Auteur |
Bericht |
Rose
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
93 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 31, 2007 13:54 |
 |
Aangezien Margreet (MLS) en ik een obsessie delen voor Daniel Graig, moesten wij natuurlijk naar deze film Plus dat ik de boeken een jaar of 5 geleden heb gelezen en ze echt helemaal geweldig vond
SPOILERS! | [selecteer] Ik vond de film echt goed. Mooi uitgewerkt, goede cast (Nicole Kidman als bad guy...ik bedoel girl, echt geweldig! Het verhaal was sterk en de kinderen acteerden heel wat beter dan bijvoorbeeld in Narnia. De ijsbeer was vet! Im wil ook een deamon [/selecteer] |
|
_________________ I never pretend to be something I'm not |
|
  |
 |
Snow White Queen
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 01, 2008 20:18 |
 |
Ik ga hier geen superlange recensie of zo zetten, daar ben ik toch slecht in.
Ik had eigenlijk niet veel zin om naar The Golden Compass te gaan kijken, eigenlijk heb ik dat maar gedaan om iets te doen te hebben. De trailer vond ik eigenlijk niet veelbelovend aangezien ik me er niet veel van kan herinneren, maar ik heb wel genoten van de film. Het eerste wat ik zei toen de aftiteling op het einde van de film bezig was, was 'Die boeken ga ik lezen'.
Ik ben ervan overtuigd dat de boeken altijd beter zijn dan de films, dat merk ik ook bij Harry Potter. En aangezien ik de film al goed vond, ben ik er zeker van dat ik de boeken ook wel leuk zal vinden. En dat voor iemand die eigenlijk niet graag leest. Nu alleen nog tijd vinden. De andere twee films zal ik in de toekomst sowieso gaan bekijken.
SPOILERS! | [selecteer] Ik vond het verhaal wel interessant en je gaat je veel vragen stellen tegelijkertijd. En ik vond dat de acteurs ook heel sterk hun rol neergezet hebben en je echt meenemen in het verhaal. Ik ben de naam nu even kwijt, maar de rol die Nicole Kidman had, boeide me het meest... Ik heb de laatste maanden iets met slechte vrouwen... xD Oh, en er waren heel mooie emotionele stukken in de film...
Ik snap niet waarom er zoveel mensen zijn die deze film willen vergelijken met Narnia. Nu ja, vergelijken, eerder beweren dat de films zoveel overeenkomsten hebben. En ja, ik doel ook op mensen buiten dit forum. Op de aanwezigheid van een profetie, pratende dieren en goed en kwaad na is er in mijn ogen geen overeenkomst... :/ Tot vandaag kon ik daar dus geen vergelijking bij maken. Ik heb The Golden Compass een paar weken geleden gezien, Narnia heb ik vandaag gezien op een gehuurde DVD. [/selecteer] |
Oh ik heb trouwens ook een paar weken geleden die daemontest gedaan, maar hij klopt denk ik niet helemaal... xD
Er kwam eerst een Haas uit, omdat uit de vragen die ik moest oplossen gebleken is dat ik assertief, een leider, extrovert, passief en grillig ben... Omdat dat dus totaal niet bij me paste, heb ik die test opnieuw gemaakt. Misschien had ik iets verkeerd gedaan? Nja, er kwam de tweede keer een Raaf uit, en die verschilt niet erg van de Haas. Grilligheid en assertiviteit is vervangen door nieuwsgierigheid en gezelligheid. En volgens mij klopt het nog altijd niet... Die daemons moeten toch je eigen karakter weerspiegelen, he?  |
I don't know who I am. |
|
  |
 |
mikab93
1e jaars

Verdiend:
59 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 19:31 |
 |
snow white queen:
Citaat: | De andere twee films zal ik in de toekomst sowieso gaan bekijken.
|
als die er komen en die kans is nu wel heel klein als ik naar de box-office kijk. |
_________________ ==>mik<== |
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 07, 2008 22:09 |
 |
|
  |
 |
Snow White Queen
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 08, 2008 15:20 |
 |
Sirius Zwarts schreef: | mikab93 schreef: | snow white queen:
Citaat: | De andere twee films zal ik in de toekomst sowieso gaan bekijken.
|
als die er komen en die kans is nu wel heel klein als ik naar de box-office kijk. |
Volgens mij is de film best wel een succes hoor, ik denk dat de andere twee delen er zeker wel komen! |
Ik zou het stom vinden moesten ze er na één film al mee kappen. Als je een boekenreeks gaat verfilmen waarvan de boeken eigen één groot verhaal vormen, vind ik dat dat ook afgemaakt moet worden. Geld of niet. Eén deeltje uit een trilogie maken vind ik langs de andere kant ook maar floppen, gewoon omdat het dan niet 'af' is. Dat vind ik pas gefaald overkomen. Gewoon doorgaan en volhouden! :')
Moest Harry Potter na de vijfde film of Pirates of the Carribean na de tweede film gestopt zijn, dan zou ik het ook gefaalde films vinden, om dezelfde reden. Maar ja, ergens zal dit wel niet te vergelijken zijn aangezien deze films zo succesvol zijn (hoe erg sommigen ook zuigen).
Het risico is er altijd dat een film niet aanslaat, maar toch vind ik dat de rest ook gemaakt moet worden. Dan had er op voorhand maar genoeg moeten nagedacht worden of deze films nog wel succes zouden hebben, zeker nu er zoveel Fantasy verfilmd wordt. En als dat niet het geval is, dan moet er maar voor gezorgd worden dat de volgende film meer trek krijgt bij de kijkers.
Misschien willen mensen niet gaan kijken omdat het al de "zoveelste fantasiefilm" is en ze denken dat alles toch op hetzelfde neerkomt. Maar ik heb vernomen dat de film buiten de VS beter aanslaat... Dus misschien komt er wel nog een vervolg. Ik zou het zonde vinden moest het niet zo zijn.
En ik besef ook wel dat als er geen geld is dat het niet kan... Maar bij zoiets vind ik dat je er dan ook niet aan had mogen beginnen, want 'Als er genoeg opbrengst is, dan...' komt sowieso al zo twijfelachtig over. |
I don't know who I am. |
|
  |
 |
MeLoveSnape
Hotemetoot

Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 08, 2008 16:31 |
 |
Zoals Rose al aangaf zijn wij vlieft op Daniel Craig De film vond ik wel stoer en ik heb de trilogie besteld bij de Elf Fantasy Winkel in Utrecht. Vooral de ijsberen zijn awesome!
Jammer dat de film niet zo goed loopt (qua geld), maar volgens mij heeft hij wel genoeg opgebracht om aan deel 2 te beginnen. Ik hoop het maar, het zou jammer zijn als het niet doorging.
Btw: Narnia was 100x suffer en Prince Caspian komt toch ook dit jaar uit? |
|
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 09, 2008 22:53 |
 |
|
  |
 |
kirrsten
1e jaars

Verdiend:
76 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 25, 2008 15:58 |
 |
ik heb een tijdje geleden eerst alle boeken gelezen.
en toen ik alle boeken had gelezen ging ik naar de film (ik vind het namelijk niet leuk om eerst de film te zien en daarna nog eens het boek te lezen.)
over de boeken: ik vind ze echt geweldig. Echt hele leuke boeken.
persoonlijk vind ik deel 1: het noorderlicht, het leukst. daar gebeurt gewoon heel veel. deel 2 vind ik ook heel leuk maar die is zo kort. En ik vind die wereld met die spoken zo naargeestig. Deel 3 is ook leuk. maar de laatste hoofdstukken een stuk minder. Ik vind het niet leuk dat het dan de hele tijd over die liefde gaat. Ook vind ik het jammer dat het zo'n open eind heeft. Je weet niet op ze elkaar ooit weerzien en of het ze lukt het "hemelse rijk" te maken.
over de film: ik vond de film heel leuk, echt leuk geachteerd. Lyra vond ik echt Lyra zoals ik me haar had voorgesteld. en nicole kidman was geweldig als miss coulter.
ik vond die daemon (hoe maak je dat tekendje??) ook heel mooi gemaakt. Dat ze de hele tijd van vorm veranderden hadden ze ook heel mooi gemaakt. En die heksen vond ik ook super gaaf!!
kortom: geweldige boeken en een gave film. ik wacht al al film 2
weet iemand overigens wanneer die uitkomt?? |
|
|
  |
 |
KJRiddle
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 27, 2008 19:19 |
 |
Die Lyra was trouwens echt zown bitchy meisje, zo zag je dat ze wel de dochter van Coulter was. Twas echt een leuke film maar te zoet, te happyending. Ik wacht op de Amber Spyglass... |
_________________ 'Why So Serious?' |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 20, 2008 19:06 |
 |
*Schopt topic omhoog*
Ik vond de Golden Compass ook een vermakelijke film! De sfeer is precies goed en het verhaal is goed te volgen, ook al hebben ze wat gerommelt met de volgorde van het boek. xD En de ijsberen waren inderdaad ook erg gaaf, vooral het gevecht tussen Iorek en Ragnar Sturlusson [Iofur in het boek]. Ook het acteerwerk was zeer overtuigend. vooral Nicole Kidman.
De boeken heb ik ook inmiddels alle drie gelezen. De wereld die door Pullman heeft geschapen is echt heel origineel te noemen en heeft natuurlijk een eigen sfeertje. Voornamelijk door de daemons, heksen en andere personages. Daarnaast leef je de hele reeks mee met Lyra en natuurlijk ook Will.
@kirrsten: Het is nog niet zeker of Het Listige Mes en de Amberkleurige Kijker verfilmd worden. Aangezien de film niet zo goed liep bij de Box Office. Maar goed, we zullen het zien. |
 |
MeLoveSnape
Hotemetoot

Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 20, 2008 21:07 |
 |
Het lijkt erop dat er geen vervolg komt op 'the Golden Compass'. Er zijn stomme marketingfouten gemaakt door New Line, de maatschappij die de film in beheer heeft. Er is gewoon te weinig verdiend aan de film en er zullen dus nog maar weinig mensen zijn die willen investeren in een tweede deel.
Tenzij... dat tweede deel door een andere regisseur gedaan wordt. Er is nogal wat kritiek geweest op de manier van verfilmen van deze regisseur. |
|
|
  |
 |
Fandrel
5e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 21, 2008 0:23 |
 |
Rogue schreef: | Ik heb deze film afgelopen zaterdag gezien en ik kende de boeken niet dus was wel benieuwd:
SPOILERS! | [selecteer] Persoonlijk vond ik hem best aardig alleen snapte ik er weinig van, wat is stof nou eigenlijk?? heel vaag verhaal allemaal. Raar ook al die pratende beesten ( deed me sterk denken aan Narnia ) en vond de special effects een beetje matig. Al met al best een aardige film alleen baalde ik van het open einde, iets waar ik absoluut niet tegen kan. Als ik hem een cijfer mag geven zou ik hem een 6je geven. [/selecteer] |
|
ooh jeetje... *begint het zand te doorzoeken* |
_________________ When the Flames settle, we shall see who still stands
Nothing of my homeland remains but ash and sorrow. |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 24, 2008 10:21 |
 |
Ik heb de film gezien toen hij pas in de bioscoop was en ik was wel erg onder de indruk ervan. Ik heb toen de drie boeken (in het Engels) gelezen, die me inhoudelijk en qua schrijfstijl wel een beetje teleurstelden. De DVD verschijnt trouwens heel erg binnenkort. Als alles goed verloopt ligt hij op 27/06 in de winkels. En ik ga hem zeker kopen, als was het maar om Nicole Kidman en Daniel Craig nog eens bezig te zien. |
|
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 01, 2008 18:38 |
 |
Ik heb een paar dagen geleden de dvd gekocht en hem ook maar meteen gekeken. Ik vind het een hele leuke film. Ik wist ook meteen weer hoe het boek ging (die heb ik heel erg lang geleden gelezen), echt leuk. De rollen zijn erg goed gecast, de beelden zijn erg mooi, en het verhaal is heel erg goed in beeld gebracht. Jammer vind ik dat er toch best wel veel geweld in zit. Natuurlijk zijn gevechten gewelddadig, maar ik vind toch met een kinderfilm (wat het verhaal toch wel is) dat er wat minder geweld in voor mag komen. Ik hou helemaal niet van geweld en ik vind het heel erg jammer van zulke leuke films. Maar de sfeer is heel erg leuk. Jammer dat er misschien geen vervolg meer komt (net nu ze zo'n grote cliffhanger aan deze film hebben gehangen). Nu zou ik ze ook wel alledrie willen zien. Ik ben benieuwd, dat zien we in de toekomst wel weer. |
_________________ "In the museum of the Hague, a superb, unique landscape stops visitors and keenly impresses artists and connoisseurs of painting."
(Thoré-Bürger on View of Delft of Johannes Vermeer) |
|
  |
 |
|
|