we de gelegenheid om te praten over de stakingen, maar veel leerlingen mochten gaan en stonden nogal 'stoer' in de hal niks te doen, er waren zelfs leraren die ons aanmoedigden. Toen kwam ook de Limburgse tv zender L1 filmen, dus dat komt straks op tv, in de pauze was er een petitie. Ook kwam onze fanatiekste leraar die veel voor ons doet op het idee om ons te verzamelen in de nieuwe hal [wij mogen daar niet doorheen lopen, wij moeten door de kou omlopen en de leraren mogen in die gang lopen]. we zijn daar met zn allen gaan staan en zijn toen de hele tijd heen en weer gelopen, de leraren hebben zich kaopt gelachen, die vonden het wel een goed plan, veel van de leraren droegen ook wit.
Nou dat was het wel, zoals het bij ons op school ging, vind ik het goed. en ik vind persoonlijk dan we eerst eens moeten kijken naar de kwaliteit, want als er bij mij in de klas iemand invalt die me niks kn uitleggen over dat vak, vind ik dat eerlijk gezegd niet goed.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is jammer dat mensen niet weten waarvoor ze staken. Ik bedoel, er moet wel een rede zijn. Via mijn broertje hoorde ik dat er in zijn klas mensen gingen staken (hij zit in 2e VMBO) waar het dus helemaal niet voor van toepassing is, die uren. Dat is toch belachelijk!
Ik vind het goed dat scholen toch regels aan het staken verbinden. Een goede zaak dat je schriftelijk toestemming moet hebben van je ouders/verzorgers en dat je anders niet weg mag. Want als je bent 'staken' zonder briefje ben je ongeoorloofd afwezig=dus spijbelen. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen allemaal.

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp