Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV: Olympische Spelen 2008 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
ihv
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

ihv is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 16, 2008 19:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kevin. schreef:
Voor de Nederlandse voetballers zijn de Olympische Spelen helaas voorbij. De ploeg van Foppe de Haan verloor in de kwartfinale met 2 - 1 van Argentinië, de regerend olympisch kampioen. Maar de Belgische voetballers hebben de halve finale wel kunnen bereiken. Zij wonnen van Italië met 3 - 2.

En in het zwembad blijft de Amerikaan Micheal Phelps goud winnen. Hij won in een hele spannende race op de 100 meter vlinderslag zijn zevende gouden medaille. Als Phelps er nog één wint, heeft hij het record van zijn landgenoot Mark Spitz verbroken. Voor Nederland staat de teller dus nog voorlopig op zeven medailles.

Morgen komen er 2 minimale zilveren medailles bij, met zeilen

Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 16, 2008 19:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

En België is naar de halve finale van het voetbaltornooi. O, ik ben zo trots op onze Belgjes. Ik had werkelijk nooit gedacht dat ze het zouden halen van Italië.
Ik vind het wel jammer voor onze noorderburen dat ze eruit liggen tegen Argentinië. Jullie maakten echt wel kans om door te gaan.

O en Maeyens is vierde geworden in het roeien. Ook een behoorlijk knappe prestatie, alleen een beetje sneu want er zat zeker brons in.

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Tyrael
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 16, 2008 23:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Usain Bolt...
Ben er stil van. Hij was niet eens goed weg en wint toch met overmacht. Na 30 meter is hij pas echt op stoom en dan maakt hij van de overige 60 meter zo'n groot verschil van.

Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 17, 2008 8:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

De tweede gouden medaille voor Nederland is binnen! Kirsten van der Kolk en Marit van Eupen hebben de finale van de lichte dubbel twee bij het roeien gewonnen. Daarnaast hebben de Nederlandse zeilsters in de Ynling klasse zilver behaald.

edit: Ook de Nederlandse vrouwenacht bij het roeien heeft zilver behaald. Daarnaast heeft Marianne Vos vandaag bij het baanwielrennen overtuigend de puntenkoers gewonnen. En de zeilsters Berkhout en de Koning hebben in de 470-klasse zilver behaald.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 11:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Goed, gigantische update hier geloof ik xD. De vierde en de vijfde gouden medaille zijn ook binnen. De vierde was voor Anky van Grunsven met haar lieve paardje Salinero. Ze reed een mooie kür, met een paar schoonheidsfoutjes, maar het was genoeg. Ze had eerst een achterstand op Isabelle Werth, maar zij maakte een grote fout bij de piroutte. Haar paard had er kennelijk even geen zin meer in. ^^"

Het vijfde goud ging vanochtend naar Maarten van der Weijden op de 10 km zwemmen buiten, om het zo maar te noemen. Ik heb alleen naar de herhaling gekeken en ik heb me rot gelachen om Pieter van den Hoogenband xD. Zijn commentaar was erg vermakelijk en hij zat volgens mij bijna te stuiteren op zijn stoel xD. Maar de BBC-commentatoren overtroffen hem toch wel, aangezien die volledig boos waren dat hun Brit 'maar' tweede werd. *lacht zachtjes*

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

ihv is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 13:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad ik heb me ook kapot gelachen om Pieter VDH die was me toch aan het schreeuwen!

Er zijn trouwens weer nieuwe Nederlandse Olympische kampioenen namelijk de waterpolodames

De waterpolosters van Oranje hebben de Olympische titel veroverd. Met 9-8 werd in de finale de VS geklopt. Met zeven treffers was Daniëlle de Bruijn de grote vrouw bij Nederland.

Oranje ging sensationeel van start met binnen 5 minuten een 4-0 voorsprong. De VS kwam terug (4-2) en had in de tweede periode de zaken weer op orde. Met drie treffers uit een man-meer-situatie kwam het op 5-5.

Daarna ging de strijd gelijkop, maar was het De Bruijn die de wedstrijd kantelen deed. In de zinderende slotfase, waarin beide ploegen de lat troffen, bleef zij kalm en schoot ze Oranje met nog 0.45 op de klok naar het goud.

Ik heb zelf niet veel van de wedstrijd gezien omdat ik Nederland - Duitsland hockey heb gekeken, Na de reguliere speeltijd was het 1-1 en in de verlening werd niet gescoord waarna Nederland na strafballen verloor

Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 13:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Nederlandse waterpolovrouwen hebben de zesde gouden medaille gewonnen. Zij wonnen in de finale van de Verenigde Staten met 9 - 8. Mede dankzij zeven treffers van Daniëlle de Bruijn.

Helaas is er ook slecht nieuws. Want de Nederlandse hockeymannen zijn er niet in geslaagd om de finale te bereiken, iets wat de vrouwen wel lukte. Nederland verloor na strafballen van Duitsland en moeten nu tegen Australië of Spanje voor het brons.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 13:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

En er is goud voor een zemmer uit nederland en goud voor de waterpolo dames na een hele spannende finale. Zat echt op het puntje van mijn stoel, wat ik normaal nooit heb. Nederlandse hockey mannen verloren de finale van Duitsland na penalty's en gaan nu door voor brons. Een goede dag dus voor Nederland!! Cool

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 15:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Het vijfde goud ging vanochtend naar Maarten van der Weijden op de 10 km zwemmen buiten, om het zo maar te noemen. Ik heb alleen naar de herhaling gekeken en ik heb me rot gelachen om Pieter van den Hoogenband xD. Zijn commentaar was erg vermakelijk en hij zat volgens mij bijna te stuiteren op zijn stoel xD. Maar de BBC-commentatoren overtroffen hem toch wel, aangezien die volledig boos waren dat hun Brit 'maar' tweede werd. *lacht zachtjes*

Ja, ik heb ook heel erg gelachen om het commentaar van Pieter van den Hoogeband. Hij was nog blijer dan na zijn eigen overwinningen in 2000 en 2004, zo leek het althans. Als je het iemand gunt is het wel Van er Weijden met zijn achtergrond. Echt iedereen gunde het hem ook, ook de Britse nummer twee. Die was zeer tevreden met zijn tweede plaats.

Het goud van de waterpolosters was ook heel mooi, ik zat hem wel te knijpen toen de VS in de tweede periode weer gelijk kwam. Ze maken het iedere keer wel heel spannend. Echt heel knap dat ze mentaal zo sterk waren, iedere wedstrijd.

Dat de hockeyers verloren hebben is jammer, maar ik vond Duitsland wel net iets beter. Dus het was wel terecht.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Tyrael
7e jaars
7e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 0:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

VDH ook Razz. Die kerel tettert keihard door de microfoon van blijdschap Smile. Ik had echt nooit gedacht dat Nederland op dit onderdeel een medaille kon pakken. Dat vind ik ook mooi aan Nederland. We hebben in elke tak van de OS wel een mannetje of vrouwtje meedoen en wie weet dat die een medaille kan pakken. Misschien dat de BMX-ers morgen wel goud pakken. Dat zou mooi zijn.

En ik heb ook waterpolo gezien en wat een beuksport. Prachtig gewoon Very Happy. Zelfs als die vrouwen de bal niet hebben, slaan ze elkaar de hersens in. Ze scheuren gewoon het badpak van elkaars lijf. En de laatste minuut was spannend. Eerst de Bruin met een keiharde pegel en daarna een bal op de lat en op de keeper van Nederland. Goud is wel dik verdient.

Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 14:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het zevende goud voor Nederland is binnen! De Nederlandse hockeysters hebben in de finale met 2-0 van gastland China gewonnen. De goals voor Nederland werden gemaakt door Naomi van As en Maartje Goderie.

En er is ook goed nieuws voor de Belgen onder ons. Want op de 4×100 meter voor de vrouwen bij het atletiek hebben ze zilver behaald. Het is voor België de eerste medaille in Peking.

7e jaars
7e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 15:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor de Belgen was dat dik geluk. De Jamaicaanse vrouwen struikelden tijdens het wisselen en nemen de Britten mee. Cadeautje Cool

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Goed zeg van de nederlandse hockeyvrouwen. Spannende wedstrijd ook, zat op het puntje van mijn stoel en ik hou niet eens van hockey.
Toch weer een 7e goude plak erbij, tot nu toe gaat het toch best wel aardig. Had wel wat meer verwacht van de judomannen maar ach, niks aan te doen. De vrouwen regeren tijden deze spelen bij nederland. Nog maar 2 mannen met medailles. Shocked

Sawyer
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 22:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

^^ das niet helemaal correct;
Ruben Houkes (judo)
Henk Grol (judo)
Maarten vd Weijden (lange afstand zwemmen)
Landen team dressuur (waar Hans -Peter minderhoudt onderdeel van uitmaakt)
dus in principe vier mannen met een medaille.
Blijft bizar weinig, hoor. Misschien morgen Brentjens nog!
Ik heb vandaag wel weer met kippenvel gekeken. Zo mooi die blijheid!

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2008 22:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh ja ik was die andere mannen vergeten, nou ja dan nog zijn de vrouwen dit keer gewoon veel beter. Ze pakken de meeste plakken, veel van de mannen hebben me zwaar teleurgesteld zoals Mark Huizinga, Dennis van der geest, de hockeymannen en de estafette mannen vandaag.

Sawyer
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp