Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Hoe teken jij..?* Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Miis GrAnger
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 103 Sikkels

Miis GrAnger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 11:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

iik kan eigelijk alleen maar handen tekenen... de rest van het lichaam vind ik moeilijk om te tekenen, nou ja, een hoofd kan ik ook tekenen ..we moesten namelijk op school bij beeldende vorming een zelf portret maken (zit in de 2e klas) ...

Rolling Eyes xx..fiiOnaa

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Je hebt pas echt lef als ik je in Huffelpuf tref!
Profiel bekijkenStuur privébericht
FireBolt428
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2006 12:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een jaar of 2 geleden tekenles gevolgd, maar ik werd het beu omdat het niet alleen tekenen, tekenen, tekenen was, maar ook knutselen, en ik wou me alleen baseren op tekenen, verschillende mensen zeggen wel dat ik goed kan tekenen, hoewel ik vind dat er nog veel te verbeteren is, ik heb eigenlijk leren tekenen uit mezelf, ik ben van jongs af aan begonnen en er nooit mee gestopt, toen ik jong was heb ik zelfs meerder tekenborden versleten, zo een met zo een glad scherm en zo een magnetische stylo en zo een speciale wisser (hoop dat ik het een beetje goed aan het beschrijven ben).

Oh ja, en ik heb wel een boek van hoe cartoons te tekenen, maar tegenwoordig wil ik eigenlijk meer realistisch beginnen tekenen.

Citaat:
Citaat:
cooOoOoOoOoOoOoOol
wauwie

:::janneketje:::

Charlie says; Spam!

FireBolt says: dikke spam indeed!

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 6:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eigelijk leren tekenen dankzij mijn zus. Die tekende vroeger heel veel en ik heb het overgenomen van haar. Vroeger tekende ze, als zij een mannetje tekende, een eierkopje. Ik begon ook eierkopjes te tekenen. Later begon ze met gewone hoofden, en ik deed haar na. Zo kun je maar verdergaan en verdergaan. Ik heb mijn tekentalent aan mijn zus te danken Razz Ik maak nu zelf mijn eigen Harry Potter-strips en bewaar ze in een map. Ik ga binnekort mijn eigen art openen, maar ik moet nog veel tekeningen maken. Ik heb zelf nog in een tekenschool gezeten, maar ik had het talent al en ik leerde er niet zoveel uit. Dus was ik ermee gestopt.

greetz Sophie Wemel
P.S: kom binnekort eens langs op mijn arts! Smile

I'll do anything for you.
love-is-in-the-air
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

love-is-in-the-air is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 17:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

hoihoi!

ik kon eerst echt niet tekenen, maar ik ben op internet op zoek gegaan naar de basis van het tekenen van een menselijk hoofd en ben toen zelf wat gaan proberen. wat bij mij ook werkte, is gewoon een levensgrote spiegel voor je neus zetten als je gaat tekenen. daar leerde ik veel van over schaduw Very Happy en zo leerde ik ook de juiste verhoudingen tekenen. ik open binnenkort mijn Art hierzo! moet eerst nog wat meer tekenen. (heb nu pas 4 tekeningen over HP Razz )

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 03, 2006 18:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan al sinds heel jongsaf figuurtjes en mensjes tekenen. Maar dan wel eerder stripfiguurtjes dan echte tekeningen. Ik heb toen ik jong was ook veel geoefend en veel stripfiguren nagetekend. En ook zelfs eens een strip na gecalqueerd (er een doorzichtig blad op leggen en overtekenen). Toen begon ik zelf 'strip'verhaaltjes te maken, maar die eindigden meestal na één of twee pagina's. En door veel te oefenen ben ik daar toch wel redelijk goed in. In het lager was ik het tekengenie van de klas. En toen tekende ik eens de hele klas in strip-vorm. En soms doe ik ook wel karikatuur-achtige-tekeningen. En soms lukken die en heb ik mooie resultaten, maar meestal mislukt een karikatuur. Nu zou ik graag wat meer oefenen met het echte tekenen. Veel aanleg daarvoor heb ik niet, maar de aanleg die ik heb, probeer ik zo nuttig mogelijk te besteden.

Liefs, Lupos-freak

EDIT: @mods: Zou het niet beter zijn om van dit topic een sticky te maken, zodat het bovenaan dit board staat???

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 89 Sikkels

12cho21 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 06, 2006 6:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik teken bijna alleen maar fantasy dingen, ik weet eigelijk niet waarom ik vind het gewoon leuk denk ik. ik heb zeg maar een simpele stijl met weinig schaduw (ik probeer het wel maar het lukt niet -_-')

eerst kon ik echt niet teken wat heb ik gedaan:
1.ik zocht leuke plaatjes op die niet zo moeilijk zijn om te tekenen
2.ik trek ze over
3.doe het nog een keer met alleen de moeilijke dingen overtreken
4.en dan tekening ik het zelf

het lukte me wel zo om mooier te tekenen.
ik ga nu heel erg aan mijn schaduwen werken

watsonette
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

watsonette is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2006 21:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik kijk gewoon goed Razz gewoon er heel lang over doen .. dan word ie ook mooier .. je moet er de tijd voor nemen .
Ík heb nooit tekenlessen gevolgd Razz maar me pa vraagt telkens of ik niet op tekenles moet Rolling Eyes

Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers!
Mereltjuhh
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Mereltjuhh is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 19, 2006 20:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het tekenen eigenlijk van mezelf geleerd. Ik kijk heel vaak naar hoe de dingen in werkelijkheid zijn, en probeer het plaatje in mijn hoofd te prenten. Dan is het alleen moeilijk om op papier te zetten, je ziet hem zó duidelijk in je hoofd, maar je kan je de details niet oproepen... Maar met draken kan je moeilijk bestuderen en observeren Razz Daarvoor gebruik ik een wonderlijk middeltje: F-A-N-T-A-S-I-E. Al mijn draken hebben toch wel íéts weg van mijn paardentekeningen, dat is zeg maar mijn basis. Daaruit teken ik gewoon een paardachtig [Razz] lichaam met vleugeltjes Razz
Verder gewoon telkens opnieuw weer blijven oefenen, anderen vragen om kritiek, wat er beter kan, de pluspuntjes, de minpuntjes, en dan verbeteren en nog meer oefenen. Dat is natuurlijk een tip voor iedereen, BLIJVEN OEFENEN des te beter het gaat Very Happy Hetzelfde als met een sport, in het begin kan je er helemaal niks van, en na een jaartje of 5 kan je het heel erg goed Very Happy Nou gaat dat bij tekenen wat langzamer voordat je echt goed kan tekenen, zo goed al Leonardo Da Vinci of Vincent van Gogh, enzovoort, die hebben toch wel even wat langer de tijd om te oefenen Razz
Heeeeeeeeeeeeeeel soms gebruik ik voor sommige dingen het boek "Dieren Tekenen" van Walter Foster. Bij paarden wordt dat moeilijk, want daarvan staat alleen het hoofd erin. En die Foster gebruikt penselen enzo die ik [nog] niet heb ... Ik gebruik meestal een HB potlood, waarmee ik eerst voorzichtig de proporties schets, daarna de vorm scheppen, en dan de uiteindelijke vorm tekenen, en tot slot de details toevoegen. Bij de details kijk ik vooral naar de schaduwen. Met de zin "waar is je zonnetje" kom je dan al een heel eind. Je bepaalt waar de zonnestralen vandaan komen, en daarvanuit teken je de schaduwen. Let daarbij wel goed op de driedimensionale vorm van hetgene wat je teken. Je kan een bal bijvoorbeeld geen vierkante schaduw geven. Ook let ik veel op de spieren. Ik teken vaan spierlijntjes en lijntes van pees of bot. Bij mijn paardenhoofden teken ik altijd een flauw lijntje langs het neusschot. Dat wekt het idee dat het niet een rond geheel is, maar dat daar wel degelijk een bot zit. Over de details, let vooral op de kleine dingetjes die je tekening opvrolijken. Als je een paard in een wei tekent, moet je natuurlijk wel gras hebben, en een hek [dat wekt de indruk dat het wel degelijk in een omheinde wei is] enzo, en wolkjes of een helderblauw lucht, vogeltjes, andere paarden, molshopen, enzovoort ...

*Voor verdere tips graag een berichtje sturen Very Happy*

Sarah Taylor reporting for duty! If it's about plants, I'm here, if it isn't, I'm "sick at home"!
~Ravenclaw Horcruxes
Chaja-girl
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 223 Sikkels

Chaja-girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 20, 2006 13:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik begin mn tekeningen gewoon met een krabbeltje, een simpel lijntje.
Als ik een lichaam maak, teken ik wat flauwe lijntjes van waar lichaamsdelen moeten komen.
dan ga ik er een echt lichaam omheen tekenen en geef het details.

Maar war je echt heel veel van leert is DeviantART: www.deviantart.com
Daar staan echt hele goede tekeningen op en er zijn ook veel mensen die dingen maken waarop ze stap voor stap laten zien hoe ze iets tekenen.

Dat is echt heel leerzaam!
Soms als ik bijv. een dier of een mens in een bepaalde houding wil tekening, dan zoek ik er foto's of plaatjes van op in Google. (of in de "search"-balk van DeviantART) Je kan natuurlijk ook gewoon zelf gaan poseren, zodat je een idee hebt van hoe iets er mogelijk uit zou kunnen zien. Dat doe ik altijd bij verschillende emoties;
Trek een boos gezicht in de spiegel en je weet op welke manier je de wenkbrauwen enzo moet tekenen.

Laatst aangepast door Chaja-girl op Do Dec 07, 2006 16:37; in totaal 1 keer bewerkt
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 16:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi, hoe teken ik???

Hmm...op de basischool had ik natuurlijk al les. Daar begonnen we al met planten natekenen en schaduwen gebruiken.
In de brugklas werd het al leuk. Maar dat was nog steeds niet goed genoeg, want het was niet echt mooi. Vooral omdat we veel werkten met verf, erg irritant spul.
Maar later had ik dat vak niet meer omdat ik naar het Atheneum was 'gezakt'.
Dus toen ben ik zelf maar gaan tekenen.
Heb wat boeken gekocht: manga, en fantasy echt een heleboel!!!
Ik heb nu dus 2 tekenboeken vol met dit soort creaties.
Maar wat ik nog steeds het leukst vind is natekenen, dat is echt een uitdaging. Want je moet proberen het zo reeël mogelijk te laten worden, of zo dat het het meest lijkt, zonder verschil.
Maar ik kan alleen geen grote tekeningen maken, max: A-4 anders krijg ik de verhoudingen niet mooi.
Stap-voor-stap tekenen kan ik trouwens ook niet. Gewoon in 1 keer, niet mooi, gewoon nog een keer.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
liesbet
Dreuzel
Dreuzel

liesbet is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2006 10:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

hoii
best wel een leuk idee Wink
Ik heb leren tekenen door naar de tekenschool te gaan Smile
Toen ik 7 was ben ik daarmee begonnen, nu ben ik 14, ik ben nu dus bezig met mijn 8ste jaar tekenschool.
Ik ben nu momenteel bezig met ogen te tekenen ( voor een werk van de tekenschool) hiervoor zet ik later nogwel eens eens een topic, want nu zijn het examens Rolling Eyes

kiss
Liesbet

1e jaars
1e jaars

Witchy_Luna_Girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2006 17:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik leer vooral tekenen uit boeken Razz. Maar het zit (als je het zo wilt noemen) ook in mijn genen, mijn moeder, oma en oom kunnen best goed tekeken. Maar goed, ik zou best graag op een tekenschool willen zitten, vooral omdat ik niet echt lichamen kan tekenen Confused.. tenminste vind ik xD

was the only someone for you?
Mijn Crea's
CarmenL
Dreuzel
Dreuzel

CarmenL is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 1:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het tekenen mezelf eigenlijk geleerd.
Ik ben begonnen toen ik 13 was. Toen ging ik Josh Hartnett natekenen. Hier was ik toen heel erg fan van. Mijn ouders vonden het helemaal mooi, maar ik was nog niet zo tevreden.

Na een beetje zoeken op internet kwam ik verschillende andere portrettekeningen tegen van zeer getalenteerde tekenaars. Hier heb ik erg goed naar gekeken en ik heb het een mailtje gestuurd met allerlij vragen over het tekenen. Hierna ben ik steeds meer op bepaalde dingen gaan letten. Ik kwam vaan op een forum waar zeker honderd andere tekenaars kwamen vanuit de hele wereld. Bijna allemaal deden ze aan portrettekenen en zo gaven we kritiek en tips op elkaars werk. Dit heeft me vooral heel erg geholpen. En door steeds maar te blijven oefenen werd ik steeds beter. En ook door het nieuwe (betere) materiaal wat ik ervoor kocht.

Als ik met een tekening begin, dan ga ik eerst altijd alles uitlijnen. Dus het hele gezicht in lichte lijnen op het papier zetten om te kijken of de verhoudingen goed zijn. Daarna begin ik meestal met de ogen. Dit vind ik zelf het mooiste aan een tekening. Vanuit de ogen werk ik de rest van het gezicht af en aan het eind komt het haar. Dit vind ik het minst leuk om te doen. En soms komt daarna dan nog een achtergrond. Oohja, en tussendoor veel inscannen, zo zie je de kleine dingetjes beter. Het valt meer op wanneer je het voor je op een scherm ziet, dan wanneer je er met je neus bovenop zit op het papier.

Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 9:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

goh, op gebied van tekenen ben ik niet te stoppen, ik doe het echt ongelooflijk graag!
wat ik dus allemaal doe...

- schilderen op doek [ja, zelfs met een schildersezel! Razz ]
- tekenles [van de acedamie uit]
- papiermaché [ben ik altijd snel beu]
- beeldjes kleien
- magna
- gewoon tekeningen maken voor klasgenoten..

ik heb eens een paar magnboeken geleend, en daar heb ik echt veel uit geleerd, voor de ogen zijn nu mooi aant lukken!
veel mensen die mij zien tekenen, willen dat ik er een maak voor hen, maar ik heb al een oneindige lijst van fans! Very Happy Wink

Cervus Capreolus
Dreuzel
Dreuzel

Cervus Capreolus is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2007 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had een keer voor sinterklaas boeken gekregen van hoe leer je tekenen. is leuk
Maar als ik zo'n tekening dan maak is ie misschine wel mooi maar nooit zo mooi als in het boek. en dat ging irriteren.

Zelfs teken ik Altijd dieren en Fantasy En wat mij wel geholpen heeft is zien en voelen met eigen ogen.
HUH???
Ik teken veel paarden en vroeger was dat echt erg, het kon een paard zijn maar net zo goed een boom of bejaardentehuis Sad ...
Maar als je veel naar paarden kijkt en je aait ze eens helpt dat wel (bij mij dan.. Very Happy ) want dan heb je heel snel door waar de spiermassa's zitten

Of gewoon naar anatomie foto's kijken...

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp